Subscribe in a reader رواية فضيحة نيرة البارت 40 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/13/2024

رواية فضيحة نيرة البارت 40


رواية,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات,روايات حارة شوف,رواية ارض زيكولا,رواية غموض,رواية جريمة,رواية برمون,رواية شعرية,رواية بوليسية,رواية أرض زيكولا,سلسلة الرواية,سلسلة رواية bermon,روايه,سلسلة الرواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية,رواية الأبله,رواية خيالية

 

عينيه ليه عايزها متعلقه بيك وانت اصلا مش شايفها وقلبك مشغول باشرقت عايز ايه يا سليم !!!! 

_____________________ 

رحل حسام وتركها بعدما اخبرها انه قام بمحو من عقله سؤال نيره ..

 القت بجسدها علي الفراش انتبهت علي صوت هاتفها لتجد رقم غير مسجل ودولي قامت بالرد ليصل اليها صوت ما اخيرا ده انا وصلت لرقمك الجديد بمعجزه بجد وذلك الصوت ليس غريب .. الرقم دولي انه هو !!!!!

 _ مبروك علي خطوبه وكتب كتابك خرج صوتها وهي تقول بصعوبه عايز ايه يا حازم 

_ بعد الي عملته فيكي مظنش هبقي عايز حاجه يعني قالها بهدوء لتقول نيره وصلت لرقمي ازاي ! 

_ ولاد الحلال كتير يا جميل علي عموم انا حبيت اباركلك وبس سلام قالها وانهي المكالمه علي الفور ثم تحرك بالمقعد المتحرك الخاص به ووضع الهاتف علي الطاوله .. فهو منذ عامين اصيب بشلل اثر حاډثه بسيارته ..

 هتف وهو ينظر الي صوره شقيقته شوفتي عمايلك وصلتنا لفين انتي اڼتحرتي وانا اذيت واحده ملهاش ذنب في حاجه خدتي ايه بقي من الحب خسړتي حياتك وانا خسړت رجلي ...

 اما عند نيره قامت بمراسله حسام علي تطبيق الواتساب وقالت حازم كلمني باركلي علي خطوبه وكتب الكتاب وقفل كده ممكن ياذيني تاني صح عدده ثواني ووصل لها رده وهو يقول خليه يقربلك وانا ادفنه مكانه ابعتيلي الرقم الي رن عليكي كده قامت بالاتصال به وهتفت 

_ لو كلمته ممكن يزيد فيها وانا مش عايزه مشاكل تاني قالتها نيره ليقول حسام مټخافيش يا نيره انا هتصرف معاه ابعتيلي الرقم رفضت نيره ارسال الرقم حاول كثيرآ معها ولكنها تصر علي موقفها ذلك .. 

*****************

وفي اليوم التالي ..💚💚

 بابا نيره وحسام كتبوا كتب الكتاب بص علي فيس قال جملته تلك وهو يناوله الهاتف ليقرا البوست الذي قام حسام بنشره علي صفحته الخاصه .. 

انه تم عقد قرانه علي نيره .. 

_ ازاي شريف يعمل كده من غير ما يعزمني ! 

_ عزمنا في الخطوبه الي ملهاش لازمه جه علي كتب الكتاب الي لازم حضرتك تكون فيه وميعزمكش !!

 قالتها ريم ليقول امجد انا بصدفه لقيت البوست بتاع حسام ظاهر قدامي وعرفت انهم كتبوا كتب الكتاب

******************

قرا الخبر اكثر من مره علي صفحه التواصل الاجتماعي ولا يصدق المكتوب ... اصدقائه خالد ويوسف قتل احداهما الاخر ..

 اكتشف يوسف خبانه زوجته مع رفيقه خالد .. 

حدث شجار بينهما ادي الي قتل يوسف علي يد خالد ... 

والان هو ملقي بالسجن ...

 حرك فادي راسه باسف قائلا ادي اخرت مشينا البطال يا تري انت بقي يا فادي هيحصلك ايه.

*******************

 وضعت فستان الزفاف الذي قامت باختياره في المقعد الخلفي للسياره وهتفت سوق براحه بقي علشان الفستان ميحصلهوش حاجه ابتسم حسام وهو يقول حاضر 

_ مش متخيله اني هلبس فستان فرح وابقي عروسه دي كانت بنسبالي حاجه مستحيله امته يجي يوم الفرح والبس الفستان

 _ باقي 13 يوم بالظبط 

_ هو انت مش هتندم بعدين يعني مفروض كنت تتجوز واحده انت اول راجل في حياتها واول راجل يلمسها

 _ خميره عكننه اقسم بالله انتي بتدوري علي نكد ب اي شكل.

 _ انا خاېفه نطقت تلك العباره بيآس وحزن ..

 _ لسه بردو بتفكري اني عايز انتقم منك حركت راسها بالنفي وقالت لا بس خاېفه من بكره خاېفه كل ده يروح وټندم علي جوازك من واحده زي .

_ عمري ما هتندم ثقي في حبي ليكي وشيلي الاوهام دي من دماغك علشان خاطري اومات راسها بالموافقه وعقلها يفكر في الكثير من الاشياء ... 

*************

_ انا بجد مش مصدق يعني خلاص البنات اختفت ملقتش غير مرات صاحبك تمشي معاها ! 

قالها فادي بعتاب الي رفيقه عندما ذهب الي زيارته ليقول خالد انا رميت الصناره وغزمت اقول لا ليه.

 _ علشان صاحبك حتي لو هي كانت مش كويسه كنت فكرت في يوسف .

_ المرحوم كبر الموضوع اووي ايه يعني لما يكون في بيني وبينه مراته علاقه ما احنا دايما مشتركين مع بعض في كل حاجه جات علي مراته !! 

_معاك حق قفوش يوسف كبر الموضوع علي الفاضي بجد قالها فادي بسخريه ليقول خالد علي فكره يوم ما قولنالك ان محدش قرب لبنت عمك غير خالد كنت بنكدب عليك احنا التلاته قضينا الليله مع بنت عمك دلف العسكري وهو يقول الزياره انتهت نهض خالد وقال كدبنا عليك علشان خوفنا تفكر تبلغ عننا بعد الي عمله حازم في كتب الكتاب شكرا يا فادي علي الزياره رحل خالد مع العسكري ...

 اغمض فادي عينيه بالم كلما حاول حل امره مع نيره تتعقد اكثر !!! 

ولا يدري الان ماذا يفعل يخبرها بتلك الحقيقه !! وحسام هل سيتغير قرار زواجه منها عندما يعلم انه لم يكن حازم فقط !!

*******************

_ ازاي تكتب كتب كتاب بنتي من غير ما تعرفني قالها مراد بانفعال ليقول شريف لانها مش بنتك انت ملكش فيها اي حاجه غير انها شايله اسمك لكن انا الي ربيتها وكبرتها _ انت مالك في ايه بقالك فتره غريب وكل شويه تقولي انا الي ربيتها وبتاع في ايه يا شريف !!

 هتف شريف بعصبيه في اني زهقت منك ومن تصرفاتك كلها ظلمت نيره من صغرها مش كفايه انها اتحرمت من امها لا وكمان حرمتها من ابوها ورميتها عندي ثم تابع شريف وهو يشير بيديه الي نفسه انا الي ربيتها وكبرتها .

_ وفجاه اكتشفت المعلومه دي ولا ايه ! قالها مراد ساخرآ شريف لا اكتشفتها لما لقيتك عايز تاخد الحلو بس تبقي ابو العروسه في الخطوبه وكتب الكتاب لكن اي حاجه تاني ملكش دعوه بيها مشاكل نيره الي فاتت بردو ملكش دعوه بيها وترمي الغلط عليا.

 _ ايوه انت السبب دلعك فيها هو الي وصلها تروح بيت واحد

  _ ميخصكش انت رميت زمان ودورك انتهي من حياتها قالها شريف بجمود ليقول مراد زمان نيره اول ما اتولدت كانت هتخسرني مني ودلوقتي اهي بتخسرني اخويا قال جملته تلك ورحل ليتنهد شريف بقوه .. لم يعد يتحمل افعال مراد تلك ..

*****************

-هتف فادي الي سليم انت اخر واحد المفروض اخد رايه في حاجه زي كده بس انا مش قدامي غيرك اعمل ايه اعرف حسام ولا اسيبه فاكر انه حازم بس زي ما حكيتله قبل كده .

_ والله انا شايف ان مفروض حسام هو الي يعرف يعني ده حقه اصلا .

_ والجوازه تبوظ صح قالها فادي باقتضاب ليقول سليم وتبوظ ليه هو مش قال قبل كده انه ميفرقش معاه حاجه غير نيره 

_ هفكر ثم تابع بتساؤل هو انا كل ما اعوز اقابلك هتنزلي ونقف قدام العماره كده في الشارع ! 

_ ده شرط اشرقت انك متدخلش البيت

***********************

مر اكثر من يوم وفادي يفكر ..

هل يخبر حسام اما يترك الامور تسير كما هي ! متبقي علي حفله الزفاف عدده ايام فقط ... وفي النهايه قرر اخباره وليحدث ما يحدث ... 

قام بالاتصال به واخباره ليقول حسام بس انت قولتلي حازم بس !! هتف فادي بتوتر كنت فاكر كده بس طلع كلهم

 _ نيره عرفت حاجه 

_ هي من البدايه مش مصدقه ان حازم بس الي عملها .

_ خلاص متكلمش معاها في الموضوع ده واقفله لابد.

 _ يعني انت بنسبالك مفيش مشكله.

 _ مشكله ليه الي حصل لنيره هي ملهاش ذنب فيه ابتسم فادي وتنهد بارتياح قائلا ريحت قلبي....

******************************* 

 بقلم… يارا رشدي

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *