Subscribe in a reader رواية المعلم ومراته وزوجته البارت 2 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

6/09/2024

رواية المعلم ومراته وزوجته البارت 2 كامل

رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,رواية روسية,رواية شعرية,رواية يابانية,رواية أرض زيكولا,روايات

سمعت دهبيه حديث زيدان عنها واتصدمت من حديثه هل حقا لم يعد يحبها ولم يكتفى بهذا بل تزوج عليها ومن من إبنه مرات ابوها اللي حاولوا يقتلوها بعد وفاه والدها حتى يستولوا على ميراث ابيها باكمله
اه كبيره خرجت من دهبيه لكن في داخلها وذهبت مسرعه الى غرفتها ودفنت وجهها في المخده كى لا يستمع زيدان لبكائها ويعلم انها سمعته
دهبيه لنفسها انا لازم اهدى لازم اهدى والله لدوقه نار الغيره اللي جوايا عامله ازاي بس مش قبل ما اخذ حقي وانتى يا زينب انتى وهياتم هطلع عليكم قديم والجديد
خلدت دهبيه للنوم ورأت والدها كانت هي تقف بين زيدان وهياتم وزينب وجاء والدها اخذها من بينهم وكاد ان يمشى بها لكن زيدان اخذ يسرع خلفها هى ووالدها ودفعه والدها عنها لكنه لم ييأس وسظل يتتبعهم إلى ان اخذها من والدها ونظر لها بحزن ثم ذهب .
استيقظت دهبيه وهى تشعر بالفزع واخذت تبكى بشده حتى استيقظ زيدان على صوت بكاءها
زيدان بخضه : مالك يا دهبيه فى ايه تعبانه نروح للدكتور
دهبيه : لا انا بخير انا بس شفت كابوس
زيدان: شفتى ايه خير اللهم اجعله خير استنى اجبلك مايه الاول
دهبيه . حكت لزيدان على الحلم وبان على ملامح زيدان انه اتضايق وخد دهبيه فى حضنه لحد مارجعت فى النوم تانى وخرج بعد كده البلكونه شرب سيجاره ورجع كمل نوم تانى
فى اليوم التالى استيقظت دهبيه وارتدت ملابس سمراء واستعدت للذهاب لوالدها
دهبيه : صباح الخير يا زيدان
زيدان: صباح الخير يا دهبيه لابسه كده ورايحه فين كده
دهبيه : هروح ازور ابويا وبعد كده هعزم هياتم وبنتها على الغداء
زيدان: ليه يا دهبيه ما تسيبك منهم
دهبيه : لا هعزمهم يا زيدان مش عايز تحضر براحتك
زيدان: حاضر اعملي اللي انت عايزاه بس اهدي بس ويلا تعالي هوصلك واروح معاكى ازوره انا كمان
ذهبت دهبيه برفقه زيدان للمقابر واخذت معها مجموعه اكياس من اللحم وقامت بتوزيعها داخل المقابر وعندما انتهت اوصلها زيدان للمنزل مره اخرى وذهب زيدان لعمله ودهبيه امرت الخادمه ان تحضر اصناف محدده على الغداء ونفذت الخادمه ما قالته لها دهبيه ثم قامت بالاتصال على هياتم كى تدعوها للغداء واستغلت هياتم الوضع وقبلت فورا عزومه دهبيه لها كى ترى منزل دهبيه والمستوى الذى تعيش به كى تحبر زيدان على ان يشترى لزينب مثله

*************************


مر اليوم وجاء وقت الغداء
ومر زيدان على زينب وهياتم وقام باصالهم لمنزله والدخول معهم ورأت دهبيه زيدان معهم والامها قلبها لكنها تغاضت عن هذا واستقبلتهم
دهبيه : اهلا اهلا يا مرات ابويا عامله ايه وانتى عامله ايه يا زينب
هياتم : بخير يا حبيبتي تو ما افتكرتينا وسالتي علينا بس معلش انت زي بنتي برده
دهبيه : معلش يا مرات ابويا الجايات اكتر لولا ابويا جالي في الحلم ووصاني عليكم جامد لولا اتلصت عليكم
هياتم: المهم انت يا دهبيه طمنيني عليكى يا حبيبتي عامله ايه ما فيش حاجه كده جايه في السكه تفرحينا بيها
دهبيه : والله يا مرت ابويا ما حدش عارف الخير فين عموما يا حبيبتي انا لسه صغيره وبعدين انا مش مستعجله على الخلفه ههههههه انا اللي زيي لسه ما اتجوزوش والدليل على كلامي بنتك اهي
هياتم وشها قلب من كسفه دهبيه ليها
دهبيه كملت الا صحيح يا مرات ابويا هو انتوا اتقابلتوا ازاى انتوا وزيدان اتقابلتوا تحت ولا فين
زينب ردت بخباثه : لا يا دهبيه حتى المعلم زيدان ربنا يبارك له جه اخدنا من البيت واصر انه يجبنا بنفسه
ذهبيه بصت لزيدان بصه مافهمهاش وقالت : طبعا ده المعلم اكتر واحد ابن اصول وبيفهم في العشره اتفضلوا خشوا جوا على ما اخلى الشغاله تحط الغدا
دلفت دهبيه كى تشرف على طاوله الطعام وحين خرجت مره اخرى وحدت زينب تجلس باريحيه وتخلع حجابها لكنها لم تمرر هذا مرور الكرام
دهبيه : يلا يا جماعه السفره الغدا جهز
جلس زيدان على راس الطاوله ودهبيه على يمينه وزينب على شماله وبجانبها والدتها
دهبيه : حلو قوي الاكستنشن الجديده دي يا زينب واضح ان شعرك لسه ما بيطولش وزي ما هو عشان كده لسه بتحطيها
زينب بصتلها جامد وزورت عشان كان زيدان فاكر ان ده شعرها وزيدان بصلها واتصدم
ذهبيه ضحكت عليها وكملت حاسبي الف سلامه عليكى يا زينب طب فاكره زمان يا زينب لما خليتيني نايمه واحنا صغيرين وروحتى جايبه المقص وقصه شعري وخليتى امك توصلهولك في شعرك وامك سمعت كلامك وحطيتهولك وراح ضاحكه ومكمله كان شكله وحش قوي عليك الصراحه يا زينب ساعتها لما خرجت تلعبي مع العيال العيال كلهم فضلوا يضحكوا عليكى وابويا الله يرحمه يومها جه واخذني وراح جاب لي حلويات اد كده عشان يراضيني وبعد كده وداني للكوافيره كان اول مره اروح لها وهي كملت على شعرى وعملتلى تسريحه حلوه اوى
زينب : بصيتلها بغل واضح وقالت : والعيال ساعتها فضلوا مخاصمني لحد ما شعرك طول ورجع تاني لطوله
دهبيه : معلش بقى يا زينب مش مشكلتي انهم كانوا بيحبوني اكتر منك وكانوا شايفينك بتقلديني في كل حاجه فطبيعي الناس بتحب الاصل وترمي الصوره ولا ايه يا معلم زيدان
زيدان بص لدهبيه : طول عمرك حلوه يا دهبيه والناس بتحبك وشايفينك كبيره وبيضربوا بيكى المثل فممكن يقلدوكى من حبهم ليكى
دهبيه : انت شايف كده . يبقى عندك حق بس المثل بيقول على الاصل دور 🙂🙂 ههههههههه
صحيح يا هياتم سمعت ان زينب اتخطبت بس محدش قالى مين صراحه
هياتم : لا يا حبيبتي دي اشاعات اصل بيجيلها ناس ياما بس هي مش عاجبها حد ابدا عايزه حد يبقى شبه المعلم كده
دهبيه : وماله يا مرات ابويا خليها تحلم يمكن تحقق حلمها بس يا رب ما يقلبش كابوس
انا شبعت الحمد لله هروح اجهز الحلو والمشروبات على ماتخلصوا
وقت ما كانوا بيشربوا القهوه
هياتم : حلو قوي الاسوره اللي في ايدك دي يا دهبيه
دهبيه : دي هديه المعلم جابها لي امبارح كان طقم على بعضه اصر المعلم انه يجيبهولى ده حتى كمان غير لي الدبله زي ما اكون عروسه و بيجيبلى شبكه من اول وجديد
زينب اول ما سمعت كده وشها قلب والغيره قادت فى قلبها اكتر واكتر
زينب : جواز ايه يا دهبيه انتى كبرتى على الحاجات دى بقى
دهبيه ضحكت بعلو صوتها سن ايه يا زينب ده انا اكبر منك بسنه يا حبيبتي انت اللي حاسه اني كبيره عشان انت لسه ما اتجوزتيش انما انا اتجوزت عيله صغيره وابويا الله يرحمه كان حاسس ان هيموت بدري فجوزنى بدري حتى من غير ما ياخد رايي
زينب : معنى كده انك ما بتحبيش المعلم يا دهبيه واتجوزتيه غصب عنك عشان خاطر ابوكى
دهبيه : انا احب اي حاجه من طرف ابويا يا زينب
هياتم : طب بالاذن احنا بقى عشان نلحق نلاقي تاكسي نركبه
دهبيه : عيب يا هياتم المعلم بيفهم في الاصول ما فيش داعي يا حبيبتي انك تروحي في التاكسي المعلم زي ما جابكم هيوصلكم اصل اللى بيعمل حاجه لازم يكملها وبصت للمعلم ولا رايك ايه يا معلم
زيدان : عندك حق يا دهبيه هوصلهم وهاجى مش هتاخر عليكى
اول ما خرجوا اتصلت دهبيه على صاحبت عمرها ايه
ايه : ازيك يا دهب عامله ايه كنت هموت واكلمك من الصبح عشان اقول لك الاخبار بس ما اتصلتش زي ما انت ما قلتيلى
دهبيه : طمنيني يا ايه نفسي افرح
ايه : نتيجه التحليل ظهرت وانت حامل يا دهبيه
دهبيه : بجد يا ايه ولا انت تعملي فيا مقلب والله هزعل منك لو ده مقلب
ايه : حامل يا روحي والله حامل النتيجه ظهرت الصبح و انك حامل اخيرا اخيرا يا دهب
دهبيه فضلت تعيط وتشكر ربنا وتحمده
ايه : مالك يا دهبيه طمنيني عليك انا حاسه انك مش مبسوطه احكي لي في ايه يا حبيبتي طمنيني عليكى
دهبيه حكتلها كل حاجه بالتفصيل من اول ماعرفت بجواز المعلم لحد ماخرجوا من باب الشقه
ايه : حسبي الله ونعم الوكيل فيهم ازاي جوزك يعمل حاجه زي كده بس برده انت غلطانه انك ما كنتيش بتحكيله كانوا بيعملوا معاكي ايه
دهبيه : وهل ده مبرر ان يتجوز عليا من ورايا يا ايه
ايه : طب ناويه على ايه دهبيه وهتعرفي انك حامل ولا لا
دهبيه : المفروض انه مواعدها انه هيسفرها شهر عسل قبل السفر بيوم هقول له واشوف هيعمل ايه
ايه هتعرفيه ازاى
دهبيه : مش انا اللى هعرفه ومش هخليه يسافر اصلا
ايه امال هتعملى ايه
دهبيه : 💔😟

************************** 

 

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا

بقلم....أمانى السيد

ايه رايكم فى الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم 😉

يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *