Subscribe in a reader رواية فضيحة نيرة البارت 28 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/13/2024

رواية فضيحة نيرة البارت 28


رواية,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات,روايات حارة شوف,رواية ارض زيكولا,رواية غموض,رواية جريمة,رواية برمون,رواية شعرية,رواية بوليسية,رواية أرض زيكولا,سلسلة الرواية,سلسلة رواية bermon,روايه,سلسلة الرواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية,رواية الأبله,رواية خيالية

 

عند فادى وهو يقرأ دفتر نيرة💔💔

انا عارفه نفسي مش ضحيه يا سليم ولو مكنش حصل في عيدميلاد كان هيحصل يوم ما روحت لحازم بيته مش محتاج كل شويه تفكرني اني مش ضحيه بس انت واخوك السبب انا عمري ما كنت هعرف ولا هوصل لحازم ده بس فادي هو الي صمم ياخدني عيدالميلاد وانت خطبت وعيشت حياتك خلتني احضر خطوبتك وڼار بټحرق جوايا كنت ھموت يا سليم وانا شايفاك قاعد مع واحده غيري ..انت وعدتني من صغري انك هتتجوزني فهمتني انك لما تكبر هتجوزني خلتني اعيش وابني احلام وفظ لحظه جيت هديت كل حاجه فوق دماغي

مكنتش حاسه بنفسي لقيت حازم بيقولي ممكن تديني رقمك ادتهوله كلمته مره وبعدين لقيت كلامي معاه بيخليني انساك وابطل افكر فيك عجبني الموضوع ..

انت وفادي السبب في حاجه وحشه حصلتلي حتي لو مش ضحيه بس انتو السبب وانا عمري ما هقدر اسامحكم ولا هنسي انك خۏفت تفضح فادي علي حسابي

وانت كمان يا فادي انا مش هسامحك عمري ما هسامحك

انتهي فادي من قرات اخر صفحه مكتوبه بعدم رضا اطلاقآ ..

هل جنت نيره ! تتحدث معهم عن طريق الاوراق !!

اكثر من صفحه تتحدث فيها معهم ..

______________________

توقفت السياره امام القصر الخاص بمراد ليقول حسام

هو ده بيت والدك !

اومات راسه بنعم ليقول هو پصدمه

يعني انتي تبقي اخت ريم !!

* انت تعرفهم !

* انا ساكن قريب منهم جداا وكمان انا وريم وماجد يعتبر متربين مع بعض بس غريبه محدش جاب سيرتك خالص

* هما مش فاكريني اصلا

خرجت من السياره ولكنه لحقها حسام وهو يقول

هوصلك استني

* مفيش داعي ..

صمم حسام ان يوصلها الي داخل القصر وبالفعل وصل كلاهما الي الداخل وطرق حسام الجرس بعد عدده ثواني قامت الخادمه بفتح الباب لتقول ريم

مين يا صباح !

اقتربت ريم من الباب لتجد حسام برفقه نيره هتفت هي

حسام !!

*انا جيت علشان اوصل الانسه نيره حصلت حاډثه بسييطه بالعربيه بتاعي

قالها بجمود وهو ينظر لريم

كادت ان تدلف نيره الي الداخل ولكن منعتها ريم عندما انتبهت اليها وقالت

انتي داخله فين ! روحي اقعدي مكان ما

كنتي قاعده وابعدي عننا بقي قولتلك ماما مش هتستحمل هتروح فيها حرام عليكي عايزه تحرميني منها ليه !!

ثم تابعت برجاء

انتي مجربه يعني ايه تخسري مامتك ابعدي يا نيره وروحي لحالك اونكل شريف بيعاملك احسن معامله وبيحبك كانك بنته كملي عنده بقيت حياتك وانسي هنا من فضلك

* انا ليا مكان هنا زيك بالظبط

قالتها نيره لتقول ريم

محدش عايزك هنا مش معقوله هتعيشي مع ناس مش طايقاكي حتي بابا مش عايزك

قالت جملتها الاخيره ثم اغلقت الباب ظلت نيره تتطرق الجرس بقوه اكثر من مره ولكن لا اجابه ليقول حسام

انا عارف ريم كويس مش هتفتح خلاص

* انا مش همشي من هنا بسهوله

*وهما مش هيفتحوا خلاص هي قالت الي عندها وقفلت الباب في وشك

ضړبت الباب بقدميها بقوه ليقول حسام

تعالي اوصلك لعمك الله يسامحك بقالي سنين بعيد عن العيله والقصر ده وبحاول اتعافي منهم جيتي انتي وفي ثانيه رجعتيني لصفر تاني

قال جملته الاخيره بضيق تسائلت نيره باستغراب

هما عملولك ايه

* تعالي طيب نمشي من هنا الاول

نظرت الي ذلك القصر طويلا ثم تنهدت بقوه وتحركت مع حسام ..

***********************

تجلس في السياره وتنناول الوجبه الخفيفه التي احضرها لها حسام وهي عباره عن سندوتشات وبحانبها بعض المخلل ومشروب غازي ويحكي لها قصته مع تلك العائله وتحديدآ ريم

هتفت بحماس وهي ترتشف المشروب

من غير ما تكمل انا اقولك بعد قصه حب الطفوله الفظيعه الي كانت بينكم دي بعد ما كبرت ودخلت الجامعه راحت خازوقتك وقالتلك معلش انا بحب واحد تاني وانت بنسبالي زي اخويا

* برافو عليكي عرفتي ازاي !

قالها حسام باستغراب لتقول هي

يعني هي هتجيبه من براه ابن عمها مين

* مش فاهم قصدك ايه !

تناولت قطعه من الطعام وهي تقول

مش لازم كل حاجه تفهمها

* لما انتي مېته من الجوع كده مكنتيش عايزه تاكلي ليه في الاول !

لتجيبه هي

بصراحه كنت خاېفه تكون حاططلي منوم في الاكل ولا حاجه

* وانا هنومك اهبب بيكي ايه !

مدت ذراعيها ورتبت علي كتفيه وهي تقول برسميه مزيفه

انت شكلك محترم اوي يا استاذ حسام انا دلوقتي عرفتك هي ريم خازوقتك ليه

انهت جملتها تلك وابعدت يديها ليقول حسام

ليه يا اختي

لتقول هي

مش مهم بقي اهي خزوقتك وخلاص ممكن تتحرك بالعربيه وتوصلني بيت عمي 

******************

توقفت السياره امام منزل شريف الذي وصفته له نيره لتقول هي بابتسامه

ميرسي خالص علي الاكل والرغي الكتيير ده انا بقالي اربع سنين متكلمتش كده

_ واشمعني اربع سنين

_ لا ده احنا كده مش هنخلص في الكلام يلا سلام وفرصه سعيده اني اتعرفت عليك

قالتها وهبطت من السياره وحسام يتابعها بعينيه ..

الي ان قام شخص ما بفتح الباب لها ودلفت هي الي الداخل ..

وعندما اختفت هي من امامه تحرك هو يسيارته ...

********************

وفي الداخل ..

هتفت ناديه

قولتلك مش هترتاحي هناك مسمعتيش الكلام

جلست نيره علي الاريكه وقالت بحسره

علي اقل عرفت قيمتي عند بابا

_ هو قالك حاجه !

قالها شريف لتقول نيره

كتيير يا عمو قال كتير وكله كلام يدبح ده لو جوز ام مكنش هيقولي كده

منذ ان عاد الي المنزل وهو يبحث عنها علي شبكه التواصل الاجتماعي الفيسبوك ..

واخيرآ وجدها امامه قام بفتح ملفها الشخصي ثم النظر الي صورتها الشخصيه وهي صغيره من الواضح ان تلك الصوره وضعتها قبل خمسه اعوام ..

بالاضافه الي صفحتها فارغه لم تنشر بها اي شئ منذ خمسه اعوام

هتفت بتفكير

هي عامله حساب تاني غير ده يعني ولا ايه !!

ظل يبحث ولكنه لم يجد شئ .. قام بفتح ذلك الملف الشخصي وقام بارسال طلب صداقه لها وهتف حسام

هيبان لو بتفتحه اكيد هتقبل طلب الصداقه ..مر اكثر من يوم وهي لم تقبل طلب الصداقه ذلك بالاضافه انه انتظرها امام منزل عمها في السياره ولكنها لم تخرج منذ اخر لقاء بينهما ...

لا يدري لما يبحث عنها هكذا ولكنه يريد التحدث معها ومعرفتها اكثر واكثر ..

وفي الداخل

تناولت هاتفها عندما وجدت شخص ما يقوم بالرن عليها قامت بالرد ليصل لها صوت مازن

* عامله ايه !

* بخير تمام

قالتها بهدوء ليقول هو

ممكن اطلب منك طلب !

سمحت له نيره ليقول هو

اديني فرصه اثبتلك حبي وانسيكي كل حاجه حصلت انا عارف اني غلطت قبل كده بس كنت محتاج وقت اقدر اتقبل الي حصلك وقت ارتب كل حاجه قدامي

فات اربع سنين يا نيره وانتي مطلعتيش لا من عقلي ولا قلبي

* عارف لو كنت قولتلي الكلام ده من اربع سنين مثلا كنت هتلاقيني طايره من الفرحه لاني كنت هشوف نفسي واحده تتحب واحده حد عايزها بس دلوقتي انا مش حاسه بكلامك ده اصلا مش قادره حتي اسمعه حاسه ان معدتي قلبت كده روح حب وادي مشاعرك دي ل اي واحده غيري يا مازن ومن فضلك بلاش تتصل بيا تاني

قالت جملتها تلك وانهت المكالمه ومازن ينظر الي هاتفه بحسره واضحه .. تلك كانت اخر فرصه امامه لنيره ولكنها هي مصممه علي موقفها ذلك ...

*******************************

 بقلم… يارا رشدي

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *