Subscribe in a reader رواية فضيحة نيرة البارت 24 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/13/2024

رواية فضيحة نيرة البارت 24

Translator

رواية,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات,روايات حارة شوف,رواية ارض زيكولا,رواية غموض,رواية جريمة,رواية برمون,رواية شعرية,رواية بوليسية,رواية أرض زيكولا,سلسلة الرواية,سلسلة رواية bermon,روايه,سلسلة الرواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية,رواية الأبله,رواية خيالية

 

حاول شريف وناديه التحدث معها ولكنها رفضت ذلك ..

واليوم حفل زواج سليم رفض والده الحضور اما ناديه لم تستطيع تركه في يوم مثل هذا بمفرده ..

برغم حزنها من ابنها

بسبب ما فعله ولكن مهما حدث فهو ابنها ..

يجلس فادي علي طاوله بمفرده ويراقب سليم بسخريه الذي يرقص مع اشرقت ولا يهمه اي شئ ..

_ هموم الدنيا كلها فوق راسك ليه بس يا فادي !

قالتها مريم وهي تجلس بجانبه وعلي شفتيها ابتسامه ساخره ليقول فادي

مش ناويه تسامحيني يا مريم

حركت راسها باسف مزيف هاتفه

لاسف لا

_ يلا جات عليكي هي خربانه من كل ناحيه

قالها بحسره ثم تابع وهو يتناول الكوب الذي امامه

نيره عرفت كل حاجه ومبقتش طايقه تبص في وشي تصوري بقف قدام اوضتها بالساعات واتحايل عليا تفتحلي تسمعني بس تعرف ان الي حصل كان ڠصب عني واني حاولت مخليهاش تحس بحاجه واحل كل حاجه والله حاولت يا مريم

وعندما وجد صمت مريم هتف

عارف انك شمتانه فيا من جواكي وفرحانه وانتي شايفاني مكسور قدامك كده انتي حتي مش هاين عليكي تسامحيني

_ انت سړقت احلامي ودمرتها مش هقدر اتجوز ولا اعمل عيله هفضل طول عمري كده

_ خلينا نتجوز مده وهطلقك بعدها هيبقي معاكي قسيمه طلاق تقدري تتجوزي وتعملي عيله

ثم تابع برجاء

سيبني يا مريم ارجعلك احلامك الي انا سرقتها ودمرتها

________________________

_ انا عايزه اروح اعيش عند بابا

قالتها نيره بجمود وهي تنظر الي شريف ليقول هو

مراد مش هيوافق يا بنتي ومعاملته ليكي مش هتكون كويسه

ابتسمت بسخريه وهتفت

حتي انت كمان مش عايزني اعرفه اني مظلومه هو انا كنت مخدوعه فيكم كده ازاي

حرك راسه بالنفي وهو ينهض من مكانه

لا يا نيره لا مش كده بس انا عارف ابوكي كويس مش هيصدق كلام ده وهيفكترنا بنداري عليكي

_ هحكيله كل حاجه يصدق ميصدقش براحته المهم اني امشي من البيت هنا لاني مش طايقه اعيش مع عيالك مش قادره

_ حاضر يا نيره هحاول اقنع مراد ياخدك عنده ولو عايزه اطرد فادي هعملها

ابتسمت رغمآ عنها وهتفت

لا وتطرد ابنك الي من دمك علشان بنت اخوك !

_ انتي بنتي زي ما هما ولادي قوليلي عايزه ايه واعملهولك

_ امشي من هنا ممكن ! عايزه ابعد

_ لا انا ولا ناديه نقدر نعيش من غيرك ربنا يعلم الفتره الي فاتت كنا هنتجنن عليكي زي مع اننا كنا زعلانين منك

_ متكدبش عليا محدش عايزني في الدنيا دي انا وجودي غلط غلط عند الكل

قالت جملتها الاخيره باكيه ضمھا شريف الي احضانه وهتف

انا وناديه عايزينك وحقك هجبهولك والله العظيم هجبلك حقكك لحد عندك ..

دلفت الي العياده الطبيه التي احضرها بها فادي من

قبل انتظرت دورها وعندما دلفت الي غرفه الطبيبه رحبت بها الطبيبه لتقول نيره

انتي ازاي دكتوره ودرستي طب !

تسائلت الطبيبه باستغراب لتقول نيره

ازاي دكتوره ولما اجي اكشف عندك متعرفيش ان الاعراض الي عندي بسبب اعتداء ازاي متعرفيش حاجه زي كده ازاي

قالت جملتها الاخيره بانفعال لتقول الطبيه

لا كنت عارفه ابن عمك جه عندي قبل ما يجيبك وحكالي علي كل حاجه وكان خاېف تطلعي حامل

* حتي انتي دي كل ناس عارفه بقي الا المغفله انا

قالتها پصدمه💔😳 لتقول الطبيبه

وعدني انه هيلاقي حل بعد ما تخلصي الثانويه بتاعك وكتب ليا كل الي حصل بخط ايده ومضي كمان وبطاقته انا صورتها ولو كان مظهرش بعد شهر كنت هبلغ عنه

* وهو جالك بعد كده

اومات الطبيبه راسها بالايجاب وهتفت

اه وقالي انك اتجوزتي ابن عمك وشوفت بعيني عقد الجواز

ابتسمت نيره ساخره وهتفت

مبلغتيش ليه من اول ما عرفتي او حتي كنتي عرفيني قوليلي

* ابن عمك وعدني انه يحل كل حاجه وعلي عموم لو عايزه تبلغي انا لسه عندي الورقه الي بخط ايده

قالتها واخرجت الورقه من الدرج وهتفت

اعتراف اهو بخط ايده

تناولت نيره تلك الورقه منها ثم نظرت اليها وبدات تقرا المكتوب ..

__________________

دلفت الي الغرفه الموجود بها ليعتدل هو من الفراش وهتف بخضه

نيره

القت الورقه امامه والدموع في عينيها وصاحت به

مش حازم بس الي لمسني دول صحابك كلهم كلهم يا فادي

حرك راسه بنفي بعدما تنارل الورقه

لا ده في الاول لما روحت لدكتوره كنت فاكر كده وبعدين هما قالولي الحقيقه وان حازم بس الي عملها

ضحكت وسط دموعها وقالت

ما لازم يقولوا حازم الي عملها ويطلعوا منها

اقترب فادي منها قائلا

لا صدقيني حازم الي عملها يوسف وخالد معملوش حاجه

ازاحته بيديها وهتفت

يااخي حسبي الله ونعمه الوكيل😡💔💔😡 فيك دمرتني وډمرت حياتي ومش عارفه جسمي ده كام واحد لمسه حسبي الله ونعمه الوكيل فيك يا فادي حسبي الله ونعمه الوكيل فيك انت وشله الزباله بتاعك ياااارب انا مليش غيرك يارب

انهت جملتها تلك وظلت تبكي ليقول هو بحزن علي حالتها تلك

والله هما قالوا ان محدش لمسك غير حازم

* في ايه يا نيره !

قالها شريف الذي دلف للتو الغرفه ليجيبه فادي بتوتر

مفيش حاجه يا بابا

هتف شريف بجمود

محدش وجهلك كلام علشان ترد

ثم تابع بتساؤل وهو ينظر لنيره

حصل ايه

تناولت الورقه وناولتها الي شريف هاتفه

مش حازم بس يا عمو مش حازم بس دول الشله كلها بتاعته

* يا نيره يوسف وخالد معملوش حاجه

قالها فادي پخوف

وهو ينظر الي والده الذي يقرا تلك الورقه

انتهي فادي من القراءه ثم قال

جبتي منين الورقه دي !

* كانت كاتبها للدكتوره الي خدني اكشف عندها علشان يتاكد اذا كنت حامل ولا لا خاف الدكتوره وهي بتكشف عليا تقولي الي حصل راح اتفق معاها وكتبلها الورقه دي وقالها في خلال شهر لو محلتش كل حاجه بلغي عني

* طيب مستنيه ايه ! يلا نروح نبلغ وهما بمعرفتهم يوصلوا لكل حاجه

قالها شريف ليقول فادي پصدمه

انت بتقول ايه يا بابا انا كده ممكن اروح في الرجلين وهما كمان ملهمش دعوه محدش عملها غير حازم وده خرج براه مصر محدش هيعرف يوصله

* والله النيابه تتصرف بمعرفتها معاكن يلا يا نيره

* هتسجن ابنك يا بابا !! انا كتبت الورقه دي لاني كنت عايز اطمن علي نيره كنت خاېف تتطلع حامل

كاد ان يجيب شريف ولكن اوقفه صوت نيره وهي تقول

متخافش يا فادي انا مش هبلغ اصلا

ثم تناولت الورقه وقامت بتمزيقها قائله

وادي الورقه عند اذنكم

قالتها ورحلت من امامهم ليقول شريف باحتقار

اخص علي دي خلفه

رحل شريف خلف نيره واقفها قائلا

انتي مش عايزه حقك يرجعلك بلغي ورجعي حقك انا معاكي وفي ضهرك....😞💔


محت دموعها وهتفت

مش كفايه فضحيه الصوره كمان هعمل فضحيه جديده وحقي هيجي من مين حازم براه ومحدش هيعرف يوصله زي ما قال فادي وصحابه انكرو كل حاجه

* لو خاېفه علي فادي انا ابوه بقولك بلغي الي زي ده يستاهل القټل

* ملهوش لازمه كل حاجه راحت

قالتها ورحلت الي غرفتها وجدت هاتفها يرن تناولته لتجد فرح وتلك المره العشرون ترن عليها اليوم ..

لم تجيبها كالعاده ..

وصلت اليها رساله منها هاتفه

ردي بقي يا نيره يعني لا بتكلميني موبيل ولا في جامعه كل ده يعني علشان اتصلنا بسليم لما كنتي تعبانه !!

ابتسمت نيره ساخره ف فرح لا تدري بشئ ..

وعندما وجدت اتصال اخر من فرح قامت بالرد عليها ليصل لها صوت فرح وهي تقول بلهفه

اخيراا يا بنتي

* عايزه ايه يا فرح بترني عليا ليه قولتلك انا مش عايزه اعرف حد مش عايزه اكلم حد سيبيني في حالي

انهت جملتها تلك ثم قامت بانهاء المكالمه ..

نظرت فرح الي شاشه هاتفها بحزن ليقول مازن

قفلت في وشك ولا ايه !

تنهدت فرح هاتفه

نيره نفسيتها مدمره علي الاخر

* هتاخدلها فتره وتنسي المهم انا مش عايزك تعرفيها تاني البت دي وراها مشاكل كتير وسمعتها مضړوبه اساسا ومشيتك معاها هتخلي الناس تفتكرك زيها

* هي معملتش حاجه يا مازن اصلا

زفر مازن بقوه وهتف

الناس متعرفش كده ومش هعيد كلامي كتير واحاول اقنعك هي كلمه نيره متعرفهاش تاني ورقمها يتمسح من عندك فاهمه !

********************

* هو اونكل شريف هيفضل زعلان منك كده كتيير !

قالتها اشرقت وهي تجلس بجانب زوجها ليقول هو

حاولت معاه كتير مفيش فايده كله من نيره ربنا يسامحها

* ما تحكيلي يا سليم ايه سبب خناقكم انت قولتلي مش بسبب انك طلقتها

* ده حوار كبير وملهوش اي تلاتين لازمه نوجع دماغنا ليه بنيره ومشاكلها واحنا في شهر العسل !

ابتسمت اشرقت وهتفت

يعني بعد شهر العسل هتحكيلي

* هفكر

قالها وهو يميل ناحيه خديها ويطبع قبله علي خديها لتضحك هي ..

***************************

 بقلم… يارا رشدي

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا

 

G
M
T
Y

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *