Subscribe in a reader رواية مليكة و الشيطان البارت 17 كامل - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/18/2024

رواية مليكة و الشيطان البارت 17 كامل

رواية,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية رعب,رواية كاملة,روايات حارة شوف,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات,رواية روسية,رواية شعرية,حكاية,رواية يابانية,ر

ريان / انتى طيبة اوى

مليكه / وانت كمان

ريان / مظنش

مليكه / لا كل انسان فى الخير والشر بس هو الى بيختار

ريان / بس انا كان لازم اختار الطريق دة

مليكه / لية

ريان / مكنش فية غير هو وبس

مليكه / لا اكيد كان فى طريق تانى بس انت حبيت الاسهل ومشيت فية

ريان / اية مش جعاانة ولا اية مش هنفطر

مليكه / يلاا بيناا

مليكه بتدخل القصر مع ريان وبيشوفو كنان و فهد على السفرة و فهد بيبصلهم برفع حاجب

مليكه / صباح الخير

فهد / نمتى كويس

مليكه / هو فى حد فى المكان دة ينام كويس برضو كفاية انك موجود فى نفس المكان

فهد بيبتسم لمليكه و اولفت بتروح عليهم وبتحط قدم مليكه كوبية لبن كبيرة

مليكه / اولفت قولتلك مبحبوش خدية بليز رحتو بتعصبنى

اولفت بتبص لفهد

فهد / بما انك وقفتى الحقن يبقي لازم تشربى

مليكه / مش هشربو حتى دة كمان غصب

فهد / اولفت اطلعى هاتى الحقن الى الدكتور كتبهاا من فوق

مليكه / لاا اولفت استنى اوووف انا هشربو

ريان بيكتم الضحكة و مليكه بتضرب ريان بزتونة

مليكه / مضتحكش عليااا

فهد / اشربى

مليكه / حاضر حااضر بس سبنى استوعب الاول واشوف هشربو ازاى

ريان بينفجر من الضحك و فهد بيبص لريان

ريان / اسف

مليكه / طب ممكن اشرب النص اصلهاا كبيرة اوى والله

فهد / اولفت الحقن

مليكه / ابو شكلك يارب تموت علشان ارتاح منك

فهد / اشربى

مليكه بتاخد اللبن وبتشرب نصهاا

مليكه / مقرف اوى

فهد / اشربى

مليكه / اشربى اشربى حااضر حااضر

مليكه بتشرب باقى الكوبية وبتحط اديهاا على بطنهاا

مليكه / انا هفضل اكرهك لحد ما اموت

فهد / معنديش مشكلة ابدا يلاا كملى اكلك

مليكه / شبعت

فى واحد من الحرس بيدخل وبينحنى لفهد

الحارس / سيدى فى ضيفة عوزة تقابل ( الجبل )

فهد بيبص لكنان

فهد / انت لسة بتتعامل بالاسم دة لحد دلوقتى

كنان / ابدا

فهد / خليهاا تدخل

والحارس بيخرج وبتدخل بنت شابة جميلة ومعاهاا طفلة صغيرة حوالى ٥ سنين و فهد بيبصلهاا اوى و البنت بتبص لكنان بخوف و كنان بيقرب منهاا

كنان / روني انتى

فهد بيرفع ايدو لكنان انو يسكت

روني / انا جاية اسلمهالك

روني بتمد اديهاا بالبنت لكنان

روني / دى بنتك

كنان بيضحك

روني / انا خبتهاا عنك السنين دى كلهاا علشان احميهاا منك بس خلاص طريقى وصل لهناا وبس

كنان بيروح عيهاا والبنت بتخاف وبتمسك فى امهاا بقوة

البنت / ماامى ماامى انا خايفة

مليكه بتقرب منها

مليكه / هااى يا قمر اناا مليكه وانتى

البنت بتبص لمليكه بتوتر

البنت / انا انين

مليكه / االله اسمك جميل اوى

رنة / الدكتور النهاردة اكدلى ان باقى على حياتى ساعات مش اكتر من كدة معرفتش اعمل اية واسبهاا لمين وانت اخر حد فكرت فية

كنان / واناا مالى متروحى ترميهاا فى اى دهية انتى وهى

روني بعياط / ارجووك دى بنتك

كنان / وانا اية عرفنى انها بنتى

روني / اكيد مش هاجى هناا واقولك انها بنتك بالكدب

وبيشوفو دم نازل من مناخير روني و مليكه بتجري عليها بسرعة

روني / مفيش وقت ارجووك مفيش قدمي غيرك انت وبس

مليكه / انين حببتى تعالى. معاياا

انين مسكة فى والدتهاا وبتعيط اوى

كنان / لو مخرجتيش من هناا حالا هقتلك انتى وهى يلاا

روني بتروح على فهد وبتنزل على ركبتها قدمه وبتبوس رجلو

روني / انا كنت خدمتك ارجووك

مليكه بتعيط من الى بتسمعو و الى شيفااة و بتروح عليهاا بسرعة و فهد بيمسك مليكه وبيبعدهاا بعيد

فهد / مليكه اطلعى فوق

فهد / وانتى اخرجى من هنااا يلاا

روني مكنهاا على الارض مبتتحركش و كنان بيتعصب وبيدفعهاا برجلو بقوة و روني بتقع على الارض ومبتتحركش ودم خارج من مناخيرها ومن بوقها و مليكه بتصرخ وبتجرى عليهاا بسرعة و بتشفهاا

مليكه بتعيط اوى / اتصلو بالاسعاف بسرعة مفيش نبض

والبنت الصغيرة بتجرى على امهاا و مسكة فيها وبتعيط

مليكه / دى ماتت

كنان / فى دهية

كنان بيبص للحرس

كنان / خدو الزبالة دى وارموهاا برة يلااا

والحرس بيروح على روني وانين وبيخدوهم و مليكه بتصرخ

وبتجرى على البنت الصغيرة وبتحضنها

مليكه / لا سبوهاا ارجووك خليهم يسبوهاا فهد ارجووك

كنان خليهم يسبوهاا دى بنتك

فهد / مليكه اطلعى فوق

مليكه بتخرج من القصر على الجنينة وبيشوفو الحرس مسكين انين وبيجروهاا وهى بتصرخ و مليكه بتجرى على انين وبتمسكهاا من ايد الحرس

مليكه / سبوهاا سبوهاا خلااص البنت هتموت فى اديكو

الحرس / سيدتى دى اوامر الفهد لازم تتنفذ

وبيخدو انين من مليكه و مليكه منهارة من العياط وبتدخل لفهد بسرعة

مليكه / فهد ارجووك خليهاا معاياا والله مش هتعمل حااجة حرام دى بنت صغيرة ملهاش زمب ارجووك

ريان بيبص لكنان باستعطااف ومش قادر يتكلم

فهد / هتوهاا

مليكه بتبص لفهد وبتمسح دموعهاا

مليكه / شكرا شكرا

مليكه بتجري على برة بسرعة وبتجرى على باب القصر

وبتشوف الحرس بيحطو انين فى العربية مع امهاا الا ماتت

و مليكه بتصرخ عليهم ومعاها الحرس الى فهد امرو انو يجيب البنت والحرس بينزل انين من العربية

انين / مااامى ماامى مااامى

وبيخدو امها فى العربية وبيمشو برة القصر و مليكه حضنة انين وبتعيط معاهاا وبتخدهاا داخل القصر وانين بتعيط اوى منهارة من العياط و مليكه بتاخد انين فى حضنهاا

مليكه / حببتى ماما تعبانة شوية.

انين / مامى

مليكه بتمسحلهاا دموعهاا وبتحضنهاا و فهد بيسبهم وبيدخل اوضة المكتب و كنان متعصب اوى و ريان بيقرب منهاا

ريان / هاى انين ممكن نتعرف

وانين بتشهق من كتر العياط وبتستخبي فى حضن مليكه

و ريان بيملس على شعرهاا بحنية

ريان / الحمد لله انك مطلعتيش شبة ابوكى

مليكه / انين تحبى تاكلى

وانين بتهز رسها بلاا

مليكه / كدة ماما تزعل منك اية رايك ناكل انا وانتى عمو ريان

ريان / عمو

مليكه / عندك مانع

ريان / ابدا عجبنى جداا

مليكه بتفضل مع انين بتحاول تخرجهاا من حالة الرعب الى هى فيهاا

**********************************

بعد يومين

مليكه بتلبس انين جاكيت بيجامة من بيجامة بتعتهاا بعد ما بتحميها وهم بيضحكو

مليكه / اية رايك نروح نشوف اولفت عملت اكل اية

انين / اوكى

مليكه بتخدهاا وبيخرجو من الاوضة

مليكه / هنشوف مين الى هيوصل للمطبخ الاول

انين بتجرى قبل ما مليكه بتبدا العد التنازلى

مليكه / انتى نصاابة يا انين

وانين بتضحك وبتجرى و مليكه بتجرى ورها فى سعادة وبيضحكو

فهد و كنان و ريان بيتكلمو فى الشغل وبيسمعو صوت ضحكات مليكه وانين وهم نزلين على السلم و فهد من غير ما يحس بيبتسم وبيخفى الابتسامة بسرعة

انين و مليكه لما شافو فهد و كنان و ريان قدمهم بيقفو عن الضحك بسرعة

مليكه / انين شوفو التلاتة الى هناك دول المنتقمون التلاتة

مليكه بتضحك و فهد بيبصلهاا برفع حاجب

اولفت / السفرة جاهزة

والكل بيروح على السفرة

كنان / هى هتاكل معاناا

مليكه / اة انين النهاردة حبة تاكل مع بابا مش كدة يا انين

وانين بتبص لكنان بخوف وبتهز رسها بلاا

مليكه / اهو شفت اهى حبة تاكل معاك

فهد / اخرصى شوية

مليكه / حاضر انين خليناا ناكل واحنا سكتين احسن ياگلوناا احناا

وانين بتضحك هى و مليكه

مليكه / انا عوزة اخرج

فهد / لا

مليكه / انين محتاجة حاجات كتير ولبس مش معقول هتفضل كدة كتير ومحتاجة لعب كمان وتوك لشعرهاا وكمان ورق واقلام

فهد مبيردش عليهاا

مليكه / اخر طلب هطلبو منك

فهد / جهزو نفسكو

مليكه / ايوة كدة بطل بخل شوية خليك خاطف متحضر

فهد بيبصلهاا بغضب

مليكه / ولا كانك سمعت حاجة

بعد ساعة مليكه ومعاهاا انين و وره فهد و ريان و كنان وبيدخلو مول كبير

فهد / متتحركيش غير بازنى مفهوم ريان هيكون معاكو

والحرس وانا مستني هناا قدمك نص ساعة تخدى الى انتى عوزاة

مليكه / بس يعنى اناا

فهد / اية

مليكه / يعنى معيش فلوس

فهد / خدى الى انتى عوزاة وبس وقتك بدا

مليكه / تمام يافندم

ريان / مليكه محتاجين اية

مليكه / انين احنا دلوقتى فى تسوق مفتووح يلااا بسرعة

وبيضحكو اوى وبيدخلو محل هدوم اطفال وبيختارو لبس وفساتين كتيير لانين وبيضحكو اوى و ريان معاهم وبيضحك وبيروحو على محل العاب وبيخدو تقريبا من كل الالعاب الى موجودة

وطبعا مليكه انتهزت الفرصة واخدت العاب ليهاا هى كمان

وفجاة بيسمعو صوت انفجار قوى والناس بتجرى يميين وشمال

فهد و كنان والحرس بيسمعو الانفجاار وبيجرو بسرعة

بيدورو على مليكه

ريان مغطى مليكه بجسمو بسرعة

مليكه / انيين ريان انيين كانت بتجيب عروسة

ريان / مليكه اهدى خليكى مكانك ومتتحركيش

ريان بيروح يدور على انين ومش موجوودة

كنان / ريان فى اية

ريان / مش عارف سمعناا صوت انفجاار قوى وبدور على انين مش عارف فين

فهد / مليكه مليكه فيين

ريان بيشاور على المكان الى مليكه وقفة فية ومش موجودة

فهد / هقتلك يا ريان

وبيجرو بسرعة بيدورو على مليكه و كنان بيلمح انين قاعدة على الارض تحت رفوف الالعاب و كنان بيبصلهاا بغضب وبيقرب منهاا

انين / مليكه انا عوزة مليكه

كنان بيحس بنغضة فى صدرو وبيضغط على سنانو وبيسحبها بقوة من تحت الرفوف وانين بتصرخ ومش قادرة تقف على رجليهاا و كنان بيبصلهاا بيشوف رجليهاا مجروحة وبتنزف وانين بتصرخ من الالم ومن خوفهاا من كنان وبيشلها بقوة وبيخدها وبيديهاا للحارس

وبيقلبو المول علي مليكه ومش موجوودة و فهد هيتجنن وبيهجم على ريان بالضرب بقوة

و بعد ساعات من البحث

كنان / فرانكو مختفى

قهد / اقلبو علية العالم كلو والى يشوفو يقتلو

كنان / اية

فهد / اتحرك

وبيتم البحث فى كل مكان

**********************************

مليكه بتفتح عيونهاا وبتبص حوليهاا

مليكه / اناا فين

فرانكو / جوهرتى الثمينة انتى معاياا اناا

مليكه بخوف / انت خطفتنى

فرانكو / بوفى بوعدى ليكى انا قولتلك انى هنقذك منو

مليكه / انت مجنون

فرانكو بيقرب منها

فرانكو / مجنون بيكى انتى يا حببتى

وبيلمس خدهاا و مليكه بتدفعو عنهاا بقوة

مليكه / اوعة تلمسنى

فرانكو بيقرب منهاا وبيمسكهاا من خصرهاا بقوة و مليكه بتصرخ وبتضربو بقوة

فرانكو / انتى لياا اناا ملكى انااا جوهرتى الثمينة

وفرانكو بيدفن عيونو فى تجويف رقبتهاا

مليكه / فهد هيجى وهينقدنى منك يا حيوان ابعد عنى

فرانكو / هو ميستهلكيش ابدا انتى لياا اناا

مليكه بتصرخ وفرانكو بيمسكهاا بقوة وبيتهجم عليهاا وبيحاول يبسهاا بالقوة و مليكه بتعضو من شفيفو بقوة

وفرانكو بيبعد عنهاا

فرانكو / انا هعيشك ملكة

مليكه / انت حقيير ساافل فهد هيقتلك وهينقذنى منك

فرانكو / انتى كنتى عوزة تتخلصى منو

مليكه / اخلص منو بس مقاعدش مع واحد مخبوول زيك

مليكه بتنهار من العياط

فرانكو / انا بحبك

مليكه/ وانا بكرهك وبكرهو هو كمان وبكره حياتى

مليكه بتنهار من العياط وفرانكو بيقرب منهاا و مليكه بتبعد عنو بسرعة

مليكه / لو قربتلى

فرانكو / انتى ملكى اناا مستحيل اسيبك تبعدى عنى

وفرانكو بيخرج من الاوضة وبيقفل الباب عليهاا

مليكه / انت فيين يا غبى اتاخرت لية

**********************************

بعد يوم كامل فهد قالب الدنياا عليهاا ومفيش اى حد قادر يقف قصادو ابدا

كنان / فهد لقناهاا

فهد / فين

كنان / فى المزرعة الخيل بتعتك الى فى الشمال اخر مكان ممكن ندور فية

فهد / فرانكو

كنان و فهد والحرس بيتحركو بسرعة

**********************************

بعد اربع ساعات

فهد بيوصل المزرعة ومعاة الحرس و بيدخل اوضة وبيشوف

مليكه نايمة على كرسى فى الاوضة ومنكمشة على نفسهاا

وبيقرب منها وبيملس على شعرهاا بحنية

كنان/ مفيش اى حد فى المزرعة

فهد بيقرب من مليكه و بيشلها و مليكه بتفتح عيونهاا

مليكه / استنيتك كتير اتاخرت اوى علياا انت

فهد / هششش خلاص انتى معايا

مليكه / عوزة انام

مليكه بتلف درعهاا حولين رقبتو وبتنام على صدرو وبيخدهاا على العربية وبينيمهاا فى حضنو و كنان بيتحرك بالعربية

كنان / مش فاهم الى حصل يعنى يخطفهاا ويحطها فى مزرعتك ويمشى ويسبهاا

فهد بيبص لمليكه اوى وهى نايمة و مليكه بتفتح عيونها بكسل

مليكه / انين

كنان بيبص على مليكه من المراية وهى فى حضن فهد

فهد / مستنيكي هنااك

مليكه بتبتسم اوى وبتلف درعها حولين خصرو

مليكه / عندك غرامة تاخيير المرة دى

فهد / اخر مرة

مليكه / متتاخرش تانى اناا بخاف

فهد / حاضر

مليكه بتنام على صدرو

**********************************

فهد بيوصل القصر وبيشيل مليكه وبيطلعهاا اوضتها وبينيمهاا على السرير بحنية وبيغطيهاا كويس وبيملس

على شعرهاا وبيخرج من الاوضة

اولفت / سيدى الظرف دة وصل اول ما خرجت من هناا

فهد بياخد الظرف وبيفتحو وبيكون جواة صورة مليكه

وهى فى حضن فرانكو فى السرير و فهد بيصرخ وبيفتح اوضة مليكه بقوة والباب بيتخبط و مليكه بتتفزع وبتصرخ

وبيضرب برجلو الكرسى الى جمب السرير و مليكه بتخاف اوى

مليكه / انت اا

فهد / هقتلك

فهد بيقرب منها و مليكه بتصرخ وبتجرى بعيد بسرعة و فهد بيمسكهاا من رقبتهاا وبيخنقهاا

فهد / انتى انتى تعملى فيااا انا كدة

مليكه بتضربو بايدهاا ورجليهااا وبتحااول تبعدو عنهاا علشان تاخد نفسها ووشهاا بيبدا يزرق و فهد بيسبهاا و مليكه بتقع على الارض و بتحاول تاخد نفسهاا بالعفيااوبترجع بضهرها بخوف

مليكه / اا انا انا معملتش حااجة

فهد بيروح عليهاا وبيسحبهاا من شعرهاا و مليكه بتصرخ

و فهد بيرفع قدمها صورهاا مع فرانكو وهى معاة فى السرير

مليكه / لااا لاا محصلش لااا ابعد عنى اااااة

فهد بيضربهاا بالقلم بقوة

فهد / انا هخليكى تتمنى الموت

وبيضربهاا بالقلم بقوة وبينهال عليهاا بالضرب و مليكه صرختهاا مليا القصر كلو

**********************************

واولفت بتجرى على اوضة انين بعد ما بتسمع صرختهاا

و انين بتصرخ من الخوف لما بتسمع صوت مليكه بتصرخ

من الالم

اولفت / اهدى يا بنتى

انين / ماااماا مااماا مليكه

واولفت بتقفل باب الاوضة على انين علشان تمنع صرخات مليكه توصلها وبتروح تقف قدم اوضة مليكه و بتعيط من الخوف عليها و كنان و ريان بيطلعو بسرعة

كنان / فى اية

اولفت / السيد هو هو

ريان لسة هيروح على اوضة مليكه و كنان بيمنعو

كنان / ملناش دعوة يلا

ريان / انت هتسيبو يقتلهاا

كنان / هو حر كفاية الى انت فية بسببهاا

كنان بيبص على ايد ريان المكسورة والورم الى فى وشو

الى كان سببو فهد

**********************************

مليكه بتنزف من مناخيرها وشفايفهاا و فهد بيمسكهاا من شعرهاا و مليكه من كتر الصراخ مش قادرة تصرخ او تقاوم

و فهد بيمسكها من شعرهاا بقوة وبيدفعهاا على السرير

مليكه / اااة ااة كفاية ارجووك اا ا انا

فهد واقف قدمها وعيونو كلهاا غضب وشر و مليكه مش قادرة تتحرك من كتر الالم الى فى جسمهاا وبتعيط اوى

و فهد بيبص لجسمهاا الى ظاهر من الفستان الى اتقطع

من كتر الضرب وبتشوف فهد بيقلع الجاكيد بتاعو وبيرمية على الارض وبيفك زراير القميص و مليكه بتهز رسهاا بلاا وبتحاول تحرك جسمهاا

مليكه / لا فهد لاا اقتلنى

فهد / قولتلك هخليكى تتمنى الموت

مليكه بتهز رسهاا بلا بهستيرياا وبتتحرك برجليها وبترجع جسمها وري و فهد بيقلع الحزام بتااعو

مليكه / لا ارجووك اقتلنى اقتلنى بس متعملش كدة ارجووك لااا

فهد بيسحبهاا من رجليهااا بقوة وبيهجم عليهاا وبيمسك

اديهاا وبيربطهاا بالحزام وبيربطها فى السرير و مليكه بتصرخ برعب

مليكه / لااا اقتلنى بس متعملش فياا كدة ارجووك لااا فهد

ارجوك متعملش كدة

فهد بيهجم عليهاا بوحوحشية وبيلتهم جسمهاا بكل عنف

و مليكه بتصرخ وبتتوسل لية انو يسبهاا وانو يقتلهاا

وبتطلع منهاا صرخة الم صرخة انتهااء صرخة روح اتكسرت

مليون حتة

فهد بيبعد عنهاا بسرعة وبيحط ايدو على راسو وبيبص لمليكه وعلى الحالة الى هى فيهاا ومليكه مبتتحركش ولاا بتعيط ولا بتصرخ

فهد / لاا اا

وبيروح على الحمام بيقف تحت المياة البردة وبيفتكر

كل حاجة عملهاا فيهاا من وقت ماشفهاا لوقت ما كسرهاا

وبيضرب الحيط بايدو بقوة وبيصرخ

فهد / ليييية لييية

وبيخرج من الحمام وعيونو عليهاا و مليكه مبتتحركش وبيلبس هدومه بسرعة وبيقرب منهاا وبيفك اديهاا

فهد / مليكه

فهد بيسحبهاا لفوق على صدرو و مليكه مستسلمة لية نهائيا

فهد/ مليكه اصرخى مليكه

وبيشلها فى حضنو وبيشوف قطرات الدم على السرير

وبيغمض عيونو بالم وبيضمها لحضنو وبيخدهاا على الحمام بسرعة وبيحطها فى البانيو بعد ما بيقلعها بواقى الفستان المقطع من عنفو وبيفتح الماية الدافية عليهاا

فهد / مليكه انا اسف مليكه ردى علياا اصرخى مليكه ردى علياا

مليكه مبتردش عليه وبيسبها فى المياة وبيخرج بسرعة وبيشوف منظر الاوضة والسرير وعلية اثار روحهاا الى كسرهاا وبيشيل الغطاء من على السرير بسرعة وبيرمية فى السلة وبيحط ايدو على دماغو وبيحاول يستوعب هو عمل اية ولا يعمل اية

وبيبص على باب الحمام وبيدخل بيشفهاا زى ما هى وبيسحب برنس الحمال وبيشلها من المياة وبيغطيهاا وبيخدهاا على السرير وبيجرى على الدولاب وبيجبلهاا

هدوم وبيلبسهاا كويس لان جسمهاا بيترعش

فهد / مليكه انا مش عارف عملت كدة ازااى مليكه ردى علياا

مليكه جسمهاا بيترعش و فهد بيخاف اوى وبيخرج من الاوضة بسرعة بنص عريان

فهد / اوولفت اوولفت

اولفت / نعم سيدى

فهد / دكتور بسررررررعة

واولفت بتجرى بسرعة و فهد بيرجع على اوضة مليكه

وبيتصدم لما بيشوف ان مليكه مش على السرير

فهد / مليكه

فهد واقف مصدوم لما بيلمح مليكه وقفة على سور البلكونة

وبيجرى عليهاا

فهد / مليكه لاا

مليكه / بكرهك

وفجاة بترمى نفسهاا من البلكونة وجسمهاا بيطيير قدمه

فى الهوى و فهد بيصرخ

فهد / مللللللللللليكه

 ****************************

بقلم…وردة

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم 😉

يتبع💖💖 

 

لقراءة البارت 18 كامل من رواية مليكة و الشيطان كاملة

اضغط هنا

 الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا

G
M
T
Y

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *