مليكه / مش هتشفها ولا تقرب منها غير لما تنفذ الى طلبتو منك
ريان / الى انتى طلبتية دة مستحيل
مليكه / خلاص انت حر
نسمة بتفتح باب اوضتها وبتشوف ريان وبتبصلو بخجل
نسمة / صباح الخير
ريان / صباح الحب
مليكه / نسمة تعالى هناا انا عوزاكى
نسمة بتروح على مليكه بسرعة و مليكه بتخدها على اوضتها وبتقفل الباب و ريان بيضغط على سنانو بغضب
نسمة / مليكه احنا لازم نقول لبابا على الى حصل انا خايفة
مليكه / اكيد يعنى مش هنبلغو وهو مسافر بس يرجع الاول انا مش عرفة رد فعلو هيكون اية
نسمة / يعنى هو ممكن يعنى هو
فهد بتقرب من نسمة اوى وبتدقق فى ملامحها
نسمة / اية انتى بتبصيلى كدة لية
فهد / انتى لحقتى تحبيه امتى بس
نسمة بعياط / مش عرفة يا مليكه
مليكه بتحضنهاا وبتضحك اوى و نسمة بتبعدها عنهاا
نسمة/ مليكه
مليكه / هههههة خلاص اسفة هو اهبل شوية بس هو كمان بيحبك
نسمة/ بجد يا مليكه هو قالك كدة يعنى
مليكه / قالى اية بس يا هبلة انتى كمان هو مفضوح جدا من وقت ما كنا فى مصر ولا حيلة انو عاوز ياكل طعمية كل يوم دى عادى يعنى
نسمة بتضحك
مليكه / بس ينفذ الى قلتلو علية وانا متاكدة انكو هتكونو سعداء مع بعض
نسمة / قلتيلو اية
مليكه / ينفذ الى انا بحلم بية يا نسمة انو يخدك ويهرب يسيب كل حاجة وتهربو مع بعض بعيد اوى اوى وتبنو اسرة صغيرة
نسمة بتحضن مليكه اوى
مليكه / انا عايشة على الامل دة يا نسمة
نسمة / ان شاء الله
مليكه / بقولك اية انا جعانة اية رايك ننزل ناكل حاجة
نسمة / اية الباشا دة جعان
مليكه / دة جعان ٢٤ ساعة هههههة
نسمة / اختى الادوية بتعتك الاول انتى عرفة فهد بيتعصب اوى انا بخاف منو والله
مليكه / اة اختها واولفت جبتلى عصير كمان
مليكه بتحس بالم ببطنهاا و نسمة بتجرى عليهاا وبتخليها تقاعد
ريان / مليكه انتى كويسة
مليكه / مش عرفة نادى على فهد بسرعة نسمة بسرعة ااة
نسمة بتخرج من الاوضة ومش عرفة تروح فين ولا تعمل اية
و مليكه بتصرخ وبتتالم اوى و نسمة بتجرى على تحت وبتخبط فى ريان
ريان / نسمة فى اية
نسمة / ريان مليكه مليكه تعبانة هى هى عوزة فهد
ريان بيجرى على اوضة مليكه بسرعة وبيشفها بتتالم وبتصرخ
ريان / مليكه اهدى انتى دى ولادة يعنى
نسمة / الدكتور قال ان لسة قدمها ١٠ ايام كمان
مليكه / اااة فهددددد
أسيل / فهد مش هناا انا لازم اخدك المستشفى بسرعة
مليكه / لاا فى سكين بتتغرز فى بطنى اااة عوزة فهد
ريان بيطلع الموبيل بتاعو وبيبعت رسالة لفهد بسرعة
و نسمة وقفة بعيد وبتعيط اوى بخوف وبتفتكر يوم ولادتهاا
و ريان بيدى خبر للحرس يجهزو العربيات بسرعة و ريان بياخد مليكه بسرعة علشان يخدهاا على المستشفى و بتدخل أسيل الاوضة
ريان / سيدتى لازم ننقلها المستشفى
أسيل / ابعت الحراس يمنو المستشفى قبل ما نوصل
مليكه / فهد ددددد
**********************************
وبينقلو مليكه المسشفى بسرعة و نسمة و ريان و أسيل وقفين قدم الاوضة وبيوصل فهد المستشفى
فهد / مليكه فين مليكه
ريان لسة هيتكلم فهد بيدخل الاوضة الى مليكه دخلتهاا من غير ما يفكر
فهد / مليكه
و الاوضة مفيهاش اى حد و ريان و نسمة واسيل بيدخلو الاوضة وره فهد
فهد / هى فين
ريان / ااا هى كانت هناا وكان معاهاا دكتورة وممرضات كمان
نسمة / مليكه مليكه فين
فهد بيروح على شباك الاوضة بسرعة وبيكون الشباك بيطل على الشارع الرئيسى و فهد بيصرخ والكل بيتفزع من صرختو القوية وبيخبط فى كل حاجة فى الاوضة و أسيل بتروح عليه وبتحاول تخلية يهدى
أسيل / اهدى وفكر ازاى تقدر ترجعهاا هى وابنك
والكل مش عارف اية الى حصل و مليكه راحت فيين
**********************************
جوة عربية ضخمة على الطريق مليكه نايمة ومغمي عليها
وحوليها رجال كتير مسلحين جوة العربية
**********************************
فهد بيقلب البلد عليهاا ورجلتو فى كل مكان
فى الليل
ريان بيخبط على اوضة نسمة و نسمة بتفتح الباب بسرعة
نسمة / ريان مليكه فى خبر عن مليكه
ريان بحزن / لا لسة بس متقلقيش فهد قالب الدنيا عليها
نسمة بتعيط و ريان بيروح عليها بسرعة وبيحضنها اوى
نسمة / عوزة مليكه يا ريان ارجووك اعمل حاجة
ريان بيرفع عيونها فى عيونها وبيمسحلها دموعهاا
ريان / هترجع يا نسمة هترجع
**********************************
فى كهف ضخم مليكه بتفتح عيونهاا وبتتالم من جسمها
مليكه/ ااة اناا فين
مليكه بتتفزع وبتبص حوليها بسرعة بخوف وبتفتكر الالم الى كان عندها والمستشفى وان الدكتور اول ما بتدخل الاوضة بيديها حقنة وبتغيب عن الوعى و مليكه بتتحسس بطنهاا بخوف
مليكه / ابنى حبيبى انت بخير
مليكه بتحس بحركة فى بطنها وبتبتسم اوى ولسة هتتحرك بتشوف ان رجليها مربوطة بسلاسل حديد
مليكه / ااة فهد فهد
مراد / هششش اهدى
مليكه / مراااد ااا انا فين فكنى ااة انا فيين
مليكه بتحاول تفك رجليهاا من الحديد وطبعا مفيش فايدة
ومراد بيرفع السلسلة الحديد الى فى رجلية هو كمان قدم عيون مليكه
مليكه / انت كمان
ومراد بينام على ضهرو تانى بارتياح
مليكه / أحنا مخطوفين يعنى
ومراد بينفجر من الضحك
مراد / هههههة لسة وخدة بالك يعنى هههههة
مليكه / ومين الى خطفناا وعاوز مننا اية
مراد بيقاعد وبيبص لمليكه اوى وبيبتسم اوى
مراد / يازوجة ابى اكيد مش خطفنا علشان يلعب معاناا ولا يخلينا نغير جو شوية
مليكه بتلف درعهاا حولين بطنها بخوف
مراد بصوت افعى خبيث / هو عاوز يحرق قلب الفهد وبس
مليكه دموعها بتنزل
**********************************
فى القصر
نسمة وقفة فى الجنينة وبتعيط وعيونها على باب القصر
وبتروح عليها اولفت
اولفت /سيدتى
نسمة / حصل حاجة مليكه
اولفت بتبصلها بحزن وبتهز رسهاا بلاا
اولفت / سيدتى خلينى اساعدك تروحى ترتاحى فى اوضتك
نسمة بتبعد عنهاا ومنهارة من العياط و ريان بيشاور لاولفت انهاا تمشى هى و بيقرب من نسمة وبيلمس كتفهاا و نسمة بتبعد ايدو عنهاا
نسمة / ابعد عنى متلمسنيش
ريان / نسمة اهدى صدقينى فهد مش هيرجع من غيرهاا ابدا
نسمة / انا عوزة مليكه ارجووك رجعلى اختى
ريان بيقرب منها وبيمسحلها دموعها و نسمة بتترمى فى حضنو وبتعيط اوى
**********************************
أسيل وقفة بتبص عليهم من بعيد وبتروح فى اتجاة مطبخ القصر والكل بيتجمع قدمها بسرعة و اول ما بتدخل المطبخ
أسيل / السيدة مليكه قبل ما تروح المستشفى اتقدملها عصير
والكل بيحس بالخوف و أسيل بتمر بعيونها عليهم كلهم
أسيل / مين فيكو الى جهزت العصير
اولفت / سيدتى
أسيل بتبص لوالفت
اولفت / سيدتى اناا الى حضرت العصير للمدام لكن يعلم الله
انى مستحيل اذيهاا ابدا
اسيل بتقرب من اولفت واولفت بتنزل على ركبتهاا وبتنهار من العياط والكل بيصرخ لما أسيل بتطلع ( كرباج ) اسود من جوة هدومها وبتلفو حولين رقبة وحدة من الخدم
والكل مزهوول من الى شيفينو واولفت بتبعد عنهاا بسرعة
و أسيل بتسحب الكرباج الملفوف حولين رقبة الخامة وبتقربهاا منها و الخادمة بتتخنق مش قدرة تتكلم
أسيل بتسحب الخادمة برة المطبخ وبيكون فى حراس وقفين قدم المطبخ واسيل بتحدف الخادمة تحت اقدام الحراس
مليكة / خدوهاا من هناا
**********************************
فى الكهف الى فية مراد و مليكه
مليكه / هم هيعملو فينا اية
مراد لسة هيتكلم والباب بيتفتح وبيدخل صهيب و مليكه بتعرف صهيب كانت شفتو مع فهد وفيفيان و بتبصلو بخوف
مراد / اهو قدمك اسالية انتى
صهيب / جوهرة الفهد مرحباا هههههة
مليكه بتخاف اوى وبتلف درعها حولين بطنها بخوف وصهيب بيقرب منهاا و مليكه بتحاول تبعد عنو بس بسبب السلاسل
الحديدية مش قادرة تتحرك
صهيب / انتى خايفة
مليكه دموعهااو بتنزل
صهيب / متخفيش انا مش هقتلك كدة بسهولة ابدا انا هاخد منك حاجة كدة صغيرة
مليكه بتفهم من نظرات عيونو
مليكه / لاااا
صهيب بيشاور للحراس يخدو مليكه
مراد / ابعدو عنهااا
مليكه / مرااااد هم هم هيعملو اية مرااااد
مراد بيصرخ وبيحاول يتحرك من مكانو ورجلو مربوطة بالسلاسل وبيفكو السلاسل من رجل مليكه وبيخدوها و هي بتصرخ بقوة
مليكه / لاا سبونى لاااا
وبيخرجو مليكه من الاوضة الى مراد فيهاا ومراد بيصرخ
مراد / فهد مش هيرحمكو فهد هيقتلكو كلكو
صهيب بيروح على مراد
صهيب / اناا بقي هخليك تشوف بعيونك
وصهيب بيشاور للحرس انو يخدو مراد وبيفكو مراد ومراد بيهجم على الحرس بالضرب وواحد من الحرس بيضربو بصاعق كهربائى ومراد بيقع على الارض وبيتالم
وبيسحبوة على الارض ومراد مش قادر يقف على رجلو وبيخدة على اوضة وبيرفع عيونو لما بيسمع صراخ مليكه
وبيشوف مليكه نايمة على سرير وربطين اديهاا ورجليها
مليكه / مرااااد مراااد
وبيدخل اتنين الاوضة وبيلبسو البلطو الابيض وبيقربو من مليكه
مراد / لاا لاااا سبوهااا
ومراد لسة هيتحرك وبيضربوة بصاعق كهربائى و مليكه بتصرخ
مليكه / فهد دددددددد
ومراد بينزل عيونو للارض لما بيقطعو هدوم مليكه قدمه
ومليكه بتصرخ وصهيب بيدخل الاوضة وبيقرب من مليكه
صهيب / اوووو اوو جوهرة فهد
مليكه بتصرخ لما صهيب بيلمس بطنهااا العريان
مليكه / لااااا ابنى فهد فهدددددد
وصهيب بيضحك اوى
صهيب / اصرخى اصرخى كمان هههههه.
صهيب بيطلع الموبيل وبيتصل بفهد مكالمة فيديو
و فهد بيكون اقتحم مستودعات بيملكهاا صهيب وبيسمع الموبيل بيرن وبيفتح الفيديو وبيشوف صهيب قدمه
فهد / صهيييب
صهيب / عندى ليك مفاجاة هتعجبك اوى
وصهيب بيحول الكاميرا على مليكه وهى نايمة على السرير ومربوط اديهاا ورجليها الاتنين ومعرين جسمهاا و فهد مش قادر يقف على رجلو
فهد / م م ل ك
مليكه / فهد فهد ابنى لاااا
وصهيب بيضحك وبيلمس بطن مليكه بايدو قدم الكاميرة
وبيشاور للدكتور انو يبدا
صهيب / صدقنى انك مش هتقدر تستحمل اكتر من كدة
فهد / صهيب هدمرك هخليك تتمنى الموت
صهيب / سلام علشان عندنا شغل كتير لسة الدور مجاش على مراد كمان
وصهيب بيحول الكاميرة على مراد وهو على الارض وبيحاول يقف وفى حد بيسعقو بالكهرباء وبيقع على الارض وبيصرخ وصهيب بيقفل المكالمة و فهد بيصرخ بوجع وبيضغط على سنانو بغضب وعيونو حمرة اوى والعرق نازل على جبينو
**********************************
فى الكوخ
الدكتور بيبنج مليكه وبتغيب عن الوعى ومراد بيحاول يقفوق ومش قادر من كتر الضرب بيغيب عن الوعى هو كمان
**********************************
فى القصر
أسيل بتدخل اوضة التعذيب وبتكون الخادمة الى عملت العصير لمليكه وحطت فية مادة علشان تتعب وتروح المستشفى مرمية على الارض و أسيل بتقرب منها
الخادمة مش قادرة تتكلم وبتسحف على بطنها وبتروح
على أسيل وبتبوس رجليهاا
الخادمة / سيدتى ارجوووكى
اسيل بتقرب منها
أسيل / فين المدام مليكه
الخادمة / معرفش حاجة اناا مهتى انى احط نقتتين من الدواء فى العصير وبس ارحمينى
أسيل / للاسف هسيبك للوحوش دى تنهش فى لحمك
والخادمة بتترعش من الخوف و أسيل بتشاور للحراس انهم يكملو مهمتهم والخادمة بتصرخ من الخوف وبيدخل فهد والكل بيترعب من شكلو
وبيروح على الخادمة وبيسحبهاا من شعرهاا وبيدفعهاا على تربيظة ضخمة والخادمة بتصرخ وبيمسك سطور ضخم وبيقطع اديهاا فجاة والخادمة بتصرخ من الالم وفهد بيقرب منها و الخادمة بتصرخ من الالم
فهد / فين صهيب
الخادمة عيونها على اديهاا المقطوعة الى وقعة على الارض
ومش قادرة تتكلم وبتنزف دم كتير جدا و فهد بيمسك اديهاا التانية علشان يقطعها
الخامة / اا اا اناا هت هتكلم هو هو فى نفس الكهف الى اتخطفت فية سيدى اا ارحمنى ااا ا
فهد بيرفع السطور وبيفصل رسهاا عن جسمهاا واسيل مبتقدرش تستحمل المنظر وبتخرج برة بسرعة
كنان / الطيارة جاهزة
فهد بيتحرك و وره الحراس وبيخرج من اوضة التعذيب
و نسمة بتروح علية بسرعة
نسمة / اختى مليكه مليكه انا عوزة اختى ارجووك
فهد بيبصلهاا ومبيتكلمش وكان روحو هجرت من جسمو نهائى ومبيتكلمش ولا كلمة و نسمة منهارة من العياط و ريان بيروح عليها وبيخدها بعيد بسرعة عن فهد و فهد بيتحرك
بسرعة و كنان وحرس وره
**********************************
فى الكهف
صهيب واقف قدم مليكه وهى بتنزف بعد ما طلعو الجنين من بطنها وبيضحك اوى على شكلهاا وبيدخل حراس الكهف بسرعة
الحارس / سيدى الفهد فى طريقو لهناا
وصهيب بيبان علية الخوف وبيتحرك بسرعة من الكهف وبيخرج ومعاة الحراس وبيركبو طيارة هليكوبتر وبينسحبو بسرعة وفى نفس الوقت بيوصل فهد قدم الكهف وبيشوف
الطيارة الى فيها صهيب بتهرب ورجالة فهد بيضربو على الطيارة رصاص كتيير و فهد بيدخل على الكهف بسرعة
وبيقف قدمه وضربات قلبو فى انطلاق مستمر من منظر مليكه والدم حوليهاا
ولاول مرة دموعو بتنزل من عيونو وبيشوف مراد متصلب على كرسى تعذيب و كنان بيدخل بسرعة وره فهد بيتفزع من المنظر و فهد بيروح على مليكه وبيشوف بطنها مفتوحة قدمه وبيملس على شعرهاا ومنهار
فهد / مليكه مليكه
كنان بعد ما بيتطمن على مراد انو عايش بيجرى على مليكه بسرعة و فهد بيسحب مليكه فى حضنو وبيصرخ
فهد / لااا مليكه لا متسبنيش مليكه
كنان بيشوف النبض بتاع مليكه وبيشفها عايشة
كنان / فهد هى عايشة لازم نلحقهاا بسرعة فهد اسمعنى لازم نسعفهاا
فهد بيبص لكنان
كنان / خلينى اسعفهاا ارجووك هى عايشة لازم اوقف النزيف دة
فهد / مليكه مش هتسبنى مليكه مش هتموتى يا مليكه
فهد بيرجعها على سرير الى كانت علية و كنان بيسحب ادوات الجراحة الى موجودة وبيتعامل مع الجرح باحترافية كبيرة وبيوقف النزيف و فهد بيلف مليكه بالجاكيد بتاعو
وبيشلها فى حضنو وبيخدها بسرعة خارج الكهف وبيطلع بيها الطيارة بسرعة وبيشوف مراد بيبدا يستعيد الوعى
و كنان بيطلع وره فهد وبيشاول للطيار يتحرك
فهد بيضم مليكه اكتر لحضنو و فهد بيرفع عيونو لكنان
فهد / عوزو عايش
كنان / تحت امرك
وبينطلقو بسرعة على المستشفى
**********************************
بعد دقايق بيوصلو على اقرب مستشفى وبينقلو مليكه على العمليات بسرعة ومفيش حد بيقدر يقرب من فهد ابدا
و بعد ساعتين بيخرج الدكتور
الدكتور / سيد فهد احنا قدرنا نسيطر على الحالة لكن
المدام دخلت فى غيبوبة مؤقتة بسبب ضعف اندفاع الدم للمخ
ولسة الدكتور هيكمل كلامو فهد بيمسكو من رقبتو وبيرفعو لفوق والدكتور بيتخنق و كنان والحرس وقفين مفيش حد قادر يقرب منو لانو فى قمة غضبو
فهد / كلمة وحدة الى عاوز اسمعها منك ان زوجتى هتعيش وبس
فهد بيسيب الدكتور من ايدو والدكتور بيقع على الارض وبيحاول ياخد نفسو
فهد / لو حصلها حااجة يبقي اترحم على روحك انت فاهم
الدكتور / ف ف فا هم
والدكتور بيسحف على رجلو وايدو وبيجرى بعيد عن فهد
و فهد بيبص لكنان
فهد / امسحولى الكرة الارضية عوزو عايش يا كنان انت فااهم
كنان / تحت امرك
فهد بيتحرك وبيروح يقف قدم ازاز العناية الى فيها مليكه
وبيبصلها اوى بقلب محروق
فهد / ملاك زيك مكنش لازم يقرب من شيطان زى ابدا
كان لازم تبعدى يا ملاكى لازم تبعدى
وبتنزل دمعة من عيونو وبيسند بجبينو على الازاز قدمه
***********************************
بقلم…وردة
ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها
توقعاتكم 😉
يتبع💖💖
لقراءة البارت 44 كامل من رواية مليكة و الشيطان كاملة
الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق