Subscribe in a reader مجنون نسمة البارت15 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

2/26/2024

مجنون نسمة البارت15 كامل

Translator
Translator

رواية,روايات صوتية,رواية رعب,رواية مسموعة,رواية كاملة,رواية روسية,رواية ارض زيكولا,روايات مسموعة,روايات,ملخص رواية ارض زيكولا,رواية أرض زيكولا,رواية موسيقية,روايات حارة شوف,رواية غموض,سلسلة الرواية,رواية برمون,رواية جريمة,روايات رومانسية,رواية صوتية,فن الرواية,رواية بوليسية,كيف تؤلف رواية,رواية وادي الذئاب المنسية,عالم الرواية,رواية ارض زيكولا الجزء الثالث,#رواية,ملخص رواية وادي الذئاب المنسية,روايات عالمية,كتابة الرواية

طرقت نسمه

علي غرفة شرين وجدتهم مستعدين للراحيل

تحدثه بإبتسامة شكر أزيك يا نسمه وحشتيني

أزيك يا شوشو أسفه والله لأن غبت عنكم اليومين الفاتوا

هتفت شرين بإمتنان كفايه وقفتك معايا يا نسمه عمري ماأنساها

و البشمهندس سيف كل يوم بيمر علينا مرتين

طيب لو جهزه يلا عشان أوصلكم في طريقي

هتفت شرين بفزع لا كفايه الحصل قبل كده

دخلت نسمه تسلم علي والدة شرين وقبلت جبينها

معلش يا طنط بنتك رغايه ونستني أسلم عليكي

ضحكت والدة شرين بتعب.

بينما شهقه شرين كده يا نسمه أنا رغايه مخصماكي

أقتربت منها نسمه كده يا شوشو فيه واحده تخاصم

أختها

ولدتها ::ربنا يخليكم لبعض ومايدخلش بينكم شيطان

وضعت نسمه يدها بيد والده شرين وهي تهتف بطيبه طب يلا يا قمر نخرج من جو المستشفي الخنيق ده

بعد فتره وقفت نسمه تحت عماره في حي متوسط

ولكن يوجد فرق شاسع بينه وبين سكنهم القديم

شرين بسؤال ::

إحنا وقفنا هنا ليه

إنزلي بس

نزلت هي وشرين وسندت والدتها وصعدت الدور الثاني فتحت الباب ودلفوا إلي الداخل كانت

شقه نظيفه جدا وبها أثاث نظيف ومرتب

أجلست نسمه والده شرين وهي تسألها أيه رأيك يا طنط

والدة شرين :: جميله يا حبيبتي ربنا يباركلك

فيها

دي بتاعتك أنتي وشرين يا طنط

مررت شرين عينها في المكان وهي تتمتم يعني أيه

نسمه بشرح أنا قولت شقتكم إيجار مش ملك

إيجار بإيجار يبقي مكان تاني أحسن دي مدفوع إيجارها و كلمت بابا تشتغلي في الشركه بعد الكليه

عشان علاج طنط و المكان هنا أحسن أيه رأيك

**إحتضنتها شرين وبكت بحرقه ظلت نسمه

تربت علي ظهرها بحنان إهدي يا حبيبتي ايه

حصل لكل ده

رفعت شرين وجهها كل ده وبتسالي أيه حصل

مافيش حد أصله وقف معانا ولا حتي عطاني لقمة

عيش وأنتي تعملي كل ده وإحنا مجرد زمايل

هتفت نسمه بزعل يعني أنتي معتبراني مجرد زميله

هتفت بسرعه لا طبعا مش قصدي

يعني إحنا نعرف بعض من حوالي ثلاث شهور

بس وبنتعامل كأننا أصحاب من سنين

وأصحابي من سنين محدش منهم كان بيكلف نفسه

يجي يطمن علي ماما عارفه ليه لأنهم بيحتقروا

المكان والبيت الساكنه فيه

رفعت نسمه أناملها تمسح دموعها وهي تشجعها طيب يلا دخلي طنط

ترتاح وتعالي نظبط الحاجات دي لأني اتأخرت علي

حنين

كانت دموع والدتها تسيل في صمت بعد الصبر جبر أخيرا أرسل الله لهم من يأخذ بيد ابنتها ويرفع عن أكتافها حمل ثقيل كان يكوي قلبها علي صغيرتها التي حملت مالا يطيقه رجال

********

في المساء

خرج مروان من غرفة ملابسه وجد ملاكه تقف أمام

المرآه ترتدي حجابها بإهتمام وقف خلفها وإحتضنها

و هو يهمس جوار أذنها هو جمالك ده طبيعي

تورد وجهها بخجل

أكمل شكلك بالحجاب تجنني ومن غيره مفعول

جمالك أقوي من زجاجة شامبانيا

عبثت بوجهها أعوذ بالله بتشبهني بالخمره

********

ضحك وهو يقبل عنقها من فوق الحجاب بقول تأثيرها أنا بحمد ربنا أن جمالك ده مش بيظهر لحد غيري وكويس إنك لبسه حجاب وإلا كنت لبستهولك بنفسي

هتفت بتوتر من قربه طب ممكن تبعد شويه عايزه أخلص لبس

هتف بمرح وهو يقترب أكثر هو أنا مضايقك

في حاجه

زاد توترها لقد أصبحت تعشق قربه وتتمناه كل لحظه لترد موترني بس

مرر عيناه علي وجهها الأحمر من الخجل وعينها التي تهرب منه وهمس بمتعه يعني أنا بأثر فيكي

رفعت عينها تواجهه قابلتها نظرته الراغبه إبتعدت بسرعه لا أرجوك أنا تعبت من كتر مابأخد شاور

أنا هبوش كده

مروان ::وهو يضحك بكل رجوله حسابنا بعد الحفله

******

وقفت تتأمله وهو يرتدي ساعته وينثر عطره الأخاذ

رفع عيونه وجدها تتأمله بعشق

لا كده أنتي مش عايزاني أخرج من الأوضة

النهارده

ركضت نسمه إتجاه الباب وهي تضحك لا خلاص أنا خرجت أهو

في الحفله

كانت رائعه تنظيم وحضور وبرامج

حضور نسمه قوي وملفت تتحرك بين الحضور بثقه و لباقه قامت بدورها كزوجة رجل أعمال مهم بإتقان أدهشت الجميع

كأنها خلقت لهذا الدور رغم حيائها الذي لفت

نظر الجميع

تستقبل الكل وتتعامل بإحترام دون سلام بالأيدي

وقف مروان مع الوفد الفرنسي وهو يحتضن نسمه من خصرها وهي كانت تتحدث الفرنسيه بطلاقه

وأعتذرت عن عدم السلام وشرحت لهم السبب واحترموا رأيها

بينما تقف آنجيلا سكرتيره الوفد تتحدث مع مروان

بإعجاب شديد وهي ترمقه بنظرات جريئه فهو

مثال الرجوله الطاغيه

:: بعد إمضاء العقد هتفت بدلال ممكن مستر مروان كلمه

إبتعد معها مروان وكانت عيون نسمه تتابعه بغيره

وعيون أيهم تتابعها

::إلتفتت نسمه وجدت ايهم يقف مع بعض الفتيات

ويضحك بقوه ابتسمت وتوجه إليه

نسمه بمرح ::

أيهم باشا منور والله

::ضحكه أيهم وهو يتحدث بمرح أنت المنور الدنيا والله يا قمر

نسمه بضيق من تصرفاته ::

وبعدين معاك إحنا معانا ناس غريبه ومروان بيزعل

أيهم بغيظ ::

ياختتتي ماتجبيش سيرته مش كفايه

خلي الحفله قرديحي

إبتسمت نسمه ::

وقد فهمت قصده لا يا أخويا ده الطبيعي

إحنا هنا مش في فرنسا وبعدين وريني بطاقتك

كده

أيهم بتعجب ما دخل بطاقته في حوارهم ليسألها بفضول ليه

نسمه بمرح ::

عايزه أتاكده أنت مسلم ولا لاء

ضحك أيهم بقوة لفتت نظر مروان الذي ترك

آنجيلا وذهب إليهم

هتف بعصبيه وغيره واضحه ممكن أفهم أيه بيضحك

سيادتك كده

أيهم ::هو فيه حد يوقف مع نسمه ونفسه ماتتفتحش

للدنيا

مروان بنرفزه::

أيهم بلاش أسلوبك ده نسمه خط أحمر مش وحده من حريمك ثم تركه

وهو يجذبها إلي مكان بعيد ممكن اعرف بيحصل أيه

معاكم

أنتي ناسيه أن فيه صحافه وممكن حد يا خد ليكم

صوره ويتحفل علينا وصورتي تتهز

نسمه بعدم تصديق ::

مروان أنت أخد بالك أنت بتقول أيه

هتف بعنف يغذيه غيرته أه عارف أن أيهم زير نساء وكل مره ينزل مصر الصحافه مالهاش سيره غير حريمه

اللي بيغير هم زي البدل ولما مراتي تقف معاه

مليون حاجه هتتقال

نسمه بتروي :: لو عمايلك دي غيره أنا

::قاطعها مروان وهو يتحدث بسخريه أنا أغير

من أيهم لسه ماتخلقش المروان يتحط معاه في مقارنه ويغير منه.

هتفت بصدمه يبقي كلامك ده شك وأنا مش ممكن اسمح بكده أنا فوق مستوي الشبهات لأن بخاف من ربنا بعد

إذنك

وقف مروان يتابعها وهو يلعن تسرعه و إغضابها بتلك الطريقه

::جلست نسمه تنفخ بغضب جوار سهير التي سألتها مالك يا حبيبتي شكلك متضايق

نسمه وهي تحاول رسم الإبتسامه أبدا يا ماما بس أنا ماليش في الجو ده

سهير::بفخر أزاي ده أنا وبابا مش مصدقين وقفتك

الجامده دي كأنك مولوده سيدة أعمال

:: كادت تتحدث لكنها صمتت وهي تتابع آنجيلا تتوجه إلي مروان وقفت مره وحده

نظرة سهير إتجاه مروان وضحكت الله يرحمك

يا مروان يا حبيبي

آنجيلا ::بدلال مروان حبيبي وحشتيني كتير ومش عارفه ألاقيك

هتف بعدم إهتمام آنجيلا أنا أتجوزت وبحب زوجتي جدا ومش ممكن المس وحده غيرها

إقتربت آنجيلا ووضعت يدها علي صدره بإثاره

لكن فجأه يد أخري نزعت يدها بعنف

إلتفتت وجدت أمامها نسمه ترمقها بنظره غاضبه وتحدثت بقوه معلش مسز آنجيلا مروان ده ملكي أنا

وأنا ماسمحش لحد يلمس حاجه ملكي أبدا

ولو ده أتكرر تاني هتشوفي وش ماحبش أنك تشوفيه

وقف مروان مصدوم مما يحدث فقطته أخرجت

أظافرها وأعلنت ملكيتها له دون لحظة تردد وحده

وهذا جعله يشعر بالنشوه

**************

رجع أيهم من الحفله وهو يلوم نفسه من تلك المشاعر التي خانته

أنا مش عارف أعمل إيه إحساس الخيانه هيموتني

ورغم كده مش قادر أشيلها من تفكيري كل مابعد

يومين أرتب أفكاري أرجع تاني ملهوف عليكي

مش عارف أزاي قدرت أخون أخويا وصاحب عمري

وثقة خالتي الجابتني عشان أقرب بينكم

*****************

دخلت نسمه غرفة الملابس أخذت قميص النوم

وإسدالها وتوجهت لتخرج

وقف مروان في طريقها يسألها رايحه فين

تحدثه بجمود :: هنام مع حنين

مروان برفض::

لا طبعا ماعدش نوم بره الأوضه دي

نسمه بحزن ::

أنا مش عايزه أنام هنا أنت شكيت فيه وده مش ممكن أغفره

::دفعها مروان للحائط خلفهاوقام بحجزها بين يديه

وأقترب منها حد الإلتصاق أنتي بتلوي دراعي يا

نسمه بتهدديني ببعدك

انا مش بهدد حد بس مش ممكن أنام معاك

في مكان وحد بعد ما شكيت فيه

أنا أه بعشقك بس كله إلا كرامتي وشرفي

نزع قلبي أهون من طعن شرفي

تأملها بزهول مما وصل فكرها أنا مش ممكن اشك فيكي أبدا أنا واثق فيكي أكتر من نفسي

أنا كان قصدي أنا غيران عليكي لكن مش غيران

من أيهم

مرر يده علي عنقها وهو يهتف بإشتياق انتي حبيبتي وروحي وأماني الوحيد الفكره دي عمرها ما مرت بخيالي

هتفت بحزن سيبني النهارده حقيقي مش قادره

أكون معاك في نفس المكان

إبتعد مروان عن طريقها ظلوا ينظرون لبعض بألم

ثم تركته وذهبت إلي غرفة حنين

******

فتح مروان فونه وجدها تحتضن حنين

هتف بهمس يا بختك يا حنين هتستمتعي

بدفئ حضنها وأنا هعاني من الحرمان والوحده والم

الفراق

كل منك يا أيهم حسبي الله فيك مش عارف زيارتك طولت قوي ليه كده المره دي

********

تجلس شاهي وهي تحمل بين يدها إحدي المجلات غلافها يحمل بعض حفلات رجال الأعمال

وعلي غلافها

صوره لنسمه ومروان ومكتوب ملاك بين رجال الأعمال

صرخت شاهي وهي تهلوس بكلام كثير اقتربت

منها صديقتها وبعدين يا شاهي هتعملي أيه

شاهي بغضب أنا لازم أخرب حياتهم دا أنا شاركت في قتل أخته لأنها أخده جزء كبير من إهتمامه

تيجي حتت فلاحه ذي دي تحتل كيانه

كله لا لأزم أخلص منها بس بطريقه تخليه

يندم أنه فضلها عليا أنا مش ممكن أسيب الفلوس

والمركز لوحده زي دي

إلتفتت للمرآه خلفها وهي تتحدث لنفسها مثل شيطان

أنا كنت بتفسح وبلبس زي الاميرات والكل بيعملي

حساب بسبب أسمه والوقت ماعدش طايق يسمع

صوتي هجيب الفلوس اللي بصرفها منين

جيجي بس إتصرفي بسرعه لأن البنات هتسافر

الاسبوع الجاي

*******

جلس أحمد ونادر بين العمال

::صوت ضحكته ترن بمرح وهو يهتف للجالس أمامه وبعدين معاك يا محي أنا مش قادر من كتر الضحك

تنهد الشاب بغلب

:: أعمل إيه يا بشمهندس لو ماعملتش كده هموت من الخنقه

تحدث أحمد بتشجيع

::لا اضحك وسيبها علي الله هو قادر يغير حالك للاحسن كل واحد بيجيله نصيبه لحد عنده

من غير ترتيب أو حساب بس قول يارب

رن فون نادر برقم لمار إستاذن وابتعد

كاد يسأل عن حالها لكن سبقه صوت بكائها

شعر بخوف وهو يسألها مالك يا لمار

فيه أيه حد من أهلي ضايقك

هتفت من بين شهقاتها مات وسبني مات حتي

ماخدتش عزاه ليه عمل معايا كده حرمني من وجودو حي وميت

تألم من حالها وتحدث بلهفه

إهدي يا حبيبتي وفهميني أيه حصل أهدي

عشان خاطري

::بابا مات من إسبوع يا نادر مات وهو متفق مع عمي حسن

يبلغني بعد أسبوع و أتصل بيه و بلغني الوقت كان نفسي أشوفه و احضنه لأخر مره ليه عمل كده أنا بموت من فراقه

هتف بحزن ::

البقاء لله ربنا يرحمه أنا بكره هكون

عندك ماتقلقيش هنروح نقراء الفاتحه وتقعدي جنبه تحكيله كل اللي جواكي لحد ما ترتاحي

**"*****

رجع نادر ليبلغ أحمد

والد لمار أتوفي من أسبوع وهي منهاره

أحمد بإستغراب ::

أزاي من أسبوع وإحنا منعرفش

::ده كان طلبه أنا محتاج أكون معاها لأنها منهاره

جدا

خلاص الصبح سافر

نادر بقلة صبر ::لا عايز أروح الوقت

أحمد بحنان ::

حبيتها يا نادر

هتف بتوتر حبيت مين

::اللي مش طايق تستنا للصبح عشان تطمن عليها

لم يعد هناك مفر من الإعتراف ليتنهد ::

أحمد أنت أخويا وصاحبي مش عارف أقولك أيه بس أنا بقيت بفكر فيها

دائما بكون مشتاق لها وعايز أسمع صوتها وفي عز تركيزي ألاقي صورتها قدامي ولما سمعتها بتعيط

حسيت بقلبي عايز يخرج من بين ضلوعي ويروح

يهديها عشان يطمن ويهدي هو كمان

حاجات كتير جديده عليا مش عارف ده إعجاب ولا حب

هتف أحمد بمرح لا دانتا حالتك صعبه خد مفتاح العربيه

وأتوكل علي الله وخد مفتاح الشقه لأن البيت

عندكم صغير.

نادر ::وهو يحتضنه ربنا يخليك ليا يا صاحبي

رجعوا للعمال وهتف أحمد بإعتذار معلش يا رجاله مضطرين نمشي لان حما نادر توفي قام الجميع بتعزيته

تحرك نادر

********

نزل أيهم من سيارته وجد شاهي أمامه

هتف بضيق خير يا شاهي جايه ليه

جايه أشوف أخرتها مع صاحبك اللي مش طايق يسمع صوتي ولا يشوفني من ساعة حتت الفلاحه دي ما دخلت حياته

أيهم بهدوء ::

سبيهم في حياتهم يا شاهي هو بيحبها وهي بتعشقه وأنا وأنتي عارفين إنك مش بتحبي مروان

والا عمرك حبتيه شاهي بتحب الفلوس وشاهي

بس

سيبيهم في حالهم ومش صعب عليكي توقعي واحد غني يصرف عليكي وتاخدي كل حاجه عايزها

شاهي بحقد ::

أنا أسيب أه بمزاجي لكن ماحدش ياخد مني حاجه عايزها أبدا حتي لو هخرب الدنيا علي الكل

هتف بحده وتحذير تراهم منه لأول مره فهو دائما الدنجوان المرح الذي لا يفكر بشي غير نفسه وشكله

كله إلا نسمه لو فكرتي تأذيها هتشوفي

مني وش عمرك ماكنتي تتخيلي أنه موجود

شاهي ::بضحكه خليعه أوبس مش ممكن أيهم زير

النساء واقع لشوشته وفي مين مرات أخوه وصاحب عمره دي طلعت مش سهله

أيهم بحده:: أيه التخاريف دي أنا عمري ما أخون

مروان أبدا مهما كانت الظروف

لتنظر له نظره خبيثه كأنها لا تخدعني فأنا أعرفك عز المعرفه

ليقترب منها ويضغط علي ذراعها بقوه

***********************

وصل نادر الفجر.

دلف إلي الداخل وجد الجميع نيام تسحب بهدوء

حتي لا يستيقظ أحد وجدها تنام علي كنبه ودموعها علي وجنتيها إقترب منها وظل يتأملها

بحب وهمس وحشتيني يا لمار أعطي ظهره لأخته

وإنحني يق*بل وجنتها وهمس بجوار أذنها إصحي يا لمار أنا جيت

فتحت لمار عيونها وجدته أمامها إرتمت في أحضانه. وبكت بألم

أغمض نادر عيونه بقوة فهو يقترب من فتاه

بتلك الطريقة لأول مره همس لها فين إسدالك

جذبها معه للخارج

سألته عن وجهتم وهي تسير جواره إحنا رايحين فين

ضغط علي يدها بحب وفتح شقة أحمد ودلف للداخل

جذبها إلي أحضانه بقوة أه يا لمار لو تعرفي

وحشتيني قد أيه كنت هتجنن وأشوفك

تورد وجهها بحمرة الخجل ولم تستطع الرد

إستكانت في أحضانه كان يعتذر لها. عن تقصيره في حقها إبتعد

عندما شعر بفوران مشاعره أسف يا لمار دي مشاعر جديده عليا

إتولدت بيكي وعشانك أنتي بس أجل*سها علي كنبه

وهو مازال يحت*ضنها ظلوا يتحدثوا حتي غفوا في أحض*ان بع*ضهم

********************

تقف نسمه أمام المرأة تسرح شعرها سمعت

لأول مره صراخ حنين الذي هز أركان المكان

ركضت بسرعه إلي خارج الغرفه

كان مروان في مكتبه خرج بسرعه هو أيضا علي صراخ حنين

وجد شاهي تقف أمامها ووالدته تحاول تهدئتها

لكنها لا تستجاب حتي مروان لم يستطع تهدئتها

نزلت السلم بسرعه ونسيت ما ترتدي كانت

ترتدي جيب جلد فوق الركبه وتوب من نفس النوع

لونه أحمر ناري شعرها منسدل بنعومه جلست علي

***

ركبتها لتكون في مستوي حنين قامت بالبحث

في جسدها عن أي شي يؤلمها وعندما لم تجد

إحتضنتها بحنان الكون سكنت بين يديها

لكنها لم تري تلك العيون التي ترمقها بصدمه

وعدم تصديق لتلك الفتنه المتحركه جسدها منحوت بشكل يبهر العيون مع هذا الرداء الذي يرسم

جسدها بطريقه مثيره رغم جمال ملامحها لكن لبسها الفضفاض لم يظهر جمال رسم جسدها تواري خلف حائط حتي لا يعلم أحد أنه رآها بتلك الهيئه المهلكه

***

بينما تحدث مروان بغضب أشعله حاله ابنه أخته

أيه جابك هنا مش إنتهينا من الموضوع ده خلاص

إقتربت منه وهي تتحدث بدلال جايه أشوف حبيبي

اللي مش بيسأل علي حبيبته ثم أكملت بحقد موضوعنا

صعب ينتهي أنا مش ممكن أسيب وحده زي دي

تاخدك مني مهما 😡حصل حتي لو إضطريت أقتلها

هجم عليها مروان وأمسك ذراعها بقوه تألمت

منها وهو يهمس بشراسه💥😡جربي بس تقربي منها ويكون آخر يوم

في عمرك فاهمه ثم دفعها بقوه أوقعتها

******

حاولت نسمه الوقوف وهي تحمل حنين لكنها صرخت بقوه وجلست مره أخري

إلتفت لها مروان عندما سمع صرختها مالك يا نسمه

نسمه بدموع::😭مش قادره أقف على رجلي بتوجعني جدا....

نظر مروان لقدمها وجد الدماء تغطي الأرض حولها إنحني عليها بخوف أنتي إتخبطي في رجلك

هتفت بدموع مش عارفه لما سمعت صرخة حنين

أتفزعت ومش عارفه أيه حصل

قام مروان بمسح قدمها بمناديل

صرخت من شدة الألم

فزع مروان عندما رأي قطعت زجاج كبيره في قدمها

حملها مروان ماما أتصلي بالدكتور مصطفي😟💔بسرعه

أوقفه صوتها استني عايزه حنين معايا😞سهير أنا هطلعها

تحدثة نسمه برفض لا هأخدها معايا

قامت سهير برفعها لنسمه

ظلت. شاهي تنظر لهم بحقد وكره

إلتفتت سهير بإبتسامه أظن وجودك معدش ليه لزوم

أتفضلي بره

ردت بحقد ::عارفه إنك فرحانه لأن أخيرا إتخلصتي😠مني بس صدقيني فرحتك مش هطول.....

***********

يعمل بإجتهاد شديد علي اللاب أمامه لينهي كل أعماله عندما رن هاتفه وجد رقم شهد رد بسعاده

السلام عليكم أزيك يا شهد أخبارك

أتاه صوتها الهادي الحمد لله أنا قولت أتصل بيك بدل😔أنت مش عايز تطمن عليا

رد بحب أبدا يا حبيبتي💗 بس والله مشغول

تحدثة بإحباط يعني مش فاضي نتعشا مع بعض

وقف أحمد فجأه بعدم تصديق بجد أنتي هنا😲في شرم

هتفت بسعاده أه لسه وصله حالا ها فاضي ولا

وقف يلملم أشيائه وهو يردد ثواني وأكون عندك

ظلت نصف ساعه في انتظاره بتوتر

قابلته بإبتسامه كبيره وتمنت لو تضمه وتشعر بدقات

قلبه

أما هو إحتضنها بعيونه بحب ولهفه عاشق

إقتربت منه وحشتني يا أحمد

هتف بعشق وأنتي أكتر يا قلب أحمد

أنا بحب الكلمه دي منك بحس أني ملكت العالم متحرمنيش منها

أنا بقولها عشان قلبي عارف أنه عايش

بسبب حبيبه اللي بيستناه

شهد ::بترجي أوعي تتنازل عني يا أحمد مهما واجهت

نظر لها بحنان أنا عمري ما هسيبك مهما حصل

حتي لو حكمت أخطفك ونبعد خالص عن الكل

ماتتخيليش أنتي بالنسبالي أيه وماتحمل بعدك أزاي

ثم سالها بفضول ::أنتي جايه مع مين

شهد بخوف من رد فعله::😟لوحدي

نظر لها بحده نعم يعني أيه لوحدك

ماكانش حد موجود في الفيلا من يومين

قولت أجي أشوفك ركبت العربيه وجيت

وقف وهو يتحدث بغضب يعني سايقه كام ساعه لوحدك باليل

أفرضي حصلك حاجه أو قابلك شباب ضايقوكي

زي قبل كده هيكون أيه العمل الحصل ده غلط

لو ماكنتش ماقدر مجيتك دي أنا كنت سبتك ومشيت

شعرت بالخوف من غضبه وزاد توترها من فكره تركه لها لتهتف بحزن أنا أسفه والله مش هكررها😭😟تاني بس ماتزعلش.

::لم تجد منه رد وأبعد وجهه عنها للجهه الأخري

تحدثة بدموع 😭::لا اوعي تخاصمني زعقلي أو اضربني

بس بلاش تخاصمني أرجوك

::رق قلبه لدموعها ليستأنف حديثه خلاص يا شهد ماتعيطيش

بس دي آخر مره تتصرفي لوحدك أنا خايف عليكي

إستجابت لكلامه بهز رأسها أنا عارفه ومش هكررها تاني

ومش أنا اللي أمد إيدي علي وحده تخيلي حبيبتي ومراتي

**********

دلف نادر ولمار إلي بيت والده وجد والده ووالدته

يجلسون في الصاله

والده بسؤال ::

أنت رجعت أمتي وأنتي نزلتي أمتي يا لمار

تورد وجهها من الخجل ولم تعرف ما تقوله😊

تحدث نادر أنا جيت من ساعتين لأقيتها بتعيط😌فأخدتها تتمشي شويه عشان تهدئ

أه يا حبيبي من ساعة الخبر وهي دموعها ما نشفتش

كان هذا رد والدته

قام نادر بإحتضان والدته وقبلها ووالده أيضا

والده حمدالله على سلامتك يا حبيبي

الله يسلمك يابابا معلش ماجبتش حاجه للبنات😌بس لما يصحوا هاخدهم وأجبلهم كل حاجه نفسهم 😌فيها....

والده ::بسعاده ربنا يخليك لينا يا حبيبي

لمار أنا هدخل أجهز الفطار

ابتسم لها نادر ثم إلتفت إلي والده أنا عايزك يا حج

بعد الفطار في موضوع

******

وضعها مروان علي السرير بهدوء وإهتمام حتي

لا تتألم حبيبتي الدكتور علي وصول

تكلمت من بين دموعها ممكن إسدالي وشراب

ساعدها مروان في إرتداء إسدالها

ثم سألها بتعجب وهو يرفع الشراب بين يده بس الشراب ليه ورجلك كده

******

هتفت بهدوء وحده هلبسها في رجلي السليمه

والتانيه هقص كعبها والبسها في رجلي المتصابه

عشان لما الدكتور يرفع رجلي جسمي مش يبان

نظر لها بإعجاب شديد لأنها تهتم بأدق تفاصيل تدينها جاء الدكتور وكشف علي قدمها

أسف يا مروان باشا المدام لأزم تروح

المستشفي لأن الجرح كبير وعميق ومحتاج أشعه

وتنضيف

لأن ممكن يكون فيه بقايا زجاج في اللحم مش هيبان غير في الأشعه

بعد فتره كان تجلس سهير و حنين وأيهم خارج الغرفه أما مروان رفض تركها

نسمه تجلس علي السرير ومروان يمسك يدها بحب وحنان

هتف الدكتور الحمدلله كله تمام بس طبعا ممنوع

الحركه لمدة أسبوع أو عشر أيام وده مسكن لأن مفعول

البنج هيروح وهاتحس بوجع وكمان ٣ايام

هاجي أفك السلك

**********

حملها مروان وتوجه للخارج

تألم أيهم عندما راي قدمها الملفوفه لكنه إبتسم ليخفف عنها سلامتك

يا نسمه

الله يسلمك يا أيهم

وضعها مروان علي السرير أتت الخادمه بالطعام

جلس مروان جوارها يلا يا حبيبتي كلي وخدي علاجك

هتفت بتوتر من قربه معلش هاخد العلاج بس

ابتسم بحنان ماينفعش يا قلبي ده مضاد شديد

وأنتي كمان نزفتي كتير إستجابة له وكانت تأكل وحنين في حضنها وتقوم بإطعامها أنهت طعامها

إقترب منها مروان وفي يده الدواء والماء وعندما

إنتهت إنحني عليها حتي يقبلها لكنها إبتعدت

تنهد مروان بضيق لأنها عنيده و تركته منذ الحفله

تحدث بيأس برده مصممه تبعدي لم يجد رد

أبتعد عنها براحتك يا نسمه ثم ترك الغرفه في ضيق

**********************************

ايه رايكم في الأحداث

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

 

 لقراءة البارت 16 كامل من رواية مجنون نسمة  اضغط هنا

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصريا اضغط هنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *