daahsha"دهشة" daahsha"دهشة"
recent

آخر الأخبار

recent
random
جاري التحميل ...

رواية عشق تاج الصعيد البارت 2

Translator

 رواية عشق تاج الصعيد البارت 2

 

رواية, رواية صوتية, رواية رعب, حكاية ورواية توتا, رواية كاملة, رواية مثيرة, رواية مشوقة, روايات صوتية, رواية مسموعة, مراجعة رواية, رواية ابابيل, رواية

 

 

وهو عمره ما هيختارني حتى لو كنت عايشة جواه عشان هو شايفني طفلته وانتي كسبتيه فمبروك عليكي
نرجس بقوة وهي تقرب منها 
عارفة إيه أحسن حاجة عملتيها يا تاج إنك مشيتي.
لأنك مهما كنتي جريبة منه
عمرك ما كنتي هتكوني ند ليا عشان انتي صغيرة عليه
وانا اللي على مقاسه وواخدة جلبه وعقله
تاج بترد بخنقة بس بتحاول تمسك نفسها 
يمكن عندك حج بس تعرفي لو كان عشجني صدجيني
مكان هيفرق معاه حد ولا سن وكان هيختارني بس هو مشايفنش
نرجس وهي بتضغط علي تاج 
أنا مش خايفة منك يا تاج
بس كنت طول عمري شايفاكي ضل لادهم بس أخيرا هو قرر فامشي وانسيه
عشان خلاص انتي كنتي مجرد صفحة واتجفلت.
تاج بقصد وهي بتبص لنرجس 
لو فعلا حديتك ده صوح مكنتيش جيتي لحد عندي تتوكدي مني اني ماشية لو فعلا مش شايفاني ند ليكي بس انا هريحك وهجولك اني ماشية وفايتهولك
نرجس بتوتر وضيق 
مش مهم المهم انك ماشية وياريت تطولي علي قد ما تقدري يا بت عمي
تاج وهي بتشيل شنطتها وتبصلها بعين كلها تحدي 
أنا ماشيةوبكرا يمكن تبجي انتي اللي بتتمني تهربي عشان انتي متوكدة انك هتتجوزي ادهم كيد فيا مش اكتر وحياتك هي اللي التمن
خرجت تاج وسابت نرجس واقفة لوحدها وفي عنيها نظرة غريبة لاول مرة 

************

بعد اربع سنين من الاحداث اللي حصلت كانت فيها تاج بتعافر كل يوم عشان تنسي ادهم بانها تنجح وتطلع الاولي علي دفعتها وانهاردة خلاص كانت حفلة تخرجها فكلنت بتكلم امها بعد ما بعتت ليها فيديوهات الحفلة
وصايف بفرحة مبروك يا نن عين امك ألف مبروك يا تاج أنا جلبي كان هينط من الفرحة وأنا شايفاكي واجفة على المسرح بتستلمي شهادتك
تاج بابتسامة باهتة 
الله يبارك فيكي يا ماما الحمد لله خلصت علي خير وبقيت مهندسة زي ما كنتي بتحلمي بيا
وصايف بتضحك بحنية  
علي خير يا حبيبتي دا انتي شقيتي قلبك شق ده غير سنين من التعب والسهر بس تعبك جاب نتيجة وأنا فخورة بيكي وفخورة أكتر إنك بتي.
تاج بصوت مخنوق وهي تبص للسقف  
لو ماكنتيش إنتي و وبابا جمبي مكنتش وصلت لحاجة.
وصايف بتوتر

 بس ابوكي دلوك مصمم قال كفاية غربة و كفاية بعد قاللي بالحرف أنا مستني بتي ترجع ومش هقبل إنها تكمل يوم زيادة هناك.

تاج سكتت لحظة وردت بنبرة مترددة  
أنا كنت ناوية أرجع فعلا بس
وصايف بنبرة هادية بس فيها سؤال واضح  
بس إيه يا تاج
تاج بتحاول تضحك وهي بتغير الموضوع  
اكيد هاجي عالحفلة اللي عملينها عشاني وخلاص ياما مفيهاش غربة تاني
أمها بصوتها المليان دفء  
فرحتي جلبي يا بتي ده ابوكي عاملك ليلة تتحاكي بيها البلد كلها يا قلب امك
تاج بتنهيدة طويلة  
خابرة ياما انا كل يوم كنت بحلم اني خلصت واني استقريت هنا من غير رجوع للبلد تاني
وصايف سكتت ثواني وبعدين سألتها بنبرة جدية أوي  
تاج... جوليلي بصدق انتي لسه بتحبي أدهم
تاج بتتجمد في مكانها وعنيها بتلمع واخدت وقت على ما ردت وبصوت مبحوح تحاول تثبته 
لا يا اما أدهم واد عمي وبس.
وصايف بتنهيدة خفيفة  
تاج من أربع سنين وانتي ما سألتيش عليه ولا حتي في مرة ولا حتى صدفة ولا حتى لما سافرتي قلتي اسمه بس سكوتك عمره ما كان نسيان انتي سايبة مصر مش بس عشان السفر بس عشان تهربي يا قلب امك
تاج بصوت عالي شوية وهي بتحاول تمسك دموعها 
أنا ما هربتش... أنا كان لازم أبدأ من جديد كان لازم أخلص من وجعي.
وصايف بهدوء وهي بتحاول تطبطب بصوتها  
بس يا بتي الوجع ما بينتهيش لما نهرب منه بينتهي لما نبصله ونفهمه وأدهم مش كيف ما انتي فاكرة بطلي تعاقبيه علي جلبه اللي ملوش يد فيه
تاج بتقوم من على السرير وتمشي في الأوضة وهي بتلف حوالين نفسها 

لو سمحتي يا اما بلاش نتكلم عنه أنا ما بجتش أعرفه ومش رايدة أعرف عنه حاجة.
كل اللي بينا انتهى يوم ما قرر انه يتجوز وعرفت انه مهيحبنيش 
وأنا مبجتش تاج اللي بتحبه وتعبت أستناه يحس بيا
وهو عمره ما سأل بحجة ايه انه اكبر مني وهو اللي مربيني مكنش حداشر سنة دول اللي بيناتنا ياما
وصايف بنبرة فيها صدق 
يمكن انتي محتاجة تسمعي لجلبك وبعدين انتي ما تعرفيش اللي حصل بعد ما هملتيه ومشيتي فيه حاجات كتير انتي لازم تعرفيها.
تاج بصوت مهزوز  
معرفش ومش رايدة أعرف انا راجعة ياما بكرة عشية وخلاص 
وصايف بصوت كله يأس 
هترجعي ومفيش سلام في جلبك
تاج بصوت فيه ألم قديم  
القلب اتعود على الوجع بقى ساكت وبيرضى بالقليل ومش مستني حاجة من حد
وصايف بحنان  وووو

يتبع 

عن الكاتب

nana ahmed

التعليقات


جميع الحقوق محفوظة

daahsha"دهشة"