Subscribe in a reader daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

9/27/2024

9/27/2024

رواية غرام الفارس البارت 32 و الاخيرة كامل

 

رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,رواية روسية,رواية شعرية,رواية يابانية,رواية أرض زيكولا,روايات

خرج الجميع من حجرة الطعام وتقدمهم نبيل الذى فرح كثيرا عندما علم بوجود فرح.
نبيل بإشتياق/ فرح حبيبة جدك تعالى فى حضنى.
لتنظر فرح لفهد الواقف بجوارها ليبتسم لها إبتسامة خفيفة يشجعها لتجرى مسرعة لأحضان نبيل...
= وحشتنى أوى عامل إية دلوقتى؟؟
لتخرج من أحضانه فيمسك نبيل وجهها بيدية/ بجيت أحسن أول ماشوفتك ياقلب جدك.
لتبتلع فرح ريقها وعلامات الحزن بادية على وجهها ليفهم نبيل ما تفكر فية ليقول وهو يرفع وجهها...
= أنت حفيدتى يافرح محدش يقدر ينكر دة، علشان أنا إللى ربيتك يافرح وربنا يعلم إنك أنت بذات ليكى معزة خاصة فى قلبى.
لتبتسم فرح من كلام جدها وتحتضنة/ أنا بحبك أوى ياجدى.
نبيل/ وأنا كمان يابنتى وإشتاقتلك جوى كمان.
لينظر لفهد المتابع لما يحدث وعينيه تلمع بالسعادة لسعادة زوجتة/ الواد دة عامل معاكى إية؟؟ بيزعلك ولا حاجة؟؟
لتهز فرح رأسها برفض/ لا ياجدى إطمن.
لتنظر له/ دة بيعاملنى أحسن معاملة.
ليبتسم نبيل لها
فاطمه بإبتسامة من خلفة/ مش هتسلمى عليا يافرح ولا إية؟؟
فرح بسعادة/ لا طبعا ياخالتى.
لتحتضنها بلهفة وشوق
لتجد غرام تقف بجانب فارس فتبتلع ريقها بمرارة وهى تتذكر ما فعلتة فى حقهم وما نوت علية لتخرج من أحضان فاطمة وتقترب من فارس وغرام تقف أمامهم وهى تردف بخجل/ أنا عارفة إنى أذيتكوا كتير.
لترفع رأسها وتنظر لغرام/ وأنت بذات ياغرام كنت على طول بغلط فى حقك وكنت على طول بفكر إزاى أأذيكى بس كان غصب عنى صدقينى وأنا دلوقتى أتغيرت وبتمنى تسامحونى.
ليردف فارس بإبتسامة وهو ينظر لفهد/ هو فهد عمل فيكى إية بالضبط؟؟
لتنظر فرح لغرام منتظرة جوابها عليها لتظهر شبح إبتسامة على وجهها يصاحبها إبتسامة عريضة بعدها/ محصلش حاجة يافرح، وإحنا ولاد النهاردة، وبعدين المفروض أنا كمان أعتذرلك عشان أنا برضوا أذيتك كتير وأذبت مشاعرك بس صدقينى مكانش قصدى.
لتسارع فرح بإحتضانها فتبتسم غرام وتبادلها إياة
فى نفس الوقت...
نزل أسر برفقة شهد والإبتسامة تعلوا شفتيهم
لتنتبة شهد لفرح فتتأفف بإنزعاج
أسر بإنعقاد حاجب/ فى إية بتنفخى ليه؟؟ أنت مجنونة يابنتى؟؟
لتقوم شهد بضربة على ذراعية/ أنا مجنونا يا أسر؟!! ليه شايفنى بشد فى شعرى؟؟
أسر بإستغراب/ أومال بتنفخى ليه؟؟
شهد وهى تشاور برأسها له/ يعنى مش شايف إن العقربه تحت؟؟
أسر بإستغراب/ لا مش شايف عقارب أنا مش شايف غير فهد و...
ليصمت قليلا ويردف بعدها...
= اااااه أنت قصدك فرح؟؟
شهد/ بالضبط وأسكت بقى أنت رغاى ليه؟؟
لتلاحظ فرح شهد وهى تنزل برفقة سر
فرح بإبتسامة/ صباح الخير ياشهد عاملة إية؟؟
لتلتفت شهد حولها وتقول ببلاهة/ أنت بتكلمينى أنا؟!!
فرح بضحك/ أظن مفيش غيرك هنا إسمة شهد، المهم عاملة إية؟؟ وحشتينى.
لتقترب منها شهد وعلامات الحيرة والإندهاش تظهر علي وجهها لتضع يديها على جبينها/ أنت سخنة صح.
أسر وهو يقوم بإنزال يد زوجتة ويجز على أسنانة ويقول بهمس/  أنت بتعملى إية وسخنه إية؟؟
شهد بصوت سمعه الجميع/ أيوة ما أنت متفهمنيش إنها طبيعية، دى عمرها ما قالتلى صباح الخير إلا لما بيبقى وراها حاجة.
لتصمت عقب كلماتها وتنظر لفرح/ أنت بتخططى لحاجة صح؟؟
ليقترب فهد من زوجتة ويحتضنها بتملك/ مفيش حاجة من إللى قولتيها ياشهد، فرح فعلا أتغيرت وهى إللى طلبت منى تيجي تشوفكوا عشان حابة إنها تعتذرلكم على إللى بدر منها قبل كدة.
أسر بإبتسامة/ الله ينور يابن عمى، شايفين قعد معاها كام يوم عمل معاها إللى محدش فيكوا عرف يعملوا، الله عليك بجد.
شهد وهى تنظر له بغيظ/ أخرس أنت.
أسر بغيظ/ إية إخرس دى!! أنت إحترمينى شوية وإلا  والله ياشهد.
فارس بصرامة/ أخرسوا أنتوا الإتنين.
لينظر لفهد وأسر/ تعالوا معايا وسيبوا البنات تقعد مع بعض.
ليومئ له فهد وينظر لزوجتة بحب/ عاوزة حاجة ياحبيبتى؟؟
لتردف فرح بعشق/ لا ياحبيبى عاوزة سلامتك.
لتهمس شهد بغيظ لأسر/ شايف؟؟ يكش تتعلم.
أسر/ يكش تتعلمى أنت، شايفة ردت علية إزاى؟؟ ولا شايفة غرام بتعامل فارس إزاى؟؟ ولا جميلة وكمية الرقة؟؟ بس الظاهر إن حد داعى عليا عشان أتجوزك يابرعى.
شهد بغيظ/ أنا برعى يا أسر؟؟
أسر بضحك/ يعنى أنت سبتى كلامى كله ومسكتى فى برعى؟؟
ليقاطع حديثهم فهد/ أسر مش يلا ولا إية؟؟
أسر بضحك/ أها يلا بينا.
ليغادر أسر وفهد وفارس مع بعضهم ويدخل نبيل لغرفة المكتب برفقة إبنه حامد ودخلت فاطمة المطبخ، لتبقى كلا من شهد وفرح وجميلة وغرام معا لتقترب شهد من جميلة وهى تهمس/ أنت مصدقة التغيير إللى هى فية دة؟؟
جميلة بهمس/ شكلها كدة، والظاهر إن جوزك معاة حق وإن فهد عمل إللي أنتوا معرفتوش تعملوة وعلر العموم لو بتمثل هيبان.
شهد بتساؤل/ أيوة يعنى أنا أعمل إية دلوقتى؟؟ أصدها ولا أتعامل عادى؟؟
جميلة/ أنا شايفة إنك تتعاملى عادى.
شهد وهي تنظر لفرح بتفحص/ مبسوطى بقى مع فهد يافرح؟؟
فرح/ الحمد لله ياشهد أنت عامله إية مع أسر؟؟
شهد/ ماشى الحال.
لتنظر فرح لغرام/ الحمل عامل معاكى إية؟؟
غرام/ تاعبنى أوى يافرح وساعات مش بعرف أنام من الوجع.
فرح/ إن شاء الله تولدى بالسلامة.
غرام/ يارب.
💗💗💗
فى غرفة المكتب...
نبيل/ وبعدين ياحامد؟؟
حامد بصرامة/ هو إية إللى وبعدين؟؟
نبيل/ هتفضل زعلان منى لحد أمتى؟؟
ليتنهد حامد بحزن ويلزم الصمت فينهض نبيل من مكانة ويجلس بجانبة قائلا بترجى...
= سامحنى ياحامد سامحنى يابنى أنا مش فاضل فى عمري كتير وعاوز أعيش إللى باقيلى وأنت فى حضنى، صدقنى لو رجع بيا الزمن عمرى ما كنت هقف فى وش سعادتك ومكنتش هسمح لمصطفى أو لوفاء إنهم يأذوك ويأذوا عيلتك بالطريقة دى، سامحنى ياحامد أرجوك.
ليمسح حامد دموعة التى إنهمرت وينظر لوالدة فيجدة يبكى ليمد أناملة ويزيل دموع والدة ويرتمى فى أحضانة، ليعانقة نبيل بلهفة وإشتياق يكاد لا يصدق أن إبنة بين يدية، ليظلوا هكذا لوقت ليس بقليل فنبيل لا يريد إخراجة من أحضانة.
نبيل/ أنا لو مت دلوجتى هموت وأنا مبسوط عشان أنت سامحتنى.
ليقبل حامد يدية/ عمرى ماعرفت أزعل وكنت على طول بحن ليك بس لما كنت بشوف جميلة وهى محرومة من أمها كان قلبى بيقسى وأصمم أكتر إن محدش فيكوا يعرف إنى عايش، كنت زعلان ومقهور ورغم كل دة بحن ليك، أول مارجعت وشوفتك كان نفسى أترمى فى حضنك بس مقدرتش،.مقدرتش غير إنى أعاتبك لأنى إتحرمت من جميلة ومنك، عتابى ليك كان من حبى فيك يابابا.
نبيل بندم/ أنا أسف يابنى والله ما كنت أعرف إن كل دة هيحصل ومكنتش متوقع إن أخوك أو وفاء يطلع منهم كل دة.
حامد وهو يهدء قليلا/ خلاص يابابا خلينى أعيش  أيامى الجاية فى حضنك.
ليحتضنة نبيل مرة أخرى/ ياااااه واحشنى جووى كلمة بابا منك ياحامد.
ليبادلة حامد عناقة وهو فرح بإبنتة فلولاها لم يكن سيحدث ذلك.
💗💗💗
فى المساء فى غرفة مى...
دخلت فرح الغرفة حتى تطمئن عليها لتجدها نائمة لتقترب منها والإبتسامة تعلوا وجهها لتقترب منها وتمسد على شعرها وتقبلها من وجنتيها وتقوم بتغطيتها وتخرج من الغرفة وتدخل غرفتها لتجد فهد يغير ملابسة وعارى الصدر لتخفض وجهها بخجل ليلتفت فهد لها.
فهد/ مى نامت؟؟
لتومئ له فرح بخجل ليلاحظ خجلها فيقترب منها ليرفع ذقنها ويقترب منها ويهمس لها
= أنت مكسوفة ولا إية يافرح؟؟
فرح وهى تنظر له نظرة سريعة/ لا مش مكسوفة ولا حاجة، أنا هدخل أغير فى الحمام.
ليمسك فهد ذراعيها ويقربها منه/ طب ماتغيرى هنا مدام مش مكسوفة.
فلتنظر له فرح وتقول بتلعثم/ ا اا أنت قليل الأدب.
ليضحك فهد ضحكة رجولية عالية/ إية قلة الأدب  فى كدة؟؟
ليكمل بخبث/ دة أنا حتى زى جوزك.
لتنظر له فرح بغيظ وكادت أن تتحرك من أمامة ليمسكها مرة أخرى ولكن تلك المرة وجدتة إلتصق بها وإنحنى يقبل شفتيها ويقبل كل إنش فى وجهها ليبتعد عنها وهو يهمس بشوق/ وحشتنى أوى.
فرح وصدرها يعلوا ويهبط/ وأنت كمان وحشتنى أوى يافهد
لينحنى ناحيتها مرة أخرى ويتجة بها ناحية الفراش لتتعلق فرح برقبتة ويغوصا معا فى بحور العشق.
💗💗💗
بغرفة شهد...
كان أسر يحاول إقناعها بأن ترجع معه للمنزل.
أسر/ ياشهد ياحبيبتى دة هيبقى وضع مؤقت بس عقبال ما أظبط البيت إللى هنقعد فيه.
شهد بعند وإصرار/ مستحيل، أنا مش هرجع البيت دة تانى أبدا.
أسر وهو يتنهد بغيظ/ يعنى يرضيكى نفضل بعاد الفترة دى كلها؟؟ دة إحنا حتى عرسان جداد.
شهد/ برضوا؟؟ لا أنا إتفقت معاك من الأول إنى مش هرجع البيت دة وأنت وعدتنى إننا هتقعد فى بيت لوحدينا.
أسر/ وأنا عند وعدى ياشهد بس مش معقولة أقعد  كل دة بعيد عنك.
شهد/ تعالى أنت أقعد معايا هنا.
أسر/ أنت بتهزرى ياشهد؟!!
شهد/ لا طبعا بتكلم جد.
أسر وهو يقترب منها ويحاصرها/ طب مش أنت بتحبينى؟؟
شهد وهى تنظر لعينية/ أكيد.
أسر/ طب أسر حبيبك بيطلب منك طلب دلوقتى ونفسه تسمعى كلامة.
شهد/ يا أسر أمك مش بتحبنى ولا بطيقنى، وأنا مش معقول هفضل طول اليوم فى الأوضة يعنى.
ليتنهد أسر/ ماشى ياشهد براحتك.
شهد بدلال/ أسر مش عاوزاك تزعل منى، وبعدين مش عوزاك تمشى، خليك معايا النهاردة.
ليبتسم أسر بخبث/ ومين إللى قالك إنى همشى النهاردة ها؟؟
ليقترب منها ويتذوق شهد شفتيها ويقوم بحملها على ذراعية يضعها على الفراش وهو يهمس لها بكلمات الحب والعشق.
💗💗💗

بعد مرور 4 شهور...
كانت غرام تنام بجوار فارس لتشعر بنغزات شديدة في بطنها.
غرام/ ااااة فارس فارس.
فارس بخضة/ مالك ياغرام أنت بتولدى ولا إية؟؟
غرام بصريخ/ أيوة يافارس فى ماية بتنزل قوم بسرعة قوم.
ليتحرك فارس مسرعآ ويقوم بوضع إحدى العبايات على غرام ويخرج بها من الغرفة وهو يحملها ليستيقط من بالمنزل علي صراخها
غرام/ اااااااة.
شهد/ إية دة!! أنت بتولدى يابت؟؟
غرام/ ااااه لا بهزر معاكوا يخربيت غبائك.
شهد/ فى حد يولد دلوقتى؟؟ مش قادرة تستنى للصبح ياغرام؟؟
جميلة/ أسكتى ياشهد أسكتى، أنت مروحتيش مع جوزك ليه صحيح؟؟
شهد/ دة وقتة ياجميلة؟؟
غرام/ اااااه فارس خليهم يسكتوا.
فارس/ أسكتى أنت وهى.
ليتحرك فارس بالسيارة وتصعد شهد بجوارة وجميلة بجوار غرام.
فاطمة/ إحنا جايين وراكوا بسرعة يافارس.
ليسرع فارس بها ويصلوا للمستشفى ليقوم بحملها
فارس/ إلحقونى بس مراتى بتولد.
لتدخل غرام غرفة العمليات ويظل فارس منتظرها والقلق والخوف ينهش قلبة...
فاطمة/ خير يافارس متقلقش.
فارس/ يارب يا أمى يارب.
بعد مرور عده ساعات...
خرجت الدكتور وهى تطمئنهم على غرام وعلى الأطفال، ليسعد فارس ويظل يحمد ويشكر الله كثيرا.
جميلة/ مبروك يافارس يتربوا فى عزك يارب.
شهد/ مبروك يافارس يتربى فى عزك.
فارس/ الله يبارك فيكوا عقبالك ياجميلة عقبالك ياشهد.
💗💗💗
كان الجميع بغرفة غرام يبارك لها ولفارس على أطفالهم.
نبيل وهو يحمل الصبى/ هتسموة إية يافارس؟؟
لينظر فارس لغرام فهو يعلم بأنها تريد أن تسمى الصبى.
فارس وهو يقبل يديها/ غرام إللى هتسمية ياجدى.
نبيل بإبتسامة/ هتسمى حفيدى إية ياغرام؟؟
غرام بإبتسامة والجميع ينظر لها منتظر ردها/ هسمية نبيل.
لينظر لها فارس بسعادة وكذلك نبيل لا يصدق أذنية
ليقترب منها فارس ويقبلها من وجنتية/ بتتكلمى بجد؟؟
غرام بإيمائة وإبتسامة علي وجهها/ جد الجد كمان وكنت هقولك كدة ساعة لما سألتنى بس أنت ساعتها رخمت عليا.
فارس بإبتسامة/ أنت لسه فاكرة؟؟
غرام بغرور مصطنع/ طبعا يا إبنى أنا مبنساش حاجة.
طرق باب الغرفة ليدخل فهد برفقة فرح...
فهد بإبتسامة/ مبروك يافارس يتربوا فى عزك يارب.
فارس/ الله يبارك فيك.
فرح بفرحة له/ مبروك يافارس، مبروك ياغرام.
غرام/ الله يبارك فيكى ياحبيبتى.
أسر بضحك/ إلا قولى يافارس عملتها إزاى دى؟؟
فارس/ هى إية دى؟؟
أسر/ إتنين فى واحد.
ليعقد فارس حاجبية بعدم فهم لتشرح له شهد...
= بيقر عليك يافارس عشان جبت تؤام، وخلى بالك بقى من نفسك ومنهم عشان أسر عينه مدورة.
ليقهقه الجميع على حديثها عدا أسر...
أسر/ هههه ظريفة أوى.
لينظر لفهد/ وأنت بتضحك على إية؟؟
فهد بخبث وبنبرة فهمها أسر/ ممنوع أضحك ولا إية؟؟
أسر بخوف مصطنع/ لا ياحبيبى إضحك براحتك.
فرح/ وأنت ياشهد بقيتى فى الشهر الكام؟؟
شهد/ فى أخر التانى خلاص.
لتبتسم لها فرح/ يجى بالسلامة إن شاء الله.
شهد/ إن شاء الله.
لينظر فهد لفرح ويبتسم لها ليقول لها بهمس لم يسمعة غيرة/ إن شاء الله العلاج إللى كتبة ليكى الدكتور يجيب نتيجة.
فرح/ إن شاء الله، أنا عندى أمل فى ربنا كبير.
فهد بإبتسامة/ إن شاء الله ياحبيبتى.
فاطمة التى تحمل الصغيرة/ طب أنتوا نسيتوا الكتكوتة دى ومقولتوش هتسموها إية؟؟
غرام/ دى بقى فارس إللى هيسميها.
فارس وهو يأخد الصغيرة من والدتة/ هسميها غرام يا أمى
جميلة/ الله عليك يافارس هو دة الكلام.
لتنظر له غرام بحب ليقترب منها وهو يضع الصغيرة بجانبها لتهمس له/ بعشقك.
لتتسع إبتسامتة ويقول بهمس/ وأنا كمان بعشقك.
💗💗💗
بعد مرور 6 شهور...
فى منزل أسر وشهد
شهد/ ااااااااااه مش قادرة.
لتدخل الغرفة
= أسر أسر أاااااااااسر.
أسر بخضة/ إية فى إية؟؟ إية إللى حصل؟؟
شهد/ إلحقنى شكلى بولد.
أسر بتوتر/ بتتكلمى جد ياشهد؟؟
شهد/ لا بهزر معاك كمل نوم.
ليتنهد أسر براحة/ خضتينى ياشيخة.
شهد بوجع وصريخ/ قوم يخربيتك بقولك بولد ااااااااااااااااااااه.
لينهض أسر من مكانة ويخرج بها من المنزل ويصلها إلى المستشفى وتدخل غرفة العمليات ليخرج هاتفة ويحدث عائلتها ليخبرهم وتحدث مع والدة ووالدتة ليخبرهم أيضا ولم يمضى كثيرا حتى جاء الجميع وكانوا ينتظرون بلهفة أمام غرفة العمليات
لتخرج الطبيبة/ ألف مبروك.
أسر/ طمنينى شهد عاملة إية؟؟
الطبيبة/ بخير الحمد لله وجابت ولد وألف حمد لله على السلامة.
فى الغرفة...
قام الجميع بتهنئة شهد وأسر لتقترب منها حمدية تمسك كفيها
= ألف مبروك يابنتى وعوزاكى تسامحينى على أى حاجة عملتها معاكى.
ليسعد أسر من فعلة والدتة
شهد بإبتسامة/ حصل خير ياطنط.
لتنظر لأسر الذى سعد بردها/ أنا عاوزة إبنى بقى يا أسر إديهولى شوية.
ليقترب منها أسر ويضعة بجانبها
= هتسميه إية ياشهد؟؟
شهد وهى تنظر لفارس/ هسمية على إسم أخويا  الكبير إللى طول عمرة شايل العيلة ومستحملنا كلما هسمية فارس.
ليسعد فارس كثيرا وينظر لغرام التى تحمل إبنه وينظر هو لطفلة الذى بين يدية بسعادة.

******************

أنتهت رحلتنا معهم إلي هذه الحد اتمني أن تكونوا استمتعوا معاهم وشاركتوهم كل تفاصيل حياتهم و اتمنى ان تكون الرواية افادتكم مش بس حاجه بتقروها وتسليكم

تمت بحمد الله

9/27/2024

رواية غرام الفارس البارت 31 كامل

رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,رواية روسية,رواية شعرية,رواية يابانية,رواية أرض زيكولا,روايات

فهد/ بحبك يافرح بحبك.
لتنظر له فرح بصدمة من إعترافة لها فتقترب منه وهى تقول...
= وأنا كمان يافهد بحبك أوى و...
لم يتركها فهد تكمل حديثها ليقترب منها يقبلها بنهم شديد ليغوصا معا فى بحور حبهم.
💗💗💗
بعد أن رحلت شهد من المنزل...
صعد أسر للغرفة وظل يسير بها ذهابا وإيابا وهو يشتعل من الغضب من نفسه ومن ندى، ليشد على خصلات شعرة بندم وهو يتذكر كيف قام بصفعها ليجز على أسنانة ويخرج من غرفتة.
حمدية/ أنت رايح فين يا أسر؟؟ أوعى تجولى إنك رايح ورا إللي ما تتسمى، دى بت قليلة رباية أنا مش عارفة عجبك فيها إية؟؟
أسر بغضب/ أمى لو سمحتى متتكلميش عنها كدة.
وكاد أن يذهب من أمامها لتجذبة من ذراعية.
حمدية/ أنت رايح فين بجولك؟؟
أسر وهو ينزع ذراعية من قبضه والدتة/ رايح أوقف  بنت أختك عند حدها عشان هى زودتها أوى.
ليخرج من أمامها سريعا ويتجاهل مناداتها المستمرة له وملاحقتها له لتتنهد بغيظ وتدخل المنزل مرة أخرى.
بعد مرور بعض الوقت...
وصل أسر منزل خالتة لينزل من سيارتة وهو لا يرى أمامة من شده غضبة، ليطرق الباب بعنف فتفتح له الخادمة.
أسر بصوت عالى/ ندى ندى.
ليخرج والدها من غرفة المكتب على صوتة العالى...
= فى إية يا آسر؟؟ بتنادي كدة لية وعاوز إية من ندى؟؟
ليرى خالتة تنزل برفقة ندى وتقترب منه
أسر بغضب وهو يقترب بخطواتة من ندى...
= أنت عاوزة إية منى بالضبط؟؟ ها عاوزة تخربى حياتى ليه وتدميرها؟؟ فكرك لما تعملى كدة أنا  هرجعلك؟؟ تبقى بتحلمى ياندى أنا مباخدش بواقى حد وحيلك ومخططاتك الوسخة دى متتعملش معايا فاهمة؟؟
كانت ندى تقف مصدومة من حديثة فهى لم تكن تتوقع أن يكون غضبه بهذا الشكل فهى كل ما تحاول فعلة هو أن تستردة لها فهى تراة ملكا لها
نعمة بغضب/ فى إية يا أسر بتزعق فى البت كدة لية؟؟
والدها بغضب/ أنا بنتى ألف واحد يتمناها و...
ليقاطعة أسر/ وأنا مش من الألف دول، وياريت تبعد بنتك عنى وعن مراتى، وأنت ياخالتى ياريت تعيدى تربيتها من تانى.
ليغضب والدها من كلماتة وحديثة...
= أنا بنتى متربية يا أسر وإللي عاوز رباية دة يبقى أنت، لما تيجى بيت خالتك وجوز خالتك وتعلى صوتك عليهم بالطريقة دى وتهينهم فى بيتهم و...
قاطع أسر حديثة للمرة الثانية وهو يردف بسخرية...
= أنا محترم ومتربي ياجوز خالتى الدور والباقى بقى على إللى تدخل أوضة شاب عازب وتعرض نفسها علية.
لتغمض ندي عينيها بقهر فأخر شيئ كانت تتوقعة هو أن يخبر والديها بهذا.
أسر/ لا ومش بس كدة، رايحة تقول لمراتى إنها كانت معايا فى أوضتى، يعنى بتشوة صورتها وسمعتها بنفسها.
والدها بصدمة/ أنت بتقول إية!! أنا بنتى مستحيل تعمل كدة.
اسر بصرامة/ أهى عندك إسئلها إذا كانت عملت كدة فعلا ولا لا؟؟
نظر لها مرة ليجد دموعها تنهمر ولكنه لم يبالى لها ليحذرها مرة أخرى ويقول بصرامة...
= إبعدنى ياندى إبعدى عنى وعن مراتي أحسنلك.
💗💗💗
كان شهد بغرفتها تتسطح على الفراش فهى قد وصلت المنزل منذ حوالى ساعتين وكانت شاردة تتذكر ماحدث اليوم معها لتتجمع الدموع بمقلتيها عندما تذكرت كيف قام أسر بصفعها لتفيق على صوت والدتها
= لسه برضوا مش هتقولى إية إللى حصل وسبتى بيت جوزك لية؟؟
شهد وهى تعتدل بمكانها/ أنت دخلتى أمتى ياماما مخدش بالى؟؟
نادية/ لسه دلوقتى وخبطت عليكى بس أنت مردتيش إية إللى حصل ياشهد؟؟
شهد/ مش عاوزة أتكلم ياماما لو سمحتى.
دخلت غرام وجميلة الغرفة فهم يريدون التخفيف عن شهد وإخراجها من حالتها تلك
غرام بمرح/ خلاص ياطنط سبيها براحتها وهى لوحدها هتيجى تقولك.
نظرت لها نادية فغمزت غرام لها لتفهم عليها وتبتسم لإبنتها وأقتربت منها وقبلتها بوجنتها.
نادية وهى تمسد على وجهها/ وقت ماتحبى تتكلمى أنا موجودة.
مسكت شهد يديها وقامت بتقلبيها/ ربنا يخليكى ليا ياماما.
لتبتسم لها وتخرج من الغرفة
جميلة بمرح وهى تجلس بجانبها...
= جرا إية ياست شهد مش متعودين منك على الهدوء دة؟؟ بركاتك ياسى أسر.
لتجز شهد على أسنانها/ محدش فيكوا يجيب سيرة الحيوان دة.
غرام وهى تجلس بجانبها وتمسد على بطنها/ لا مدام فيها حيوان يبقى الموضوع كبير عملك إية قولى؟؟
لتنظر شهد لهم/ هقولكم بس عارفين لو قولتوا حاجة.
غرام/ مش هنقول قولى بقى.
نظرت شهد لجميلة/ طب قومى إقفلى الباب.
نهضت جميلة سريعا وأغلقت الباب ورجعت مكانها مرة أخرى لتقص عليهم شهد ماحدث.
لتشهق جميلة وتضع يديها على فمها/ مد إيدة عليكى الحيوان؟؟
غرام/ إستنى ياجميلة أنت متخلفة ياشهد.
شهد بإستغراب/ أنت بتشتمينى أنا ياغرام؟!!
غرام/ أيوة أشتمك وأديكى على دماغك.
جميلة/ ليه بقى ياست غرام؟؟
غرام بتوضيح/ يعنى هى عارفة إن ندى دى بتحبة وعارفة إن أمة مش بتحبها وعايزة تجوزة بنت أختها فهى بدل ما تلعبها صح رايحة تديهم أسر على الجاهز المفروض كنت هديتى وكلمتية بالعقل بطريقتك المشعننة دى وكلامك دة عن أمة خلتية مستحملش ومد إيدة عليكى مع إنك لو كنتى أكلمتى بهدوء كان الموضوع إتحل وأسر كان وقف أمة وبنت خالتة الملزقة دى عند حدها.
شهد/ بقولك ضربنى ياغرام.
غرام بدفاع/ أنا مبقولش إنه مش غلطان بالعكس هو غلطان عشان مسمعش منك وطلع يحاسبك على طول وكمان غلط لما مد إيدة عليكى وأنت كمان غلطتى لما إتكلمتى بأسلوبك المستفز دة وغلطتى فى أمة وفى عيلتة كلها قدامة، أى واحد مكانة كان هيعمل إللى عملة أنت بقى كنتى خدية بالمسايرة وكنتى أنت إللى هتكسبى وهتحرقى دمهم وفى نفس الوقت أسر فى صفك.
شهد بتأفف/ يوووه بقى ياغرام أهو إللى حصل.
جميلة/ غرام معاها حق المهم هنعمل إية دلوقتى؟؟
غرام/ إحنا مش هنعمل حاجى ولا هى كمان.
جميلة/ أومال؟؟
غرام/ أسر هو إللى هيعمل.
شهد بسخرية/ بجد والله هيعمل إية أكتر من إللى عملة؟؟
غرام/ يابت هو إحنا نقول ثور تقولى إحلبوة؟؟
جميلة/ طب قولى ياست المحلله.
غرام/ أنا شايفة إن أسر مش هيستحمل بعاد شهد وهيجى عشان يصالحها ويعتذرلها وأنت لما يجر متزوديهاش وإتكلمى بهدوء.
لتتنهد شهد وتصمت فمسكت غرام يديها...
= أنت بتحبية ياشهد ولا لا؟؟
لتنظر لها شهد وتبتلع ريقها/ مش عارفه ياغرام بس أنا لما كنت بشوف بنت خالتة دى جانبة مكنتش بستحمل وكنت ببقى عاوزة أولع فيها.
غرام بإبتسامة/ تبقى بتحبية أنت بس مش عاوزة تعترفى لنفسك.
جميلة/ وأنا شايفة كدة برضوا ولازم بقى تقربوا من بعض ياشهد وتديلوا فرصتة.
شهد/ ماشى بس يكون فى علمكوا أنا مش هقبل أعيش فى البيت دة تانى عاوزنى ينقلنى بيت لوحدى أنا مش هقعد مع أمة العقرية دى تانى ها وألاقيلك كل شوية أختها وبنتها جايين وطبعا أنا مش هقدر أتكلم.
غرام/ إللى يريحك إعملية ويلا بقى ننزل لحسن أنا هموت من الجوع.
لتضحك كلا من شهد وجميلة عليها.
غرام/ ممكن أعرف بتضحكوا على إية؟؟
شهد/ أنت مش ملاحظة إنك بقيتى على طول جعانة؟؟
غرام/ ما لازم أبقى جعانة على طول أنا شايلة جوايا آتنين يا أم مخ تخين أنت.
جميلة/ طب يلا ياحلوة أنت وهى.
لينزلوا لأسفل فيجدوا أسر مع فارس.
غرام بهمس/ إلحقى يابت ياجميلة دة مستحملش لبكرة.
جميلة بضحك/ الحب ولع فى الذرة ياغرام.
لتلكزهم شهد/ والنبى تنقطينى بسكاتك أنت وهى.
💗💗💗
لينزلوا لأسفل ويقتربوا من أسر وفارس.
فارس/ شهد أسر عاوز يتكلم معاكى شوية.
لتومئ له شهد أما هو فكانت عينية معلقة بها لا يزيحها من عليها
فارس/ أسر أدخلوا أوضة المكتب عشان تكلموا براحتكوا.
أسر/ ماشى.
ليشاور لها لتتقدمة ويدخل معها غرفة المكتب لتجلس شهد على الأريكة لتجد أسر ينحنى بجانب ركبتيها ويقبل يديها/ أنا أسف ياشهد عشان مديت إيدى عليكى بس أنت نرفزتينى.
لتنزع شهد يديها منه/ أنت إللى مدتنيش فرصة أتكلم أو أشرحلك حاجة سمعت من الوالدة إللى سخنتك عاليا وطلعت مش طايقنى.
أسر وهو يمسك يديها مرة أخرى...
= أنا بعترف إنى إتسرعت وبعترف إنى غلطت وعارف إن أنت مكانش قصدك تغلطى وإن دى طريقتك فى الكلام بس لما هنتى أمى قدامى مقدرتش أمسك نفسى وفقدت السيطرة عليها وإيدى إترفعت عليكى.
شهد وهى تنظر داخل عينيه لتجد نفسها تقول تلقائيا = وأنا كمان أسفة عشان الطريقة إللى كلمتك بيها كان ممكن أتكلم بطريقة أهدى من دى بس أعمل إيه أنا متعودة أتكلم كدة وأنت نصيبك وقعك فى واحدة زيى.
ليقترب منها أسر/ يعني خلاص مسمحانى؟؟
لتبتلع ريقها/ أيوة مسمحاك.
ليحتضنها أسر بعشق ويقول بمرح...
= أومال كان لازمتها إية بقى تسيبى البيت؟؟
شهد وهى تخرج من أحضانة/ ماهو فى موضوع عاوزة أكلمك فيه
أسر بجدية/ إتكلمى ياشهد.
شهد/ أنا مش عاوزة أعيش فى البيت دة تانى
أنا عاوزة بيت خاص بيا مش كل شوية ألاقى حد يقولى أعمل ومتعمليش.
ليتنهد أسر/ ماشى ياشهد مدام دة إللى هيريحك أنا هعملة.
لتنظر له شهد فهى لم تكن تتوقع أنة سيوافق بتلك السهولة.
شهد/ بجد يا أسر يعنى أنت موافق؟!!
أسر بإبتسامة/ طبعا موافق.
لتقترب منه ترتمى داخل أحضانة ليبادلها ويحتضانها بقوة ودفن وجهه فى خصلات شعرها لتبتعد عنه...
= طب يلا بينا بقى نخرج نتعشى معاهم.
وكادت أن تخرج لتجدة يجذبها ويدفعها على الحائط ويحاصرها بذراعية لتقول بتلعثم...
= أنت مش جعان ولا إية؟؟
أسر بخبث/ مين إللى قال كدة دة أنا جعان أوى وهحلى قبل ما أكل كمان.
ليقترب منها يقبلها بنهم شديد ليبتعد عنها بعد مرور بعض الوقت وهو يسند جبينه على جبينها
أسر/ بعشقك ياشهد.
لتنظر شهد لعينيه لا تصدق أذنيها/ أنت بتحبنى يا أسر؟؟
أسر بإبتسامة/ مكنتش إتجوزتك ياشهد أنا أتجوزتك عشان أنت من ساعة ماشوفتك وأنت مسيطرة على تفكيرى وعقلى وقلبى.
شهد بإبتسامة/ وأنا كمان يا أسر أنت مش متخيل أنا كنت بغير عليك إزاى لما كنت بشوف ندى دى واقفة معاك وكله كوم ولما سمعت كلامكوا فى المكتب كوم تانى كنت هتجنن عشان كدة أتهورت وعملت إللى عملتة.
ليبتسم أسر لها ويميل عليها مرة أخرى ويقبلها بنهم
ليبتعد عنها حتى يلتقطون أنفاسهم
شهد بخجل/ يلا بينا نخرج إحنا إتأخرنا أوى.
ليبتسم لها أسر/ يلا.
ليخرج معها من غرفة المكتب ويتجهون ناحية الطاولة ليتناولوا طعامهم مع باقى العيلة
ليجلسوا على الطاولة بجانب بعضهم وتسعد العائلة بمصالحة أسر لها
زينة/ إلا قولى يافارس هو أنت عندك كام سنة؟؟
لتجز غرام على أسنانها
= بتسألى ليه ياحبيبتى؟؟ عندك ليه عروسة ولا إية؟؟
زينة وهى تبتلع طعامها وتقول بلامبالاه...
= لا أبدا بس أصلى حاسة إنك أكبر عشان كدة بسأل.
لتشرق جميلة/ كحححح لا يازينة غرام أصغر من فارس بكتير.
زينة وهى تزم شفتيها/ أوكية مع إنى مش مقتنعة.
شهد بغيظ/ جرا إية ياختى؟؟ ماهى قالتلك أصفر منه وبعدين إن شاء الله ما عنك إقتنعتى أصلا أنت مالك؟؟
لتنظر لجميلة/ هى مين البت دى؟؟
جميلة/ دى صاحبتى ياشهد وقاعدة يومين وهتمشى.
زينة ببرود/ مبقاش يومين يابيبى مديت أجازتى أسبوعين كمان أنت مش متخيلة أنا حبيت المكان هنا إزاي.
شهد/ طب حلو شوفيلك فندق تنزلى فيه بقى ولا أجرى شقة أصل قعدتك هنا مش لطيفة والناس ممكن تتكلم.
نادية بتحذير/ شهد
شهد/ إية فى إية مش بقول الحقيقة.
زينة/ هو أنت مبتتكلمش ليه يافارس؟؟
فارس بإبتسامة لم تصل لعينية/ أصلى مبحبش أتكلم كتير.
أسر بضحك/ مين دة إللى مبيحبش يتكلم؟؟ أنت!! دة أنت رغاى رغى السنين.
لتنتبه زينة لخفة دمه ولوسامتة التى لم تنبته لها لتركيزها مع فارس فتلاحظ الفتيات نظراتها لأسر...
غرام بضحك/ قولى على صاحبتك يارحمن يارحيم
جميلة/ ياحبيبتى يازينة هتوحشينى والله.
شهد بغيظ لأسر/ وأنت مالك أنت ماتسكت وتنقطنا بسكاتك.
زينة بإبتسامة ودلال مصطنع/ هو أنت من العيلة برضوا؟؟
كاد أن يرد أسر لترد شهد وهى تنهض من مكانها...
= جرا إية ياختى هو أنت خلصتى مع فارس جه دور أسر؟؟ بت أنت أنا مش مرتحالك وأية يابت اللبس دة مش مكسوفة وأنت لبساه لأ لابسة إية دة مسموش لبس دة قميص نوم.
لم تستطع غرام منع إبتسامتها أكثر من ذلك
= ههههههههه لا مش قادرة خلاص يخربيتك أيوة ياشهد إديها كمان.
فارس بتحذير/ غرام، شهد خدى جوزك وأطلعى فوق.
زينة بسماجة/ ااه هو جوزك؟؟ طب ماتقولى كدة من بدرى بس تصدقى شكلك كبير علية برضوا
لم تستطع شهد الصمود أكثر من ذلك لتزيح الكرسى وتهجم عليها وتجذبها من خصلات شعرها.
شهد/ جرا إية يابت ياملزقة أنت دة أنت حاطة 2 كيلو بودرة على وش أمك ومتكلمناش.
لينهض الجميع يحاولون فض الشجار ماعدا غرام التى إستمتعت كثيرا بما تفعلة شهد وظلت تضحك بمكانها
أسر وهو يحملها/ خلاص ياشهد سيبك منها.
جميلة/ خلاص ياشهد حقك عليا أنا.
فارس/ بس ياشهد جدك هيصحى علي صوتك قوم يا أسر خد مراتك وأطلع فوق.
ليحملها أسر ويصعد بها الغرفة وأغلق الباب خلفة
شهد بغضب/ نزلنى يا أسر عشان أربيها بنى أدمة وقحة.
أسر وهو ينزلها على الفراش/ خلاص ياشهد إهدى أنت عملتى الواحب وزيادة.
شهد وهى تعض يديها/ أة بقى أنا شكلى أكبر منك و غرام شكلها أكبر من فارس!! أومال هى تبقى إيه لما إحنا شكلنا كبير؟؟
أسر وهو يقترب منها ويحاصر وجهها بين يدية...
= خلاص بقى ياشهد.
لتتنهد شهد محاولة تهدئة نفسها/ خلاص أنا هديت.
أسر/ أكيد؟؟
شهد/ أها
ليقترب أسر منها وينظر لها بنظرات راغبة/ متأكدة إنك هديتى؟؟
شهد/ أيوة يا أسر هديت خلاص.
ليقترب منها أسر ويقوم بمحاصراتها وتقبيلها لتتعلق شهد برقبتة وتبادله قبلتة ليتحرك بها ناحية الفراش ويقضون أول ليلة لهم سويا.
💗💗💗
فى صباح يوم جديد...
كان الجميع على مائدة الإفطار
نبيل وهو ينظر لإبنه/ حامد عاوز أتكلم معاك شوية بس لما تخلص فطار.
ليغمض حامد عينية وينظر لإبنته ليجدها تهز له رأسها حتى يوافق ولا يخجل نبيل
حامد/ ماشى.
غرام بخبث/ أومال فين صاحيتك ياجميلة؟؟
جميلة/ مبقتش صاحبتى خلاص قطعت علاقتها معايا إمبارح بعد إللى حصلها من شهد ومشيت النهاردة الصبح.
غرام بفرحة/ إية دة مشيت بجد؟؟
جميلة/ أها بحد.
نبيل بتساؤل/ شهد عملتلها إية إمبارح؟؟
صمت الجميع ولم يعرفوا بماذا سيخبروة ليجدوا الخادمه تدخل وتخبرهم ب...
= فرح هانم برة وعاوزة تقابلكوا.

*************************************

 

بقلم... فاطمه محمد

ايه رايكم فى الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع

9/27/2024

رواية غرام الفارس البارت 30 كامل

 

رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,رواية روسية,رواية شعرية,رواية يابانية,رواية أرض زيكولا,روايات

لتنظر لها شهد وتنهض من مكانها بعنف وغضب من هذه الوقحة وتجذبها من شعرها
شهد بغضب/ لا تعاليلى بقى عشان أنا جبت أخرى منك أنت إية يابت معندكيش كرامة خالص كدة؟؟
ندي وهى تقوم بإبعادها وتخليص خصلات شعرها من يديها/ لا ياحبيبتى عندى بس واثقة من حب أسر  ليا دة أنا حب طفولتة وبعدين أسر ميقدرش يستغنى عنى.
لتقترب من أذنيها وهى تهمس لها بخبث / أصل أنا كنت معاة فى الأوضة لوحدينا ومقدرش يسيطر على نفسة وأنا معاة وأنت فاهمة الباقى بقى وأحب أأكدلك ياقطة إن أسر بيحبنى أنا وبس وميقدرش يحب غيرى وأنت هيتسلى معاكي يومين وبعدين هيرميكى لأهلك تانى بعد ما يشبع منك.
لتبتعد عنها فتجد عينيها غاضبة وحمراء كالدم لتنظر لها بشماتة وكادت أن تتحرك من أمامها لتمسكها شهد من ذراعيها وتنزل بكفها على وجهها
شهد وهى تشير لها بإصبعها/ أسر إللى بتتكلمى عنة دة يبقى جوزى ومسمحلكيش تتكلمى عليه كدة حكاية أنه بيحبك دى ياريت تبطليها لأنة لو بيحبك كان أتجوزك بس الظاهر إنة خد غرضة منك ورماكى ودة شيئ ميخصنيش لأنى مكنتش لسه فة حياتة وحكاية إنك كنتى فى أوضتة دة وحصل إللى حصل فدة عشان لقاكى سهلة وبرضوا ميخصنيش.
ندى وهى تضع يدها على وجهها مكان الصفعة...
= أنا هوريكى ياشهد إزاى تمدى إدك عليا مش أنا  إللى واحدة زيك تمد إيدها عليها وتسكتلها وهوريكى ياشهد.
شهد وهى تتحرك/ أعلى ما فى خيلك إركبية ياحلوة
لتدخل المنزل وتتركها تشتعل من الغضب والغيظ وصعدت لغرفتها وهى تشتعل من نيران الغيرة لتظل تنظر فى الغرفة وهى تتخيل ماحدث بها بينة وبينها لتخرج من الغرفة بغضب وتنادى على الخادمة
الخادمة/ أوامرك ياهانم؟؟
شهد/ تنقلوا الحاجة بتاعتى أنا وأسر من الأوضة دى وتحطوها فى الأوضة دى.
لتشاور على الغرفة المجاورة لغرفتها هى وأسر 
كادت الخادمة أن تتحدث لتأتى حمديه وهى تقول بصرامة/ خير يامرات إبنى عاوز تتنقلى من الأوضة ليه؟؟
شهد/ والله أنا حرة ومش عاوزة أقعد فى الأوضة دى.
حمديه بصرامة/ أيوة إية السبب يعنى؟؟
شهد بنفاذ صبر/ مش مرتاحة فيها ياطنط حلو كدة؟؟
لتنظر لها حمديه وتردف بسخرية/ لا مش حلو ياقلب طنط ولما إبنى يجى هيبقى ليا كلام معاة.
لتغادر من أمامها وهى تتوعد لها فشهد تضايقها كثيرا بوقحاتها وجرئتها لتنزل بالاسف وتظل جالسة تنتظر قدوم إبنها فهى لم تعد تطيق تلك الشهد
أما عن شهد فجعلت الخدم ينقلون أغراضها وأغراض أسر من الغرفة ومازالت نيران الغيرة والغضب يتملكانها
وبعد مرور عدة ساعات...
وصل أسر المنزل وهو مرهق فاليوم كان متعب وبه الكثير من الأشغال والأعمال لينتبه لوالدتة فيقترب منها ويقبل جبينها
أسر بإرهاق/ مساء الخير يا أمى.
لتنظر له حمديه وهى تتصنع الزعل والحزن الشديد ولزمت الصمت
ليعقد أسر حاجبيه بإستغراب/ فى إية يا أمى؟؟ مش بتردى لية؟؟
حمديه والدموع تتجمع بمقلتيها/ فى إن أنا إنهنت من مرانك مراتك بتقل أدبها عليا يا أسر وكل دة ليه عشان لقبتها بتنقل حاجكتوا من الأوضة وأنا عارفة أنت قد إية بتحب أوضتك فقولتلها كدة وعينك ماتشوف إلا النور وقعدت تقولى وأنت مالك بتتدخلى فينا ليه ودة جوزى أنا وقعدت تزعق فيا قدام الخدم وأنا إللى سكتنى بس زعلك وإلا وربى كنت رجعت لقيتها عند أهلها بقى أنا على أخر الزمن تيجى عيلة من دور عيالى كدة وتزعق فيا بالطريقة دى؟؟
لتنزل دموعها وتظل تبكى بحرقة
ليغضب أسر من شهد ويقترب من والدتة ويضمها لأحضانه ويطبطب عليها حتى تهدأ...
= خلاص يا أمى أنا هتصرف مع شهد وأوعدك أخر  مرة هتكلمك فيها بالطريقة دى.
حمديه وهى تزيل دموع التماسيح...
= ماشى ياحبيبى أنا كل إللى بتمناة من ربنا إنى أشوفك سعيد ومبسوط مع بنت محترمة.
ليجز أسر على أسنانه فبتصرف شهد الذى لا يعرف مبررة حتى الأن جعلت والدتة تظن بها الكثير ولا يحب ذلك لأنة يعلم أن شهد بداخلها عكس ما تظهرة
= متزعليش يا أمى من شهد وصدقينى هحل الموضوع دة إيفقنا؟؟
حمديه بخبث لم يلحظة أسر/ إتفقنا.
صعد اسر للغرفة الجديدة دون أن يطرق الباب ليجد شهد تجلس على الأريكة تنظر لهاتفها الذى بيدها
ليغلق الباب وهو يتفحص الغرفة ويقترب منها وهو يضع يديه عند خصرة
أسر بنظرات ثاقبة وبصرامة/ إية إللى أنت عملتية دة ياشهد؟؟
لترفع عينيها وتنظر له نظرة لم يفهمها كانت غامضة بالنسبة له فلأول مرة ترمقة بها ويجدها صمتت ونظرت لهاتفها مرة أخرى ليغضب من فعلتها ويقترب منها ويقوم بأخذ الهاتف من يديها ويقوم بتكسيرة أمامها
شهد بغضب/ أنت مجنون!! إزاى تعمل كدة؟؟
أسر بغضب جحيمى/ لما أكلمك تردى عليا يامحترمة ولا أنت متعلمتيش فى بيتكوا إزاى تحترمى جوزك لو متعلمتيش فأنا هعلمك ياشهد.
شهد/ لا أنت زودتها أوى.
لترفع إصبعها أمام عينيه وهى تردف/ أنا محترمة يا أسر لكن أنت إللى عاوز تتعلم يعنى إية تحترم مراتك يا...
لتنظر له نظرة سخرية من أعلاه لأسفلة/ يامحترم.
ليغضب أسر ويجد نفسه لاإراديا يرفع يدة ويصفعها
لتنصدم من فعلته وتنظر له بغضب شديد وتتحرك من أمامة تتجه ناحية دولابها وتقوم بإخراج ملابسها
اما أسر فكان مصدوم من نفسه فهو لأول مرة يمد يدة على إمرأه وهذه المرأه الذى تطاول عليها تكون زوجتة!!
أما شهد فكانت تجهز شنطتها وهى تردف بغضب...
= أنا غلطانة أنا إللى أستاهل ضرب الجزم عشان فضلت بعد إللى عرفتة النهاردة دة مكانش المفروض أخرج من الأوضة بس لا كان المفروض أخرج من حياتك كلها.
لينظر لها أسر بإستغراب فهو لا يعلم عن ماذا تتحدث و ما الذى علمتة اليوم؟؟
أسر بتساؤل/ أنت بتقولى إية؟؟ وإية إللى عرفتية النهاردة؟؟
لتترك شهد ما بيديها بعنف وتقترب منه وهى تقول
= شهد عاوزة أدور على السلسلة بتاعتى ضايعة منى وعاوزة أبدأ بأوضة أسر أصل أخر مرة كنت لبساها ساعة ما كنت معاة فى الأوضة.
لينصدم أسر من معرفتها بما حدث ذلك اليوم ليقول بتلعثم/ شهد مفيش حاجة حصلت ساعتها وأنا فوقت فى الوقت المناسب.
شهد بتحدى/ قربت منها ولا لأ يا أسر؟؟
ليصمت أسر وهو يتطلع لعينيها
شهد وهي تجز على أسنانها/ رد عليا.
أسر/ أيوة قربتلها بس معملتش حاجة أفهمى بقى
شهد برفعة حاجب/ أة ياجبروتك ياشيخ مقعدنى فى الأوضة إللى كنت معاها فيها.
لتعود وتفعل ما كانت تفعلة
أسر بغضب من نفسه ومن ندى لإخبارها لشهد...
= شهد أنا بعترف إنى غلطت فى موضوع ندى دة وحقك تاخدى الموقف دة بس أنت كمان غلطى لما بجحتى فى أمى النهاردة وزعقتى فيها قدام الخدم.
لتنظر له شهد وهى تردف بسخرية/ لا دة الظاهر بقى إن العيلة كلها كدابة.
ليغضب أسر/ شهد أنا ماسك نفسى عنك بالعافية إزاى تتكلمى عن أمى كدة ها؟؟
شهد وهى تغلق شنطتها/ طب إسمع بقى أمك دى ست كدابة لأن أنا مزعقتش فيها وعندك الخدم روح إسألهم أهم كانوا واقفين.
لتحرك شنطتها من علي السرير/ وعاوزة قبل ما تسألهم ورقة طلاقى توصلنى فاهم؟؟
لتخرج من الغرفة وهى تحمل حقيبتها ليمسكها أسر  من ذراعها/ خدى هنا أنت رايحه فين؟؟
لتقوم بدفع يدة وتقول بغضب/ متلمسنيش وورقة طلاقى توصلى أنت فاهم.
لتنزل لأسفل فتجد والدتة بالصالون تبتسم بشماتة لها فتجاهلت نظراتها وتحركت ناحية الباب وخرجت من المنزل ليلحق بها أسر ويقوم بإمساكها
أسر وهو يحاضر وجهها بين قبضة يديه/ شهد متمشيش خليكى.
لتبعد وجهها عنه وتركب سيارتها وتغادر المنزل تحت أنظارة الغاضبة لرحيلها
💗💗💗
وصل فهد المنزل وبحث عن إبنتة وفرح ولم يجدهما ليسأل الخادمة لتخبرة بأنهما بالمطبخ تحضران الغداء سويا ليومئ لها فهد ويشير لها حتى تغادر وهو يفكر فى تصرفات فرح فى الفترة الأخيرة فهى تغيرت كثيرا وهذا التغيير ملحوظ بشكل كبير ليتنهد وهو يغمض عينية ف فرح لم تخرج من تفكيرة طوال اليوم وظل يتذكر كل ماحدث بينهما لترتسم الإبتسامة على شفتيه وهو يتذكر قبلتها
ليتنهد ويتجهه ناحية المطبخ حتى يراها ليجد إبنتة تجلس على المطبخ وفرح تقوم بإعداد الطعام والإبتسامة لا تفارق شفتيها وهى تداعب وتمزح مع صغيرتة، ظل يراقبهم بصمت والإبتسامة تعلوا شفتية
لتنتبه له الصغيرة وتنادى علية/ بابا!!
لتلتفت فرح لتجدة يقترب ناحيتهم لترتسم أبتسامه تلقائية على شفتيها ليلاحظها تلك الإبتسامة فبادلها إياها بأخرى.
فهد بتساؤل وإبتسامة لعوبة/ بتعملوا إية؟؟
مى/ فرح بتعمل الأكل عشان ناكل كلنا سوا يابابا.
لينظر لفرح/ بتعملى أنت ليه فى خدم عشان يعملوا كل دة؟؟
فرح بمزح/ طب قول كلام غير دة الله يرحم لما خلتنى دخلت المطبخ أول يوم وخلتنى عملتلك العشا.
فهد برفعة حاجب / دة أنت قلبك أسود أوى.
فرح وهى تحضر الطعام/ ولا أسود ولا حاجة أنا بس بفكرك.
ليقترب منها فهد وهو يردف/ طب هو الأكل فاضله كتير؟؟ أصل الصراحة أنا جعان أوى.
قالها بطريقة وقحه لتبتلع فرح ريقها وتنظر تجاه الصغيرة.
فرح بتلعثم/ لا لا خلاص خمس دقايق بالضبط والأكل يبقى جاهز.
فهد وهو يلاحظ توترها وتلعثمها/ ماشى أنا هطلع أغير عقبال ماتخلصوا
قالها وهو يداعب إبنته
ليصعد لغرفتة فيجد هاتفه يرن ليفتح فيجدة فارس
فهد/ ألو...
فارس/ إية يافهد فينك يابنى عديت عليك قالولى إنك روحت؟؟
فهد/ معلش يافارس نسيت خالص إنك هتعدر عليا.
فارس/ ولا يهمك أنا أصلا روحت برضوا.
ليكمل بتساؤل/ هي فرح عاملة إية معاك ومع مى؟؟
فهد بإقتضاب فهو شعر بالغيرة تنهش قلبة عندما سأل عنها/ الحمد لله فرح إتغيرت خالص وهى ومى حبوا بعض جدا.
فارس بسعادة لأجل فرح ولأجل صديقه وإبنته...
= طب الحمد لله أنت مش متخيل فرحتلكوا إزاي.
فهد/ إن شاء الله إحنا كمان هنفرح بأولادك قريب.
لتدخل فرح الغرفة بعد أن طرقت الباب
فرح/ فهد الأكل جاهز.
ليبتسم لها فهد/ ماشى يافارس هكلمك بعدين.
فارس/ ماشى
ليغلق معه الهاتف ويتجه ناحيتها لتسألة بتوتر...
= هو أنت كنت بتكلم فارس؟؟
لينظر لها وهو يجز على أسنانه لنطقها إسمه مرة أخرة ويرد بإقتضاب/ أيوة.
لتومئ له وتبتلع ريقها ليكمل هو حديثة فهو يريد أن يعلم ماهى ردة فعلها
فهد/ هيجيلة تؤام قريب.
فرح/ بتكلم جد!! غرام حامل فى تؤام؟؟
لينظر لها يحاول ان يفهم أهى فرحه أم لا لكنها قاطعت تفكيرة بحديثها ولمسها ليديه لتقول برجاء...
= فهد عاوزة بكرة أروح الدوار.
فهد بتساؤل/ إشمعنا؟؟
فرح/ عاوزة أشوف غرام فى حاجات كتير عاوزة أعتذرلها عليها لو سمحت مترفضش أرجوك.
فهد بتفكير/ ماشي يافرح.
لتقترب منه وترتمى بأحضانة/ شكرا يافهد.
ليضمها لأحضانه ويدفن وجهه فى خصلات شعرها يستنشقها ومغمض العينين لتبتعد عن احضانة وهى تقول/ يلا عشان تتغدا.
فهد بإبتسامة/ يلا.
💗💗💗
كان فارس فى غرفتة يقص على غرام ما قصه علية فهد
غرام بصدمة/ معقول فرح!!
فارس/ بنا يهديها أنا فعلا فرحتلها هى وفهد ربنا يهديهم.
غرام/ إن شاء الله
ليسمعوا أصوات بالأسفل ليستغرب فارس
فارس/ إيه دة!! إيه الأصوات دى؟؟
غرام بضحك/ دى تلاقيها صاحبة جميلة وصلت.
فارس/ مين صاحبة جميلة؟؟
غرام وهى تمسد على بطنها/ أنا أعرف بقى أهى صاحبتها بقى وخلاص.
ليومئ لها فارس وينظر لساعتة/ طب يلا ننزل عشان نتغدا.
غرام بلهفة/ أيوة يلا يلا.
لتسبقه ناحية الباب ليضحك فارس ضحكة قوية لتلتفت له وتقول بطريقة طفولية/ أنت بتضحك على إية؟؟
فارس وهو يكتم ضحكتة/ ولا حاج: ياقلبى يلا.
غرام/ ولا حاجة إزاى أنت بتضحك عليا يافارس؟؟
فارس وهو يشاور على نفسه/ أنا مقدرش ياحبيبتى.
غرام/ لا يافارس قدرت أنت بتضحك عليا عشان وزنى زايد شويه صح؟؟
فارس بكدب/ هو فين وزنك الزايد دة؟؟ ياقلبى أنت حلوة زى ما أنت مفيش حاجة إتغيرت فيكى لسه قمر زى ما أنت.
غرام وهى تقترب منه/ بجد يافارس؟؟
فارس وهو يضمها لأحضانة/ بجد ياقلب فارس.
وكاد أن يقبلها
غرام/ مش وقته يافارس أنا جعانة يلا.
فارس بتنهيدة/ يلا.
لينزلوا للأسفل ليجدوا جميلة برفقة صديقتها والحميع يرحب بها لترحب بها هى وفارس أيضا
لتبتسم غرام على جميله فهى قد قصت عليها بأن هذه الفتاه هى لا تطيقها ولكنها عندما علمت من صديقة جميله أنها بالصعيد تحدثت معها وصممت أن  تأتى وتقيم معهم بحجة أنها دائما ما أرادت زيارة الصعيد والمكوث بها ولكن ما أزعجها هو ملابس الفتاة الفاضحة المكشوفة فملابسها تكشف معظم جسدها.
لتلاحظ نظرات الفتاه لفارس لتنظر لة لتجدة لا ينظر لها ولا يعيرها إنتباه لتتعلق بذراعية
لينظر لها فارس ويبتسم لها أما تلك الفتاه الوقحة كما أسمتها غرام فإتربت من فارس وظلت تتحدث معه لتقترب جميلة من غرام
جميلة/ إلحقى ياروما البت زينة بتتحرش بجوزك.
لتنظر لها غرام بغل/ منك لله ياجميلة دة منظر صاحبة دة؟؟
أما عند فارس...
زينة/ يعني بجد فى أسطبل خيل؟؟ أنا نفسى أركب حصان أوي يافارس ممكن بليز تاخدنى بكرة؟؟
لتنهض غرام مكانها وتجاوب عليها بإستفزاز...
= معلش ياحبيبتى بس فارس مش فاضى بكرة جميلة هتبقى تاخدك مش كدة ياجميلة؟؟
جميلة وهى تكتم إبتسامتها/ أهاا أنا هاخدك يازينة متقلقيش.
زينة وهى تنظر لفارس/ أنت بتبقى موجود فى المزرعة إللى جميلة شغالة فيها صح؟؟
فارس/ أكيد طبعا.
زينه بحماس/ طب حلو أوى يبقى إحنا نأجل مشوار الأسطبل وهروح بكرة معاكوا المزرعة.
غرام بغضب طفيف/ تروحى معاهم فين هما رايحين يلعبوا؟؟ دول رايحين يشتغلوا.
لينظر لها الجميع بإستغراب فغرام ليست إندفاعية بتلك الطريقة ولكن تلك الفتاة مستفزة ووقحة
جميلة وهى تلكزها/ خلاص ياغرام معلش وبعدين زينة هتبقى معايا وأنا إللى هفرجها على المزرعة.
زينة بإستفزاز/ متقلقيش ياغرام أنا مش هعطلهم بس حابة أشوف الشغل بس بيمشى إزاى
لتتكئ غرام على أسنانها لتأتى الخادمة وتخبرهم بأن الطاولة جاهزة
ليذهبوا لتناول الطعام وأثناء تناولهم الطعام كانت غرام تراقب تلك الزينة لتراها ترمق زوجها بنظرات ليست بريئة أبدا لتقترب من جميلة وهى تقول بغيظ وغل...
= عارفة أنا نفسى فى إية دلوقتى.
جميلة وهى تبتلع طعامها/ نفسك فى إية ياروما؟؟
غرام بهمس/ نفسى أولع فيكى ياقلب روما.
جميلة/ يوووة بقى ياغرام ماقولتلك كلها يومين وهتمشى.
غرام/ لما نشوف اليومين دول.
💗💗💗
فر المساء...
دخل فهد غرفة مي ليجد فرح نائمة بجوارها ليتجه ناحيتهم ويقبل إبنته وبعدها إتجه ناحية فرح وقام بحملها لتستيقظ أثناء حملة لها وكادت أن تتحدث
= هششش
ليدخل بها الغرفة ويضعها علي السرير وهى لاتزال تنظر لعينيه وكاد أن يتحرك لتمسك يديو
فرح بخجل/ خليك يافهد.
فهد بإبتسامة/ أنا هنا هدخل أغير بس.
لتبتسم له فرح بسعادة فهى قد ظنت بأنه  سينام بغرفة أخرى مثلما فعل من قبل
وبعد مرور بعض الوقت...
خرج من الحمام وإتجه ناحية الفراش لينام بجوارها ليجذب رأسها يضعها على صدرة لتشعر فرح بدقات قلبها تزيد ليقوم فهد برفع ذقنها بيدية ويقترب من شفتيها ويقبلها بنهم وشغف ليبتعد عنها ويسند جبينه على جبينها ويتنهد وهو ينظر لها بعشق
فهد/ بحبك يافرح بحبك.
لتنظر له فرح بصدمة من إعترافة لها لتقترب منه وهى تقول...

*************************************

 

بقلم... فاطمه محمد

ايه رايكم فى الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *