Subscribe in a reader مجنون نسمة البارت 6 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

2/26/2024

مجنون نسمة البارت 6 كامل

Translator
Translator

رواية,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,روايات,رواية ارض زيكولا,ملخص رواية ارض زيكولا,رواية أرض زيكولا,رواية موسيقية,سلسلة الرواية,رواية برمون,روايات رومانسية,رواية صوتية,فن الرواية,كيف تؤلف رواية,رواية وادي الذئاب المنسية,عالم الرواية,رواية ارض زيكولا الجزء الثالث,روايات حارة شوف,روايات عالمية,كتابة الرواية,الرواية bermon,حكاية

 

هتفت سهير بنداء يلا يا نسمه عشان منتاخرش

خرجت وهي تعدل هيئتها حاضر يا ماما

ركبوا السياره وذهبوا إلي حفل حنين في الروضه

كان الحفل عبارة عن دويتو بين الأم وبنتها

تمتلك نسمه حضور و طله مميزه لفتت أنظار الحضور

وأدائها رائع وغنت أبنيتي الحبوبه وهي في منتهي

السعاده بسبب لأنها استطاعت أن تشارك حنين فرحتها

بينما يجلس مروان وسهير ووجدي يتابعوا ما يحدث بفرحه كبيره دائما كانت حنين تشتكي من حزنها لعدم😉😌

وجود والدتها مثل الباقي وعندما ذهب مروان وهو يصطحب شاهي حتي يشعرها بوجود أم وأب في

انتظارها انهارت وظلت تصرخ حتي طلب مروان من شاهي الابتعاد وركوب تاكسي حتي لا يزداد الأمر سوء

إنتهي العرض وحملت نسمه حنين ونزلت من علي

المسرح بعد تصفيق الجمهور وجلست جوارهم في إنتظار باقي العروض

حنين بفرحه وهي تجلس بين أحضان مروان وهي تتعلق بعنقه بابي شوفت أنا ومامي كنا حلوين أزاي😌😍

إبتسم مروان وهو يقبلها من وجنتها أجمل بنوته ومامتها

شاورت علي نسمه طيب بوس مامي لأنها هي. كمان تعبت😉 نظر لها مروان وتورد وجه نسمه من الخجل😌😊

تحدثة حنين بتحفيز يلا يا بابي.

إنحني مروان علي وجنة نسمه وقبلها انتفض جسدها من لمس شفتاه لوجنتها وحاولت التماسك بفرك يدها الموضوعه علي اقدامها

بينما مروان أحس بشعور مختلف لم يستطع تحديده

رجع الجميع الڤيلا و نسمه تتحاشي النظر لمروان لأنها مازالت تشعر بالخجل مما حدث في الحفله

************

عند أحمد💚💚

كعادته يوميا يقوم أحمد ببعض التمارين الرياضية يرتدي بنطلون قطن أبيض وتشيرت أبيض يبرز عضلاته

رن جرس الباب ذهب يفتح وهو يتحدث😃

أنت يابني لو طاير مش وقطع كلامه عندما رأي

هناء أخت نادر صديقه تقف أمامه وهي تتأمله😍بهيام

:: تحدث أحمد بتعجب خير يا هناء😏

::مدت له يدها وهي مازالت علي وضعها ماما بعتالك طبق أم علي

تناوله منها وهو يشكرها أراد أن تفوق مم هي فيه ليهتف بصي يا هناء افهمي كلامي كويس أنتي زي أختي أنا شاب عازب

ماينفعش بنت زيك كل شويه تخبط علي بابي

عشان سمعتك أولا ولأن أخوكي صاحبي ومش

عايزه يفهم غلط ياريت لو عايزه تجيبي حاجه

تبعتيها مع نادر منعا للإحراج

ردت هناء بتوتر بس أنا يعني

::تحدث بهدوء أنا عارف بس صدقيني ده مجرد إعجاب

أنتي لسه صغيره مش عارفه حقيقة مشاعرك

أنا زي نادر أخوكي لو إحتاجتيني في أي وقت

هتلاقيني في ضهرك دايما فلو سمحتي أمشي

لأن نادر علي وصول

نظرة له هناء بدموع ركضت وهي

تبكي ولا تعلم شي عن تلك العيون التي تتابعها بغضب

*********,

مرت الأيام بينهم يغلفها الهدوء و الإحترام

دخل مروان جناحه وجد نسمه تجلس وحولها

مذكرات وكتب ألقي عليها تحيه المساء مساء الخير

تركه ما بيدها وهي ترفع عينها عم تفعله مساء النور

سألها بفضول وهو ينظر لتلك الكتب بتعملي أيه

:: بذاكر

وليه كل ده إحنا لسه في أول السنه

:: أنا بحب اذاكر المحاضرات أول بأول

:: سألها بتردد أنتي شاطرة علي كده

:: ردت بثقه طبعا الأولي علي دفعتي كل سنه

::تحدث بإعجاب حبيبي أنت يا واثق من نفسك

::ضحكه نسمه طبعا يابني أنت متجوز نابغه

سرح مروان في ضحكتها

لاحظت نسمه نظرته فأخفضت وجهها

::ارد أن يبعد عنها الإحراج ماشي يا عم المغرور

هاخد شاور ولو إحتاجتي مساعده أنا عبقري في الرياضه

نسمه بتردد لا صراحه أنا محتاجه منك حاجه تانيه

هتف بهدوء خلاص لما أخرج أشوف محتاجه أيه ثم تركها وتناول ملابسه ودخل الحمام

قامت نسمه بلملمت كل أشيائها بسرعه

ونزلت أحضرت كأسين من العصير والجاتو

وقف مروان شارد تحت الماء يشعر بالحيره من نفسه يشعر براحه شديده في التعامل معها اختفي نفوره الذي أحسه منذ غصب علي هذا الإرتباط يحب الأحاديث التي تدور

بينهم معجب بشخصيتها نسمه هادئه مثقفه تعلم حدودها جيدا مع الجميع مم أدخلها القلوب بسرعه حتي شهد ابنه عمه لم تسلم من سحرها لدرجه أنها لم تعد تترك منزلهم

إلا عند النوم

لقد تزوجها منذ شهرين معاملاتهم يحكمها التفاهم و الإحترام وهذا جعله ينظر لها نظره أخري لا يعرف

تحديدها لم تحاول ولا مره واحده استغلال جمالها في لفت نظره بل دائما يراها بالإسدال حتي وهي نائمه

عند ذكر إسمها شعر معها بألفه غريبه كانه يعرفها من سنين

*********

خرج مروان وجدها تجلس وأمامها عصير وجاتو

تحدث وهو يضحك برجوله أنتي بتغريني بقي عشان

أوافق من غير كلام

غمزه بشقاوه حاجه زي كده

لا تعلم كيف أخذت عليه بتلك الطريقه وفي هذا الوقت البسيط رغم رفضه لها منذ زواجهم

لا تنكر أنها مازالت مجروحه منه وأنهم يتعاملوا كأصدقاء لكنه يعاملها بإحترام شديد واكتشفت أيضا الجانب المرح له من تعامله مع ابنه أخته ووالديه

جلس جوارها علي الكنبه وسألها بفضول خير يا نسمه

توترة نسمه من قربه الغير مسبوق ووسامته التي أسرتها

من أول لحظه حاولت الابتعاد بشكل لا يسبب له أو لها إحراج

تناولت طبق ووضعت به قطعه من الجاتو تناولها بإبتسامه وهو يشكرها أنا كنت بسأل لو ينفع أزور أهلي أصل وحشوني جدا

::مروان بتروي طيب و جامعتك

::بكره عندي محاضرة وحده والخميس والجمعه والسبت مافيش عندي حاجه ثم نظره له وهي تكمل وحنين وماما طبعا معايا

مروان بإهتمام والطلب التاني

::كنت عايزه لو ينفع أتدرب عندك في الشركه

طيب ليه تتعبي نفسك أصبري لما تخلصي

::بحزن أنا لسه قدامي السنه دي بس كنت

عايزه أكتسب خبره وأنا بدرس وماتقلقش أنا هنظم

وقتي بين حنين و الجامعه والشغل

لاحظ مروان حزنها قرصها من وجنتها وأبتسم

سيبي الموضوع ده لحد ما ترجعي أيه رأيك

ده معناه موافقه علي طلبي الأول مش كده

هز رأسه وهي يبتلع القطعه بفمه

شكرا جداا ليك هقوم أبلغ ماما عشان تجهز نفسها

****************

عند أحمد قفل الباب ووضع الطبق علي السفره

وتوجه لإكمال تدريبه

رن الباب مرة أخري

قام بفتح الباب وجد نادر يقف أمامه ويبدوا عليه الحزن

هتف أحمد بإبتسامه مالك يابني مكشر ليه كده

::رد بحزن شكرا يا صاحبي لأنك حافظت علي

شرفي

رمقه أحمد بنظره طويله ثم تحدث هناء حكتلك

::لا أنا كنت طالع وسمعت كل حاجه ولأزم أربيها

::رد أحمد بحزم كده غلط قرب من أختك وصاحبها

هي في سن خطر ومحتاجه توجيه بدل ماتضربها

وتبعدها عنك خليك صديقها

ثم أكمل أنت عارف نسمه أول مقلبها دق لمروان جت تجري

عليا و تحكيلي لأن عمري مصاحبها وعارفه أن أنا سندها ده دور الأخ الكبير الأمان والإحتواء

إحتضنه نادر أنت نعم الصديق

أحمد::بمزاح ليخرجه من حزنه أبعد كده يلا أنا كنت شاكك فيك من

الأول ضحك الاثنان( فعلا الصديق وقت الضيق)

**********

في مساء اليوم التالي

كانت نسمه تجلس تتصفح الفيس جائتها رساله

علي الواتس لم تصدق عينها عندما علمت صاحب الرسالة

أنتي صاحيه

أعتدلت في جلستها وهي تبتسم كأنه يراها وكتبت أه

::بتعملي أيه

::بتصفح الفيس شويه و هنام

::يظهر أني أتعودت علي وجودك مش عارف

أنام عشانك مش موجوده قابله الصمت

٠٠٠

::أنتي نمتي

::لا

طب ليه مش بتردي عليا

نسمه بحيره مش عارفه دي حاجه كويسه ولا وحشه

أنتي رأيك أيه

مش عارفه

أتبسطي النهارده

نسمه::جدا أتغدينا ودخلت أنا وحنين المطبخ

عملنا تشيز كيك وطبعا بهدلنا المطبخ زي كل

مره وماما كانت عايزه تموتني

::أرسل لها مروان إيموشن مبتسم

::إبتسمت نسمه وهي تكمل حديثها بعدين نزلنا أنا وحنين ويوسف لعبنا كوره

علي البحر ورجعنا من وقتها وهي نايمه زي الملائكه يا حبيبتي

هي معاكي في الأوضه

::ردت نسمه بتأكيد طبعا نايمه جنبي أهي

::سالها مره أخري و فين ماما

أنا طلبت منها تنام جنب حنين وأنا أنام علي

الكنبه بس هي رفضت ونامت في أوضة أحمد

::علق بخفه يظهر إنك بتعشقي الكنبه

::أرسلت له إيموشن غاضب

:: ضحك مروان عندما شاهده وبعث لها رساله خلاص يا ستي ماتزوقيش تصبحي علي

خير

::إبتسمت بحب تلاقي الخير

أغلق مروان فونه وهو مبتسم ويشعر بالراحه

أما نسمه فقبلت فونها وأحتضنته وأغلقت عيونها

*************

في الصباح

عند مروان أرسل في طلب أحمد

جاء أحمد بسرعه

السلام عليكم

::رد مروان وعليكم السلام

:: سأله أحمد بإحترام حضرتك طلبتني

::طلب منه مروان الجلوس وهو يردف أقعد يا أحمد أنا مروان وأنت أحمد مافيش

حضرتي وحضرتك غير وقت الشغل

::ثم أكمل أنا مسافر النهارده عند نسمه هاتيجي

معايا

أحمد بإعتذار أنا لسه عندي شغل

::خلص كل حاجه وجهز نفسك هنسافر

بعد الشغل علي طول

::وقف احمد يستعد للخروج حاضر بعد إذن حضرتك

::رد مروان بملل برده

أحمد بضحكه معلش مسألة تعود

**********

رن جرس الباب قام خالد بفتح الباب وجد أمامه

أحمد ومروان

خالد بسعاده أهلا برجالتنا وقام بإحتضانهم

ركضت حنين بابي وحشتني

حملها مروان وقبلها وأنتي أكتر يا حبيبة بابي

بينما عيونه تبحث عنها سلم علي الجميع

::فاجائته أمه بكلامها نسمه في أوضتها بتصلي تعال لما أوصلك

نظر لوالدته بإستغراب كيف علمت بلهفته عليها

:: شاورت له علي إحدي الغرف دي غرفتها

وأخذت حنين ورجعت

وقف خلف الباب ينظم ضربات قلبه يشعر بأنه

مراهق سوف يلتقي بحبيبته هو لم يختبر هذا الشعور حتي فترة مراهقته أو مع شاهي لا يعلم ماذا يحدث ليشعر بحيره كبيره هل فعلا هو أحب شاهي

دلف إلي الغرفه وشعر بالذهول من شدة جمال تلك

الحوريه ببياض بشرتها وشعرها الأسود الحريري ترتدي جيب فوق الركبه وبلوزه بيضاء بسبعه علي الصدر تظهر سلسله رقيقه علي هيئة قلب

كانت مثل فراوله شهيه تدعوا ناظرها للأكل

سمعت الباب يفتح لم تترك ما بيدها فلا يوجد أحد غريب بالمزل لكنها صدمه عندما وجدته أمامها وهي بهذا

اللبس

فمنذ زواجهم لا يراها بدون الأسدال

ولكن ما صدمها أكثر نظرته التي تتأملها بحب

تحرك مروان كالمغيب من فتنتها وهمس أمام

شفتيها بإغراء قاتل وأنامله تتحرك علي ذراعها

العاري بنعومه أقشعر لها جسدها وحشتيني يا نسمه

وقام بتقب*يلها بنعومه وشوق ولهفه نسيت نسمه

كل شي وبادلته قب*لته بخجل فزاد تعمقه في تقبيلها

حتي سمع يد صغيره تخبط علي الباب

أبتعد عنها وهو يعطيها ظهره يحاول السيطره علي انفاسه المضطربه من مشاعره المثاره

لتدخل حنين بطفوله بابي أنا هربت من تيته عشان مش عايزاني أجي أقعدك معاكم

::مروان بإبتسامه كنت بسلم علي مامي

أما نسمه لا تصدق إستسلامها له بتلك الطريقه

لقد كانت تحت سحر عيونه وطلته الرجوليه الجذابه

::مروان وهو يحاول تسريب حنين بصي يا حنون روحي لتيته قوليلها بابي جعان

::حاضر يا بابي

أغلق مروان الباب و أقترب من نسمه يريد أن يطفئ شوقه لها الذي لم يعلم بوجوده إلا عندما لمس

شفتيها

لكن نسمه رجعت خطوه للخلف ووضعت يدها حاجز بينهم وتحدثة مروان الحصل بينا ده المفروض ماكنش يحصل أنا مراتك علي الورق بس

أنت بتحب شاهي ودي تعتبر خيانه ليها

نظر لها بإستغراب هل ترفض إقترابه هل جنت

فهو تجري خلفه النساء وتتمني منه نظره

وتلك الطفله ترفضه

يسترد نفسه حتي يحافظ علي كبريائه أمامها نظر لها مروان بسخريه عندك حق كانت غلطه

ثم تركها بل وترك المنزل كله وهو في شدة غضبه

*************

::ظل قلبها يعاتبها أيه ال أنت عملتيه ده أنا مصدقت أنه حس بيا

العقل::لا هو حب الشكل الجديد اللي شافه

القلب::لا أنا شوفت في عيونه حب ولهفه

العقل::تبقي عبيط ده جرحك من شهرين لأنه بيحب

وحده تانيه مش ممكن يتغير في الفتره دي

القلب::طب طب جه ليه مش ده حب لما مايقدرش

علي بعدي ده أيه

العقل::ده تعود مش حب لو كانت شاهي موجوده

عمره ماكان هيجيلك أعقلي عشان لو جيت مجروح

مش هسأل فيك

*******

فاقت من حربها على صوت سهير أيه الحصل

يا حبيبتي مروان نازل غضبان ليه أنتي منعتي نفسك عنه

::نسمه بزهول حضرتك بتقولي أيه

::أنا عارفه كل حاجه مروان عملها معاكي

ويوم الصباحيه تعبت والإسعاف جه خدني

شهقت نسمه وأنا كنت فين

كنتي فوق مجروحه من أفعال أبني

اللي بسببها أول مرة أخاصمه بالأيام

ثم أكملت بحنان أم بصي يا نسمه أبني مروان جوزك مش

هو مروان الجي النهارده

ده شخص تاني عيونه كلها لهفه وحب

بيدور عليكي بقلبه مروان بدأت نبتت حبك

تكبر في قلبه

هتفت بحزن مروان بيحب شاهي

::ردت بتأكيد لا مش بيحبها أنا كنت فاكره زيك كده بس بعد اللي حصل النهارده عرفت الحقيقه هو فاكر أنه بيحبها

لحد ماظهرتي بداء يعرف الحب قلبه الحب أفعال

مش أقول أبني لو كان بيحبها كان أتجوزها من زمان

جاتله فرص كتير عشان يتجوزها بصرف النظر عن خوفه عليا كان ممكن يتجوزها من غير ما نعرف

طيب أنتي عارفه شاهي كانت بتسافر بالأسابيع

وهو كان عادي رغم أنه سهل عليه يسافرلها في

أي وقت لكن أنتي ماتحملش غيابك يوم

**********

ابتسمت سهير من هيئتها الخلابه هو شافك بالبس ده

: هزة نسمه رأسها بخجل

بدأت سهير الحرب علي ابنها حتي يفوق من أوهامه وأول نصيحه لنسمه في حرب الأعصاب التي سوف تشنها علي ابنها الوحيد خلاص بعد كده مافيش غير اللبس ده ولو

فيه أصعب منه يبقي أحسن

زاد اشتعال نسمه ورمقتها بإستغراب هو حضرتك عايزاني أغريه

صدعه ضحكه سهير وهي تتحدث بخبث حواء أنا عايزاكي تشعليليه تخليه مش عارف يقعد علي بعضه

هتفت نسمه بحزن بس أنا عايزاه يحبني أنا مش جسمي

لو كنت عايزه أغريه كنت قلعت الإسدال من زمان

رمقتها سهير بغيظ أنت عبيطه يا بت ده جوزك ومن حقك تحافظي عليه وتحاربي عشانه

وأنا وأنتي هنعلن الحرب عليه أنتي بالإغراء وأنا

بالغيره لما نجننه ونخليه يقول حقي برقبتي

::ضحكه نسمه بمرح أنت أم أنتي

هتفت بأمومه أه يا حبيبتي أم دوري أخد بأيد أبني

لما ألاقيه هيقع في حفره

لو كنت عارفه أن شاهي بتحبه حتي بنسبة 50٪

كنت وافقت لكن هي بتحب فلوسه ونفوذه وأسمه

البتفتح بيه كل الأبواب ساعة مايخسر كل ده

هتدور علي غيره

يلا أنزلي شوفيه راح فين وكلمتين حلوين

عشان يجيي يأكل وينام وشوفي حاجه روشه

كده إلبسيها و اتدلعي بس لمس لا فهماني

إحتضنتها نسمه ربنا يخليكي ليا يا أمي

هتفت سهير بخبث بس نسيتي تقوليلي كان عايز أيه

عشان كان نازل بيدخن

تورد وجه نسمه من الخجل

::ضحكه سهير ردي يا ناني دنا صاحبتك

:: لا يا سوسو كده عيب

سهير:: بمرح طيب لو ما قولتيش أجوزه شاهي

نسمه::بفزع لا إلا دي كان عايز يب*وسني

*****************************💚💚💚💚

نزلت نسمه للبحث عن مروان قابلت أحمد

الذي سالها رايحه فين ؟ هشوف مروان

تعالي أوصلك الوقت أتأخر

ذهبت معه شاور لها عندما رأي مروان يقف علي البحر ويعطيهم ظهره واقف أهو روحي وأنا هامشي

لأني تعبان وعايز أنام

تحركة نسمه حتي توقفت خلفه دون كلام

شعر بها مروان وتحدث دون أن يلتفت لها أنا عمري ماكنت خاين ولا بحب

الخاينين بس أنا بجرب معاكي إحساس عمري ماعشته

قبل كده حتي وأنا في فترة المراهقه

ولا مع شاهي اللي كنت فاكر نفسي بحبها

غصب عني بشتاقلك حتي في عز ضغط الشغل تفكيري

مشغول بيكي صورتك مش بتفارق خيالي

بحس بمتعه وأنا بتكلم معاكي وعايز الكلام يطول

بينا حاربت كتير مشاعري دي لأن مستغربها أزاي طغت علي حبي لشاهي

أنا ماتحملتش غيابك يوم واحد رغم أن شاهي

كانت بتغيب بالأسابيع كنت بتصل اسأل لو عايزه حاجه أو هي تتصل

حتي أمي وحنين الأغلي علي قلبي كانوا بيسافروا عند خالتي وكانوا بيوحشوني جدا

بس أنتي الوضع مختلف أنا ركبت عربيتي وجيت

جري وأنا في قمة السعاده عشان هشوفك

كنت زي الشاب المراهق مشغل أغاني وبغني معاها

عشانك وبعد ده كله بتصدي شوقي ولهفتي ليكي

قد أيه إحساس مؤلم لما تترفض من إنسان

بتتمني قربه أنا الوقت بس حسيت بألمك يوم

فرحنا ! يمكن ربنا زرع حبك جوايا بدون إراده مني عشان أتحط في نفس تجربتك أعيش نفس إحساسك

أقتربت نسمه وتحدثة بحزن أنا مش قصدي أرفضك أنا كنت بفوقك لترجع تندم

أنت من فتره قريبه كنت رافض وجودي في حياتك

وكأني كابوس عايش فيه

فجأة تهتم بيه ده ممكن نسميه إعجاب أو تعود

لكن مش حب أنا مأقدرش أدخل معاك علاقه وأنا

خايفه منك أصحي علي جرح تاني قلبي مش هيتحمل

*************

تحدث برجاء أعطيني فرصه أثبتلك. أنه حب أرجوكي

تأملت الامواج أمامها بحيره أنا محتاجه فتره أتأكد من مشاعرك

ساعدني أسترد ثقتي في نفسي اللي أنت دمرتها برفضك ليا

نظر لها بعشق زلزل كيانها أنا معاكي لحد ما تتأكدي إنك أغلي حاجه عندي

نظرة له بعدم تصديق مما تسمعه لكنها هربت من الفكره طيب مش يلا تاكل وترتاح شويه

::سألها بإهتمام هتاكلي معايا ؟

::ردت بحب حاضر

وهتنامي جنبي ؟

::إبتسمت هو كده طمع بس ماشي مش بحبك زعلان

إحتضن يدها بين يده ورجع المنزل عندما رأتهم

سهير شعرت بالفرحه وتأكدت أن نسمه بدأت تأثر

به وهذا له معني واحد أن أبنها أخيرا وقع في الحب

★***********

أنتهي الجميع من تناول العشاء

_ إستأذن مروان أنا هدخل أنام لأن تعبان

الجميع تصبح علي خير

غمزة سهير لنسمه التي تورد وجهها من الخجل

دخل غرفتها قام بخلع قميصه أنا هاخد شاور

وغمزلها ما تيجي معايا ؟

احتقن وجه نسمه وشعرت بنار من شدة خجلها

أه يا قليل الادب أنا هروح أنام مع ماما سهير

ضحك مروان بقوة وجذب يدها ليمنعها من الخروج

أنتي نسيتي الاتفاق ولا ألبس وأرجع القاهره

نسمه ::بتوتر خليك بس من غير قلة أدب

رد وهو سعيد بخجلها خلاص يا باشا أنا أسف

خرج بعض وقت وهو يلف خصره بفوطه كبيره

أنا نسيت أجيب هدوم

تأملته بعيون هائمه حالمه هي تراه لأول مره بتلك الهيئه

هو وسيم بحق وبنيته القويه كان في قمة الاثاره

::إستغل مروان شرودها أقترب منها وتحدث بخبث

ماأحنا معجبين أهو أومال ليه التكبر

فاقت نسمه من شرودها وإبتعدت عنه وهي في

قمة غضبها لأنها أظهرت ضعفها إتجاهه

توجه

للحمام وخرجت بعد فتره وهي ترتدي هوت شورت

قطني تركواز وفوقه توب أسود برباط من الخلف

وتركت شعرها كانت أيه من الجمال والفتنه

*************

وجدته يتمدد بنفس هيئته

::تحدثة بسؤال هو أنت هتنام كده

::أجابها دون أن يفتح عيونه مش بعرف ألبس الهدوم

مرتين

:: ردت بخجل مافيش مشكله أنا كنت جايبه ليك

هدوم عشان لو جينا زياره يومين عند بابا

فتح مروان عيونه وجدها تنحني داخل الدولاب

بطريقه مثيره أشعلت رغبته

قام من السرير وأقترب منها فاتنه بل كتله من

الإثاره تلمس ظهرها العاري بنعومه

قفزه نسمه بصراخ وبعدين معاك يا مروان

أنا قولت ممنوع اللمس لحد ما أخد عليك

::تحدث وهو يتأمل جمالها برغبه أزاي بقي و لبسك ده دعوه صريحه للمس

:: تحدثة بضيق لا يامروان دي هدومي اللي كنت بلبسها

قبل الجواز

::رمقها بغضب والغيره تشتعل بعيناه و أحمد كان بيشوفك بالبس ده

أه أحمد أخويا ولو عريانه يغطيني

إقترب منها بحده وهو يقبض علي ذراعها

ممنوع بعد كده أي حد يشوفك غيري فاهمه

ولا لا

شعرت نسمه بالخوف من نبرته الحاده قامت

بهز رأسها حاضر

لعن نفسه في سره عندما شعر بخوفها

وغير مجري الحديث يعني عايزاني أشوفك

بالبس المثير ده ومش ألمسك ليه مش إنسان

من لحم ودم

وقفت نسمه بحيره طيب أعمل أيه خلاص هلبس

الإسدال

::جذبها برفض لا طبعا ثم سألها هو أنتي كنتي بتلبسي

كده تحت الإسدال

::أه في أوضتي بكون براحتي

::مروان وهو يبتلع ريقه طيب خلاص خليكي براحتك

وأنا ربنا يصبرني أخذ منها الملابس وتوجه للحمام

وخرج يسألها مين كان شاري الهدوم دي

أنا ليه مش عجبك ألوانها

لا أبدا أصل المقاس مظبوط يظهر إننا واقعين من زمان

تحركت نسمه من أمامه وهي تنفخ بضيق مثل الأطفال من كشفه المستمر لمشاعرها إتجاهه

توجهت للسرير وتمددت

تمدد مروان جورها وهو مستمتع بعبثها الطفولي

::تريد أن تسأله قبل أن تجن هو يعني لو شوفت أي وحده بالبس ده تثيرك

:: إلتفت لها بوجهه لا طبعا أنا مش

من الرجاله اللي تحركهم نزواتهم أنا ده اللي يحركني

كان يشاور علي قلبه

نسمه::بتردد حتي شاهي

:: تحدث بحزن وهو يري الشك والخوف بعيونها يعطيها كل العذر فهو من وصلها لتلك الحاله

تصدقيني

تحدثه بصدق أكيد

ولا حتي شاهي عمري ما حسيت معاها

إحساسي الحالي أبدا ولا قدرت مره تحرك مشاعري

زيك رغم إنها بتلبس كده بره البيت

كنت بستغرب نفسي لما كنت أشوف واحد من أصحابنا خاطب أو بيحب وملهوف دايما علي حبيبته

و بيحصل بينهم مواقف يعني بو*سه أو حضن

وأنا لا

فكرت أني عندي برود في المشاعر

**

بس الوقت أتاكدت أن صاحبه المشاعر دي كانت

لسه ماوصلتش يلا عشان ننام جذبها لحضنه

سكنت بين ضلوعه وهي تسبح في غيمتها الورديه

بعد وقت طويل تنهد مروان وتحدث لنفسه

أيه اللي عملته في نفسي ده حاضن جمرة نار ومش عايز

أتحرق يظهر إنها ليله مافيهاش نوم نهائي

***********

بعد مرور يومين في الشركه

طلب من السكرتيره حضور أحمد ونادر كان يجلس معه سيف

خبط الباب ودلف أحمد ونادر

حضرتك طلبتنا

شاور لهم مروان أتفضل أقعد أنا قررت أخليك

أنت ونادر هتكونوا المهندسين التنفذيين لقرية مدام شاهنده💥

نظر كلا من نادر وأحمد لبعضهم بفرحه كبيره فتلك أول خطوه في طريق مجدهم هتف نادر ده شرف لينا

ليكمل أحمد أتمني نكون عند حسن ظنك و نشرفك

مروان::أنا متأكد من إتقانك و إخلاصك في الشغل وده السبب إني رشحتك

أهم حاجه عندي الدقه في التنفيذ عشان سمعة الشركه ودي عميله مهمه

أحمد بثقه مش عايز حضرتك تقلق خالص

وإعتبر المشروع إتنفذ علي اكمل وجه

تحدث سيف لأول مره منذ دخولهم المكتب

ده طبعا إحنا واثقين فيه

جهزوا نفسكم هتسافروا كمان إسبوع

**********

بعد العمل سأل أحمد لنادر متعرفش ميكانيكي كويس يبص علي العربيه و يظبطها عشان لما نسافر

أه فيه كام واحد هشوف نروح ماشي

توجهوا إلي الميكانيكي النادر جاب عنوانه ثم بداء يوجه

أحمد خش من الشارع ده

:: تحدث بسخرية وبعدين شكلك هتوهنا

ضحك نادر لا يا راجل دنا من البلد دي

وصل أحمد أمام ميكانيكي سيارات

نزل أحمد ونادر لو سمحت عايزك تبصلي علي العربيه

دي لو فيها أي حاجه ظبطها

*********

جلس أحمد ونادر علي مقهي بلدي في إنتظار السمكري بعد ربع ساعه رن عليه السمكري

ذهب أحمد له بص يا أستاذ الحاجات👨

دي عايزها من المحل ال في اخر الشارع

ذهب أحمد لنادر أنا هروح المحل ال في آخر الشارع

أجيب الحاجات دي واجي

::طب خدني معاك

::أحمد برفض لا خليك دول خطوتين وراجع

رجع أحمد وجد الشارع ممتلاء ناس وحريم بتصوت

سأل أحمد السمكري هو فيه أيه

الجدع اللي معاك لم يكمل رمي أحمد ما يحمله

وركض إتجاه التجمع

**************

وجد أتنين يضربوه وجهه ينزف دماء و الاتنين الأخرين

في إنتظار دورهم

::سمعوا صوت أحمد الغاضب بتعملوا أيه ياولاد

وقفوا الضرب وواحد من الأربعة وأنت مالك

يا حليتها يظهر إنك عايز تتروق زي الواد ده الحاره لمت يا جدعان

::تحدث أحمد بقوه وغضب مين ده اللي يتروق ياد دانتا أمك داعيه عليك ليلة القدر ثم هجم عليهم أتي أحدهم يوجه لكلمه لأحمد لكنه صدها و لكمه أحمد بقوه نزف علي إثرها أنفه صرخ من الألم

تقدم الأخر وهو يفتح مطوه هجم بها علي

أحمد الذي ضربها بقدمه وقفز بحركه من حركات

الكونغ فو التي يتقنها بحرافيه وضرب الاثنين

في نفس الوقت أحدهم بقدمه والآخر بيده

وفي لحظه كان الجميع في الأرض منهم من فقد الوعي ومنهم من يتألم من قوة الضربه التي كانت تعرف أين تأثر

وقف الجميع ينظر لهم بشماته لأنهم يبلطجوا

عليهم بسوء أخلاقهم

مد أحمد يده لنادر يساعده علي الوقوف

وتحدث بغضب أسيبك ربع ساعه أجي ألاقيك

عامل مشكله

::نادر و هو يتألم ده شكل واحد بتاع مشاكل دانا

أتروقت.

ضحك أحمد برجوله وليك نفس تهزر ده وشك بقي شوارع

أجلسه أحمد علي كرسي وطلب من صبي القهوه مايه لغسل وجهه

رفع عيناه المتورمه لأحمد الذي ينظف وجهه من الدماء وهتف بأبتسامه أيه ده أنا مصاحب بورسلي أنت ضربتهم بسرعه

::أنا بلعب كونغ فو من وأنا طفل ولحد النهارده🏃مافيش يوم بيعدي من غير تمارين

 أيه الحصل لكل ده

:: لاقيتهم بيضايقوا بنت ومحدش من الناس

إتدخل بقول لواحد منهم ميصحش كده أعتبرها

أختك راح شتمني رديت عليه الشتمه

جه يضربني صديتوا وخبطه خبطه بس وعينك

ماتشوف إلا النور نزلوا فيه ضرب بس الحمد لله

أنت جيت قبل ماموت وتعب الحج يروح في بلاش

ضحك أحمد بقوه الله يخرب بيتك هتموتني ناقص عمر😀

وقف نادر فجاه عندما رأي شيء خلف أحمد😮

**************************

ايه رايكم في الأحداث

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

 لقراءة البارت 7 كامل من رواية مجنون نسمة  اضغط هنا


 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصريا اضغط هنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *