Subscribe in a reader رواية ابن الباشا VS بنت الصعيد البارت 8 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

2/17/2025

رواية ابن الباشا VS بنت الصعيد البارت 8 كامل


رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,رواية روسية,رواية شعرية,رواية يابانية,رواية أرض زيكولا,روايات

 

الرائد... تمام يا نسمه.

نسمه... تمام يا فندم.

نسمه قفلت الخط ولفت علشان تنزل لقت تميم في وشها.

نسمه... اممم عايز ايه المره دي!

تميم... انتي مين!

نسمه... اني مين ازاي يعني مفهمااش اني نازله اعملك حاجه تشربها شكلك مدروخ.

نسمه جت تمشي تميم مسكها من اديها... انطقييي انتي ميين.

نسمه..... طيب وسع ايدك اكده.

تميم... اهووو اعرف بقي اي الي انا سمعته ده.

نسمه سكتت......

تميم... انطقييييي.

نسمه... اني ظابط شرطه ارتحت.

تميم... ا ازاي يعني وانتي من الصعيد و واهلك مش بكشفوكي علي حد وعلشااان تشتغلي مكان والدك لبسوني فيكي.

نسمه... دي كلها سرحيه علشان نقدر نوقع خيرت بيه وجوازي منك تمويه ليا علشان متكشفش وكلها شهر ونطلق بس المهمه تخلص.

تميم... ليييي معرفتنيش من الاول لييي التغفيله دي.

نسمه... علشان اني معيزاش حد يشك فياااا وتتصرف علي طبيعتك لان دول ناس لمحين قوي.

تميم قعد علي كرسي،... هه يااا نهار ابيض للدرجادي انا مغفل.

نسمه... شوف اني مقصدش حاجع بس كنت عاايزه اسعدك ابجد واسال ابوك.

تميم... وكمااان بابا عارف يا حلاااوه ومين كمان!

نسمه... بقولك ايه معايزش حد يعرف واتصرف زي ما كنا مش عايزه الخطه تبوظ اني عرفتك علشان معيزاش مشاكل.

تميم... تمام متقلقيش.

تميم نزل ونسمه قعدت بزهق مكانه.... ده اي مهمه الهم دي بس يا ربي.

نسمه دنتها قعده علي الكرسي لحد ما نامت عليه....

تاني يوم الصبح في بيت تيمور....

تيمور بلبس البدله وكان حاطط السمعات في ودانه وبيكلم لينا.... اممم طيب عايزه اي بقي.

لينا.... متبقاش رزل بقي يا تيمور انا قولت اسفه.

تيمور... وانا مش متقبل يا ستي اعتذارك وسلام علشان عندي شغل.

تيمور مسك الفون وقفل...

لينا... ينهار ابيض انا يتقفل في وشي ومن تيمور كمان اناااا غلطانه اني رنيت عليه اصلا.....

تيمور خلص لبس.... تؤ اكيد اتقمصت دلوقتي ارن عليها! لا لا لاء يا تيمووور اتقل اتقل خد نفس عميييق...... لا مش قادر.

تيمور مسك الموبيل ورن عليها... لوليتا.

لينا... وليك عين ترن بعد ما قفلت في وشي.

تيمور... لي حد قالك اني اعمه ربنا خلقلنا عيون وعندي عين الحمد لله.

لينا... تيمور.

تيمور... امممم.

لينا...انتا بتحبني بجد!

تيمور.... لا بشقطك من علي المحور.

لينا قفلت في وشه...

تيمور.... اي دا قفلت والله بهززززر يوووه هي لي كدا مبتكملش حلو معايه للاخر.

في المستشفي.....

خيرت قاعد جمب بنته.... يا حببتي خلصتي.

خرجت رنا سنده علي عكاز والممرضه معاها... اه يا بابي.

رشدي... تعالي اسندي عليا.

رنا... معلش حابه اسند علي بابي.

خيرت.... لاء اسندي علي رشديانتي عارفه يا قلب بابي ان دراعي تاعبني الغتره دي.

رشدي مسكها من اديها... يلا يا قلبي.

رنا بغيظ... طيييب.

خرجوا من المستشفي وركبت العربيه مع رشدي الي اتحرك...

رشدي.... انتي كنتي بتحاولي تهربي!

رنا... ا انا اهرب! لا طبعا ولو كنت عايزه اهرب اي الي هيخليني اىد عليك.

رشدي...امم بس مش غريبه انك تطلعي من غير العربيه بتاعتك وفي شنطتك جواز السفر.

رنا.... انت بتحشر نفسك في تفاصيل بايخه علي فكره وجواز السفر دايما في شنطتي.

رشدي.. اي دا والله.

رنا... ااااه حابب تسال عن حاجه تانيه!

رشدي.... لا ولا اي حاجه.

رنا... يبقي احسن.

اما في الفيلا عند تميم...

صحيت نسمه لقت نفسها علي السرير.... ايه ده اني ايه الي جابني اهنه.... وه فين تميم!

نسمه مسكت الموبيل رنت علي تميم.....

تميم في المكتب.... الو.

نسمه... انت فين؟!

تميم... في الشركه.

نسمه... ومشيت ليه من غيري!

تميم.... محبتش اتعب سياتك كدا ولا كدا في الاخر انا الي هشيل المسأوليه ولازم اهتم بالشغل سلام.

نسمه... وووه ووه دا قفل في وشييي!

نسمه قامت بعد ما اخدت شاور لبست الهدوم ونزلت....

زينب.... انتي استنييي.

نسمه... خير علي الصبح.

زينب... متبقيش تنامي علي السطح ابني مش خدام سياتك علشان يشيلك ينزلك هو.

نسمه... ه هو نزلني!؟

زينب.... يااا لطيف هي مش طالبه غباء علي الصبح.

نسمه... حماتي ممكن افطر معاكي.

زينب... فطرت.

نسمه... وماله زياده الخير خيرين.

نسمه مسكت ايد زينب ودخلت المطبخ... انتي الي عمله البتنجان ده.

زينب... اه ابني بيحبه من ايدي.

نسمه اكلت منه.... اممم فعلا حلو.

زينب.... طبعاً.

نسمه.... بس لو زوتي البهرات هيبقي اطعم.

زينب... انتي مين علشان تنظري عليااا.

نسمه... اني بنت الصعيد يا حماتي واكلنا يحب الظبطه التمام.. تسلم ايدك عن اذنك.

نسمه خرجت وزينب استغربت.... اي دا! دي بتعاملني حلو!.

زينب مسكت البهارات وزودتها علي البتنجان.... اما نشوف......( اكلت منها)... واااو دي فعلا طلعت جامده... لا لااء بس انا برضوا وصفتي اجمد هه بس.

نسمه ركبت العربيه واتحركت ورنت علي لينا....

لينا.. صباح الخير يا نسومه.

نسمه... صباحك ورد الي قوليلي رنا كيفها دلوك!

لينا... روحت مع والدها جه اخدها من شويه.

نسمه... ايوه طيب عايزاكي في خدمه.

لينا... اممم اي هي!

نسمه... تجبيلي رقم تلفونها اصل نسيت اخده منها ليله امبارح وتروحي تعمللها زياره خفيفه وتديها هديه صغيره كدا اني جيباهالها وكأنك انتي الي جيباها

لينا... اوكاي مفيش مشاكل بس تحبي اروحلها امتي!

نسمه... بعد اما ارجع من الشغل هحود عليكي.

لينا.... تمام يا نسومه.

نسمه قفلت معاها وكملت لحد اما وصلت الشركه وطلعه علي السلم...

تيمور.... استااذه نسمه.

نسمه... جرا ايه يا تيمور!

تيمور.... معلش ممكن اكرمك بره الشغل دقيقه.

نسمه... اممم طيب.

تيمور.... هو تميم ماله شكله كئيب كدا هو انتي زعلتيه جامد المره دي.

نسمه... اظن يا تيمور لو حشرت منخريك في الشغل هيكون احسن ما تحشرها في حيات الناس هااا... واه قبل ما تمشي ملكش دعوه بحاجه متخصكشوخليك في حالك.

نسمه كملت طريقه وتيمور واقف ماسك منخيره... انتي السبب في التهذيئ الي علي الصبح دااا قداامي.

نسمه دخلت المكتب لقت تميم قاعد بيشتغل علي جهاز الاب توب.... صباح الخير.

تميم ومش باصصلها ومكمل شغل.... صباح النور.

نسمه.... مكنش ينفع تمشي من غيري.

تميم... شكلك كان تعبان قولت اسيبك ترتاحي.

نسمه... ممكن لما تكلمني تبصلي.

تميم... معلش الشغل كتير مش فاضي.

نسمه... اممممم طيب يا تميم الي يريحك.

عدا اليوم وكل واحد فيهم مبتكلمش مع التاني....

تميم.... تحبي اطلبلك اكل معايه.

نسمه... امم لاه منيش جعانه.

تميم.. فطرتي!

نسمه... اه.

تميم.... طيب.

عدا اليوم وخرجوا الاتنين بعد الشغل ما خلص وروحوا من غير كلام...

نسمه... نزلني هنا.

تميم... لي!

نسمه... عايزه ادي حاجه للينا لو عايز اتروح روح واني هاجي وراك.

تميم... لا هستناكي بس متتاخريش.

نسمه..طيب.

نسمه كلمت لينا والبواب دخلها..

لينا كانت لبسه وجاهزه....

نسمه.. خدي يا لينا العلبه دي اديها لرنا.

لينا... فيها اي.

نسمه.. سلسله صغيره.

لينا... اوكاي.

نسمه... عن ازنك.

لينا... طيب مش تشربي حاجه!

نسمه... اني مش ضيفه علشان اضيفيني سلاام يا قلبي.

خرجت نسمه وركبت مع تميم وروحت...

اما لينا فركبت عربيتها وراحت عند فيلا خيرت بيه..

الحارس دخل لخيرت بيه.... في واحده بتقول انعا دكتوره لينا وجايه لرنا هانم.

خيرت.. خليها تدخل.

الحارس دخلها.

لينا... مساء الخير هي رنا موجوده.

خيرت... اه.

لينا.. ينفع ادخل اطمن عليها انا دكتوره لينا الي احم خبطها واسفه جدااا والله.

خيرت.. خي قالت انها اتحركت بسرعه واكيد مش هلومك..... ياا هيااتم.

هياتم جت بسرعه.... نعم يا سيدي البيه.

خيرت... خدي الدكتوره لاوضه رنا.

هياتم... اتفضلي يا دكتوره.

لينا مشيت مع هياتم ودخلت علي لينا الي قاعده علي السرير.... رنووون.

رنا بابتسامه... هاااي يا دكتوره.

لينا... هااي يا قمرايه اخبارك اي!

رنا... الحمد الله كويسه.

لينا... خدي الهديه بالبسيطه دي تعبيرا عن اسفي.

رنا... ولا يهمك الحمد الله انها عدت علي خير.

لينا... الحمد الله ممكن بقي رقم موبيلك علشان اما احب اطمن عليكي اكلمك.

رنا... شووور.

رنا ملتها الرقم.... اوكاي يا قلبي اللف سلامه عليكي عايزاكي تخدي ادويتك بأنتظام اوكاي.

رنا... اوكاي.

لينا.. هستأذن بقي واسيبك ترتاحي.

رنا.. انتي مشربتيش حاجه.

لينا... معلش ورايه شغل في المستشفي انتي عارفه الحلات بتيجي كتير ومطره اني اكون موجوده.

رنا... تمام خلي بالك من نفسك.

لينا... وانتي كمان يا جميل يلا بااي.

رنا... بااي.

لينا مشيت ورنا فتحت العلبه لقت السلسله.... تمام يا فندم هههههه طلعت ذكيه اوي.

لينا خرجت وركبت العربيه وبعتت الرقم وتساب لنسمه....

نسمه كانت قعده علي الموبيل.... حلوو اوي.

راحت مسجله الرقم ورنت عليها.... الو.

رنا... هااي.

نسمه.. حد جارك.

رنا... تؤ تؤ.

نسمه... السلسله وصلتك انتي عارفه ايه الي جواها وهتعملي ايه.

رنا... ايوه بس انا هحط التسجيلات دي فين بالضبط.

نسمه... تحت المكتب او في فاظه ورد او في اي مكان مداري.

رنا... في مشكله نسيت اقولهالك.

نسمه... ايه!

رنا... مكتب بابي فيه كاميرات اتصرف ازاي!

نسمه.... امممم في شغاله تستأمنيها وتكتم السر.

رنا... اه هي صحبتي اصلا بس اخاف برضوا مضمنش لانعا بتترعب من بابي.

نسمه.... خلاص حاولي تدهلي عليها وهي بتنضف وزعقي املي اي حاجه وخلي ايدك خفيفه وارمي الشريحه في الفازه عكس اتجاه الكاميرا.

رنا... اوكاي هحاول.

نسمه.... تمام.

عدت الايام وكانت رنا بتنفذ كل كلام نسمه ونسمه بدأت تجمع ادله مهمه للقضيه وتبعدها للرائد وعلي الجانب الاخر تميم كان بيتجنب الكلام معاها ومش بتكلم غير للضروره وبس...

كانوا قعدين في يوم علي العشا...

زينب... نسمه.

نسمه... نعم.

زينب..هو تميم منزلش ليه.

نسمه... بشتغل.

زينب... معلش خليه يسيب الي في ايده وينزل.

نسمه... امم طيب انا هخدله الاكل.

زينب... هو كويس يا نسمه...

نسمه... اه.

حمزه... بقاله كتير متغير اوي.

نسمه.... خير ان شاء الله يا عمي.

نسمه دخلت المطبخ وغرفت ليه اكل وطلعت...

تميم كان قاعد سرحان في البلكونه.

نسمه حطت الصانيه قدامه... اتفضل.

تميم... هاا لا مليش نفس.

نسمه... جرالك ايه يا تميم من يوم ما عرفت الحقيقه وانت مبلم ومش من من عوايدك كدا.

تميم.... عادي ولا اي حاجه.

نسمه.. علي برضوا قولي مااالك.

تميم وقف ويند علي سور البلكونه.... حت لو قلت صدقيني مفيش اي حاجه هتتغير.

نسمه.. فضفض مش يمكن اساعتك.

تميم بصلها بسخريه... من امتي المرض بيشفي الوجع يا نسمه.

نسمه... كيف يعني!

تميم... انا يا نسمه ح.... اي داااااا اي الي جاب البوليس هنا!

نسمه بصت لقت في عناصر شرطه دخلين الفيلا....

حمزه خرج بسرعه... هو فيه ايييي!

ضابط شرطه.... فين تميم!

حمزه.... لي هو ابني عمل ايه.

الضابط.. ابنك متهم بتجاره الممنوعات.

زينب بصدمه... مسسسستحيل. 

💖💖💖💖💖

يتبع




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *