Subscribe in a reader رواية مليكة و الشيطان البارت 19 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/18/2024

رواية مليكة و الشيطان البارت 19 كامل

Translator

رواية,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية كاملة,روايات,روايات مسموعة,رواية روسية,رواية موسيقية,رواية شعرية,رواية يابانية,روايات عالمية,روايات رومانسية,روايه,رواية غموض,رواية برمون,رواية جريمة,اجمل 10 روايات عربية,فن الرواية,رواية الأبله,رواية بوليسية,كيف تؤلف رواية

فى شقة تامر و رشا

رشا / انا قولتلك مش عوزة المطبخ يكون امريكى بحس انو مكشوف

تامر / حببتى دى الموضة

رشا / دى شقتى يا تامر وانا الى هعيش فيهاا ومش عجبنى

تامر / بصراحة انا تعبت جدا مفيش حاجة بعملهاا بتعجبك ابدا انتى تعرفى انا كلفت كام علشان المطبخ دة

رشا / انا همشى

تامر / ريحة فين مش بنتكلم

رشا / لا انت الى بتتكلم مش اناا يبقي اتكلم برحتك واعمل الى يعجبك

تامر / بس نوصل لحد وسط يعنى المطبخ اتعمل وخلص حرام ان دة كلو يروح على الفاضى

رشا مبتردش لية

تامر / خلاص متزعليش فداكى اى حااجة هكلم المهندس

ويغير كل الى انتى عوزاة

رشا / لا خلاص سيبو كدة مش مهم

تامر / لا يا حببتى المهم انك تكونى مبسوطة وبس

رشا / لا مدام دة عجبك خلاص

تامر / لا ياروحى انا هغيرو يومين ويكون كل الى انتى عوزاة جاهز

رشا بعصبية / تامر خلاص قولت سيبو كدة

تامر / اا احم ماشى يا روحى خلاص اهدى

تامر بيقرب منهاا وبيلف دراعو حولين خصرهاا

تامر / فاضل على الفرح ايام

رشا. / اا ا انا لزم هامشى

تامر / تمشى فين خليكى شوية معاياا مش هتشوفى اوضة النوم والتعديلات الى طلبتيهاا

رشا / هاا لا انا متاخرة عندى مذاكر انت عارف امتحانى بكرة

رشا بتهرب من تامر بسرعة وبتخرج و تامر بيضحك وبيروح وره وبيقفل الباب

**********************************

يوم كتب كتاب رشا و تامر

تامر / خالتو هو عمى يحيى مش جاى ولا اية

منى / يجى ولا ميجييش مش مهم

رشا / يعنى اية مش مهم النهاردة كتب كتابى وبابا مش موجود

يحيى / ومين قال انى مش موجود

رشا بتجرى علية وبتحضنو اوى

يحيى / الف مبرووك يا حببتى

رشا / اتاخرت لية

يحيى / معلش يا حببتى بس العربية عطلت بياا على الطريق

تامر / عمى المازون عاوز يمشى يلاا

يحيى / وانت مستعجل اوى لية كدة

تامر / دة كلو ومستعجل

يحيى / مش فاهم من تلات شهور طلبتهاا و ودلوقتى هتتجوزها

تامر / عمى الفرح بعد شهر يعنى بعد الامتحانات

جمال / يحيى الكلام دة انتهي بقي يلاا خلصناا

يحيى / انت الى مقوى قلبهم يا جمال

منى / ابدا يا حضرة المازون يلاا

يحيى بيبص لمنى والدت رشا

رشا / باباا ارجووك

يحيى بيروح يقاعد قدم تامر و نسمة بتقرب من رشا

نسمة / الف مبرووك يا رشا

رشا بتحضنها اوى وبيتم كتب الكتاب و تامر بيسحب المنديل من على ايدو هو ويحيى

تامر / انا اتجوزت

والكل بيضحك اوى علية و تامر بيروح على رشا وبيحضنهاا اوى

رشا / تامر الناس

تامر / اية مراتى

يحيى بيبعدهم عن بعض

يحيى / ابعد عنهاا انت اتجننت دة مجرد كتب كتاب وبس انت فاهم

جمال بيضحك وبيقرب منهم

جمال / مبرووك يا رشا

رشا / الله يبارك فيك يا عمو جمال ربنا يخليك لياا

جمال بيبسهاا من جبنهاا

تامر / طب ما عمى جمال بيبسهاا اهو

يحيى / ملكش دعوة ده صحبى وصديق عمري هو حر

جمال / يحيى خلاص بقي سيب الولاد

وبياخد يحيى وبيبعدو عنهم و تامر بيروح على رشا وبيلف دراعو حولينهاا و يوسف بيروح على نسمة

يوسف / البطة بتعتى مش كفاية وقفة على رجليهاا بقي

نسمة / دة اناا لسة هرقص كمان

يوسف / علشان اكسر رقبتك يا حياتى

نسمة بتضحك

نسمة / هرقص فى البيت لما اكون انا وانت وبس

يوسف / ان كان كدة معنديش مشكلة

وبيضحكو اوى ومبسوطيين والكل فى قمة السعادة

**********************************

والدكتور بيكشف على مليكه بخوف وبيكون واخد حظرو جدا

سيدتى / قوة احساسك دلوقتي

مليكه بتهز رسها لااا

الدكتور بيبعد عن مليكه وبيغطيها بسرعة بحظر وبيرفع عيونو لعيون فهد الى كلهاا غضب

الدكتور / سيدى هذة حالة مؤقتة حالة نفسية فقط هى لمدة معينة

فهد / انا ههدم المستشفي دي علي دماغكو

فهد بيقرب من مليكه وبيمسحلهاا دموعهاا وبيشيل مليكه فى حضنو بحنية و مليكه بتتالم ومنهارة من العياط

مليكه / لا سبنى متلمسنيش لااا

وبياخد مليكه وبيخرج من الاوضة وبيخدهاا بنفسو على الاسنسير وبيطلع بيهاا على سطح المستشفى ومنها للطيارة

وبينيم مليكه على سرير فى الطيارة والمسعفين بيرتبو الاجهزة بسرعة وبتنطلق الطيارة لقصر الفهد او لسجن الفهد على رائ مليكه

**********************************

فى مصر

نسمة بتعيط

يوسف / يا حببتى انا مرضتش اقولك احسن تزعلى والله

نسمة / انت كدبت علياا يعنى انت قولتلى انك نهيت كل الشغل الى بينك وبين الشركة فى دبى

يوسف / والله فعلا كنت هلغى كل حاجة بس لما سفرت بسبب الاجرات عرفت خبر ان مدير الشركة هناك اتوفى وملوش حد غير مراتو والست ملهاش حد وانا كنت المسؤال عن كل حاجة هناك يعنى اسبهاا غرقانة

نسمة / يعنى تسبنى انا هناا لوحدى

يوسف / والله لولا الحمل مكنتش سبتك ابدا بس اعمل اية

نسمة / مليش دعوة

يوسف / حببتى هسافر وهنزل كل شهر يومين

نسمة / يوميين

يوسف / طب اسبوع

نسمة بتعيط و يوسف بيضمها اوى

يوسف / انا هكون مطمن عليكى مع عمى وكمان ماما مش هتسيبك ابدا هى قالتلى ان كل يوم هتيجى تتطمن عليكى

نسمة / بس انا عوزاك انت

يوسف / حببتى دة علشان مصلحة ابننا ومستقبلو يعنى لما ابننا يجى بالسلامة ويكون مستقبلو جاهز مش هتكونى مبسوطة وكمان انا مرتبى هناك هيزيد الضعفيين يعنى حياة تانية

نسمة / مش عوزة حاجة

يوسف / حببتى انا بعمل كل حاجة علشانك

نسمة / واناا بقولك مش عوزة انا عوزاك انت وبس عوزاك جمبى

يوسف / يووة يا نسمة انا طول النهار بحاول افهمك واقنعك وانتى مفيش فايدة هيفضل عقلك صغير زى ما انتى

نسمة / انا عقلى صغير علشان عوزة جوزى جمبى عوزة لما احتاجة يكون جمبى طب وقت الولادة مين هيكون معاية

يوسف / قبل الولادة باسبوع هكون هناا علشان خاطرى

انتى عرفة انى مقدرش اشوف دموعك دى ابدا حببتى خلاص بقي كفاية دموع والله مقدرش على دموعك

نسمة بتمسح دموعهاا يوسف بيضمها اوى لحضنو

**********************************

فهد بينقلهاا لداخل القصر وبيروح بيها على اوضتها و مليكه اول ما بتشوف اوضتها بتصرخ

مليكه / لاااا لاا ارجووك لاا

فهد / مليكه

مليكه / مش عوزة اشفها مش عوزة ادخل هناا لااا لااا

فهد بيروح بيهاا بسرعة علي اوضته وبيحط مليكه على السرير و مليكه مش قادرة تاخد نفسهاا كويس ووشها اصفر وشفايفهاا بيضة من العياط وبتدخل دكتورة الاوضة

الدكتورة / سيدى انا دكتورة جينى انا هنا لمساعدة زوجة حضرتك

فهد بيهز راسو بالموافقة والدكتورة بتقرب من مليكه بسرعة وبتجهز كل الاجهزة وبتحط لمليكه قناع الأوكسجين و فهد قاعد قدم مليكه مسبهاش ولا لحظة لحد ما بيشوف انهاا غمضت عنيهاا ونامت من التعب والعياط

فهد / متبعديش عنها لحظة مفهوم

الدكتورة بتهز رسهاا نعم و فهد بيخرج والدكتورة بتعمل تلفون بسرعة

الدكتورة / سيد فرانكو

والدكتورة بتشرح لفرانكو حالة مليكه وبيطلب منها انهاا تبلغو كل حاجة تحصل فى القصر وخصوصا ( مليكه )

**********************************

فى الليل

بتتسحب انين لاوضة مليكه وبتقرب منها وانين بتلمس خد مليكه وهى نايمة و مليكه بتفتح عيونها وبتشوف انين قدمها وبتبتسم اوى

مليكه / حبيبتى

وانين بتعيط وبتطلع جمب مليكه وبتنام فى حضنها و بعد دقايق بيدخل فهد الاوضة بيشوف انين نايمة جمب مليكه

فى السرير وبيضغط على سنانو بغضب وبيخرج من الاوضة

فهد / اوولفت

واولفت بتروح علية بسرعة وهى الى كانت بتدور على انين فى القصر

اولفت / سيدى

فهد / البنت دى بتعمل هناا اية

وبيدخل الاوضة ومعاة اولفت

فهد / ابعديهاا من هناا

مليكه بتفتح عيونهاا بخووف وبتشوف اولفت بتقرب منهم

مليكه / ااا ااان

فهد / ممنوع حد يدخل الاوضة دى غير باذنى

مليكه / خليهاا معاياا

واولفت بتشيل انين وهى نايمة وبتخرج و مليكه بتعيط

فهد / اهدى دة غلط عليكى

مليكه ببكاء / بكرهك مش عوزة اشوفك

فهد نظراتو باردة ومبيتكلمش ولا بيتحرك من مكانو وعيونو عليها وبتدخل الدكتورة

الدكتورة / ميعاد الادوية مدام مليكه

مليكه / مش عوزة حاجة مش هاخد ادوية

فهد / اسمعى الكلام علشان تتحسنى

مليكه بصرخة / لاا

وبتتالم من اثر الصرخة وبتضغط على جفنهاا من اثر الالم

و فهد بياخد من ايد الدكتورة الحقنة وبيقرب من مليكه

مليكه / انت هتعمل اية ابعد عنى متلمسنيش مش عوزة حاجة منك

فهد / لو ماختيش الادوية مش هتتحسنى ولو متحسنتيش مش هتقدرى ترجعى لابوكى واختك

مليكه بتبصلو اوى

فهد / اة هرجعك لاهلك وبلدك

مليكه /بابا

فهد بيضرب الحقنة فى درعهاا وبيمسح على درعهاا بحنية

فهد / هتكونى احسن دلوقتى ومش هتحسى باى الم

مليكه / هترجعنى بلدى

فهد / لوعوزة ترجعى بسرعة يبقي لازم تتحسنى بسرعة وترجعى زى الاول ماشى

مليكه ببكاء / مستحيل ارجع زى الاول انت اا

فهد بيشاور للدكتورة تخرج وبيقرب اكتر من مليكه

مليكه / لاا متقربش منى

فهد بيفضل مكانو

فهد / انتى مراتي والى حصل دة شئ طبيعى

مليكه بتنهاار من العياط

فهد / يمكن حصل بطريقة مختلفة وانا بعتزرلك عنهاا

مليكه / كنت اتمنى الموت عن ان واحد زيك يلمسنى

فهد / وانا مكنتش اتمنى المسك ابدا مكنتش اتمنى ادخلك الحياة دى بس دة الى حصل وبوعدك هرجعك بنفسى لاهلك

مليكه / عوزة اسمع صوت باباا

فهد بيطلع الموبيل بتاعو وبيعمل مكالمة وبيفتح الصوت

و مليكه بتسمع صوت الرنات

نسمة / الووو الوو

جمال / مين يا نسمة

نسمة / مش عرفة يا بابا يمكن يوسف لان المكالمة من برة مصر الووو الووو يوسف

فهد بيقفل المكاالمة و مليكه بتعيط وبتحط اديهاا على صدرهاا وبتتالم

فهد / انتى بخير

مليكه / عوزة اولفت

فهد. / محتاجة حاجة

مليكه / لاا عوزة اولفت تساعدنى

فهد / اناا معاكى

مليكه / لااا قولتلك عوزة اولفت

فهد / واناا قولتلك انا هساعدك ومفيش حد غيرى انااا وبلاش تتعبى نفسك بالتفكير وقولى عوزة اية

مليكه / تعبانة عوزه اقاعد شوية

فهد بيقرب منها وبيسندهاا انهاا تقاعد و مليكه بتعيط اكتر

فهد / طب ممكن تهدى شوية

مليكه / مش عوزاك تلمسنى ارجووك مش قادرة

فهد بيتجاهل نفرهاا منو وبيحطلهاا مخدة وري ضهرهاا

فهد / كويس كدة

مليكه بتهز رسهاا بلاا وبيحاول يظبط المخدات اكتر و مليكه بتعيط تانى

مليكه/ عوزة اناام

فهد / مبيتحملش انهاا بتتالم وبتعيط وبيضرب الكرسى الى جمب السرير برجلو بغضب و مليكه بتتخض وبتعيط اكتر

و فهد بيقرب منهاا وبيمسحلهاا دموعهاا وهى بتبعد رسهاا بعد عن ايدو.

**********************************

فى مصر

داخل مطار الغردقة تامر بيساعد رشا فى الفستان

رشا / ااة براحة الفستان

تامر / استنى بس نوصل الفندق واناا هقطعو مليون حتة

رشا / نعم

تامر / ولا عرفناا نرقص زى اى اتنين يوم فرحهم ولا حتى عارف امشى

رشا / انت مش قولت فستان حشمة اهو هو دة الى حشمة

تامر لسة كان هيرد عليهاا بعصبية وبيبص حولية بيشوف

الناس فى المطار بيتفرجو عليهم

تامر / اا احم احم

رشا / فرجت الناس علياا عجبك كدة

تامر / يلا بسرعة خليناا نمشى بدل ما يطلبولنا الامن

رشا بتضحك و تامر بيسحبها من اديهاا وبيخرجو من الامطار

ومنو لعربية كانت مستنيهم ومنها للفندق الى اتفجاة باستقبال وزفة للعروسيين و رشا مبسووطة وبترقص

رشا / عمو جمال دة احلا راجل فى الدنياا كلهاا

تامر / ونبى فى وحدة تتكلم على راجل تانى غير جوزها فى يوم زى دة

رشا بتضحك وبيزفوهم لحد باب الجناح بتعهم و تامر بيساعدهاا بالفستان وبيدخلو وبيتفجاة بالجناح قمة فى الروعة ومن الزينة والشموع الملونة والورد المنتشر فى كل مكاان

تامر / والله عمو جمال دة احلاا راجل شفتو فى حياتى

رشا بتضحك اوى

رشا / ااة هموت من التعب حاسة انى هنام الاسبوع كلو

تامر / هو كدة او كدة هنام الاسبوع كلو يا حببتى مفيش خروج من هناا

رشا بتبص لتامر بتوتر

رشا / لا مش قصدى على فكرة

تامر بيقرب منها وبيلمس خدها بحنية

تامر / بحبك يا رشا

رشا / اا واناا كمان

تامر/ مش حبة تتفرجى على باقى الجناح يعنى

رشا/ ااا اة

وبيدخلو على اوضة النوم وبيتفجاة بالسرير بالون الابيض

وعلية ورد احمر

تامر / لا وكل حاجة جاهزة كمان

رشا/ اا اناا هروح هغير هدومي بس هو يعنى نسمة

قالتلى انهاا بعتت الشنطة على الجناح

تامر / اة فعلا عمو جمال قالى كدة برضو ان الشنطة هتوصل قبلناا

تامر بيروح على الدولاب و رشا بتسمع تصفييرة تامر وبتروح علية وبتتفاجا بقميص نوم ابيض ساتان قصير جدا بس فى الدولاب

رشا / اية دة وفين الهدوم

تامر / ياحببتى الجو حر وكمان مش محتجيين هدوم اصلا

رشا / وانا هلبس اية دلوقتى

تامر / ودة بيعمل اية

رشا / لا دة قليل الادب اوى واناا مش هلبس دة

تامر / والله عندك حق

تامر بيقفل الدولاب وبيسند ضهرو علية وبيبص لرشا

تامر / بلاهاا خالص فعلاا ملوش لازمة

رشا بتبلع ريقهاا بتوتر

تامر / انتى خايفة

رشا / هاا وهخاف من اية لا طبعاا مش خايفة

تامر / اموت اناا فى الى واثق من نفسو

رشا /ممكن تخرج برة اغير هدومي

تامر / اساعدك

رشا / مش عوزة مساعدة منك شكرا

تامر / مش هتعرفى تفكى الفستان

رشا / اا اا ماشى بس خليك محترم انت فاهم

تامر /من عيونى يا حببتى

تامر بيفتح الفستان وحدة وحدة وهو مستمتع بتوترهاا ورعشة جسمهاا من اى لمسة من ايدو

رشا / تامر يلاا خلصنى فك الفستان والله هيغماا علياا خلاص

وبتسمع ضحكة تامر و بتبعد عنو بسرعة بعد ما بتحس

ان الفستان على وشك السقوط

رشا / يلا برة

تامر / حاضر شفتى انا مؤدب ازاى

رشا / اوى فعلا

تامر بيخرج من الاوضة و رشا بتفتح الدولاب وبتبص لقميص النوم القصير جدا

رشا / كدة يا نسمة تعملى فياا الحركة دى بس لما ارجعلك

بعد نص ساعة

تامر / رشا كدة كتير فعلاا والله انا هنام وانا واقف

رشا بتجرى على السرير وبتتغطاا بالغطاء بسرعة و تامر بيدخل و رشا بتشهق بفزع من شكل تامر و تامر واقف قدمها بشورت بس

رشا / اا انت

تامر / بختصر الوقت

وفجاة بيسحب الغطااء عنهاا و رشا بتصرخ تامر بيكتم صرختهاا بشفيفو

**********************************

فى امريكاا

في اوضة مليكه الدكتورة بتصور مليكه فيديو و مليكه مش عرفة

مليكه / ااة

الدكتورة بتقرب منها وفى اديها الموبيل

مليكه / حاسة بالم جامد ااة عوزة مسكن اى حاجة بسرعة لو سمحتى

الدكتورة / اسفة مقدرش اديكى مسكنات تانى اكتر من كدة

مليكه / اااة ااام انا دكتورة وفاهمة كويس مش قادرة

مليكه بتعيط وبيدخل فهد بسرعة الاوضة والدكتورة بتقفل الموبيل وبتخبية بسرعه

فهد / مليكه

مليكه / ابعد عنى انت السبب اااة يارتنى كنت مت وارتحت اااة

فهد بيبص للدكتورة بغضب

فهد / انتى وقفة بتعملى اية هنااا اعملى حاجة

الدكتورة بخوف / اسفة مقدرش اديهاا اى مسكنات تانى دة هيكون غلط على حياتهاا

فهد بيقرب من مليكه وبيمسحلهاا العرق من على جبنهاا

مليكه / اناا تعبت خلاص مش قادرة اتحمل ااة

فهد بيبص للدكتورة بغضب

فهد / انتى لازمتك اية هناا بالظبط

الدكتورة/ اسفة دة علشان مصلحتهاا

مليكه بترجع ضهرها وره وبتتالم وبتغمض عيونهاا

مليكه / عوزة مسكن مش قادرة اااةاااة

فهد بيتعصب وبيبص للدكتورة بغضب و بيروح على الادوية بتاعة مليكه وبياخد المسكن بسرعة وبيسحبهاا بالابرة باحترافية وبيقرب منهاا وبيضربهاا فى ايد مليكه

فهد / هترتاحى دلوقتى

مليكه / روح من هناا وانا هرتاح مش عوزة اشوفك مجرد انى شيفاك قدمي بيالمنى اضعاف الالم الى حاسة بية

فهد بيتجاهل كلمهاا وبيسحب منديل تانى وبيمسحلهاا العرق من على جبنهاا ورقبتهاا و مليكه بتحاول تغمض عيونها

فهد بيبص للدكتورة / اخرجى برة

والدكتورة بتهرب بسرعة من الاوضة و مليكه بتالم من جسمهاا درعهاا وصدرهاا والصداع وبترجع رسهاا وره

مليكه / انين عوزة انين

فهد بيخرج برة وبيشوف انين وقفة قدم اوضة مليكه وبتعيط ولما بتشوف فهد قدمها بتخاف اوى منو وبتهرب بسرعة

فهد / استنى هنااا

انين بتبصلو بخوف و فهد بيقرب منها وبيمسكها من درعهاا وبيقربها من اوضة مليكه

فهد / انتى هتدخلى جوة ولو عملتى حاجة غلط او دايقتيها

هسلخ جلدك انتى فاهمة

انين بتهز رسهاا بنعم و فهد بيدخلهاا اوضة مليكه وانين بتجرى على مليكه وبتطلع على السرير جمبهاا

انين/ انتى مش هتسبينى زى ماماا

مليكه / لا يا حببتى اناا هنا جمبك

و انين بتحط رسهاا على رجل مليكه و مليكه بتحس براحة وبتغمض عيونها و فهد الى كان بيراقبهم من باب الاوضة وبيخرج من الاوضة وبيسبها ترتااح 

*******************************************

بقلم…وردة

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم 😉

يتبع💖💖 

 

لقراءة البارت 20 كامل من رواية مليكة و الشيطان كاملة

اضغط هنا

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا

G
M
T
Y

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *