Subscribe in a reader رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 13 و 14 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

1/27/2024

رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 13 و 14


رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,روايات حارة شوف,روايات,رواية موسيقية,فن الرواية,كيف تؤلف رواية,روايات مخيفة,عالم الرواية,سلسلة الرواية,كتابة الرواية,كيف اكتب رواية ناجحة,روايات رعب مسموعة,فن كتابة الرواية,رواية رومانسية مسموعة,رواية ١٩٨٤,رواية غموض,رواية أرسس,تعلم كتابة الرواية,نصائح لكتابة رواية ناجحة,رواية جريمة,رواية برمون,سلسلة الرواية بيرمون,سلسلة الرواية bermon


الجزء الثالث عشر💗💗💗

جاسر : اى دا انا مش عارف اركز فى اى حاجه ليه ليه كل شويه صورتها تيجى فى بالى انا عايز أبعد مش عايز اغصبها عليا علشان مترجعش تندم بس فى نفس الوقت لو بعدت مش هقدر اعيش انا بقيت تايهه خلاص مش عارف اعمل اى

ليقوم و يذهب لفلته

يدخل فيجد الجميع قد غادر بالفعل و تجلس هى وحيده و على ملامحها الحزن ليقول جاسر : نور عايزك فى موضوع مهم

لترتبك نور بشده و تقول : موضوع اى ي جاسر قلقتنى

جاسر : انا مسافر ي نور و مش عارف هرجع امتى

نور : خضتنى ي عم قولت انا عملت مصيبه و حالا هينفوخنى

جاسر : طيب سلام

نور: استنى ياسطا سلام اى مش فى معزه جايه معاك و لا يكونش فاكرنى رجل كنبه و هسكت لا ي عم انا جايه معاك

جاسر : لا ي نور مش هتيجى معايا انا رايح لوحدى و مش بهزر على فكره

نور : طب و المعزه قصدى انا هتسبنى ازاى و هتيجى امتى

جاسر : مش عارف احتمال اتاخر جامد هناك أما انت هوديكى لمامتك انت من الاول مكونتيش موافقه عليااا و انا حالا اهو اكتشفت أن خلاص لازم نرجع زى ماكنا انا هسافر تانى و ارجع لحياتى و انت كمان هترجعى لحياتك و لو عاوزه تتطلقى مفيش مانع

أما هى أصبحت لا تشعر بشئ هل فعلا سوف يطلقها لا لن تسمح له بذلك حتى و إن كانت لا تعرف مشاعرها بعد و لكن ما تعرفه انها لا تريد الطلاق و هذا الفراق و لكن بداخلها شئ يقول ان هو يكذب عليها فهو قد حارب كثيرا من أجلها و الان سيتركها بسهوله

نور بذكاء : طااايب و أدى قاعده ي ابنى لحد ما تطلقنى و الشقه من حق الزوجه على فكره و زى مانت اخترت حياتك القديمه انا بقى هبقى احسن منك و اقولك تخلص شهور عدتى من هنا و اجوز واحد غيرك من هنا ايوا ي اخويا انا مش هفضل كدهو

ليثور هو كيف تقول هذا أمامه كيف تقول إن أحد آخر سيمتلكها غيره ليقول بصوت غاضب انتفضت على أثره : الكلام دا تشليه من دماغك ي هانم انت ليا انا لوحدي فاهمه و لا تحبى افهمك

نور بحده مصطنعه: اى ي عم ما ترسى على حل هتطلقنى و اروح انحرف و اعيش حياتى و لا هفضل فى وشك كده على طول

جاسر : تنحرفى ي نور تصدقى ي بت انا هربيكى من اول و جديد لحد ما تقولى أن الله حق

نور : العب غيرها ي شاطر قديمه كنت عرفت تربى نفسك الاول ي اخويا

جاسر بحده : ماشى ي نور الكلب و يكون فى علمك مفيش طلاق و هتفضلى مراتى و لو وصلت انى احبسك هنا هعمل كده ي نور و كمان مش مسافر ي ست هانم انا قاعدلك أما اشوف اخرتها معاكى

نور : ي ابنى مش قلت هتسافر دا الواحد هينبسط لما تفلسع قصدى تسافر قصدى هيزعل جامد جامد

جاسر و قد بدا بالاقتراب منها ؛ ماشى ي نور انا هعرفك انت بتعملى اى عايزه تطلقى صح لا و كمان تتجوزى و تنحرفى

نور : مين دا ياخويا ينقطع لسانك يووه قصدى لسانى لو قولت كده يمكن انت عندك ثقب الاوزون فى ودنك و بتسمع غلط اعمل اى انا بقى

جاسر و قد أصبح قريب منها بدرجه كبيره : بقى انا عندى ثقب فى ودنى ي نور الكلب

نور : لا ي عم انت زى الفل و بعدين كل شويه نور الكلب اى ي حبيبى ناوى تجبلى كلب و لا اى بص انا مش هقبل بأقل من واحد لولو صغنن كده و بعدها اصبح جاسر أمامها لا يفصل بينهم سوى بعض السنيمترات لتشهق نور و تقول : عااااااااااااا ولا انت مقرب كده يلا و الله اتصل ببلوس الاداب يخلصونا من الناس دى عااااااااااااا لتجرى سريعا و هو خلفها

ليحلقها و يجلبها من ملابسها و يقول : اى شغل العيال دا

نور : و انا مالى ي لمبى عااااااااااااا

جاسر و قد ألقاها فسقطت على الأرض : سرعتينى يخربيتك دا صوت بنت و لا عرسه انا غلطان انى اتجوزتك اصلا اوووف عيله رخمه

نور : واطشى

جاسر : نننننععععععمممم

نور : بقول معاطى اصلى جعت و كان فى قبل كده بيعمل اكل يجنن اسمه معاطى ما تروح كده ي كابتن بدل مانت ملكش لازمه كده و هات لينا ناكل

جاسر : طيب اتفضلى قدامى اما نشوف هنطفح اى

نور : نطفح اى الألفاظ دى ايش هذا افرد حد لا سمح الله كان واخدك قدوه و سمعك بتقول كده يقول اى

جاسر : نور عدى يومك

نور : قال نور عدى يومك فاكر نفسه شاروخان و هو اخره اكشاى حومار اصلا

جاسر : ملكيش فيه شئ ميخوصكيش انا عثل و البنات فى كل حته هتموت عليا هتلاقيكى غيرانه بقى

نور : و اغير على اى بلا نيله

جاسر بخبث : تمام عادى و اهو بكره اروح الشركه و هلاقى كله عاوز منى بس نظره

نور بهمس سمعه جاسر : عااااااااااااا قول كده بقى انا كان قلبى حاسس من ساعه ما شوفت سردين دى طاييب أما طلعته عليك و عليها ي جاسر الكلب

جاسر بصوت عالى : نورررر

نور : انى اسف طب بص خدنى جربنى فى الشركه و الله هبقى هادئه

جاسر ؛ قديمه دى ي حلوه

نور : مهو ياما تاخدنى ياما هسوحك على السوشيال بقى و اطلع اشاعات بقى و افضحك ياما تاخدنى معاك الشركه و اسامحك

جاسر : تسامحينى ليه بقى أن شاء الله

نور : عااااااااااااا انت نسيت و كمان عنده زهايمر ايوا انا كنت عارفه عريس اى كلام و طحينه

جاسر : عاوزه اى ي بت انت و تسامحينى على اى اصلا

نور : ي ابنى هو انت مش لسه كنت هطلقنى

جاسر : ايوا بس انت مزعلتيش عادى

نور : اثبت انى مزعلتش عااااااااااااا على العموم اعتبر انى زعلت و صالحنى بقى

جاسر : و كمان اصالحك ليه أن شاء الله ي اختى

نور : علشان زعلتنى ي جسوره

جاسر : عاوزه اى ي نيله حالا

نور : ي ابنى احترمنى ي ابنى انا مش قدك

جاسر : طيب ياما انجزى عاوزه اى

نور : البس و اخرج تاكلنى بره و تجبلى شيكولاته كتيييير

جاسر : اجليها بقى ي نور عايز اناام

نور : لا يعنى لا و هتخرجنى و هطلع البس

جاسر و قد اتى بباله فكره خبيثه فابتسم و قال : ماشى ي روح الجاسر اطلعى اجهزى

نور تنط فى مكانها من الفرحه و تقول : هيييه يحيا جاسر يحيا جاسر فابتسم جاسر على. طفولتها و بعد أن ذهب قام بالاتصال بشخص مجهول .....

⁦*******************

بقلمى سلمى احمد

⁦********************

الجزء الرابع عشر💗💗💗💗

جاسر : ......

المجهول : تمام ي فندم

جاسر : مش عاوز ولا غلطه و الا متلومش الا نفسك

أما فى الاعلى كانت نور تتراقص فرحا فهى لا تستطيع الابتعاد عنده و قد فعلت هذه الخطه عندما علمت ان هو يريد السفر و الابتعاد عنها فارتدت ملابسها فى جو من الفرح فأردت فستان من اللون الاحمر لتصبح ايه فى الجمال لتقول لنفسها : اى ي بت الحلاوه دى و الله خساره فيك ي ابن حكمت بس هربيك ماشى

أما فى الخارج كان جاسر ينتظرها و عندما وجدها تنزل بهياتها الخاطفه الأنفاس وقف ينظر لها كالمغيب هل هذه فعلا فتاته هل هذه نور

نور : اى ياسطا فى اى عارفه أنى جمر و جمالى لا يقاوم بس لم عيونك برضو ي عم انا بكسف

جاسر : هو فين الكسوف دا ي اختى

نور : اى دا هو مش باين عليا و لا اى صدمتونى

جاسر : لا ي اختى مش باين عليكى

نور : لا بص بقى ي عم افردلى وشك كده انا عاوزه انبسط و اطلب اكل كتير و اغرمك ههههه

جاسر : ماشى ي ستى و قبل ذهابهم لاحظ شئ على وجهها

جاسر : نور اى اللى وشك دا

نور باستهبال: اى دا فين دا فى اى

جاسر : نور متعصبنيش اى الاحمر اللى على وشك دا

نور : جمااال ربااانى

جاسر : يعنى الأحمر دا جمال ربااكى

نور : ايون حماار ربااانى انا حلوه اصلا ي ابنى مش مهم رايك يلا بقى

جاسر : نوررر اطلعى امسحى الزفت اللى على وشك دا

نور : اى جو ابله النظره دا فى اى ي عم مش همسح حاجه

جاسر : نور مبهزرش اطلعى امسحى الزفت دا و الا مش هيحصل كويس

فجلست نور على الأرض و قالت : هييه و أدى قاعده اما نشوف اخرتها مع القفيل دا

جاسر : طيب ي نور انا هوريكى القفيل دا هيعمل اى و اخذ يقترب منها

نور : ولا ي جاسر انت بتقرب كده ابعد و النبى لحسن شكلك بخوف

جاسر و قد اقترب منها و حملها و قال : انا بقى هوريكى شغل القفل بجد علشان بعد كده تسمعى كلامى ي حرمى المصون و ذهب بها للأعلى و ذهب إلى الحمام و قام بلنزالها و جاء بكثير من الماء و اسكبه عليها و قال : علشان تبقى تتحدينى اوى

نور : عااااااااااااا بغرق يخربيتك انت مجنون حد يعمل كده فى زوجته ربنا ياخدك ي بعيد بقيت شبه الكتكوت المبلول

جاسر : قدامك خمس دقائق و الا هلغى الخروجه

نور : و هترجع فى كلامك يااض

جاسر : ملكيش دعوه كلامى يتنفذ قولت خمس دقائق لو اتاخرتى خلاص خليكى و انا مش مسؤول

نور : اى الذل دا ي عم خلاص ألغى رحلتشى

جاسر : و هو كذلك برضو كده احسن

نور : لا و النبى استنى ي عم هو حد داسلك على طرف ثوانى و اكون جاهزه

جاسر : أما نشوف تعالى و قد أخرج لها ثوب ابيض فى غايه الجمال لتشهق نور الله بجد حلو اوى ي جاسر دا ليا بجد

جاسر : ايوا ي عشق الجاسر يلا خلصى معدش فاضل غير ٣ دقائق

نور : اوووف طب استنى شويه طيب

جاسر : لا و لا نص دقيقه زياده

نور : اه ي عينى على بختك ي نور وقعتى فى واحد ظالم و دكتاتورى اهئ اهئ

جاسر : و شرير كمان ي اختى هو انا مقولتلكش

نور بعدم فهم: لا مقولتيش

جاسر : مش انا الشرير فى روايه أحدهم و لا اقولك انا الشرير فى روايه انا

نور : تصدق اول مره تقول حاجه صح من ساعه ما اتجوزنا

جاسر : حيث كده بقى عندك دقيقتين بس انا نازل العربيه لحقتينى اشطا ملحقتنيش خلاص يبقى نصيبك كده و اخرج انا اتفسح و اكل بره

نور : لاااااااااااااا استنى بس ثوانى

جاسر : دقيقه ي روحى

نور : اووف اطلع بررررره

جاسر : هههههه حاضر حاضر بس متزوقيش

بعدها ذهب جاسر إلى السياره و بعد وقت قصير لحقته نور عندما رآها كان سيذهب

نور : عااااااااااااا انت رايح فين استنى ياااض منك لله خليتنى البس على السلم ي ابن حكمت

جاسر و قد وقف لها : طيب اركبى ي ام لسانين قبل ما اغير رائى

نور : استنى بس ي جسوره ي عثل انت

جاسر : تصدقى ي بت انت منافقه

نور : بالله كيف عرفت

جاسر : دى احساس ي روحى

نور : هههههه طب يلا ي اخويا خرجنى بقى عاوزه اكل كتيير و اتفسح

جاسر : اخوكى 😒 هيبتى ضاعت منك لله لا و عاوزه تيجى معايا الشركه قال دانت هتفضيحنى

نور : قول انشالله

جاسر : اى!!!!

نور : و لا حاجه ي عم يلا قبل ما تغير رايك

جاسر : طيب ي ستى⁦

⁦************************

امام احدى المطاعم الفاخره كان جاسر يخرج من سيارته و معه نور حبيبته و كان قد وضع على اعيونها شريط من اللون الابيض

نور : ولا ي جاسر انت خاطفنى

جاسر : هخطفك انت ي هبله هعمل بيكى اى

نور : تصدق عندك حق نظريه برضو بس ثوانى انت حاطت البتاع دى على عينى ليه بس بس انا عرفت

جاسر و هو يعدل هياته و يقف بغرور و ثقه فهو ظن أنها فهمت أنه قام بمفاجاه لها فقال : عرفتى اى بقى

نور : انت عايز تعمينى يلا ايوا انا سمعت اللى بيحط البتاع دا و يقعد كتير من غير ما يشوف بيتعمينى اه عاوز مشوفش بعد كده عااااااااااااا اهئ اهئ مكنش يومك ي نور

جاسر بغضب: اللهم طولك ي روح تعالى أما اشوف اخرتها معاكى

نور : اووف هو خطفنى و متعصب كمان

جاسر : يلا ي زفته

نور : الزفته مش عارفه تروح فين على فكره مش بمزاجاها يعنى

جاسر و قد فهم فقام بحملها فشقت نور : اى دا انت بتعمل اى يلا احنا فى يكونش زهقت منى و هترمينى فى النيل

جاسر: مش عايز اسمع صوتك ي زفت الطين

نور: بص ي اسطا فشد جاسر على يدها و هو يحملها فقالت بالم : اااه خلاص حاضر هخرس

و دخل بها إلى المطعم فكان مزين بطريقه رائعه و كان خالى الا من موسيقى هادئه و ترابيزه واحده فقط و عندما أزال الشريط من على عيونها شهقت بانبهار : الله ي جاسر بجد المكان دا حلو اوى اوى

جاسر : مش احلى منك ي روحى

نور بخجل : ربنا يخليك

جاسر : اى دا لا استنى انت بتتكسفى و تحمرى زى البنات

نور بغضب : جرا اى ي عم هو انا مش بنت و لا اى

جاسر : ايوا كده رجعتى نور تانى بالنسبه للبنت فأنا بعتبرك واحد صاحبى اصلا ي روحى

نور و هى على وشك البكاء: بجد ي جاسر انا شبه واحد صاحبك

جاسر و قد لاحظ حزنها فقال : لا طبعا ي روحى انا بهزر معاكى هو انا عندى صحاب بالحلاوه دى

نور : اووف خضتنى ي جدع مش تقول

جاسر : طب يلا ننرقص سوا

نور : لا ي عم انا جعاااانه

جاسر : اقفلى بوقك دا انت دائما همك الاول و الاخير على الاكل

نور : ايوا انا جعااانه

جاسر ؛ طيب امرى لله اقعدى ناكل الاول فجلس و طلب لها بيتزا

بدأت نور فى تناولها و عندما دققت النظر وجدت شئ غريب فى البيتزا فقامت بالاتقاطه وسط دهشتها و قالت : اى دا الحق ي جاسر الوليه اللى كانت بتعمل البيتزا نسيت خاتمها فيها

جاسر : لا ي حبيبتى دا مش بتاعها

نور : اى دا امال بتاع مين

جاسر : اقرائى اللى عليه و انت تعرفى

نور و قد قرأت : جاسر اى دا اسمك على خاتم بناتى

جاسر : ايوا ي روحى دا هديه منى ليكى هاتى ايدك

نور : بس انت جبتلى هدايا كتير انهارده

جاسر : ميغلاش عليكى حاجه ي روحى و كمان حبيت يكون معاكى ذكره للوقت دا

فرحت نور كثيرا و ألبسها الخاتم و هم بالوقوف قائلا : تعالى بقى نرقص شويه

نور : ي عم العب بعيد انا مبعرفش ارقص اصلا

جاسر : مش مهم تعالى بس و سحبها خلفه

نور : هتعمل اى

جاسر : حوطى رجلك على رجلى بس كده ي اوزعه و انا هتصرف

نور و قد لاحظت فرق الطول بينهم فقالت : يخربيتك انت طويل كده ليه

جاسر : ربااانى 😊😊

نور : هههههههه

و بدأوا يرقصوا معا مع جو من الفرح و الرومانسيه

و فاجأه قال جاسر : نور

نور : نعم ي جاسر

جاسر : بحبك

نور بخجل : اى

جاسر و قد حملها و بدأ يلف بها و قال : بحبك ي نورى

نور و هى سعيده للغايه كانت تريد أن ترد عليه و تقول انها ايضا تحبه و لكن لم تستطع الكلام فنظرت امامها و وجدت ما يصدمها حقا ......

⁦*****************************

ياترى ايه صدم نور

توقعاتكم😍😍😍

*******************

بقلم سلمى احمد

يتبع💖💖💖💖💖



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *