Subscribe in a reader رواية عائشة البارت 4 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

3/01/2024

رواية عائشة البارت 4 كامل

Translator

رواية,روايات,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية روسية,رواية كاملة,روايات مسموعة,رواية ارض زيكولا,رواية جديدة,روايات رومانسية,رواية عالمية,روايات عالمية,رواية أرض زيكولا,رواية دوستويفسكي,رواية game of thrones,حكاية,رواية موسيقية,روايات جديدة,روايات قصيرة,سلسلة الرواية,رواية صوتية مسموعة,روايات دوستويفسكي,رواية غموض,رواية جريمة,رواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية,رواية الأبله


فى مطار القاهرة الدولى يقف ادهم وهو ماسك لوحه مكتوب عليها اسم بنت عمه اللى جايه من بره بعد ما اجبره جده انه يروح يستقبلها فى المطار بنفسه فجاءه يشوف ملاك اسمر جميل ماسكه شنطة سفر وجنبها بنت جميله بملامح امريكية لكن الملاك اللى عينه وقعت عليه اجمل كانت بعيون واسعه بيحميها رموشها الطويله وفمها الصغير وحجابها الجميل لاقاها جايه نحيته فزادت نبضات قلبه ،ولاقاها وقفت قصاده وقالتله بصوتها الهادى انا عائشة .

ليصدم ادهم ان الملاك ده بنت عمه .

فيمد ايده عشان يسلم عليها ويمسكها ويقلها انا ادهم فتقله انت ابن عمى فيرد ايوه ابن عمك بدر فتقله اه اه ماشى نقدر نمشى انا جاهزه فتعرفه وتقله شروق صحبتى وهتيجى معنا بنبرة تحدى انه يرفض .

فيستغرب ادهم من حدتها فيقول اهلا وسهلا اتفضلوه العربية مستنيه بره فتشد اش شنطتها فياخدها منها ادهم ويقلها هاتى عنك وياخد بتاعة شروق ويمشى وهما ماشيين وراه .ويوصلوه للعربيه فتركب اش وشروق وراه وهو جامب السواق ويفضل باصص ليها طول الطريق من المرايه 😃😃.

يوصلوه للقصر ويلاقوه العيله كلها مستنياهم ويدخل ادهم ويقولهم عائشه بنت عمى يحيى يا جدى فيسلم عليها الجد ويحضنها هو والجده فتقف اش شبه الصنم ومتبادلهمش الحضن فيقولها الجد انتى مش عارفانا يا بنتى انا جدك ابو تبوكى فترد اش ببرود عارفاكوه بس مكنتش اتوقع انك تحاول ترجعنى بالطريقه ديه فيرد الجد نعمل ايه يعنى يا بنتى انتى اللى رافضه ترجعى وحاولنا معاكى كتير زلقتش غير الطريقه ديه عشان ارجعك وانتى بنت الغالى عايز اعوضك قبل ما اموت يا بنتى .اش بلهفه بعد الشر عنك يا جدو .

فيحضنها الجد ويقلها متزعليش يا بنتى ،فتقله مش زعلانه يا جدو .

احب اعرفك يا جدو .يه شروق صحبتى واختى فيقلها اهلا بيكى يا بنتى منورانا ،فترد شروق بنورك يا جدو .

الجد: اطلعى يا بنتى ارتاحى فوق تلاقيكى تعبانه من السفر فينادى مدبرة المنزل ويقلها وصليهم على اواضهم فتطلع اش وشروق للاوض ويناموه .

ادهم : تفتكرهتتأقلم معانا يا جدى ،الجد : لازم يا ابنى

ادهم : انت وعدتنى تجوزهالى يا جدى

الجد : انا مش هجبرها على حاجه يا ادهم ،وانت وشطارتك حببها فيك

أدهم : انت عارف انى عايز اتجوزها من يوم ما شوفتها وهى صغيره مع عمى يحيى لما كنت بزوره زمان ،وهو مش هتكون لحد غيرى يا جدى .

 ويخرج ادهم لحديقة القصر ويفتكر لما كان بيزور عمو يحيى زمان وشافها وهى صغيره .

Flash back

لما كان أش عندها 10 سنين ،كان ادهم فى زياره لعمو يحيى وكان قاعد معه بيحكيله عن احواله واحوال البلد والعيله .

أدهم: ايوه يا عمى جوزوها دلوقتى لراجل طيب ،بس انت عارف عمتى هدى رضيت بعد ما اجبروها عليه مكنتش راضيه عليه .

يحيى : انت عارف يا ابنى انا لو كنت اتجوزتها مكنتش هبقى سعيد معاها ولا هى كانت هتبقى سعيده انت عارف انى بحب ام عائشه بنتى ديه اللى بعت الكل عشانها ومش مستعد اخسرها أدهم : فاهم يا عمى فاهمك .

وفجاءة تخش عائشه وتجرى على باباها وهى بتعيط : بابى بابى 😭😭يحيى : مالك يا قلبى ويشيلها ويحطها على رجله ويقلها اهدى يا عمرى مين زعلك .

عائشه : البنات فى المدرسه شدوه شعرى ورموه عليا رمله اهيه اهيه اهيه يحيى : معلش يا قلبى

 *******************************

وصلنا فى الفلاش باك لما يحيى بيقول لاش معلش يا قلبى بكره هروح معاكى المدرسه وهخليهم يعاقبوه البنات الوحشه ديه يلا بقى امسحى دموعك عشان تسلمى على ابن عمك اللى اللى دايما احكيلك عنه .

أش : هيه هيه هيه 🙌🙌🙌ابن عمى يلا نروحله فيقلها هو وراكى اهوه يلا سلمى عليه .فتبص أش لادهم بانبهار : وتقوله ازيك يا ابن عمى أنا عائشه وبيقولولى أش انت اسمك ايه

أدهم بانبهار من جمالها : ازيك يا عائشه انا ادهم وتقدرى تقوليلى اللى انتى عايزاه

اش بتفكير طفولى : هقلك يا ادهمى ايه رأيك ،

أدهم بلهفه : يلهوى على العسل ويشلها يحطها على رجله ويبوسها من خدودها بقوة .

أش بعبوس طفولى : نزلنى انت وحش بتاكل خدودى نزلنى يا بابى هياكلنى .

أدهم بسرعه : خلاص يا قلبى مش هاكلهم ،قوليلى بقا البنات بيضربوكى فى المدرسه ليه .أش : معرفش هما كل ما يشفونى بلعب يضربونى بس زياد بيبعدهم عنى

أدهم بغيره : زياد مين ،أش : ده صحبى فى المدرسه بنلعب انا وهو علطول

أدهم : متلعبيش معه تانى عشان مزعلش منك ماشى يا قلبى وانا هبقى اجى العب معاكى علطول .

أش بفرحه: بجد هتيجى علطول هيه هيه انا بحبك اوى يا أدهمى

ادهم بحب وانا بموت فيكى يا قلبى .

وتكررت زيارات ادهم لعمو وفى يوم كانوه بيلعبوه مع بعض ،أش لادهم : تعرف يا ادهم زياد النهارده جابلى خاتم وقلى انه لما اكبر هيتجوزنى بص بص .

أدهم بغيره وغضب : مش انا قلتلك متلعبيش معه تانى ويمسكها من دراعها بقوه قولت ولا مقولتش كلامى مش بيتسمع ليه .

لتمتلئ عيون اش بالدموع لتبكى بهستيريه 😭😭😭😭 وتقله انت وحش وحش ابعد عنى .

ادهم بلهفه : معلش يا قلبى مقصدش يا روحى يلا بقى امسحى دموعك ديه ويمسحلها ادهم دموعها ويقلها مش انتى بتحبينى .

أش بطفوله : ايوه بس انت بتزعقلى . ادهم : يبقى تسمعى كلامى عشان مزعقلكيش .

فتقله ماشى فيقلها بحب : تعرفى لما تكبرى هتجوزك انا مش انا احلى من زياد . أش بطفوله : وهتجبلى فستان عروسه .

 ادهم : احلى فستان عروسه هيجيلك يا عمرى .

أش : انا بحبك اوى يا ادهم ولما اكبر هتجوزك انا وتقبله فى خده .

ادهم : وانا بموت فيكى يا عمرى .

end flash back

ادهم: ياااااا يا قلبى كبرتى وبقيتى عنيده بس انا بقا هروضك وهخليكى تتطبعى بطباعى زمان ابوكى مات وامك اخدتك ومعرفتش عنك حاجه .

بس دلوقتى هتكونى معايا علطول وهنتجوز وهعوض تمن السنين الكتير اللى كنتى فيها بعيد عنى .

عند اش تستيقظ من نومها وتلبس فستان طويل ضيق من عند وسطها وواسع من تحت وتصحى شروق وتلبس وينزلوه .

*******************************

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖 

 

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *