Subscribe in a reader مجنون نسمة البارت17 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

2/27/2024

مجنون نسمة البارت17 كامل

Translator
Translator

رواية,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية روسية,رواية ارض زيكولا,رواية كاملة,ملخص رواية ارض زيكولا,روايات مسموعة,رواية أرض زيكولا,روايات,سلسلة الرواية,روايات حارة شوف,روايات رومانسية,رواية موسيقية,رواية وادي الذئاب المنسية,روايات عربية,رواية ارض زيكولا الجزء الثالث,ملخص رواية وادي الذئاب المنسية,روايات سعودية,حكاية,رواية صوتية مسموعة,رواية غموض,رواية ١٩٨٤,رواية جريمة,رواية برمون,سلسلة الرواية بيرمون,سلسلة الرواية bermon

 

هتفت نسمه بإصرار يا بنتي أنت وحشتيني أوي فيها أيه لما تيجي تقعدي معايا يومين

نغم:: والله يا بنتي مش هيوافق

سيبك أنت بس وافقي وأنا أقنعه هو عمره ما يرفض ليا طلب

سبيها لظروفها يا نسمه وهتلاقيني فوق رأسك

خلاص براحتك يا نغم سلمي علي هادئ و بوسيه

كتير سمعت خلفها من يزمجر بعنف إلتفتت لذلك الغاضب😡

طيب سلام يا نغم الوقت

تحدث مروان بحده ممكن أعرف أزاي تقولي لوحده تبوسلك واحد😡

قامت نسمه وهي تداري ضحكتها علي غيرة حبيبها

وأقتربت منه بدلال أنت بتغير يا قلبي

:: رد مروان بعنف نسمه الحاجات دي مافيهاش هزار

تأملته بصدمه هادي ابن أختها عنده سنه ونص

مروان::ومازالت غيرته تسيطر عليه حتى لو عنده

شهر أنا مش بحبك تبوسي حد غيري جذبها لصدره

بقوه وحاوط خصرها بتملك أنتي ملكي أنا وبس

وقبلها بجنون شفايفك عيونك ضحكتك ملكي مش بحب حد يشوفهم غيري فاهمه تركها وابتعد في غضب.

كانت تقف وهي مازالت علي صدمتها ماله ده أتجنن ولا

أيه الصبر من عندك يا رب

************

أنت فين يا أحمد أنا بدور عليك من فتره كان هذا نادر

رد عليه أحمد والفرحه تشع من عيونه فيه حاجه حصلت

كنت عايز أخد رأيك في موضوع تعال نروح الكافتيريا

يلا وأنا كمان عايزك في موضوع مهم يا نادر

خير يا أحمد شايفك مبسوط

رد بسعاده جداجدا يا نادر أنا طلبت إيد شهد وباباها

وافق وحدد معايا ميعاد أروح أنا وأهلي

قام نادر بإحتضانه ألف ألف مبروك يا صاحبي

أنت تستاهل كل خير

ولا منك يا صاحبي عقبال مافرح بيك

ما هو ده الموضوع العايزك فيه يا أحمد

نظره له أحمد بإهتمام خير😏😏

عايز أتجوز لمار😍

أحمد ::وهو يضحك بقوه أنت أهبل ما هي مراتك

تحدث بإحراج لا يعني أتجوزها أتجوزها أفهم يا أخي

قطب أحمد جبينه وهو ينظر له قصدك يعني أه💖

طيب مافيش مشكله لسه ٣أسابيع ونسلم المشروع

وتعمل فرحك بعدها علي طول يا نادر

نادر برفض لا ماعدش عندي صبر أنا جبت أخري

تحدث بسؤال يعني أيه

نادر نجيب فستان ونخرج أنا وهي وأهلي وأنت نتعشا في مكان ونأخد كام صوره وأروح بيها

هتف أحمد بتعجب وليه كل ده

أولا لأن باباها لسه متوفي وثاني حاجه لأن لو ماتجوزتش اليومين دول هانحرف وهتجبني ملفوف

بملايه

أحمد ::بزهول نهارك أسود أنت أتجننت علي الأخر

تحدث بمرح شوفت بقا لكن لو جوزتني هتشوف

نادر تاني خالص حاجه كده خيال

بس بس خلاص هتدبر والعزومه عليا

************

جلست نسمه جوار ه وهي سعيده لسعادة أخيها

وتجلس حنين بينهم

هتف مروان برضي مبروك يا بوص

الله يبارك فيك يا مروان الفضل بعد ربنا يرجع لتشجيعك

ضحك أيهم و أدعيلي يا أبو حميد ألاقي البنت التقدر تلمني أصل صراحه غيرت من البحتره دي نفسي اتلم بقي

ضحك أحمد علي كلماته مسيرك تلاقيها بس صفي النيه

أيهم في نفسه وهو يتابع حديث نسمه لاقيتها بس بعد فوات الأوان

وجه أحمد حديثه لمروان نادر هيتجوز بعد بكره فاعايز نسمه وشهد ييجوا معايا.

مروان بتعجب مش ده المهندس المعاك في المشروع

و أزاي هيتجوز وأنا مش عندي خبر بالأجازه

أه هو بس مش هياخد أجازه ولا حاجه

مروان ::بإستفهام مش بتقول فرحه

نادر ظروفه صعبه هي هتلبس فستان

الفرح وهيتعشوا بره ويروح علي بيت باباه

هتف أيهم بزهول اللي هو أزاي يعني

هتف أحمد بشرح البنت يتيمه ملهاش أهل وهو كاتب كتابه

وعايشه معاهم في نفس البيت بس لأن البيت صغير هو بينام معايا في الشقه وهي مع أهله عشان كده

عايز نسمه معايا عشان تحس بالعزوه والفرحه

زاد فضول أيهم أنا كنت عايز أعرف بس هيتجوزا

أزاي وهي عند أهله وهو عندك

أحمد برجاء أنا قولت هستأذن مروان أسيب له الشاليه

أسبوع وأقعد في أي فندق وأتابع الشغل مكانه

وعلي ما يرجع أكون وضبت الشقه وهو بعد كده يدفع إيجارها علي مايعرف يوقف علي رجليه حقيق صعبان عليه جدا نادر جدع و إنسان خلوق بس الدنيا جايه عليه

هتف أيهم بما لم يتوقعه أحد منه أو أن يفكر بتلك الطريقه خلاص أنا هشارك معاك العفش بتاع الشقه كله عليا

نظرة له أحمد بفرحه دي لفته جميله منك يا أيهم بجد مش متوقعه منك ثم أكمل بإعتذار أسفه مش قصدي إنك بخيل لا بتكلم علي أنك شخص بتاع ضحك وهزار وتفكيرك مش يوصل للنقطه دي حقيقي فخور بيك

وأنا كمان ونعمله حفله عائليه نحضرها

معاك ده كان رأي مروان

نسمه بفرحه وهي تتعلق بذراع مروان الله يا حبيبي ده هيفرح قوي

شعر أحمد بفرحه عارمه من أجل صديقه قولي يآرب يتحمل المفاجئه و مايموتش فيها قبل ما يفرح بالعروسه

ضحك الجميع وتمنوا له السعاده

******************

جلس نادر جوار لمار في الصاله لقد أحبها بشده وتمني أن يلبي لها كل شيء من أجل سعادتها لكن ما باليد حيله

تحدث بحنان حبيبتي أنا كان نفسي أعملك أجمل فرح

وأدخلك علي شقه جديده زي كل العرايس بس أنتي عارفه الظروف

هتفت بخجل لقد أهداها والدها الحبيب أجمل هديه عندما وضعها بين يد هذا الرجل الحنون الجميل الذي😊

أغدق عليها الحب و الإهتمام وأهداها بيت وعائله هادئه محبه رغم فقرهم لكنها وجدت بينهم كل ما تمنت السعاده مش في الحاجات دي أهم حاجه أكون معاك

قام نادر بإحتضانها بجد يا لمار يعني مش هتندمي😍علي إرتباطك بيه

هزت راسها بنفي😊😉💗

قام نادر بتقبيل جبينها ليسمع صوت والده من خلفه

ما تنساش أن معاك بنات في البيت بكره تقفل عليك😌بابك.

تحمحم بإحراج أسف يا بابا😉ابتسم له والده وحضنه مبروك يا حبيبي كان نفسي

أعملك أحسن حاجه بس أنت شايف الظروف😌😍إنحني وهو يقبل يد والده أنا كلي من خيرك يا ولدي💗ربنا ميحرمناش منك

إلتفت إلي لمار ورتب عليها ألف مبروك يا بنتي

إرتمت في أحضانه وبكت الله يبارك فيك يا بابا😭💓

محي دموعها بيده ده مش يوم عياط يا لمار إحنا عايزين نفرح يا بنتي كفايه حزن لحد كده ثم وجه كلامه لأبنه أنت متأكد أن أحمد هيسبلك الشقه الأسبوع ده ولا هنعمل أيه

تحدث نادر بثقه أحمد راجل ما يرجعش في كلمه يقوله.....

***************

ثاني يوم في الشركه

دخل عليه أحمد الشركه وهو يهتف بمرح أخبار عريس الغفله أيه

ابتسم نادر بخير الحمد لله

جلس أحمد أمامه وهو يضع قدم فوق الاخري يريد التلاعب بمشاعره متأكد

وقف نادر يدور حول نفسه بخيلاء ما أنا قدامك أهو زي الفل

نظر له أحمد بإمتعاض والله أنا حاسس إنك هتفضحنا وهتبرا منك

نادر::وهو يعدل ياقة قميصه لا أنا راجل وأعجبك قوي😀😀

وقف أحمد وهو يهتف بسخريه كله بكره هيبان وربنا يستر والعروسه ماتغنيش أنت مابتعرفش😯وضع نادر يده علي فم أحمد الله يخرب بيتك😲هتفضحني في الشركه

ضحك أحمد بقوه يعني أنت عارف نفسك😀خلاص إن الله حليم ستار

وتحدث بجديه باباك وأخواتك هيجوا أزاي

كلمت واحد صاحبي هايمشي ورايا

هتف أحمد وهو يربت علي كتفه وأنا هزوق العربيه يا برنس ولا تزعل

نادر ::بحب ربنا يخليك ليا يا صاحبي لو كان ليا

أخ ماكنتش هحبه زي ما بحبك

أحمد ::بغرور مصطنع طبعا يا بني أنا أتحب علي طول شاب طول بعرض وعيون خضرا دانتا لو ماحبتنيش تبقي😏😀أعمي القلب والنظر...............

نادر::بتهكم أنت عارف أكتر حاجه بحبها فيك أيه

لم يرتاح أحمد لكلمته لكنه سأل بفضول أيه

نادر بعوجه فم تواضعك يا أخويا وضحك الإثنان بحب😉😀

**************

نادا أحمد بإستعجال يلا يا نسمه خلصي فين شهد

جائت من خلفه أنا جاهزه

إلتفت لها بحب عقبالك يا قلبي تورد وجهها من الخجل

أحم أحم نحن هنا يا بشر راعوا السنجل😊المعاكم

هتفت نسمه وهي تنزل درجات السلم إستغفر ربنا وأهدي

وأنت هتلاقي بنت الحلال علي طول😉هتف بمرح توبت إلي الله وندمت علي ما فعلت

وجه مروان سؤاله لأحمد كل حاجه جاهزه

كله تمام يا باشا كفايه أن معاليك هتشرفنا

والله

مروان ::بضحكه أنا حاسس إنك العريس مهتم بكل حاجه

طبعا فرح صاحبي فرحي

**************

في المساء

نادر بزهول من ماركه السياره عربية مين دي يا أحمد

غمز أحمد بشقاوه عربية مروان

رقص نادر بسعاده الله الله والله وباضتلك في القفص

يا واد يا نادر وهتتزف في عربيه ملوكي

ضربه أحمد في كتفه بمرح عد الجمايل ياد

ركب أحمد وجواره نادر وقف أمام كوافير في إنتظار😋لمار

نزلت لمار وخلفها أخواته وشهد ونسمة

فرح نادر من تواجدهم ليهتف بسعاده أزيك يا مدام نسمه

أزيك يا أنسه شهد عقبالك

ردت كلا من نسمه وشهد ألف مبروك

سمع خلفه كلاكسات سيارات قويه إلتفت وجد أيهم وسيف يخرجون من السياره ويطلقون الأعيرة الناريه

وهتفوا بصوت مرتفع ألف مبروك يا عريس عايزينك

تشرفنا نزل مروان وفريد ألف مبروك يا نادر

نادر::وهو لا يصدق ما يحدث فهم صفوة المجتمع

يحضروا عرسه المتواضع يشاركوه فرحته بكل تواضع

وقف مروان أمامه يمد له يده يري صدمته ابتسم وهو يكرر ألف مبروك يا نادر

ينظر له نادر لكنه في حاله صدمه منعته من الرد أو السلام مم جعل أحمد يزغده في كتفه حتي يفوق نادر مد إيدك

**********

فاق نادر وهو يهتف بتلجلج الله يبارك فيك يا مروان باشا ده شرف ليا أن حضرتك موجود معايا ما تتصورش أنا فرحان قد أيه

هتف مروان بإبتسامه جذابه أنا الوقت صديق

نظر نادر لأحمد بحب و إمتنان وشكره بعيونه

يلا ياجماعه ركب الجميع وظلوا يحتفلوا

بالكلاكسات والمناورات فيما بينهم🎉🎉

تحرك خلفهم صديق نادر لتهتف والده نادر أيه ده يا أبوا نادر هم دول أصحاب إبنك شكلهم ولاد ناس أوي😌رد جارهم فعلا ده ثمن العربيات اللي ركبينها تشتري

الحي بتاعنا........

**************

عند نادر أنت رايح فين يا أحمد ده مش طريق الكافيه

خليك في عروستك يا نادر وسيب نفسك😉💥ليا النهارده

وصلوا أمام مطعم فخم ونزل الجميع

كانت لمار ونادر ينظروا للمكان بإنبهار

نظره لمار لنادر بأعين منبهره من روعه ورقي المكان وهي تسأله أيه ده هو ده حقيقي ولا أنا بحلم😉😯😯

خرجت حروفه تعبر عن حالته التي لا تقل عنها شكل أحمد عامل فيه مقلب وبدل ماتجوز

هغسل مواعين هنا سنه عشان اسدد ثمن العشاء

أتاه صوت أحمد الساخر من خلفه لا أكتر من خمس سنين يا خفيف

فاق نادر من زهوله وهتف بضيق أنت رامي ودانك معانا ليه واحد ومراته

مع بعض بتتحشر ليه خليك في شهدك وسيبني

في المصيبه بتاعتي

وصلوا قاعه مفتوحه ومزينه بالورود والبالونات

قاموا بتشغيل طلي بالأبيض طلي

وجاء شابان من الأسطف وهم يحملون المشاعل

لتغيير الدبل أمام سعادة وتصفيق الجميع

ثم جلسوا مره اخري

أخرج مروان شنطه من جواره وأعطاها لنادر

ألف مبروك دي هدية جوازك

أخذها نادر وشكره قام بفتحها علبه قطيفه

بها طقم من الذهب نادر بس ده كتير يا فندم

مروان:: أنا الوقت مش فندم ولا باشا

تحدثه والدته بتلقائيه فرجني كده يا نادر ناولها العلبه

بسم الله ماشاءالله تسلم يابني وتتردلك في الفرح

إلتفتت لإبنها مش قولتلك سيبها علي الله

أنت كنت زعلان لأنك ماجبتش شبكه ربنا بعتلك

الأحسن منها

نادر::بحرج خلاص يا أمي😌

هتفت نسمه تخرجه من إحراجه يلا لبسها الشبكه

قام نادر بتلبيسها ماعدا الحلق تركه في العلبه

لأنها محجبه كانت والدته تزغرط وأحمد يصور فيديو

**جلس الجميع علي طاوله مستديره وقاموا بتشغيل أغنيه رومانسيه

طلب أحمد من نادر أن يرقص مع لمار علي أنغامها

حتي يصورهم فيديو

طلب مروان من نسمه تشاركه الرقصه

وأخد فريد يد شهد لكي تشاركه الرقصه أيضا

تحت عيون أحمد الغيوره

أيهم :: لأحمد الواد فريد ده برنس أخد منك المزه😋😜وسابك

مسيرها تكون ليا ومش هخليه حتي يشوفها

نزل العشاء في جو من السعاده وبارك لهم الجميع

وأخذ نادر يد لمار وذهب للسياره فوجد بها سائق

مروان

مال نادر علي أحمد أنت هتروحني في تاكسي ولا أيه

أحمد ::وهو يغمزله بشقاوه لا متورجل يا خفيف

وقام بفتح الباب له أتفضل يا باشا الليله ليلتك

ورينا همتك تورد وجهه لمار من الخجل

قام نادر بمساعدتها في إدخال الفستان وجلس جوارها وقام الشباب بالتصفير لهم وتحرك السائق

توجه الجميع لسياراتهم

بعد الوقت وجد نادر السياره تخرج بره البلد فعلم

أنه طريق شرم قام بالاتصال علي أحمد ليتأكد

ولكنه لم يتلقي رد حاول مره أخري فأغلق أحمد الهاتف

لكي لا يحرق المفاجأة

في سيارة مروان

تحدثه نسمه بإعجاب العروسه جميله وهادئه ربنا يسعدهم

هتفت شهد برومانسيه باين عليه بيحبها

مين كان يصدق الصدفه الغريبه دي وقص

عليهم ما حدث

مروان فعلا صدفه غريبه والاغرب باباها لما يعرض

بنته علي واحد مايعرفوش

نسمه ::هو فعلا ميعرفوش بس شاف فيه الشهامه

والرجوله ودي بقت حاجه نادره اليومين دول

صرخت نسمه فجأه حاسب يا مروان

***********

توقف مروان فجأه عندما وجد سياره كبيره تقف أمامه وينزل منها أربعة رجال ملثمين

تحدث بلهفه متخافيش يا حبيبتي

نظر أحمد خلفه فوجد سيارة فريد تقف وخلفها سياره أخري

مروان وأحمد في نفس الوقت ممنوع وحده منكم😠💥

تنزل من العربيه مهما حصل حتي لو موتنا قدامكم

نزل مروان وأحمد بدون ذرة خوف

وأيضا سيف وأيهم وفريد الذي سحب سلاحه مثل أيهم وأعطوا ظهورهم لبعض

تحدث مروان بقوه أنتم مين وعايزين أيه

رد أحدهم إحنا جايين ناخد البنت دي وهو يشاور

علي نسمه وماشيين من غير مشاكل

أشتعل الغضب بقلب الجميع بينما صرخ مروان بصوت

بث بهم الرعب بنت مين التاخدها أنا هاخد روحك

أنت ورجالتك الوقت ولم يعطي له فرصه للتحدث

سحب سلاحه وضربه بالنار فكانت نقطة الإنطلاق💣💥💥وإشتبك الجميع

*********

جذب أحمد أقربهم وضربه بقوه وعنف وهجم الآخر علي مروان الذي صد هجومه بكل الغضب والغيره😡💪داخله وأيهم ضرب أقربهم له بقوه فوقع سلاحه👊👊💢

وإلتقطه إيهم وضربه بالنار واستمرت المعركه

إلتفت أحمد وجد أحدهم يوجه سلاحه لفريد

فابعده أحمد ولكن الرصاصه إنطلقت واستقرت

في ذراع أحمد تحول قميصه من الأبيض إلي

اللون الأحمر من الدماء.

فتحت نسمه الباب وركضت في إتجاه أخيها

وفجاء توقف كل شيء من صرختها المتألمه

نظر لها الجميع برعب وجدوها أمام أخر الملثمين

ماعدا أيهم كان الأقرب لها والأسرع عندما إقترب من ذالك المجرم الذي تجراء وصفعها قام أيهم بكسر💥عنقه بسرعه بدون أن يرمش له جفن😡ركضت نسمه علي أخيها برعب ولهفه أنت كويس💥الرصاصه فين

*************

تحدث مروان بغضب وهو يصرخ في وجهها مش قولت

لو موتنا ماتفتحيش الباب

أحمد ::وهو يضم أخته أنا كويس يا حبيبتي

متخافيش نظر لمروان حصل خير يا مروان

إتجه فريد إلي أخته المرعوبه داخل السياره

ودموعها تسيل بقوه متخافيش يا شهد تعالي

ردت بجزع و إمتقع وجهها من الرعب ::لم تستطيع الحركه أحمد مات مش كده

عرف فريد مدي عشقها له

لا يا قلبي هو بخير فداني والرصاصه جت في كتفه😔

نظرة له بتيه يعني أحمد مات ولا كويس رد عليا

أحمد ::وهو يجلس أمامها علي إحدي ركبتيه

أنا بخير يا حبيبتي بصي ليا

شهد ::وهي تتأمل جسده بعيونها لتري مدي إصابته

ابتسم أحمد بألم أنا كويس قدامك أهو متخافيش

****************

عند نادر

توقفت السياره أمام باب الشاليه ونزل السائق

قام بإخراج حقيبه كبيره من السياره وتوجه

بها إلي باب الشاليه أي خدمه تانيه

نادر::شكرا تعبناك معانا

السائق:: بإحترام العفو

كان نادر يفتح الباب وهو يحدث لمار أنتي كنتي عارفه

لمار::بعدم فهم عارفه إيه

نادر ::بإستفهام مش أنتي اللي مجهزه الشنطه دي

لا مش عارفه مين جابها أنا وماما جايبين

حاجات بسيطه

كان الباب مزين بالورود وفي الوسط زواج سعيد

ابتسم نادر وعلم أنه من تخطيط صديقه وأخيه

الذي أنعم الله عليه به علي كبر

فتح الباب وجد بلالين علي شكل طريق بينهم سهم يتجه إلي غرفتهم

إحتضن يدها بيده وهي مصدومه من نظافة وجمال

المكان فتح باب الغرفه وكانت

****************

وقف أحمد وابتسم لشهد قامت وارتمت في حضنه

كان أحمد مصدوم وأبعد يده عنها شهد ماينفعش

كده أنا ماحللكيش يا مجنونه رجع أحمد خطوه للخلف

شعرت شهد بالخجل من فعلتها أنا أسفه😳😔

ماكنتش أقصد

نظر له فريد بإحترام لأنه يعلم مدي حبه لأخته

ورغم ذالك لم يستغل إقترابها منه

أحمد بألم حصل خير

مروان ::يلا يا جماعه نروح المستشفي ركب الجميع

في المشفي

الحمد لله يا جماعه الرصاصه خرجت

ونضفت الجرح ومافيش حاجه تخوف

ده مسكن شديد لأن الجرح هيألمك كام يوم وإحتمال تسخن

تحدثه نسمه بإصرار أنت هترجع معانا عشان اخد بالي منك

ضمها وهو يري الخوف بعينها الموضوع مش يستاهل خوفك ده

هتفت بترجي عشان خاطري أنا مش هكون مرتاحه

وأنت بعيد

خلاص ياأحمد أنا كده مش هعرف أنام

من قلق أختك أرحمني يا أخي

خلاص يا نسمه هاجي معاكم

**********

دخل نادر الغرفه وجد طاوله عليها شموع وعشاء

رومانسي

لمار ::بإنبهار المكان تحفه يا نادر أنا ماكنتش أتخيل

أشوف مكان زي ده في الواقع ديما بشوفه في التليفزيون وماكنتش بصدق أنه حقيقه

نادر::وهو يشعر بالسعاده لسعادتها وأنا ماكنتش أتخيل ليله فرحنا تكون بالجمال والرومانسيه دي

ربنا يسعدك يا صاحبي

إقترب منها وأحتضنها ربنا يقدرني وأسعدك يا عمري

وأعيشك كل الكنتي بتحلمي بيه وقام بتقبيلها😘

برقه ونعومه أذابتها وبعد فتره تركها لم تستطيع

رفع عيونها من الخجل

نادر::بمرح تعالي نغير ونصلي عشان عايز أقولك

كلام كتير في بقك رفعت عيونها بصدمه

بتبوصي كده ليه قصدي ودانك أنتي سمعك

تقيل ولا أيه يلا يلا قدامي

ضحكت لمار وتوجهوا لفتح الشنطة وجدوا داخلها

ورقه كبيره عليها وجه يغمز ومكتوب اليله ليلتك

يا معلم يارب تشرفنا

وبها الكثير من الملابس لهم وجدت لمار إسدال

وهو وجد ملابس بيتيه والكثير من قمصان النوم

سألها نادر مش أنتي الجايبه الهدوم دي

تمتمت بصدمه لا أول مره أشوفها

شعر ناظر بغيره شديده وغيظ ليلتك سوده يا أحمد وقام بالإتصال عليه

كان أحمد يستعد للنوم بعد أخذ العلاج عندما

إرتفع رنين هاتفه إبتسم وهو يتحدث عريس الغفلة بيكلمني

الوقت بدل ما يشوف شغله أيه محتاج حبايه

زرقه

تخطي نادر مرحه وهتف بغيظ أنت الجايب الهدوم دي

أحمد ::ببرائه أه

هتف نادر بغضب وأنت إزاي يا بشهندس يا محترم

تشتري لمراتي قمصان نوم

رد ببرود هو فيه واحد يتجوز من غير الحاجات

دي

نادر::أحمااااد😡

في أيه يا بني والله أنا ماشوفت أي حاجه

من ال في الشنطه دي

نسمه وشهد هما النزلوا اشتروها وأنا جبت هدومك والورقه وهم حطوها مع حاجتها بس ده الحصل

أنت عارفني أنا برده هشتري حاجات😉زي دي

نادر::بحرج من طريقته أسف يا صاحبي أنا إتضايقت

لما حاسيت أنك شوفت الحاجات دي

*******

دخلت نسمه غرفة أخيها في الصباح وجدت حرارته

مرتفعه جلست بجواره تعمل له كمادات وحقنه خافضه للحراره

دخل مروان وجدها تجلس في أيه يا نسمه

كانت حرارته عاليه بس الحمد لله عطيته

علاجه والحراره نزلت عن الصبح

مروان ::وهو يقبلها طيب أنا رايح الشركه وهكلمك😌أطمن عليه

:ماشي يا حبيبي تروح وترجع بالسلامه

********

تحدث بغضب وصوت مرتفع ماعرفتوش مين الباعتهم

إبراهيم ::لا ياباشا

طيب شويه وأكون عندك

دخل سيف وهو يسأله في أيه يا مروان ورايح فين كده

لملم أشيائه لأزم أعرف مين دول ومين جاله الجرئه

يبص لمراتي أو يخطفها

طيب أنا جاي معاك

لا خليك يا سيف أنا مش هتأخر.

وصل مروان وقابله رجاله إبراهيم عملنا معاهم

كل حاجه وميعرفوش مين باعتهم

جذب مروان أقربهم وإنهال عليه بالضرب ليخرج

غضبه وغيرته التي تشتعل عندما يتذكر مصيرها

إذا تمكنوا من خطفها

مش هتتكلم والله لأقتلكم

الرجل ::بضعف والله يا باشا إحنا بنشتغل كده عن

******

طريق النت بناخد الصوره وبنحدد مكان الفلوس

وبنحدد ميعاد يكلمنا فيه لو ردينا معناها الموضوع تم

وبنحدد مكان باقي المبلغ ولو مارديناش في الميعاد

بيكون معناها فشل المهمه والطرف التاني ماعدش بيظهر أو يتصل بينا لأنها بتكون أكونت وهمي

ده كل البيحصل لا إحنا بنعرف العميل ولا هو بيعرفنا

كان مروان في حالة هياج فهو لم يستطع الوصول

لشئ ومعني ذلك أنا حياتها في خطر

*******

ثاني يوم

انا همشي بدول أزاي يا مروان

معلش يا حبيبتي أنا مش هكون. مطمن غير

كده فلو سامحتي ريحيني

نسمه::يا حبيبي كله نصيب لو ربنا رايد أتخطف

دول مش هيمنعوا

ضمها بقوه أنا مش ممكن أسمح لحد ياذيكي

أنا ممكن أسيب شغلي وأوصلك كل مكان أنتي عايزاه

نسمه ::وهي تري قلقه وخوفه عليها رفعت يدها

تتلمس وجهه خلاص عشان خاطرك أنا موافقه

رغم إنها حاجه تخنق

قبل يدها التي تتحرك علي وجهه بنعومه أثارته

مروان ::لو ماكنش ورايا إجتماع مهم كنت قطعتك

الوقت يا سوسو بس بقيلك عمر

نسمه بضحكه وقد فهمت قصده إقتربت منه أكتر

وقبلته بجانب شفتاه وغمزت بطريقه مثيره

وقبل أن تتحرك و تبتعد جذبها لصدره بقوه أنتي اللي بدأتي

وقام بإلتهامها بلهفه وسعاده

نسمه وهي تحاول إبعاده مروان أنت عندك ميتنج

مهم خليك لما ترجع

مروان ::وهو يتمادا في تقبيلها ويده تتحرك علي جسدها بإغراء ومتعه كنتي قولي لنفسك كده قبل😉💗😊ما تثيريني😉

هتفت من بين ضحكها والله ماقصد أنا كنت بدلع عليك بس

مروان ::وهو يرفعها بين يده ما دلعك ده هو البيجنني يا قلبي

*******

مرت الأيام وتحسن أحمد ونادر غارق في العسل

وأيهم يتخبط في مشاعره وشهد تنتظر يوم إرتباطها😌بفارغ الصبر

نسمه ::في الفون لا يا بابا حضرتك هتركب الفجر

توصل علي الضهر ترتاح ساعه وبعد كده نتغدا

ونروح من عندي وإلا مروان هيزعل خلاص يا حبيبي

هستناكم سلام

تابع مكالمتها بإبتسامه وبعد الانتهاء هتف حبيبي أنت يا مسيطر

وقفت تمثل الغرور طبعا أنت بتشك في😉إمكانياتي

:لا طبعا يا قلبي أنا أكتر واحد واثق في

إمكانياتك دانتي سرك باتع في التأثير علي الكل

رفعت إحدي حاجبيها وهي ترد حاسه بسخريه في كلامك

:لا وحياة الغاليين وأنا أكبر مثال أنتي أسرتيني

نسمه ::ليه ديما تقول كده

إقترب منها وأحتضنها لأنها الحقيقه أنتي ملكتيني

جسد وروح وعقل بكون مسلوب الإرادة قدامك

مروان الوحش اللكل بيخاف منه وبيعمله حساب

معاكي بيكون واحد تاني أنا معرفوش غريب😉💘😌عليا بس بحب ضعفه معاكي

******

أستعد الجميع للذهاب لفيلا حمزه عم مروان

كان أحمد يشعر بخروج قلبه من شدة سعادته

إرتدي بدله رمادي أظهرت وسامته بشده

وحمل بين يديه بوكيه ورد وعلبة شيكولاته فاخره

معه والده ووالدته ومروان ونسمه وسهير و وجدي

كان في إستقبالهم حمزه وفريد ووالدت شهد حياة

رغم رفضها لهذا الإرتباط الغير متكافاء من وجه نظرها ولكنها أعجبت بوسامته الشديده وطريقة لبسه التي تدل علي ذوق راقي

جلس الجميع في الصالون أتت شهد مع إحدي الخادمات لتقديم واجب الضيافه وهي لا ترفع

عيونها من الخجل.

هيام :: أول من تحدثت وقامت بإحتضان شهد

ماشاء الله يا حبيبي ذوقك حلو أوي

جلست شهد بجوار نسمه ومسكت يدها لكي تخفف من توترها

خالد ::لحمزه إحنا جايين النهارده ويشرفنا نطلب

إيدي كريمتكم شهد لإبني أحمد

حمزه ::الشرف لينا إبنك ماشاء الله راجل يشرف

أي بيت وأنا أعطيه بنتي وأنا مغمض

ويشرفنا أنه يكون واحد من عليتنا كان هذا رد فريد

أحمد ::الشرف ليا أنا وشهد هتكون جوه قلبي وعيوني

حياة ::طيب بالنسبه للشبكه والمهر نظر لها حمزه

بضيق فهي قد بدأت لعبتها

تحدث أحمد بأدب كل طلباتكم أوامر شهد عندي جوهره

غاليه ومافيش حاجه تغلي عليها

حياه ::مبدئيا كده أنا عايزه خاتم سوليتير زي

بنت خالتها وطقم ألماظ

شعرت والدة أحمد ووالده بالضيق من طريقتها

ولكنه ترك الرد لإبنه

أحمد ::بصي حضرتك أنا لو بإيدي هجبلها كل

حاجه نفسها فيها بس أنا ماليش دعوة ببنت خالتها

ولا بنت عمها هي هتعيش علي قد ظروفي أنا

مش معني كده إني مش هجيب شبكه لا هجيب

وهجيب حاجه كويسه كمان بس برده علي قد إمكانياتي

حياة ::طيب والقاعه أنا هعملها في ****

وعشان ماتقولش إمكانياتي إحنا هنشاركك فيها

أحمد ::بغضب لا حضرتك أنا راجل وماسمحش

لأهل مراتي يصرفوا عليا جنيه أنا مش معدم

أنا الحمدلله ظروفي كويسه ومش محتاج مساعده من حد

كل هذا أمام ضيق الجميع

حياة ::وهي تحاول إستفزازه لتنهي هذا الإرتباط

وهو يفهم ذلك ولن يعطيها تلك الفرصه

طيب والفيلا عايزاها قريبه

زفر بهدوء :: أولا أنا مش هجيب ڤيلا ثانيا أنا عندي

شقتي في بيت والدي أنا كبير العيله ومش هتجوز

بعيد عن أهلي ووجودي هنا مؤقت

كان الجميع ينظر له بفخر وبالذات حمزه فقد لمس فيه قوة الشخصيه والرجوله وأنه لم يرضخ لزوجته😮😮المتعصبه

حياة ::يعني أيه😠

أحمد أنا موجود هنا لحد ما أعمل أسم وبعد كده

هرجع أعيش في بلدي وأفتح مكتبي الخاص😮😮

*****************

ايه رايكم في الأحداث

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

 

 لقراءة البارت 18 كامل من رواية مجنون نسمة  اضغط هنا

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصريا اضغط هنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *