محبش اجيب مزه وحد يلمسها قبلي ومشى ايده عليها وقال.. خصوصا لما تكون لسه طازه ومحدش داقها...كده خلاص اول ختك ..لازم يبقى ختم جبران الغول
حنين زحفت لورا بخوف ورعب وقالت بدموع وقوه مصتنعه..اسمع..انت والسفله الي مخليهم بره دول لازم تعرفو كلكم اني مش هسمج لحد يقربلي انا الموت اهونلي من اني ابقى صيده سهله لناس قذره ذيكم
جبران انزهل من جرأتها وضحك ببرود وقال..حلو قوي الكلام ده..ويا ترى ممكن تعملي ايه يعني... وابتدى يقرب منها وقال..قولتلك قبل كده بموت في البنات الشرسه الي زيك..وجبتك لانك دخلتي مزاجي...ولو ابوكي دفع الفلوس برضو كنت هجيبك واقضيلي ليله معاكي فمتتعبيش قلبي وتخليني اناهد..مش ناقصه فرهده
حنين بصتلو بغضب شديد وقالت..وانا لسه برضو عند كلامي مستحيل تلمسني..ولا حتى في خيالك
جبران قال بدهشه..ايه يا بت الكلام الهندي ده..ايه ولا في خيالك انتي هتدخلي في خيالي كمان ..وقرب وحط ايده على خدها وقال بوقاحه..طب ايه رأيك اني لمستك في خيالي واكلتك اكل كمان
زقت ايده بغضب وقالت خليك بعيد عني احسنلك قولتلك مستحيل فاهم
جبران قال بسخريه ..ويا ترى هتمنعيني ازاي بقى
حنين قالت بخوف بتداريه همنعك....وبصت حواليها وجات عينها على كبايه ميه على صينيه الاكل مسكتها وكسرتها بسرعه وحطت جزأ منها على معصمها وقالت..هقتل نفسي ..هموت نفسي قبل ما تقربلي
جبران قال بسرعه..لا لا استني اوعي تعملي كده مقدرش اعيش من غيرك
وضحك بقوه وقعد على السرير وقال..بجد هتموتي نفسك..طب انا رأيي تاكلي الأول..الانتحار على معده فاضيه مش حلو..احسن يجلك هبوط لا قدر الله
💘💘
في القصر كان ضرغام هيتجنن من كلام اسامه وقال بغضب...انت اتجننت وعايز تجنني معاك..انت عايز نعرض البنت للخطر ونخليها تحت ادين الحيوا,,ن ده الي احنا عارفين نيتو ايه..طب افرض اذاها وقتها هنعمل ايه
اسامه نفخ بضيق وقال..اااووه بقى على الغباء...يا ابني وعد بنت ابن اختي انا كمان على فكره يعني زيي زيك
ضرغام قال بسرعه..لا لا مش زيي زيك... انا ربيت اسد على ايدي...انا بعتبر بناتو بنات ابني
اسامه قال بضحك..طب ربنا يخليهملك يا جدو..اسمعني بقى وبطل عصبيه هبله..احنا هنكون مع البنت ومش هنعرضها لخطر احنا بس عايزينو يضايقها شويه وغالب يعرف فيقطع علاقتو بيه او يقطع رقبتو ونخلص
ضرغام قال بضيق ..التانيه اقرب لانو فعلا لو عرف انو اتكلم معاها بس مش هيسيبو عايش.. انت عايز تحبسلي الولد
اسامه قال بخنقه..يا ابني خنقتني..واحنا روحنا فين يعني معقوله هنسيب البنت تجرالها حاجه او غالب بقتلو ويروح في داهيه ونقف نتفرج..لا طبعا...انت سبلي بس الموضوع ده..ومبقاش انا اسامه الثابت لو ما فرجتو ابن نعمان الغول
عند تاره كانت بتبكي في اوضتها وكل شويه ترن لغالب بس مش بيرد عليها طلعت بغضب شديد وراحت اوضه وعد
وعد كانت بتصلي واول ما خلصت فتحت وقالت بابتسامه..تاره معلش يا حببتي كنت بصلي
تاره بصت لها بغضب وقالت..انتي هتفضلي انانيه كده لامتى..لا وعامله شيخه وبتصلي
وعد استغربت وقالت..مالك يا تاره في ايه هو انا عملتلك حاجه
تاره قالت بغضب..انتي فاهمه كويس انا مضايقه ليه..كنتي هتخسري ايه لو طلبتي منو يقعد انتي عارفه كويس انك لو طلبتي منو مكانش هيمشي ليه الأنانيه دي حتى كنتي حاولتي علشان طنط عهد الي ربتك كأنك بنتها
وعد اتنهدت وقالت..انا قولتلو ان والدتو بتتعب وحرام يمشي بس مقبلش
تاره قالت ببكا واندفاع..كنتي حاولتي بطريقه تانيه انتي بذات لو قولتيلو انك عيزاه هنا مكانش مشي
وعد ابتسمت بدموع وقالت...وطبعا انتي فاهمه مكانش هيمشي ليه لو انا الي قولت..فايه لزمة توجعي قلبك بالطريقه دي يا تاره..انا اخر همي غالب ولو عليا مش طايقه اشوفو ولا حتى طايقه وجودو معانا ..بس كل الي هاممني انتي مينفعش تفضلي معلقه نفسك بيه كده..بصي حواليكي فيه الي بيحبك من قلبو
تاره بصتلها بغضب وقالت..بس انا بحب غالب..ومش هحب غيره واوعي تفتكري انو بيحبك..كل الحكايه انو بيحب يتسلى ...انا غلطانه اني بتكلم مع واحده انانيه زيك
قالت كده وسابتها ومشيت... ووعد اتنهدت بحزن ودخلت اوضتها وكان تليفونها بيرن..بصت لاسم المتصل وكان غالب نفخت بضيق شديد ورمت التليفون على السرير
بس غالب فضل يرن واصر جدا فاضطرت ترد وقالت بخنقه.. الو
غالب ابتسم واخد نفس عميق وهو حاسس بشعور حلو جدا لما سمع صوتها اتنهد وقال بصوت ضعيف من السكر ...وحشتيني..نفسي اشوفك حالا
وعد اتنهدت بخنقه وقالت..غالب انت شارب مش كده..استغفر الله العظيم يارب ..ااووووف
غالب ضحك وقال...منا قولتلك مية مره ارحميني واقبلي بيا...وهتوب على اديكي وتكسبي ثوابي...انا مستعد اسيب اي حاجه علشانك
وعد قالت بخنقه منو ...روح استحمى يا غالب علشان تفوق وناملك شويه
غالب ضحك وقال..انا هموت واستحمى..بس وانتي بين اديا ..تخيلي لو احنا بنستحمى سوا ياااااه
بس قبل ما يكمل قفلت في وشو بص للتليفون وضحك وقال..ده هيبقى اجمل ايامي..قريب يا وعد قريب جدا ..وبقى يفكر في كلام جبران بس نفض الافكار من دماغو وقال. لا..لا طبعا ايه الغباء ده
عند جبران كانت حنين بتبصلو بزهول من برودو واتنهدت بحزن ورمت القزازه وقعدت على الارض وبقت تبكي
جبران ابتسم وقرب منها وقال..اشش مش بحب النكد..انتي بتبكي ليه...وقرب منها وقال...بعد ما تبقى في حضني هتبكي لانك رفضتي ولسه هيلمسها دفعت ايده وقالت بغضب..اسمع..انا..انا ممكن اشتغلك بالفلوس الي اخدها ابويا يعني انا شاطره وبعرف اعمل كل حاجه..بس تسبني في حالي
بصلها بدهشه شديده وانفجر من الضحك بقى يضحك من قلبة واترمى على السرير وهو بيضحك وقال ...تشتغليلي...انتي عندك علم ابوكي خسرني كام
قالت بدموع وبرائه..انا هشتغل بيهم كلهم حتى لو هشتغل ١٠ سنين
جبران ابتسم بسخريه وقال...١٠ سنين..يا طيبة قلبك..ابوكي يا حلوه خسرني بضاعه ب ١٢ مليون جنيه هتشتغليلي بيهم
اتسعت عنيها بزهول وقالت.. كام
قال بتأكيد ...١٢مليووووون...هتشتغلي ايه بيهم يا ترى ده انتي لو اشتغلتي مية سنه مش هتشتغلي بنصهم وبصلها من فوق لتحت وقال...بس فيه حاجات عندك اهم من الشغل واتجيب المبلغ ده في اقرب وقت
حنين بصتلو بغضب لانها فاهمه قصدو وبقت تضم الفستان بتاعها عليها
جبران بصلها وقال بامر..تعالي..نامي جمبي هنام بس متخافيش انا اصلا تعبان انهارده يلا
حنين قالت بخوف ..انا هنام هنا على الارض
جبران بصلها بطريقه تخوف وقال..انا مبعيدش كلامي مرتين..انجزي
حنين قربت بخوف ونامت على طرف السرير ولكن جبران شدها لحضنه بقوه بقت بين اديه وكان جس٨مها بيرتعش جدا ومرعوبه
جبران مهتمش لخوفها وبقى يلمسها ويمشي ايده على جس٨مها وهيه كانت بتترجف قالت بصوت مرعوب..خا..خايفه...انا...انا خايفه قوي..وانبي..وانبي
جبران بعد عنها بسرعه وجات في بالو ذكرى غريبه ومؤلمه لطفل عمره ١٠ سنين كان محبوس في مكان تحت الأرض وضلمه جدا ودخل راجل مكانش شايف ملامحو وبقى يقرب عليه بطريقه مخيفه وطلع كرباج وبقى يضرب بيه على الارض
انكمش الطفل على نفسو بخوف وقال بصوت مرعوب..اناا..خايف..وانبي..وانبي يا عمو..وانبي طلعني من هنا..انا..انا خايف..خايف قوي
جبران غمض عنيه وبلع ريقه وبصلها وعيونه بيلمعو بالدموع ومقدرش ينطق مشيي بسرعه وسابها باصه لطيفه باستغراب
اول ما خرج قال للحارس اقفل الباب ومحدش يقرب منها ولو طلبت حاجه هاتوهالها...قال كده ومشي من المكان بسرعه
في قصر الثابت كانو كلهم مجتمعين على الغدا وعهد قاعده مش بتاكل وعد حطت ايدها على ايد عهد وقالت..علشان خاطري لو مأكلتيش كمان انهارده مش هاكل يرضيكي اتعب
عهد بصت لها وابتسمت وقالت بدموع ..لا..ميرضنيش يا قلبي انا باكل اهوه وبقت تاكل بدموع
ضرغام اتنهد بخنقه وقال..هيرجع انهارده..اتغدو وانا هرجعو
عهد بصتلو بفرحه وقالت بجد يا ضرغام
ضرغام ابتسم وقال..و امتى ضرغام كدب عليكي ..هرجعهولك ..كلي بقى ومتوجعيش قلبي
عهد بقت تاكل بسعاده واسامه قال ..ده انت الي وجعت قلبي ياعيني عليك صحيح ميهدش الجبال الا الجمال
الكل ضحك وشوق بصتلو وقالت..دي ناس بتحس ملكش دعوه بالكلام ده انت
اسامه شهق وقال..يا الظلم الي في البشريه انا مليش دعوه بالكلام ده طب عارفين يا ولاد النكاره دي انا كنت بكتب فيها شعر
شوق قالت ..اممم..ايوه فعلا قولهم على شعر الجزمه..ده كان جامد
اسامه قال بمشاكيه ..مهو الجامد بتقلو الجامد
نديم ضحك وقال.بس الشعر ده جامد بشكل انا عارفو ..وضحك تاني
اسامه بصلو وقال..اشش ايه.هتسيحلي كفايه عليا محاسن واحد في البيت
اسد بصلو بضيق وقال..اشرب البحر لو طلعلك زيي هو انت اتخلف حد عدل
نديم قال بضحك ليه كده بس يا اس ده اناحبيبك
اسد قال معلش يا نديم مش قادر انسى انو ابوك
الكل ضحك وضرغام قال بس بقى بطلو هري..خلينا في الجد..بكره باذن الله لما يجي غالب هنقرى فاتحة الولاد..فارس ابني على بنتك روزان يا اسد وموضوع غالب ووعد نأجلو شويه لحد ما ربنا يهديك
💘💘💘💘
اسد قال..روزان وفارس انا موافق وتمام لاكن غالب ووعد ده موضوع تنساه وغير قابل للنقاش
فارس بلع ريقه بصعوبه وبص لامه الي نزلت راسها بحزن
بقلم..زهرة الربيع
ورزان وقفت وجريت على اوضتها بسرعه وغضب
ضرغام قال..هو فيه مشكله ولا ايه
اسد قال لا مفيش هيه روز بتدلع انا هلاقيلها احسن من فارس فين
فارس اتنهد وقام اما نديم فكان ضاغط على الكبايه في ايده لحد ما انكسرت
الكل بصلو وامه قالت بخوف ..حبيبي ..يا لهوي ايدك بتنز،،ف
نديم قال ..انا كويس عن اذنكم
اسامه اتنهد وحاول يبتسم وقال..الف مبروك يا ضرغام...مبروك ..الاولاد فعلا لايقين لبعض
وعد كانت بصالهم بحزن وتاره كانت مبسوطه جدا بقرار جواز فارس من روزان
روزان طلعت اوضتها وهيه بتبكي ولسه هتقفل الباب شهقت بخضه لما دخل نديم وقفل الباب وراه
روزان قالت بخوف ..يخربيتك..اطلع حالا لاحسن حد يجي
نديم قال بغضب..خلي الي يجي يجي مبقاش يهمني ايه موضوع فارس ده
روزان قالت بقلق ودموع ..انا..انا مليش دعوه والله ..ده عمو ضرغام مصر يجوزنا احنا الاتنين لاولادو و
قاطعها بغضب وقال.انا مليش دعوه بعمي ولا بأختك هيه حره..انا ليا دخل بيكي انتي...انتي مراتي يا روزان..مراتي..ومش هقف اتفرج على مراتي وهيه بتتخطب قدامي
روازان قالت بخوف..اشششش ارجوك اهدي ومتقولش مراتك دي لحد يسمعنا
شدها عليه بغضب وغيره وقال..خلي الي يسمع يسمع انا مليت من الخوف منهم انتي بتاعتي ليا انا وبس.. انتي مراتي يا روز مراتي وقرب قوي وقال....مش كفايه انك وحشاني اسبوع كامل مش عارف المسك ولا اقربلك وقرب من شفايفها وقال..وحشتيني قوي..قوي انتي ليا انا وبس وبا،،سها بقوه... وهنا الباب اتفتح فجأه ووووووو
💘💘
خدتو بالكو من الي اتقال ده يبقى الي جاي دماااار من غير كلام ياترى مين الي دخل وايه الاسرار الي لسه مخبايه وايه الأسرار الي في طفولة جبران حكايات رهيبه واسرار خطيره في البارتات
******************************
الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري اضغط هنا
بقلم...زهرة الربيع
ايه رايكم فى الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها
توقعاتكم
يتبع
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق