Subscribe in a reader رواية عائشة البارت 5 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

3/01/2024

رواية عائشة البارت 5 كامل

Translator

رواية,روايات,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية روسية,رواية كاملة,روايات مسموعة,رواية ارض زيكولا,رواية جديدة,روايات رومانسية,رواية عالمية,روايات عالمية,رواية دوستويفسكي,رواية game of thrones,حكاية,رواية موسيقية,روايات جديدة,روايات قصيرة,سلسلة الرواية,رواية صوتية مسموعة,روايات دوستويفسكي,رواية غموض,رواية جريمة,رواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية,رواية الأبله

 

بدأت أش شغلها فى المستشفى واتعرفت على كل اللى شغالين فى المستشفى ،من دكاتره وممرضين ومرضى ومر على شغلها اسبوع فى خلال الاسبوع ده اتقرب ادهم من اش جدا وبقا مهووس بيها اكتر من الاول وكل يوم هو اللى بيوصلها المستشفى .

وفى يوم أش نزله ولابسه بنطلون جينز ازرق وعليه فييت طويل لحد الركبه لونه اسود وطرحه بيچ جميله وكانت جميله جدا ونازله وتقول لادهم يلا يا بنى انا جهزت .

أدهم : انتى رايحه كده .أش باستغراب : ايوه ويلا عشان منتاخرڜ

أدهم بعصبية : انتى اتجننتى اقلعى الزفت ده والبسى حاجه تانيه .

أش بضجر: أولا انا لبسى كويس جدا ومفيهوش حاجه ،ثانيا انت مش من حقك تقولى البس ايه وملبسش ايه انت مش ولى امرى ثالثا لو مش هتوصلنى دلوقتى انا هروح لوحدى .

أدهم بعصبيه يمسكها من دراعها انتى اتجننتى انتى ازاى نكلمينى كده وايه مدخلش ديه انتى كل حاجه ليكى انتى خوصا هدخل فيها ويلا اطلعى فورا غيرى اللبس ده بدل ما اقطعهولك .

أش بقوه تسحب دراعها وتبعده عنها بقوه انت اللى شكلك نسيت نفسك يا ابن عمى اوعى مره تانيه تتدخل انا اعمل ايه ومعملش ايه او البي ايه وملبسش ايه واوعى بقى من وشى عشان انت عطلتنى وانا ورايا شغل مش فاضيه للعب العيال ده 򙀊

وبسيبه اش وتخرج وتركب عربيه من عربيات العيله وتروح بيها المستشفى ومتنفذش كلامه.

فى القصر بعد خروج اش يدمر ادهم القصر ويهديه الجد ويقله انت فاكر باللى بتعمله ده هيجيب معاها نتيجه اش عنيده ومش هتقبل اللى انت بتحول تعمله ده وكمان انت كده بترجع لنقطة الصفر معها روح وحاول تهدى نفسك وخدها صالحها يا بنى يلا روح وانت غبى شبه ابوك كده

ادهم ابويا انا غبى

الجد اه كان غبى لما شاف امك فى الاول كان عامل شبه الغبى شبهك كده .

ويسيبه الجد ويمشى وهو بيقول عيال تجيب الهم وعيالهم كمان تجيب الههم ايه المرار الطافح ده .

ادهم يفكر مع نفسه ( فعلا بقت عنيده واما كده بغبائى ضيعتها منى بس لا انا عارف هصالحها ازاى ) ويبتسم ويروح للمستشفى .

فى المستشفى تبدا اش شغلها باجتهاد وتخش مكتبها تلافى الورود فى كل حته ومن نوع واحد وتتفاجئ انها ورد الجورى الاسود وتفرح وتمسكه تشمه وتقول مين اللى جابه ده فتسمع صوت وراها انا اسف يا اش فتبص وراها تلاقيه ادهم فتبصله ببرود وتقله نعم يا استاذ ادهم فيقلها ده انتى قلبك اسود اوى خلاص يا ستى بقا ده انا حتى جبتلك الورد الغالى ده عشان تسامحينى فتبصله اش بغيظ وتقله انت هتذلنى بقا ولا ايه خد الورد يخويا مش عايزه حاجه .

فيمسكها ادهم من ايديها طب تعالى معايا بقا فتقله اوعى يا ادهم مش عايزه منك حاجه فيقلها والله ابدا لازم اصالح العسل بتاعى فتقله اوعى يا زفت احد يخش علينا فيقلها انتى خلصتى خلاص ويشيلها شبه شوال البطاطا فتصرخ اش من المفاجاه وتقوله نزلنى نزلنى انت بتعمل ايه اوعى يا بنى ادم وهو متجاهلها خالص وماشى فى المستشفى وبيضحك عليهم الممرضين والدكاتره واش بتخجل من شيله ليها قصاد الطاقم الطبى فتحاول تضربه على ضهره وتقول نزلنى يا زفت منظرى بقا عره اعااااااا نزلنى فيسبها فتقع على الارض وتقول يا غبى نزلتنى ليه اااااه يا ضهرى إلهى تنطحك جموسه هبله يا شيخ اااااه .

ادهم : مش انتى اللى طول الطريق نزلنى

اش يا غبى اقصد على رجلى مش ترمينى فيساعدها ادهم على الوقوف ويقلها بصى بقا حوليكى فتبص اش فتتفجاه ب .......... 

***************************

تبص اش حوليها تلاقى نفسها فى الجنينه الخلفيه للمستشفى اللى ممنوع حد يجى فيها بأمر من ادهم وتلاقى زهور من نوع الورد الچورى النادر وجوده فى مصر من اللونين الاحمر والاسود وينزل عليها فجاءه ورود من نفس النوع من هليكوبتر فبقى شبه السماء اللى بتمطر ورود وتفرح اش جدا باللى بيحصل حوليها فيقولها ادهم : انا اسف تقبلى تسامحى ادهمك .

فتبصله أش بصدمه وتفتكر لما كانت صغيره

flash back

أش : تعرف يا ادهمى انا نفسى الدنيا تمطر ورود ومش الورود العاديه ديه لا انا نفسى من الورود النادره اللى هى الچورى الاسود

أدهم : انتى شكل من كتر حبك للورود اتهبلتى يا قلبى ازاى تمطر ورود يعنى وكمان ورد نادر ده انتى طماعه قوى

أش بغيظ : أيش فهمك انت ياعديم الشعور

أدهم : انا عديم الشعور طب تعالى هنا ويجرى وراها بمرح وهى بتجرى منه وبتضحك بصخب فى حديقه بيتهم اللى ماليها أش ورود 🌷🌷🌷🌹🌹🌹

end flash back

أش بصدمه : أدهم انت ابن عمى اللى كنت بتجيلى وانا صغيره انت صديق طفولتى .

وتصرخ اش بفرح وتنط على ادهم وتحضنه وتقله أدهمممممى 🙌🙌🙌

أدهم بفرحه من احتضنها ليه وبفرحتها : أشى افتكرتينى

أش بفرح : ايوه افتكرت بس انت ليه مقولتليش من اول ما شوفتنى

أدهم بحزن مصطنع : افتكرتك هتعرفينى لوحدك يا ست أش

أش: معلش بقا يا أدهوم وتمسكه من خدوده وتشدها وتقله بس ادينى افتكرتك اهوه كبرت اوى يا أدهم

أدهم : وانتى كمان يا أشي كبرتى وبقيتى عنيده

أش بضحك: انا عنيده من صغرى يا سى أدهم ، انت االى ناسى انى مبحبش حد يتحكم فيا

يمسكها من ودانها وسقلها إلا انا يا ست أش ويلا بقا نروح عشان هنخرج نتفسح انا وانتى بليل

فتفرح أش وتقله يلا بينا فيمسك ايديها ويروحوه للعربيه ويروحوه للقصر.

فيشفهم الجد وهماىمع بعض وبيضحكوه ويدعى ان ربنا يهديهم

من نحيه تانيه تشوف هدى اللى بيحصل وتقول عايزه تخطفيه من بنت. 

شبه ما امك خطفت ابوكى منى دع على جثتى يا بنت خطافة الرجاله وتروح تبخ سمها فى ودن هايدى .

هدى : انتى اتخليتى لادهم للبنت الصفره اللى تحت ليه مش هو ده اللى كنتى هتموتى عليه

هايدى بغضب : اسيبه اسيبه لمين ده انا كنت اقتلها

هدى بخبث: بس انا مش شايفه كده ده انا شايفاهم اخدوه على بعض اوى وخرجين بليل كمان هيتفسحوه .😼😼

هايدى : يتفسحوه طب يبقوه يورونى بقا هيتفسحوه ازاى

وتخرج هايدى بغضب شديد لغرفة أش وتخش عليها وتمسكها من هدومها تقلها انتى ايه شيطانه مكفكيش اللى امك عملاه فى امى واخدت منها حبيبها عايزه تعملى شبها وتاخدى منى حبيبى اوعى تفتكرى انك ممكن تاخديه منى ده انا اقتلك فاهمه اقتلك .

أش بجهل : اوعى كده اخطف مين اساسا

هايدى بحقد: ادهم ايه هتصيعى عليا

أش : انتى غبيه ادهم مين اللى اخطفه منك انا مفيش بينى وبين ادهم اى حاجه

هايدى : انتى كدابه

أش : لا انا مش كدابه واطلعى برا وافهمى اللى تفهميه بس متخافيش مفيش بينى وبين ادهم اى حاجه ومش ادهم اللى فى دماغى اساسا .

هايدى بشك : امال انتى مش كنتى رايحه تتفسحى معه انهارده

أش بايماء: ايوه رايحه معه عشان هو عزمنى وعشان مكسفوش بس ،

وتعالى هنا انتى مالك اصلا .

هايدى بتوتر : لا لا مفيش

أش بخبث : اممممم امال محموقه اوى كده ليه

هايدى: لا مش محموقه

أش : يا بت عليا بردوه ده انتى عنبكى بتطلع شرار ،وتنكزها فى ذراعها انتى بتحبيه ولا ايه وتغمزلها 😉😉

هايدى بخجل : ايوه بحبه ،أش بفرحه : طب حلو وهو ايه مشاعره

هايدى بحزن : مبيحبنيش مبيطقش يبص لوشى حتى دايما بحس انه بيكرهنى

أش : الحمار الغبى

هايدى : متقوليش عليه حمار

أش : طب غورى انتى وهو

هايدى : طب اعمل ايه هو اللى مش حاسس بيا خالص

أش بخبث : نخليه يحس

هايدى : ازاى وتبصلها بشك : وانتى هتساعدينى كده عادى مش عايزه ليكى

أش : انتى غبيه يا بت ده لسه شايفه قريب وكمان يا ستى اطمنى مش هو اللى فى دماغى

هايدى بخبث : امال مين ها ها

فتبصلها أش وتقلها ابقى اقولك بعدين دلوقتى خلينى اقولك هتعملى ايه فتنصت ليها هايدى بتركيز........

**********************

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖 

 

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *