Subscribe in a reader رواية فضيحة نيرة البارت 9 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/13/2024

رواية فضيحة نيرة البارت 9


رواية,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات حارة شوف,روايه,رواية برمون,رواية شعرية,روايات رومانسية,رواية أرض زيكولا,روايات عربية,سلسلة الرواية,روايات عالمية,سلسلة رواية bermon,الرواية bermon,حكاية,ملخص رواية ارض زيكولا,سلسلة رواية علم الكتاب,رواية غموض,سلسلة الرواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية

 

ايه يا فادي نيره ايه الي بتحبها من زمان ايه هنصيع علي بعض ده انت لسه من قريب كنت بتعتبرها واحد صاحبك ..

اخبرها ان تنظره في مكان ما وهو سوف ياتي لها وبالفعل جلست في الكافيه القريب من مدرستها حضر هو اليها هاتفآ

اتاخرت عليكي يا حبيبتي

حركت راسها بالنفي ليقول هو

خلاص بقي متزعليش نفسك ان شالله تعدي في الماده دي ودرجات عوضيها في المواد جايه

* المواد جايه انا هسقط فيها اصلا يا حازم

* لا ان شالله تعدي حتي تجيبي 50 وتدخلي اي حاجه خاص

تناولت كوب الماء من امامها وتهتف

انا مش فارقه معايا اصلا بس علشان لما تيجي تتقدملي محدش يعترض ولا يقول لما تخلص ثانويه عامه

ابتسم وهو يقول

لا يا روحي متقلقيش مش هيحصل اي حاجه من ده كله

ازاحت خصلات شعرها خلف اذنيها وهي تهتف

هو انت بجد بتحبني ! يعني انا واحده فيا حاجات كويسه تخلي حد يحبني

*يعني لو مش بحبك هخطبك ليه يا ناصحه ! وبعدين انتي ليه شايفه نفسك قليله ومفيش حاجه فيكي تتحب !

حركت كتفيها وهي تبتسم بتوتر هاتفه

لا مش كده انا بسالك عادي يعني

كيف تخبره انها من صغرها تري نفسها لا يوجد بها اي شئ مميز وسليم عندما رفض حبها اكد لها ذلك ..

جلس أمامها على الاريكه وهتف

عملتي ايه نهارده

إجابته وهي تنظر إلى شاشه هاتفها

كويس حليت

* طب سيبي الموبيل ده وبصي عليا وانا بكلمك

نفخت يضيق ثم تركت الهاتف قائله

نعم يا سليم ما قولنا حليت خلاص

*هو انتي زعلانه مني اووي كده

ضحكت وهي تهتف

زعلانه بس

* يا نيره انتي مش بتحبني مجرد متعلقه بيا بس مش اكتر ولا أقل

* انا اكتشفت فعلا كده واكتشفت كمان انك أصغر بكتييير اووي من صوره إلى كنت رسمهالك في عيني عايرتني بقعدتي عندكم مع انها مش بمزاجي يعني وصدقني انا كلمت بابا وطلبت منه ياخذني اعيش عنده بس هو رفض.

* البيت ده بيتك زي ما هو بيتنا يا نيره الكلام طلع ڠصب عني لحظه انفعال بس تصرفاتك كانت مستفزه

* اي حاجه بتطلع وقت الڠضب بتكون صح وعمومآ عادي ولا يهمك

قالتها ونهضت من مكانها ليقول هو

انا اسف على أي كلمه قولتها ضايقتك

_ مش عايزه اعتذار من حد

قالت جملته تلك بانفعال واضح واختفت من أمامه

وها هي انهت اليوم اختبارات الثانويه ولم

يتبقي سؤي ظهور النتيجه ..

اخبرها شريف ان اليوم عائله اشرقت قامت بعمل غداء لهما في منزلهما ابتسمت نيره ووافقت علي الحضور بمنتهي السهوله ف سليم الان لا يهمها ...

تحدث في هاتفها مع حازم الذي يهتف

وطبعا اكيد حازم رايح معاكم العزومه دي

* ايوه طبعا كلنا رايحين ميروحش هو ازاي !

* لا هو مش رايح علشان كده يا قلبي ده رايح علشان مريم

* ومريم مالها

قالتها باستغراب ليقول هو

كانوا مرتبطين من كام سنه كده بس هي خزوقته في النص وسابته وابن عمك لحد دلوقتي ھيموت عليها

* يا شيخ

وهتفت عندما تذكرت امر ما

علشان كده في قرايه الفاتحه قعد يقولي وهي واقفه معايا شيلي بلوك يا نيره عايز اكلمك اتاريه كان قاصدها هي وانا زي الغبيه مفهمتش

* لانك ملاك يا نيرو ملكيش في الحوارت دي

ثم تابع بتنهيده

ها اتقدملك دلوقتي ولا استني النتيجه كمان !!

* لا دلوقتي يدوب تلحق لان ممكن اعيد السنه تاني بالحل الي كنت بحله ده ووقتها عمو شريف هيرفض ويقول تخلص ثانويه عامه

* بكره بليل يا قمر هكون عندك وفي ايدي بوكيه ورد ..

هبطت الدرج بعدما قامت بالاستعداد للغداء ذلك هتفت ناديه

كل ده تاخير

* اسفه والله يا طنط بس لحد ما خلصت لبس

* وانتي كده لبستي!!

قالها سليم وهو يتفحصها من اخمص قدميها الي راسها

نظرت الي هيئتها وهي تقول

اه لبست اهو ولا عميت مش شايف البلوزه وبنطلون

* لا والله حضرتك انا مش شايف غير بلوزه مفتوحه وعريانه وبنطلون مقطوع وشكله يقرف

ده Cutting

* يا برودك يا شيخه

الټفت الي والده وهو يقول

عاجبك تخرج بالمنظر ده !

* عمو شريف مش بيعترض علي لبسي خليك في حالك انت وملكش دعوه بيا

* انا فعلا مش بعترض علي لبسك يا نيره بس مينفعش تخرجي بلي عليكي ده مش حلو خالص في لبس احلي من كده عندك

لتقول ناديه

عندك الفساتين الشيفون شكلهم بيكون جميل عليكي تعالي نشوفهم

* لا انا عاجبني اللبس ده ميتحكمش هو في حياتي ويقولي البس ايه واعمل ايه مش علشان قاعده في بيته يتحكم فيا انا قاعده هنا لان ظروفي جات كده بابا مش عايز ياخدني مفيش في ايدي حل

قالتها بانفعال ليقول شريف

لو مراد جه في يوم من الايام وقالي عايز اخد نيره تعيش عندي مش هوافق انتي بنتي محدش يقدر يستغني عن بنته يا نيره

_ مفروض بعد الكلمتين الحلوين دول تسمعي كلام بابا وتغيري هدومك

قالها فادي بمزاح حتي يقوم بحل الامر وتبدل ثيابها ويصمت سليم لتقول هي

هغيره علشان عمو شريف شايفه مش حلو

قالتها ورحلت ليقول سليم

اخرت دلعكم فيها ايه عايز افهم

* انا لما اخطبها هغيرها واخليها تبطل لبس ده

قالها فادي بثقه واضحه ليقول سليم

ونبي اتنيل علي خيبتك باماره الفستان بتاع الحفله هه

لوي فميه بضيق واضح وهو يقول

متفكرنيش يا شيخ

جلست العائله باكملها علي المائده لتناول الطعام ونيره تناول طعامها في صمت

* عملتي ايه في امتحانتك يا نيره

قالتها اشرقت بتساؤل

* حليت يا اختي

قالتها نيره باقتضاب ركلها فادي بخفه في قدميها لتقول هي بابتسامه مصطنعه

اهو يعني الحمدالله ربنا يستر ميرسي يا شوشو علي سؤالك

وعين فادي معلقه علي مريم يريد فهم لماذا كذبت عليه ..

لاحظت نيره نظرات فادي الي مريم ابتسمت ساخره وهي تهتف بداخلها

ماشالله العيله كلها سحابه اشرقت سحبت سليم وادي فادي البت سابته وهو لسه مېت عليها

لمحها تنهض من مكانها لحق هو الاخر دون ان يلاحظ احد وهتف

كدبتي عليا ليه يا مريم !

انتبهت اليه هاتفه

كدبت عليك في ايه

ليقول هو بثبات

العمليه وان اختك حليت المشكله

* لانك لو اخر واحد في الدنيا انا مش هتجوزك يا فادي ولا هسامحك

* ده علي اساس اني كنت هتجوزك علشان مېت في دابديبك مثلا

حركت راسها بالنفي وهي تقول بابتسامه

لا علشان تصلح غلطتك بس انا بقي شايفه انك تصلحها مع نيره وضعها اصعب مني تخيل تكتشف فجاه الي حصلها يا تري وضعها هيكون ايه !

او رساله صغيره كده ليها شبه رسايل الي كانت بتبعتها ل اشرقت

ضغطت علي شفتيها هاتفه باسف مزيف

يا تري هتعمل ايه لو فجاه كده جاتلها رساله وتعرف كل حاجه

* ريم اياكي

قالها فادي بتحذير لتقول هي ضاحكه!!!!!!!!!!!!!!

***************************************

 بقلم… يارا رشدي

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *