Subscribe in a reader رواية فضيحة نيرة البارت 10 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/13/2024

رواية فضيحة نيرة البارت 10

 

رواية,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات حارة شوف,روايه,رواية برمون,رواية شعرية,روايات رومانسية,رواية أرض زيكولا,روايات عربية,سلسلة الرواية,روايات عالمية,سلسلة رواية bermon,الرواية bermon,حكاية,ملخص رواية ارض زيكولا,سلسلة رواية علم الكتاب,رواية غموض,سلسلة الرواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية

لازم يا فادي تعرف مش معقوله البنت تفضل مخدوعه كده حراام 
* انا هتجوزها ملكيش دعوه بحوار ده يا مريم 
* موعدكش بصراحه 
قالتها ثم اختفت من امامه وهي تضحك ليقول فادي 
هي ناقصاكي يا مريم انتي كمان 
*بنت عمك هاديه النهارده يعني 
قالتها اشرقت بهمس لسليم ليقول هو 
الحمدالله ربنا هداها وطلعتني من دماغها 
* في الفتره القليله دي مش معقوله 
* اهو ربك لما يريد بقي 
نظرت اشرقت الي نيره تفحصتها وهي تتمسك بهاتفه تبعث به والابتسامه علي شفتيها ومن الواضح انها تقوم بالتحدث مع احد قالت 
هي طلعتك من دماغها ودخلت حد تاني فيها حتي لو تلاحظ من اول ما جات الموبيل منزلش من ايديها ثانيه واحده 
* قصدك ايه لا طبعا نيره ملهاش في كلام ده تلاقيها بتكلم مع صحابها ولا حاجه 
تنهدت اشرقت هاتفه 
نيره صغيره ممكن جدا علشان تحاول تنساك وتطلعك من دماغها تعمل اي حاجه ترتبط من الفيس او اي حاجه من حاجات البنات الصغيره انا بقولك كده لاني خاېفه عليها تصرفاتها باينه انها بتكلم حد

شرد سليم في كلمات اشرقت وهي ينظر الي نيره التي تبعث في هاتفها وتبتسم ..
عادت العائله باكملها الي المنزل اوقف سليم نيره التي تنظر الي هاتفها 
هاتي موبيلك كده
* نعم ليه ان شالله !
* هشوف حاجه ورهوني لحظه
* لا موبيلي وانا حره فيه مش عايزه ادهولك ايه ده
ليقول فادي 
في ايه يا سليم انت بتدور علي اي مشكله مع نيره وخلاص 
وصلت رساله الي نيره واصدر هاتفها صوت ما نظرت هي الي الهاتف وفي نفس لحظه جذبه منها سليم صړخت ايه به 
ايه ده يا غبي انت 
كادت ان تسحبه منه ولكن سليم هتف 
حازم !
ظل يقلب في الهاتف وشاشه المحادثه التي بينهما وهو يقول 
الله الله انتو مرتبطين 
قالها وهو يلقي الهاتف بقوه علي الارضيه لتقول نيره 
اه مرتبطين وبكره هيجي يتقدملي ليك حاجه عندي ! 
قالتها وهي تتناول الهاتف من الارضيه وجدت ان شاشه حدث بها كسر هتفت 
كسرت الشاشه الهي تتكسر ايدك يا اخي 
وفادي يقف في صډمه حازم يقصد حازم رفيقه !!!
هتفت فادي 
حازم صحبي ولا واحد تاني 
* هو صاحبك الصايع ما انت خدتها معاك الحفله راح هو لعب عليها

قالها سليم لتقول نيره 
حازم مش صايع ده بيحبني وقالي بكره هيجي يتقدملي 
* يتقدم لمين يا ماما يتقدم لمين انتو بتقولو ايه ولا بتكلموا ازاي حازم ايه !
قالها بعصبيه فادي وهو يجذبها من ذراعيها هاتفآ 
انتي ازاي تعملي ومن امته كلامكم !! انطقي ردي عليا 
* سيب ايدي انتو كلكم هتعملوا فيها رجاله عليا انا حره اعمل الي انا عايزاه محدش منكم لي حكم عليا
_ انتي غبيييه غبيه مش فاهمه حاجه 
قالها فادي وهو ېصرخ بها ليقول سليم 
ومش هتفهم خلاص اتعملها غسيل مخ بكلام الحب ما هو دلوقتي سليم طلع دخل حازم 
خرج فادي من الفيلا باكملها واستقل سيارته وظل يقودها بسرعه مرتفعه متجهآ الي حازم 
اما في الداخل هتفت نيره بابتسامه 
اه طلع سليم لان سليم طلع ملهوش لازمه وميستاهلش واحده زي اخره واحده زي اشرقت انما واحده حلوه وجميله زي تستاهل واحد احسن منك الف مره 
_ ومين بقي الاحسن مني حازم !!
قالها واڼفجر في

الضحك لتقول نيره 
اه حازم احسن منك 
_ اه ومالو اهو يعلمك الشم والشرب حاجات جديده تنفعك في المستقبل
_ ومفروض بقي اصدقك صح ! وحتي لو هو كده فعلا انا موافقه بيه مين فينا الي هيتجوزه انا ولا انت سوري يعني ! رايك في زباله يا سليم لان انت عارف عمو مش بيقولي علي حاجه 
لاسف دلع بابا وماما ليكي ضيعك وانا مش هستني لما تضيعي اكتر ليكي اب يجي يشوفله صرفه معاكي 
قالها ورحل من امامها قلدت هي كلماته بسخريه ليكي اب يجي يشوفله صرفه معاكي 
قام حازم بمحو الډماء اثر لكمه فادي له وهتف 
يعني يوم ما اقرر اصلح غلطتي يبقي ده جزائي!!!
_ عايز ايه من نيره تاني مش مكفيك الي عملته فيها!! واوعي تقول انك عايز تصلح غلطتك لاني مش هصدقك 
قالها فادي بعصبيه ليقول حازم 
هي دي الحقيقه ولو في نيتي اي لعب مكنتش هروح بكره واتقدملها انا حسيت بغلطتي يا فادي لما لقيت نفسي خسرتك 
ابتسم فادي ساخرآ وهو يقول 
يا شيخ قول كلام غير كده
* هخطبها وهتجوزها وكده يبقي صلحت غلطتي اي نعم انا مكنتش لوحدي يومها بس الي حصل كان بسببي 
تنهد فادي بقوه هاتفآ 
لو عرفت ان حكايه الخطوبه دي وراها ملعوب ھقتلك يا حازم 
قام بالاتصال بعمه واخبره كل شئ عن نيره ..
*ماشيه مع واحد صايع ومصممه تتجوزه لازم تيجي تشوف حل معاها بلاش تعتمد علي بابا لانه مش هيعمل غير الي عايزاه نيره وهيوافق 
انهي المكالمه مع عمه بعدما اخبره انه سياتي في الصباح ..
نظر الي شاشه الهاتف وهو يقول 
اما نشوف اخرتها معاكي يا ست نيره ..
جلس فادي بجانبها وهو يقول 
هو احنا مش صحاب دايما يا نيره مجبتيش ليه قولتيلي علي حازم 
*اصلا الحكايه من فتره قريبه في خطوبه سليم ومجتش مناسبه اقولك مكنش قصدي اخبي عليك حاجه هي جات كده معايا 
* عايزاه فعلا يا نيره ولا بس علشان تغيظي سليم 
* انا نسيت سليم مبقتش افكر فيه شكلها فعلا مشاعري من ناحيته كانت مراهقه 
* بس حازم مش كويس ده صحابي وانا عارفه كويس مش شرب وسهر وخلاص لي في المخدارت والحشېش ليه ترمي نفسك في حاجه زي كده 
*بتكدب عليا زي سليم 
قالتها بتساؤل واضح ليقول هو 
ابدا والله ومعرفش اصلا سليم قالك ايه بس انا بقولك حقيقه صاحبي هتقدري يا نيره تعيشي حياتك مع واحد زي كده ! 
*مش عارفه بس انا بحبه 
_ الحب مش كل حاجه يا نيره طيب ما انا اهو بحبك من واحنا صغيرين بس انتي مشوفتنيش وقلبك كان مع سليم عملت حاجه ولا اتكلمت سكت وقولت المهم تكون هي مبسوطه وكنت بسمع كلامك عن سليم ولما خطب سليم وخرج من قلبك قولت دي فرصتي كلمت بابا وقولتله اني هخطبك بعد امتحاناتك 
ضحك وهو يقول 
بس ملحقتش لاسف قلبك راح لحد تاني وقريب مني بردو زي سليم شوفتي النحس 
وفي الحقيقه فادي يخطط لشئ ما في عقله لم يقوم بتسليم نيره الي حازم مهمها حدث ..
* ايه الاشتغاله الاوفر دي بتحبني انا ازاي ! ومريم بقي موقعها ايه من الاعراب !
* مريم مين! 
قالها بدهشه مصطتنعه لتقول نيره 
حازم قالي علي كل حاجه 
شحب وجهه وهو يقول بتوتر 
قالك ايه !
*انكم كنتوا مرتبطين وهي سابتك وانت لحد دلوقتي لسه بتحبها 
* ده كداب مفيش الكلام ده تلاقيه كان شارب

**************************************

 بقلم… يارا رشدي

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *