Subscribe in a reader رواية مليكة و الشيطان البارت 34 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/24/2024

رواية مليكة و الشيطان البارت 34 كامل

Translator
Translator

رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,رواية روسية,رواية شعرية,رواية يابانية,رواية أرض زيكولا,روايات

مليكه / فهد مش هقدر

فهد بيضغط على كف ايدو بقوة وغضب شديد من رفضهاا

و مليكه بتمسك دراع فهد

مليكه / فهد استنى خليك ارجووك

فهد / تعالى معايا

مليكه / مش هقدر دة باباا

فهد / وانتى مراتى وام ابنى خلينا نروح من هناا

مليكه بترحع خطوتين وبتعيط اوى و فهد بيخرج من باب الشقة و مليكه بتنهار من العياط وبتروح على اوضتها

و نسمة بتروح وره بسرعة

**********************************

فى الصباح

مليكه طول الليل مش عرفة تنام و جمال بيدخل الاوضة وبيشوف مليكه قاعدة على السرير و مليكه بتمسح دموعها بسرعة

جمال / صباح الخير

مليكه / صباح الخير يابابا

جمال بيقرب منها ومعاة كوبية لبن وفطاير سخنة

مليكه / تعبت حضرتك لية

جمال / تعبك انتى واختك رااحة يا قلبى

مليكه / ربنا يخليك ليا

جمال / من قلبك

مليكه بتبص لوالدهاا بحزن

مليكه / باباا انت ازاى تفكر انى

جمال / هشش بهزر معاكى خلاص متزعليش اوى كدة

جمال / يلا علشان تفطرى وكمان لازم تخدى الادوية

مليكه / مليش نفس

جمال / ولو قولتلك علشان خاطرى اناا

مليكه بتعيط و جمال بيبعد الاكل عن مليكه وبيخدها فى حضنو

جمال / خليكى متاكدة ان انا بعمل كل حاجة علشانك انتى

مليكه / بابا انا عرفة بس هو مستعد يتغير علشانى

جمال / وانا مقدرش ارميكى فى النار واقول يمكن يابنتى

مليكه / بابا ارجوك افهمنى دة جوزى وابو ابنى

جمال / دة مش جوزك مليكه ولو على ورقة الجواز دى انا مستحيل اعترف بيهاا ابدا يمكن فى القانون فعلا جوزك لكن انا مستحيل اعترف بيها ابدا

مليكه / باباا ارجوك

جمال / ارجوكى انتى افهمينى وبلاش توجعى قلبى اكتر من كدة انا هسيبك شوية هروح اصلى ركعتين الصبح وهاجى تكونى خلصتى الاكل دة وكوبية اللبن كلهاا

مليكه بتهز رسها بنعم و نسمة بتكون صاحية وسمعة كل حاجة

نسمة / مليكه بابا خايف عليكى

**********************************

مليكه بتروح على البلكونة وبتعيط اوى

فهد / الجو برد عليكى

مليكه بتتفزع وبتشوف فهد قدمها فى البلكونة الى جمبها بتاعت شقة سعد و مليكه بتمسح دموعها وبتبصلو بصدمة

مليكه / انت اا انت هناا ازاى دخلت هناا

فهد / بالعقد دة بيقول ان الشقة دى ملكى اناا

مليكه / انت عملت اية فى سعد

فهد / انا ابدا هو شخص محترم وكان متفاهم جدا معاياا

ولما عرف انك مراتى وانا محتاج الشقة علشان اكون جمبك وافق على بيع الشقة عادى خالص

مليكه / بس انا شكة فيك

فهد / اناا

مليكه / فهد اوعة تكون

فهد / ابدا

مليكه / وحشتنى

فهد / عارف

مليكه / بارد

مليكه بتشهق ومن الى شفتو ان فهد بينط من البلكونة بتاعت شقتو على البلكونة بتاعت شقة مليكه

مليكه / انت مجنون انت ازاى تعمل كدة كان ممكن

فهد / هششش

نسمة بتدخل البلكونة

نسمة / انت دخلت هناا ازاى دة لو بابا شافك

مليكه / نسمة بلييز

نسمة / هروح اعطل باباا هقولو انك منمتيش طول الليل وانك نمتى وبلاش نقلقك كمان

مليكه بتبتسم لنسمة اوى و نسمة بتخرج من الاوضة

فهد /انتى كويسة

مليكه بتهز رسها بلاا وبتقرب منو بهدوء وبتلف درعهاا حولين خصرو وبتضمو اوى و فهد فجاة بيشيل مليكه فى حضنو وبيدخل بيها من للاوضة وبيحطها على السرير بحنية وبينام جمبها وبيسحبها فى حضنو

مليكه / انا خايفة اوى

فهد / طول ما اناا جمبك متخفيش من اى حاجة ابدا

مليكه بتغمض عيونهاا وبتلف درعها حولين خصرو اكتر وبتناام وبتروح فى النوم بسرعة جدا

**********************************

فى امريكا

كنان بيوصل القصر وبيتفاجا الحراسة الى على القصر مقتولين والدم فى كل مكان وبيطلع السلاح بتاعو بسرعة وبيتسحب وبيدخل القصر وقلبو بيدق بسرعة جدا من الخوف وبيشوف وحدة من الخدم مقتولة على السلم

وبيجرى بسرعة على اوضة الاولاد ومفيش حد اوضة لارا وجاك ومفيش حد ولسة هيدخل اوضة مراد وبيتفاجا بمراد قدمه وموجة السلاح فى اتجاة كنان و كنان بيبصلو بصدمة

مراد / اخيرا عشت وشفت كنان باشا بيخااف

لارا من وره مراد بتصرخ

لارا / كنان

ولارا معاها انين و جاك وبيجرو على كنان بسرعة و كنان بيضمهم اوى

كنان / انتو بخير فى حد حصلو حاجة

لارا بعياط / لا لولا مراد كان كاان

ولارا بتعيط و كنان بيضمها اوى لحضنو

انين / باابى مراد ضرب الناس الشريرة كلهم هو بطل زيك يابابى

كنان / شكرا يا مراد

مراد / ومن امتى قصر الفهد زبالة زى دول يقدرو يدخلوة

كنان / هعرف الموضوع دة

مراد / باقى الحراس الى عايشين بعتهم لاوضة التعذيب

وياريت تشوف شغلك كويس

كنان / اكيد مش انت الى هتعرفنى شغلى

مراد بيبتسم لكنان وبيدخل اوضته

كنان / لارا خدى الاولاد وروحى الاوضة متخفيش

لارا / لا متسبناش لوحدناا

كنان / لارا انا هناا قولتلك متخفيش

ولارا بتاخد الاولاد وبتروح على الاوضة

**********************************

كنان بينزل لاوضة التعذيب والحراس وقفين صف قدمه وعيونهم على الارض

كنان / انا الى مجمعكو من الشارع واحد واحد وانا برضو الى خلتكو تعيشو عايشة مكنتوش تحلمو بيهاا بس فى خيانة

الكل ساكت مبيتكلمش

كنان / مين الخاين فيكو

الكل ساكت مبيتكلموش

كنان / اوكى يبقي الكل يطلع سلاحو ويعاقب نفسو بنفسو بدل ما انا الى اعاقبكو بنفسى وسعتهاا هتتمنو الموت فعلا

الحراس باين عليهم الخوف

كنان / قدمكو دقيقتان والخاين يظهر هناا قدمي

كنان واقف قدمهم وبعد دقيقة وحدة بيتقدم حارس من الحراس وبيترعش من الخوف و كنان بيقرب منو وبيطبطب على كتف الحارس وبيحس برعشة جسمو و كنان بيبتسم اوى

كنان / مين الى عمل كدة

الحارس / صهيب باشا بس غصب عنى هددونى انهم يقتلو بنتى

وفجاة كنان بيطلع سلاح ابيض من جيب الجاكيد بتاعو

وبيدبح الحارس قدم زميلو والكل بيتفزع بخوف

كنان بيخرج من اوضة التعذيب

**********************************

فى مصر

مليكه نايمة على صدر فهد و فهد بيلعب شعرها بحنية

وبيتامل ملامحهاا وبيلمس شفايفهاا بايدو وبيبتسم اوى

و مليكه بتفتح عيونها

فهد / ملاكى

مليكه بتتنهد اوى وبترفع اديهاا وبتملس على خدو بحنية

مليكه / انت وسيم اوى

فهد بيمشى صباعو على شفايفهاا وبيسحبهاا اكتر بيرفعهاا

على صدرو

مليكه / فه

فهد بيلتهم شفايفهاا 😘 بقبلة طويلة و مليكه بتتفاعل معاة بمشاعرها وبيبعد عنها لما بيحس انها محتاجة لاوكسجين

مليكه / انت مجنون

فهد بيهز راسو بنعم و مليكه بتضحك وبتحط رسها على مكان قلبو وبتسمع ضربات قلبو و فهد بيضمها اوى وبيتنهد

وباب الاوضة بيخبط و مليكه بتبعد عن فهد بسرعة وبتروح تفتح الباب

نسمة / مش قادرة امنع بابا اكتر من كدة قلقان عليكى عاوز يجى يطمن عليكى

مليكه / ماشى

مليكه بتروح على فهد الى لسة نايم على السرير زى ما هو

مليكه / يلاا بسرعة من هنا اهرب يلاا

فهد / الفهد مبيهربش ابدا

مليكه / بطل البرود بتاعك دة واتحرك يلا روح من هناا

فهد / لا

مليكه بتمسك بطنها و بتتالم

فهد / مليكه

مليكه / ااة شايف دة كلو من العصبية انت مش هترتاح غير لما تجيب اجلى انا وابنك

فهد / خلاص همشى انتى ارتاحى ماشى وهبقي اطمن عليكى

مليكه / ماشى بس يلاا روح

مليكه بتدفع فهد على البلكونة

مليكه/ انت هتنط ازاى

فهد مبيردش عليها وبينط من البلكونة بتعتهاا للبلكونة بتعتو بكل رشاقة وخفة و مليكه بتبصلو بزهول وبتدخل بسرعة وبتنام على السرير

وبيدخل جمال الاوضة وبيبص على البلكونة وبيبص على مليكه وبيروح على مليكه وهى نايمة وبيبوس جبنهاا وبيغطيها كويس وبيخرج من الاوضة

**********************************

بعد شهر

جمال رافض اى تدخل من فهد فى حياة مليكه ولا حتى وجودو قريب منهاا

نسمة بتدخل من باب الشقة

نسمة / مليكه مليكه

مليكه / اووف اية يا بنتى الهيصة دى كلهاا

نسمة / اتفضلى دى كل المحاضرات بتعتك

مليكه / معلش تعباكى معايا يا نسمة يا قمر

نسمة / مليكه هو ريان دة تعرفية كويس يعنى

مليكه / جدا

نسمة / اصلو انسان غريب اوى

مليكه / لية بتقولى كدة

نسمة / وانا خرجة من الجامعة كان فى اتنين بيستظرفو نفسهم وكانو بيعكسونى يعنى كلمتين كدة فجاة ظهر قدمي ونزل ضرب فيهم بصراحة صعبو علياا جدا مكنتش اعرف انو عصبى كدة ولا بالقوة دى

مليكه / لا خدى من دة كتير ومش بعيد فجاة يتقلب للرجل الاخضر

نسمة / ظريفة اوى

مليكه بتضحك

نسمة / وهو بيشتغل اية مع جوزك

مليكه / لا شغلانة بسيطة جدا عادى يعنى بيقولو انو خبير متفجرات

سكينة بتتخض

مليكه / يعنى بيكون مسؤال عن الاسلحة والحاجات دى

نسمة / ياساتر قدرتى تعيشى وسطهم سنة ازاى

مليكه / كانت من اصعب ايام حياتى بس الى عشتو هناك من وجع وحزن وتعب بيهون علياا دلوقتى بالى انا حاسة بية

نسمة / مش هتندمى

مليكه / ممكن

نسمة/ ولية متماسكة

مليكه / متمسكة علشان لحظة وحدة لحظة عندى بالدنيا كلها

نسمة بتسكت وبتسرح بتفكرهاا و مليكه بتقرب منها وبتمسك اديها

مليكه / حببتى انتى كويسة

نسمة / تفتكرى يوسف كان بيحبنى فعلاا

مليكه بحزن / مش عرفة

نسمة / مكنش بيحبنى يا مليكه انا كنت مجرد عروسة لعبة

هو صنعها بايدو وفضل يكبرهاا بايدو لحد ما اتملكهاا بس للاسف هو كان فاكر انهاا مش هتقول ااة

نسمة دموعهاا بتنزل و مليكه بتحضنهاا اوى وبتملس على شعرهاا بحنية

نسمة / بس انا مبسوطة على الى عملو جوزك فية

مليكه / مبسوطة دة لما ريان قالى ان فهد خلاله يمشى فى الشارع من غير هدوم انا كنت هتجنن يعنى لو كان ضربو ولا حتى قتلو كان هيكون اهون

نسمة/ انتى مش عرفة انا كنت حاسة باية وهو بيهجم عليا

ولما كنت بدافع عن شرفى وجسمى كان بيضربنى يا مليكه

لو ريان اتاخر علياا انا انا كنت موت يا مليكه انتى مش هتقدرى تحسى بالى انا كنت حاسة بية

مليكه / مفيش حد اكتر منى هيحس بيكى

وبيدخل جمال البيت ومعاة شنط كتير و نسمة و مليكه بيروحو علية بسرعة

مليكه / اية دة كلو يا باباا

جمال / عديت على السوبر مركت جبت شوية حاجات

نسمة / ربنا يخليك ليناا يا احن اب فى الدنياا

جمال / نسمة انا جبتلك الشوكولات الى انتى بتحبيها عندك فى الشنطة بس متخلصش فى يوم واحد ماشى

نسمة / حاضر يومين كويس

جمال و مليكه بيضحكو عليها

جمال / وانتى يا حببتى مش نفسك فى حاجة اجبهالك

مليكه / ا

ولسة مليكه هتتكلم والباب بيخبط و مليكه بتروح تفتح الباب

مليكه / ريان تعال ادخل

ريان بيدخل ومعاة صندوق

جمال / ودة اية الى جابو هناا

ريان / النصيب يا حاج

مليكه / باباا دة ضيف برضو

ريان / اتفضلى يا ستى التنين الى انتى عوزاة

مليكه بتاخد الصنوق وبتفتحو وبتتفاجاة بفاكة التنين الاحمر

الى بتتوحم عليهاا

ريان / الفاكهة دى مبتتزرعش غير فى المكسيك ومنو للة بقي قالى مترجعش من غيرهاا سفرت جبتهالك وجيت

مليكه بتضحك اوى

جمال / ولية مقولتليش مليكه

مليكه / بابا يا حبيبى انا شربتهاا مرة فى كافية هناا وعجبتنى جدا يعنى وكل شوية اشم ريحتها بس

جمال بيبص لريان باستغراب و ريان عيونو على الشقة يمين وشمال

جمال / وانت بتدور على اية

ريان / عطشاان

جمال / نسمة هاتى كوبية مياة

نسمة بتخرج من المطبخ وفى اديها الشمال المياة واديها اليمين شوكولاتة بتاكل فيهاا وفى شوكولاتة على خدها

و نسمة بتبص لريان بصدمة مكنتش عرفة انو موجود

وبتكثف اوى وبتخبى الشوكولاتة وره ضهرها بسرعة

و ريان بيقرب منهاا وبياخد منها المياة وبيشاورلهاا على مناخيرها و نسمة بترفع اديهاا على مناخيرها وبتمسحو بسرعة وبتهرب من قدمه وبتروح على اوضتها و ريان بيضحك

مليكه بتضرب ريان على ضهره

ريان / اة اية العيلة الفصيلة دى

مليكه / شيل عينك من على اختى

ريان / اصلها حلوة اوى

مليكه / اوكى هقول لفهد انك بتقولى انى حلوة اوى

ريان / انا بقول عليهاا هى وهو انا جيت جمبك

مليكه / اثبت بقي

ريان / ماشى بتعملى كدة فى اخوكى

مليكه / انت صدقت ولا اية يلاا يا باباا من هناا

ريان / انا شامم ريحة طعمية هاتى وحدة

مليكه / اية عاوز تبوسنى

ريان بيبصلهاا بفزع وبيجرى وبيخرج من الشقة بسرعة و مليكه بتضحك اوى علية و بتدخل اوضتها وبتشوف نسمة على السرير بتاكل فى الشوكولاتة

مليكه / يا بنتى انتى كبرتى على الشوكولاتة دى ارحمى شوية

نسمة / مش يمكن عوزة انسي انى كبرت

مليكه / اة انتى هتقلبيها دراما بقي

نسمة / لا دراما ولا حاجة هروح اجهز الفطار علشان عندى جامعة

مليكه / ماشى

نسمة / جوزك مستني فى البلكونة

مليكه بتبص على البلكونة وبتشوف فهد واقف قدمها

و بتبتسم اوى و نسمة بتخرج و مليكه بتروح علية

**********************************

فهد /وصل الصندوق

مليكه بتهز رسها بنعم

فهد / انا لازم اسافر

مليكه / وهتسبنى

فهد بيقرب منهاا وبيلمس خدهاا بحنية

فهد / مقدرش اسيبك مش هتاخر عليكى خلى بالك من نفسك

مليكه / هتروح دلوقتى خليك معايا شوية

فهد/ مش هتاخر عليكى ريان والحرس هيكونو تحت امرك

مليكه بتهز رسهاا بنعم و فهد بينط على البلكونة بتعتو

و مليكه بتبص علية لحد ما بيختفى ومديقة اوى ولسة هتدخل بتبص وره بتتفاجا بابوها قدمها

مليكه/ بابا

جمال / متخلية يخرج من الباب احسن

مليكه بتبص للارض بحزن

جمال / مكنتش اعرف انك متهورة للدرجة دى

مليكه / فهد بالنسبة لياا تحدى يا باباا انا متاكدة ان هيطلع حاجة حلوة اوى منو لما يتغير هيكون مميز بجد

جمال / اة وانتى عوزانى اسيبك للاحتمالات دى مش كدة

مليكه / لو واثق فياا يابابا لازم تديه فرصة

جمال / يلا علشان تفطرى

**********************************

فى الليل

مليكه بتتفزع من النوم على صوت صرخة باسمهاا و مليكه بتحاول تاخد نفسهاا

نسمة / مليكه دة كبوس ولا اية

مليكه / اة

نسمة بتجبلها مياة تشرب و مليكه بتروح على البلكونة

وبتبص على البلكونة بتاعت فهد وبتحس ان قلبها مقبوض

وبتنزل دمعة من عنيهاا

مليكه / فهد

نسمة / مليكه مالك انتى كويسة

مليكه / مش عرفة قلبى مقبوض اوى حلمت حلم وحش اوى يا نسمة

وبيسمعو اذان الفجر بياذن

نسمة / تعالى يلا بابا اكيد هيصحى علشان يصلى الفجر

مليكه / انا هنام حاسة انى تعبانة شوية

**********************************

فى الصباح

مليكه بتفتح عيونها وبتبص فى اتجاة البلكونة وبتسمع اصوات من شقة فهد وبتبتسم اوى وبتجرى على البلكونة بسرعة

مليكه / فهد

ومبتشفش حد فى البلكونة وبتبص قدم العمارة بتشوف الحراسة بتاعت فهد باين عليهم القلق وبيتحركو بالعربيات

و مليكه بتخرج من الاوضة بسرعة وبتخرج من الشقة وبتشوف الحرس بيروحو فى اتجاة سلم العمارة

مليكه / فى اية

والحراس بيشفوها بيقفو قدمها وعيونهم على الارض

مليكه / اتكلمو فى اية

الحرس / سيدتى احنا هناا لحميتك

مليكه بتدفعهم من قدمها بعد ما بتتاكد انهم مش هيتكلمو وبتنزل من العمارة بغضب والحرس وره و بتشوف ريان واقف وحولية مجموعة كبيرة من الحرس وبيتكلم فى التلفون وباين علية الغضب وبيصرخ فى التلفون

مليكه / ريان

ريان / هكلمك تانى

ريان بيقفل التلفون بسرعة وبيبص لمليكه

ريان / مليكه محتاجة حااجة فاكهة التنين خلصت يعنى ابعت اجبلك تانى

مليكه. /فين فهد

ريان / هاا اا فهد انتى عرفة انو مسافر

مليكه / مسافر فين

ريان / دى اسرار مينفعش اقولك فين دة شغل يا مليكه

مليكه / ريان بطل استهبال وقولى فين فهد

ريان / مليكه لو سمحتى اطلعى على الشقة الجو برد عليكى

مليكه بتسحب السلاح من على خصر ريان بغضب وبتوجها على ريان و جمال و نسمة بيجرو على مليكه بسرعة بفزع

مليكه / ريان فين فهد

ريان / مليكه انا عارف وكل الى موجودين هناا عرفين انك مش هتعملى حاجة بالسلاح دة فنزلى السلاح علشان ميازكيش

مليكه بتصرخ / هقتلك لو مقولتش فهد فييين اتكلم

ريان بيقرب منها وبياخد من اديها السلاح و مليكه بتعيط اوى وبتمسك فى هدوم ريان بقوة ومنهارة من العياط

مليكه / ريان ارجووك قلبى وجعنى اوى والله حاسة ان روحى بتتسحب منى انا عوزة فهد ارجووك فين فهد

ارجووك قولى

ريان بيملس على شعر مليكه بحنية.

ريان / فهد كان بيستلم صفقة على حدود الهند واختفى من وقتها ومفيش اى حد يعرف اى معلومة عنو والرجالة الى كانو معاة لقوهم مقتولين ومدفونين على حدود باكستان

******************************************

بقلم…وردة

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم 😉

يتبع💖💖

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *