Subscribe in a reader رواية فضيحة نيرة البارت 29 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/13/2024

رواية فضيحة نيرة البارت 29


رواية,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات,روايات حارة شوف,رواية ارض زيكولا,رواية غموض,رواية جريمة,رواية برمون,رواية شعرية,رواية بوليسية,رواية أرض زيكولا,سلسلة الرواية,سلسلة رواية bermon,روايه,سلسلة الرواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية,رواية الأبله,رواية خيالية

وفي منزل سليم

* سيبها تتكلم مع الورق علي اقل نرتاح من صداعها😠

قالها سليم ليقول فادي

هو فين صداعها ده نيره بقالها اربع سنين محدش بيسمعلها صوت يمكن من يومين بس بعد ما جلت من بيت عمي صوتها بدا يظهر مع ماما وبابا

* طب كويس اهو نفسيتها بدات تتحسن زعلان ليه بقي

*مش مستحمل نظرتها ليا

لم يعلق سليم علي جملته تلك واكتفي بالصمت فهو يعلم جيدآ تلك النظره .. دومآ يراها في عينيها عندما تنظر له ليقول فادي

ازاي هانت عليك نيره تعرف الي حصلها ومتاخدش اي موقف انا لحد دلوقتي مستغربك بجد

* يعني كنت عايزني اعمل ايه جاي تعرفني بعد الهنا بسنه وكمان هي راحتله وكلمته بمزاجها ادي نتيجه تفكيرها انا حاولت علي قد ما اقدر احافظ عليها بس هي الي كانت مصممه تضيع نفسها ب اي شكل

تنهد فادي وهو يقول

عارف نيره في كل اخر صفحه داعيه عليك ان ربنا ېحرق قلبك علي بنتك

شحب وجه سليم عندما اخبره فادي كلما حاول التخلص من تلك الفكره تظهر امامه مره اخري ..

كاد ان يتحدث سليم ولكنه توقف عندما ظهرت اشرقت ووضعت المشروبات علي الطاوله ثم جلست ليقول زوجها

كلمتي مريم

* ايوه وبردو مفيش فايده رافضه زي كل مره مش عارفه ناويه تتجوز امته دي الي زيها عيالهم بيرحوا المدرسه

تنارل فادي الكوب من امامه بعدم رضا ليقول سليم

اختك دي غريبه في موضوع الجواز معندهاش حتي سبب للرفض

***********************

انتهت من الكتابه في دفترها ثم تناولت هاتفها وظلت تعبث بيه كعادتها منذ اربع اعوام تقلب في الشبكات الاجتماعيه بصمت .. لا يظهر منها اي نشاط

وجدت طلب صداقه وظهرت امامها صوره حسام

ضغطت عليه وهي تهتف

وانت كمان جاي ټنتقم من الي عملته ريم فيك علي حسابي!! هو اي حد عنده حساب عند قرايبي يجي يخلصه عندي

قالت جملتها الاخيره بضيق واضح ثم قامت بوضع حسام في قائمه الحظر ...

***********************

* بس جدعه يا ريم انك عرفتي تمشيها والله انا كنت خاېف ارجع من شهر العسل القيها في وشي

قالها امجد لتجيبه ريم

طول عمرها لازقه من ايام ما كانت تبعتلنا اد علي الفيس

* وكانت متابعنا علي فيس اول باول مش فاهم هي عايزه ايه مننا ناس ومش عايزنها راميه نفسها علينا ليه بسببها بابا بعدنا عن اونكل شريف وعياله

* ايوه والله معاك حق قولنا علشان تنسي وجودنا لا ومش هتصدق مين الي خپطها بالعربيه ووصلها

* مين

* استاذ محڼو

* حسام !!

قالها بدهشه لتقول ريم وهي تحرك راسها

بظبط

** هي كده الناس الي ملزقه بتلاقي بعض ولو ايه فاكره كان بيجي يلزق عندنا ازاي مفيش حاجه بعدته عننا غير جوازك من منير يا ساتر كان حاجه تخنق

******************

قام بالاتصال بها اكثر من مره ولكنها لم تجيبه وعندما وجدته مصمم ولم يتوقف عن الاتصال قامت بالرد وهي تقول بانفعال

عايز ايه يا فادي شغال ترن ترن في ايه مش عايزه اكلمك هو بالعافيه

وبدون انذار اخبرها هو

انا عايز اتجوزك يا مريم وبلاش ترفضي زي ما عملتي من اربع سنين هتجوزك فتره اصلح حياتك الي انا دمرتها وبعدين هطلقك

* لا شكرا يا سيدي مستغنيه عن خدماتك سلام

* هتقضي عمرك كله ترفضي في العرسان ! بقولك فتره وهطلقك يا ستي بعد اسبوعين جواز طلعي فيا اي عيب واطلبي الطلاق اني مديت ايدي عليكي اي حاجه تيجي في بالك وانا هتحمل النتيجه

لم تجيبه بشئ ليقول فادي

قولتي ايه يا مريم

* اي عيب هطلعه فيك متعترضتش عليه تمام

* تمام يا ستي الي انتي عايزاه قوليه

صمت هي وعقلها شرد انتبهت علي صوت فادي الذي يقول

عارف انك مش هتسحمليني فتره خطوبه وكلام ده هنخلي كله مع بعض خطوبه وكتب كتاب وجواز شفتي بخلصك مني سريع سريع ازاي

ابتسمت ساخره وهي تقول😕😕

اه شوفت

***************

وفي اليوم التالي

كانت تهبط الدرج ولكنها توقف عندما استمعت الي عباره شريف الذي يقول

انا مش هجوزك بنات الناس باخلاقك دي لا ومش اي ناس دول ناس في وشنا يعني اي حاجه تحصل اخوك هيجي في الرجلين

*يا بابا سيبك من الي فات وندا دي هي الي جات عندي برضاها وكانت شمال اصلا اخوها بس الي اعتبرها ضحيه بمزاجه

* وفي الاخر بنت عمك هي الي دفعت التمن

قالها شريف بعصبيه ليقول فادي

بلاش تربط الاتنين ببعض انا معجب بمريم وعايز اتجوزها

* مريم زي بنتي وانا مرضاش لبنتي تتجوز واحد زيك

زفر فادي بقوه ليظهر صوت نيره وهي تقول بابتسامه والدموع في عينيها

علي فكره فادي اتغير يا عمو وبقي كويس بطل يجي سکړان هو اصلا بطل يشرب بقاله كتير اوي وكمان بقي يصلي حتي الفجر بسمعه بليل لما يقوم يتوضي وبلاش تربط الي حصلي بجوازه من مريم دي حاجه ودي حاجه تانيه خالص

ابتسمت رغمآ عنها وهي تحاول اخفاء دموعها

انا صحيح مش طايقه فادي ولا قادره ابص في وشه بس ميرضنيش ترفض جوازته

وفادي ينظر اليها بحزن الدموع التي في عينيها وتحاول اخفاءها بابتسامه مزيفه ..

هي لم تستحق ابدا ما حدث لها لا تستحق ..

* علشان خاطري يا عمو

قالتها برجاء ليقول شريف وهو ينظر الي فادي

هفكر يا نيره علشان خاطرك حاضر

هتفكر وهتوافق اتفقنا !

ابتسم لها لتقول نيره

انا هخرج اتمشي شويه وارجع ممكن

* ايوه طبعا ممكن وهي دي عايزه كلام ده انا بقالي سنين بتحايل عليكي تخرجي تغيري جو

********************

خرجت والدموع تسقط علي وحنتيها ..

الجميع حياته تسير ماعدا هي حتي فادي سيتزوج الفتاه التي يحبها كما اخبرها حازم من قبل ..

جميعهم حياتهم تسير اما هي تقف في مكانها كما هي لا يوجد اي شئ يحدث في حياتها ..

_ نيره

قالها بلهفه واضحه وهو يهبط من السياره لتقول نيره وهي تمحو دموعها

انت واقف هنا بتعمل ايه !!

_ يا شيخه حرام عليكي ايه مبتخرجيش خالص كل يوم اجي اقف ساعتين اقول يمكن تخرج تبص من بلكونه اي حاجه وانتي ولا هنا حتي الفيس عملتيلي بلوك هو طلب الصداقه بتاعي ضايقك

** عايز ايه يعني مش فاهمه !

وضع يديه في جيب بنطاله وهو يقول

ابدا كنت عايز اتكلم معاكي ونتعرف اكتر علي بعض

* اااه نتعرف علي بعض وشويه وتقولي بحبك يا نيره ومش قادر اعيش من غيرك وتاخد حقك من ريم علي قفايا

* بحبك 😏💔ايه وحقي ايه الي اخده منك انتي بتسمعي افلام عربي كتير ولا ايه !

نيرة: ما هو اسمع بقي انا معنديش حاجه اخسرها كل حاجه خسرتها حقك من ريم خده منها ملكش دعوه بيا انا مش مكتوب عليا احاسب علي مشاريب غيري حرام عليكم والله حرام عليكم

قالت جملتها الاخيره بانيهار وهي تبكي ليقول حسام

ياالله في ايه يا نيره انا والله كنت عايز نكمل كلامنا عادي انتي مش قبل ما تنزلي قولتيلي فرصه سعيده انك عرفتيني يعني بقينا صحاب

اخرج المناشف الورقيه من جيب بنطاله وناولها اياها وهو يقول

انا اسف اسف مكنتش اعرف انك هتحسبيها كده واني عايز انتقم منك في ريم مش عارف انتي دماغك بتفكر ازاي اصلا بس انا مش عيل علشان اخدك بذنب اختك وافكر انتقم منك بسببها .. واساسا ريم طلعت من حياتي اول ما اتجوزت اكيد يعني مش هفكر ولا هحب واحده متجوزه واسف مره تانيه خدي المناديل تناولت منه المناشف الورقيه وقامت بمحو دموعها 

ليقول حسام:همشي انا بقي وياريت متزعليش مني

استدار حسام لامام واتجهه الي سيارته لتقول نيره

انا عايزه اكل السندوتشات الي جبتهالي قبل كده بس مش فاكره المطعم فين واياك تفكر تحطلي منوم

ضحك وهو يلتفت اليها قائلا

ياادي دماغك دي 😅💖..................

******************************

  بقلم… يارا رشدي

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *