Subscribe in a reader رواية حالة حب خاصة ( حسام و ملك) البارت 26 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

2/20/2024

رواية حالة حب خاصة ( حسام و ملك) البارت 26 كامل

Translator

رواية,روايات صوتية,رواية رعب,رواية مسموعة,رواية روسية,رواية كاملة,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات,حكاية,روايات رومانسية,روايات حارة شوف,روايات عالمية,سلسلة الرواية,رواية برمون,رواية جديدة,رواية عالمية,فن الرواية,كيف تؤلف رواية,رواية ارض زيكولا,عالم الرواية,رواية دوستويفسكي,كتابة الرواية,سلسلة رواية bermon,الرواية bermon,كيف اكتب رواية ناجحة,رواية game of thrones,فن كتابة الرواية,سلسلة رواية علم الكتاب,رواية غموض

 

😊😊اجتمعت الفتيات في غرفة رهف لتستعد😊😊

للخطوبه سمعوا طرق علي باب الغرفه توجه مرام لفتحه وجدت عامل يحمل صندوق كبيره ومعه ورده يوضع بينهم كارت أحمر

رجعت مرام بابتسامه كبيره البيه طلع رومانسي

أتفضلي يا ست الحسن

تناولتهم رهف بفرحه كبيره وهي تسأل بلهفه كل ده ليا

ابتسمت ملك بتشجيع حتي تفتحها طبعا يا حبي شوفي فيها أيه

قاطعتها مي لا اقرأي الكارت الأول وقبل أن تصل يد رهف للكارت

كانت يد أخري خطفته وهي لي لي لتركض وهي تضحك علي معالم رهف الخجل وهي تهتف بخجل لا يا لي لي ماتفتحيش

بينما هتفت ملك بعتاب لى لي كده عيب دي حاجه خاصه

ركضت رهف خلفها

صعدت ليليان علي السرير المقابل لسرير لى لى

أه يا لى لى كده عيب ثم غمزتلها لتقذفه

أخذته ليليان وهي تضحك علي هيئة رهف الخجله

من فكره أن يروا محتوي الكارت لأن أكيد به شيء

خاص

مثلت رهف أنها تبكي لتركض عليها ليليان خلاص يا قلبي إحنا بنهزر معاكي

خطفت رهف الكارت وهي تضحك ثم ركضت إتجاه علي الحمام وأغلقت بابه خلفها

تحت صدمة ليليان

مي تعيشي وتاخدى غيرها يا ليلي

ضحك الجميع بحب

فتحت رهف الكارت أجمل ورده لأجمل وأرق ورده

في حياتي أتمني ذوقي يعجبك و المقاس يطلع مظبوط

خرجت رهف ووجهها أحمر من الخجل

استعجلتها مرام بفضول يلا نشوف أيه في البوكس

فتحت الشريط وجدت فستان موف ومعاه حجاب بدرجه أفتح

حذاء و شنطه فضي

مي لمرام إنتي تصدقي يا مرام أن الحائط البشري

ده يطلع رومانسي

هزت مرام رأسها بنفي صراحه لا كنت فاكره مالوش غير في الأكشن

خبطت رهف مي متقوليش عليه كده😉😊

************

مرام بإبتسامه يظهر أن الحب ولع في الدره

ملك بحنان وهي تضع يدها علي كتف رهف

::الحائط البشري ده أكتر واحد ليه في الرومانسيه

رهف بدلال حتي إنتي يا ملوكه دنا بحبك

لتعطيها ملك قبله في الهواء::

وأنا أكتر يا حبي يلا علشان تجهزي

*******************

في المساء إجتمع الكل في مكان مثل قاعه مفتوحه فيها إضاءه بشكل جميل ومنظم وطاوله كبيره حتي تتسع الجميع

أردف مراد بمشاغبه ::

أنا مش عارف أنت وافقت إزاي دي البنت

كلها قد دراعه

رد حاتم بتأكيد والله ما عارف يظهر أنا كنت مغيب وقتها

خلاص أرجع فيها

عيون معتز تتابع حديثهم بملل ثم هتف

علي أساس أنكم صباع كفته مش كده علي فكره كلنا أجسادنا متقاربه فبلاش خفة الدم دي

*********

ضحك مازن بمرح تصدق عندك حق إزاى ما خدناش بالنا

إن إحنا ممبار مش كفته ليشاركه الجميع الضحك

لبست رهف شبكتها بين عيون تشع حب وألفه

أخذها معتز وابتعد عن الجميع

وجه مرام سؤالها لحاتم شيفاك مبسوط بمعتز

رد بثقه معتز راجل ومتأكد أنه الوحيد اللي يقدر يسعد أختي طول عمره وحداني و اللي زي ده يقدس الحياه الزوجيه و الأسره ووقت الجد يفديها بحياته

********************

جلس معتز جوار رهف ثم إلتف لها بجسده ممكن أسألك سؤال

هزت رأسها بموافقه وهي تفرك يدها إتفضل

إنتي وافقتي علي الإرتباط بيه ولا حاتم

الطلب منك

رهف بسرعه لا حاتم عمره ماغصبني علي حاجه

😌😉::أردف بابتسامه يعني أنت الموافقه عليا ممكن

أعرف ليه

توتره وهي ترد بحيره مش عارفه بس لما حاتم كلمني

حسيت بالراحه يمكن علشان لاقيت أخويا مبسوط

أو حسيت معاك بالأمان في المرتين الشوفتك فيهم

حقيقي مش عارفه

توتر معتز وهو يبداء حديثه ::

أنا عارف إني كبير عليكي بس غصب عني أنا طول عمري وحيد أتعودت أحكم عقلي مش قلبي علشان أكون قوي ومحدش يقدر يكسرني وده بسبب ظروفي

قاطعه حديثه برجاء أكثر منه سؤال ممكن أعرفها ؟

تنهد معتز وبداء في سرد حكايته ::

أنا أهلي كانوا ناس علي قد حالهم في يوم رجعت من المدرسه

لاقيت ناس كتير وقرآن لما سألت لاقيت

جارتنا بتحضني وبتعيط سألتها فيه إيه قالت مامتي تعبت وبابا خدها المستشفي وهما راجعين كانوا بيعدوا

الطريق شاب من ولاد الذوات راكب عربيته وسايق بسرعه مقدروش يتحركوا خبطهم

هما الأتنين تخيلي طفل عنده عشر سنين خسر

أمه وأبوه هم كل حياته و في لحظة تهور بقيت

يتيم أسبوع والجيران يجيبولي أكل ويسألوا عليا

وبعد كده كل واحد رجع لحياته

*****

أنا عاذرهم لأن حالهم زينا ناس بتجري علي قوت

يومها واحد من الجيران قالي سيب المدرسه وتعال

اشتغل معايا تجيب مصروفك بس أنا رفضت اسيب

المدرسه وقلتله ممكن أجيلك كل يوم بعد المدرسه

وافق وفعلا كنت بخلص المدرسه وأرجع عليه يعطيني حاجه أكلها و اقعد أشتغل لحد بليل

وفي يوم شوية عيال حبوا يستقوا عليا طبعا يتيم

ومالوش حد يحميه عادى يتسلوا بيه وضربوني

جامد لدرجه أني قعدت أسبوع من المدرسه والشغل

بس عمي عبدالله ماكنش بيسبني كان راجل صعيدي قالي بص يابني أنت لوحدك في الدنيا

وياما هتشوف لو مكنتش تقوي قلبك وتدوس فيها

بالجامد هتتداس ولو سبتها تكسرك ماعنتش هاتقدر

ترفع رأسك خد قرار من الوقت لتكسر لتتكسر

وأنا خدت قرار لأزم أكسر

بخاف من جوايا أه ما أنا لسه طفل بس كنت بظهر القوة لخصمي بهاجم بشراسه بداء الاولاد تخاف مني

لأن لو حد ضايقني مبيخرجش منها سليم والكل عرف لما بدخل مشكله مبخرجش منها غير لاقاتل

يا مقتول لحد ماوصلت لثالته إعدادى

الكل بقي يعملي حساب حتي الأولاد الضربوني بقوا بيخافوا

مني لأني ماسبتش حقي وعلمت عليهم رغم إنهم😟💔أكبر مني

أتعرض عليا كل حاجه حرام ممكن تتخيليها طبعا يتيم مافيش حد يحاسبه وقلبه جامد

مش بيخاف ولا يتراجع أتعرض عليا أشتغل في المخد*رات أو أكون مع بتوع الد*عاره بودي جارد بس رفضت وأهتميت بدراستي و بلياقتي البدنيه وبنيت جسمي

سبب نجاحي في كل ده أن لاغيت قلبي مشيت بعقلي و دراعي

لحد ما شوفتك معاهم يوم المول قلبي دق بطريقه

تخوف دى كانت أول مره يعلن عن وجوده كأنه بيعوض السنين البيات الشتوي الطويل

أستغربت وقلت لأزم أهرب

لأنك صغيره عليا وخوفت أخسر صاحبي بس ماقدرتش لما شوفتك في الخطوبه الدق والهفه زادوا

معرفتش أبعد عيوني عنك وقتها عرفت إنك نصيبي ولأزم أخد خطوه كفايه الراح من عمري

في الوحده

أردفت رهف ::

من بين دموعها يعني أنت بتحبني

نظر لها معتز بعشق لا أنا بعشقك

طول عمري عندي إراده قويه لكن لما قررت أبعد عنك إرادتي أتبخرت قدام حبك

أتمني تلاقي فيه مواصفات الزوج اللي بتحلمي بيه

وأنا أوعدك أني هشيلك جوه قلبي وعيوني عمري ماسمح لحد يأذيكي رفع أناملها إلي شفتاه وقبلهم

بحب ثم نظر لعيونها يري رد فعلها

تحدثه بخجل حتي تهرب من إنجراف مشاعره

أنت عرفت أبيه حاتم أزاي

ضحك معتز إهربي إهربي براحتك

اخفضت رهف وجهها فقد كشف لعبتها

:: بصي يا قلبي كنت ماشي بالموتسكل بتاعي

لقيت مجموعة رجاله بتتخانق مع إتنين في النص ظهرهم في ظهر بعض دخلت مع الاتنين كانوا وافقين بقوه وجبروت رغم أن العدد كبير علي

إتنين بس قوة القلب وعدم الخوف في المواقف دي

بتساعد كتير بتخوف عدوك

دخلت مع الإتنين ساعدتهم ضربناهم وربطناهم وأتصل حسام

برجالته وشكرني وطلب مني أشتغل معاه بس رفضت لأن بحب أكون حر نفس

طلبوا مني نكون أصحاب وفعلا كانوا نعم الأصحاب

بيسألوا عليا دايما ويطلبوني أسهر معاهم

لاقيت فيهم الوفاء ولاخلاص علاقه حب مافيهاش مصالح قربت منهم أكتر

وفي يوم

تعبت كان دور برد مسبونيش بقوا يتبادلوا

عليا رغم مصالحهم وأشغالهم من يومها وإحنا

مع بعض مافيش حد يقدر يدخل بينا

هم

عوضوني عن وحدتي وعاملوني كأني واحد منهم

مافيش أي فرق

****************

في اليوم التاني ذهب الشباب إلي الجيم

و الأباء والأمهات إلي الكافيه

أما الفتيات ذهبوا إلي الشاطئ ينتظروا الشباب من إنتهاء ألعابهم

هتفت ملك بحماس كده مش ناقص غير خطيبة مراد

هتفت مرام بحماس أيه رأيكم لما كل وحده تقول أجمل لحظه مع حبيبها

إبتسمت ملك بحنين ::

أجمل لحظه يوم كتب كتابي لما قال مبروك

عليا أنتي يا حبيبتي حسيت أني حاجه كبيره

ابتسمت رهف بخجل أجمل لحظه لما معتز قالي أنا بعشقك وهكون أمانك

هتفت لي لي

أجمل لحظه لما والد زميلي غلط فيه مازن ضربه وضرب أبنه كانت أول مره أحس بالأمان

ليليان وهي تضع وجنتها علي كتف مي أنا بقي لما أعترف بحبه ليا وقالي بحبك

هتفت مرام بحالميه أنا أجمل لحظه في حياتي كلها يوم ما شوفته كنت رايحه عند زياد و خبطنا في بعض

أنا وهو نطقنا نفس الكلمه في نفس الوقت أنا أسف أنا أسفه فضلنا نبص لبعض فتره طويله

كأن الزمن وقف بينا فقونا علي صوت أبيه حسام بيسأل

فيه أيه يا مرام إنتي وحاتم

وقفت لى لي بطفوله أنا عايزه أيس كريم كل البنات صفقوا وإحنا كمان

خلاص روحي يا لى لى هاتي هتفت مي ومرام خدينا معاكي نختار

لى لى بسؤال وأنتي يا رهف أنا عارفه طلب ملك وليليان

رهف أنا عايزه زى ملك

*********

رجع مازن وهو يسأل والده فين البنات يا حج

شاور له راحوا عند الكوبري الجوه المايه ده

وجه مازن كلامه للشباب أنا رايح عند لى لى أوقفه معتز استني أنا جاي معاك رد الباقي إحنا معاك

******"**

وقفت ملك ورهف وليليان في إنتظار الباقي

أت عليهم أربع شباب مفتول العضلات

أحد الشباب أيه ده ملايكه في الساحل جمال وحجاب

شاب أخر ::

أنت شوفت جمال بالشكل ده

رد الأخر لاوالله أزاي حد يسيب الجمال ده لوحده

تعالوا معانا وإحنا ندلعكم

تحدثه ملك بغضب إحترم نفسك يا حيوان أنت وهو

أحسن أجيبلكم اليلبسكوا طرح

الشاب التالت ضحك إنتي مش شايفه إحنا كام

أجسامنا عامله إزاي **

نظره له بقرف الرجوله مش بالعضلات الرجوله أخلاق

لو شوفت أختك في الموقف ده هتعمل أيه

أنا لو عندي أخت في جمالك كنت

حبستها في البيت علشان معملش مشكله كل شويه

ليسأل أحدهم بجديه أنتم بجد مصريين ولا أجانب و داخلين الإسلام جديد

جذبت ملك يد ليليان ورهف قبل أن تتحرك

أمسك أحدهم يد رهف التي صرخت وهي تحاول إبعاد

يده

********

نظر معتز في إتجاه رهف شاهد شاب يقف أمامها

ركض معتز فجاءه بكل قوته أستغرب الجميع ما يحدث لكنهم

ركضوا خلفه حتي وصل أمامها وجد شاب يمسك

يدها وهي تصرخ وتحاول الفكاك من قبضته

جن جنونه وهجم علي الشاب كسر يده دون رحمه

وخبط رأسه في جبهته أفقده توازنه

وظل يضربه بعنف حتي فقد وعيه

أما الشباب الآخرين كان حظهم الأسواء

رغم أجسادهم المفتوله لكنهم لم يستطيعوا

تحمل غضب وحوش عائلة الدمنهوري هم كانوا

أكثر عددا وأكثر قوة

وجدت رهف الشاب لم يعد يتحرك

تحدثت وهي تبكي خلاص يا معتز هيموت في إيدك

لم يتوقف وظل يضرب فيه كأنه ينتقم منه لأنه لمسها

رهف وحياتي عندك يا معتز سيبه توقف معتز

وقام بإحتضانها أمام الجميع ظلت تبكي في حضنه

ربت علي ظهرها وهمس خلاص يا قلبي كفايه

أحسن أرجع أضربه

رهف ببكاء أنا أسفه لأني سبته يمسك إيدي

والله حاولت بس إيده جامده

تحدق بهدوء عكس النار المشتعله داخله التي تأمره بس*لخه حيا متزعليش يا قلبي أنا كسرتها علشان

معدش يلمس حاجه مش ملكه

ضم حسام ملك إنتي كويسه

الحمد لله

سألها بحنان ليه ماتصلتيش علي طول

استكانت في حضنه أنا ملحقتش يدوبك مسكت رهف جينا نتحرك راح شددها

مرر يده هلي ظهرها بحنان خلاص عدت علي خير

هتف أدهم بغضب وهو يحضن ليليان حد منهم لمسك هزت رأسها بلا

طيب خايفه ليه

هتفت بخوف أفرض مكنتش لحقتونا كان ممكن يعملوا

أيه

::أغمض أدهم عيونه الحمد لله ربنا ستر بعد كده

مافيش خروج من غيري أو الحرس بس أنا غلطان

أسيب الجمال والفتنه دى كلها وقول للناس متبصش

ضحكت ليليان وضربته في صدره

مثل أدهم الألم أه إيدك تقيله

وقف حاتم جوار معتز يهتف بتنبيه أيه يا عم سيب البنت أنت ماصدقت ضحك الجميع

أبتعد معتز بحرج أسف ماخدتش بالي

حاتم بحب ::

ولا يهمك يا صاحبي أنا عارف أنك تحميها

حتي من نفسك

نظر له معتز بإمتنان لثقته

رجعت الفتيات وجدوا الإسعاف بينقل ناس

ويقف الجميع يشاهد ما يحدث

تحدثه لي لي ببرائه أنا معاملتش حسابكم

أقترب مازن بحب كل واحد ياكل مع مراته

ابتسمت له بحب موافقه

مال أدهم علي ليليان ده أجمل إقتراح حبيبي ياكل

وأنا أدوق تورد وجهها من الخجل ولم ترد

لأول مره يتمني مراد أن يعيش تلك المشاعر وهتف بغيره طيب وال لسه سنجل يعمل أيه

ابتسم زياد بشماته يروح يشتري واحده

اقترب منه حسام ووضع يده علي كتف أخيه وتحدث بحنان لسه أنت يا حبيبي عقبال ما عروستك

تكون بينا

مراد بتمني يا رب وأول وحده تعرف ملك

وهي اللي تروح تخطبها

ملك بحب ::

ده يوم المني لما أجيبهالك لحد عندك

أخذ كل واحد زوجته في ركن حتي يتذوق معها

جمال و طراوة الآيس كريم

ذهب حاتم إلي معتز بملعقه خد كل معاها ثم إنحني

جوار أذنه أوعي تبوس البنت أنت لسه خاطبها

جذب منه الملعقه بغيظ

متخافش يا خويا أنت تبوس وأنا يتعملي

حظر براحتك يا باشا 

***************************

رايكم في الأحداث

توقعاتكم

يتبع💖💖💖 

 لقراءة البارت 27 كامل من رواية حالة حب خاصة ( حسام و ملك) اضغط هنا

 

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *