Subscribe in a reader رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 3 و 4 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

1/27/2024

رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 3 و 4

 

رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,روايات حارة شوف,روايات,رواية موسيقية,فن الرواية,كيف تؤلف رواية,روايات مخيفة,عالم الرواية,سلسلة الرواية,كتابة الرواية,كيف اكتب رواية ناجحة,روايات رعب مسموعة,فن كتابة الرواية,رواية رومانسية مسموعة,رواية ١٩٨٤,رواية غموض,رواية أرسس,تعلم كتابة الرواية,نصائح لكتابة رواية ناجحة,رواية جريمة,رواية برمون,سلسلة الرواية بيرمون,سلسلة الرواية bermon

 الجزء الثالث💖💖💖

وقف جاسر ليحسم الأمر ثم قال و الحزن يظهر على وجهه : خلاص ي طنط مش مشكله بما أن الناس مشيت فعادى خليها هنا شويه لحد بس ما تاخد عليا شويه و انا وقتها هبقى اخدها بس بعد اذنك ي عمى عاوز اكلمها بس على انفراد ثوانى

الاب : اه طبعا ي ابنى اتفضل دى مراتك و لو اخدتها حالا محدش هيقولك حاجه

جاسر : تمام ي عمى شكرا لحضرتك و ذهب و اخذها معه إلى الحديقه و هى تكاد تموت من التوتر و القلق

جاسر : بصى ي نور انت حالا مراتى انا هسيبك هنا بس شويه على ما تتعودى عليا و ترتاحى علشان انا لحد حالا كويس معاكى و مش عاوز اجبرك على حاجه بس اللى عاوزك تفهميه انك حالا مراتى يعنى ي ريت تسمعى كلامى و متحاوليش تخلينى اتعصب علشان ساعتها بجد هتزعلى منى طول مانت كويسه انا هبقى كويس معاكى تمام كده

نور : تمام

و بعدها ذهب جاسر للمنزل أما نور فظلت تركض و تضحك بشده و ذهبت اللى سريرها و هى فى حاله فرح رهيبه ظنا منها أنها قد انتهت منه

نور : هيييح هم و انزاح الحمد لله طفش ي رب ما تيجى تانى ي جاسر ي ابن ام جاسر انت صحيح عسل و كل حاجه بس برضو حاسه انى خايفه منك هيه أما اقوم اغير بقى البتاع دا و اقعد اكل الواحد ملهوش غير بيت أهله برضو انا عارفه كانوا عاوزين يجوزنى و اروح معاه ازاى دا كمان

******************************

بعد مرور أسبوع

الام : اى دا ي نور انت رايحه فين

نور : فى اى ي ماما عادى خارجه ليه بتسالى هو حضرتك عاوزه حاجه

الام : نور انت قولتى لجوزك انك خارجه اصلا

نور : جوزك ايش هذا مين جوزى و ما هى إلا ثوانى و تقول اه صح افتكرت الراجل اللى اتجوزنى دا لا مش قولتله و هو ماله اصلا بيا

الام : كلمى جوزك الاول و قوليله قبل ما تعملى اى حاجه

نور : ي سلام ي اوختشى اكلم مين دا و استأذن من مين طب و الله هخرج و هو ملهوش دعوه بيا اساسا

و فاجأه حدث ما لم يكن فى الحسبان فاتاها صوته الغاضب من خلفها و هو يقول : هو مين دا ي روح امك اللى ملهوش دعوه بيكى دا على اساس انك متجوزه سوسن و لا انا اللى غلطان اساسا علشان سايبك براحتك

نور : ي لهوى يانا يما انت جيت امتى ي جدع انت

جاسر : شئ ميخوصكيش ممكن افهم بقى الهانم مراتى راحه فين من ورايا و ليه مش بتستاذن منى و لا هو عند و خلاص

نور : أهدى بس ي عم انت مالك عامل زى هولاكو كده ليه محصلش حاجه عادى فيها اى يعنى كنت خارجه هو لازم اخد رأى سعتك يعنى

جاسر : بقولك اى ي عقله الاصبع انت احترمى نفسك معايا و الا و الله مش هتشوفى خير ابدا و بعد كده و انت بتكلمنى صوتك ميعلاش و الا و الله هقلب عليكى انا ماسك نفسى عنك بالعافيه

نور : نينينينينى المفروض اخاف بقى

جاسر و قد وصل لأقصى مرحله من الغضب : نور انا بقولك كلامى يتسمع و الا و ربنا ما هيفرق معايا انك مراتى أو انك بنت اصلا و ساعتها هربيكى انا من اول و جديد على ايدى علشان مش على اخر الزمن تيجى واحده زيك و ترفع صوتها على جاسر الجارحى فاهمه و لا تحبى افهمك اكتر

لتبدأ نور بالخوف منه بشده فملامحه كانت شديده الغضب و بعدها قالت : حاضر ي عم خلاص

جاسر : كنتى رايحه فين ي هانم

نور : كنت خارجه مع واحده صاحبتى عاوزه اجيب حجات للجامعه علشان قربت (نور خلصت اولى هندسه و داخله تانيه) و لا دى كمان بقى ممنوع

جاسر : بعد كده اى حاجه تخصك انا المسؤول عنها و تيجى تقوليلى انا و بعدين اى الزفت اللى انت لابساه دا هو سياده البرنسيسه كانت خارجه كده

نور : اه و فيها اى لبسى و عجبنى( فهى كانت ترتدى فستان قصير نوعا ما )

جاسر : قدامك خمس دقائق تكونى غيرتى الزفت دا و لا اى هيكون ليا تصرف تانى معاكى و اه كلمى صاحبتك دى قوليلها انك هتيجى معايا و يلا مش ناقص تأخير

نور : دا لبسى انا و مش هغيره و طالما انت مش عاوز تتاخر امشى و انا هروح مع أصحابى

جاسر : ماشى ي نور انا مكنتش عاوز اعمل كده بس انت خلتينى مضطر اعمل كده تمام و ما هى إلا ثوانى و حملها جاسر و ذهب بها نحو غرفتها و قام بانزالها قالها عندك حل من اتنين ي تغيرى تخلينا ننجز ياما انا هغيرلك بنفسى و صدقينى اقسم بالله ي نور لو شوفتك لابسه كده تانى ليكون ليكى عقاب كبير انت حتى مش هتكونى اده

نور بخوف منه : طيب طيب حاضر بس اخرج علشان البس

جاسر : هو مش مهم اخرج اوى بس مش مشكله ماشى قدامك خمس دقائق لو اتاخرتى هدخل من غير ما اخبط مهو انت مش حد غريب دانت مراتى و غمز لها و خرج

نور : اووف اى الرخامه عمال يتحكم فيا مش عارفه اى دا و بعدها ذهبت و ارتدت فستان طويل و واسع و بعد أن نظرت لنفسها قالت : عااااااااااااا كتكوت ضعيف الجناح و الدنيا غدرت بيه ماشى ي جاسر طايييب ي بن طنط حكمت أما وريتك

جاسر : اخلصى ي زفته و من غير برطمه علشان مطلعهوش عليكى

نور بعدم فهم : هو مين دا

جاسر : عفريتى ي روحى يلا اخلصى

و ذهبوا و اشتروا ما تريد و اوصلها للمنزل و ذهب هو الآخر لبيته

**************************

الجزء الرابع💖💖💖

 

و فى اليوم التالى استيقظت نور بشكلها الطفولى و كان وجهها شديد الاحمرار و كانت تشعر بالتعب و الإرهاق و لكن هى من عادتها الا تخبر أحد بمرضها فنزلت لكى تفطر مع الجميع فانصمت من الذى جالس معهم على نفس الطاوله فنظرت له و لكن هى من شده تعبها لم تستطيع الحديث فجلست هادئه و هذا الشئ غير معتاد عليه منها فهى دائما ما تحدث ازعاج للجميع و تضحك معهم دائما ففى بدايه الامر ظنوا أنه بسبب وجود جاسر معهم و لكن هى لم تستطيع الاكل أيضا ليلاحظ الجميع احمرار وجهها و تأكدوا بأنه يوجد شئ ما بها فاقتربت امها منها و قالت فى حنان : مالك ي حبيبى فيكى اى شكلك تعبان

نور : تعبانه اى بس ي حاجه انا زى القرده اهو مفيش حاجه

الام : طب تعالى قربى منى كده اشوف حرارتك

نور و هى تبتعد اكتر : ها اى مفيش حاجه ي مامى انا كويسه عاوزه بس ي ست الكل

الام : لا بدل بعدتى كده يبقى اللى فى دماغى صح انت اكيد عندك سخونيه و تعبانه و جالك دور برد

نور : اى كل دا ي حاجه انا زى الفل قدامك اهو

الام : لا مش زى الفل انا متاكده و ذهبت لتمسكها وجدها تشتعل من الحراره و قالت : يخربيتك دانت سخنه جدا كلم الدكتور بسرعه ي محمد ( والد نور)

جاسر : لا طنط دكتور اى دا اللى حضرتك عاوزه تجبيه

نور : اه و الله ي ابنى قولها مش عارفه انا اى الناس اللى غاويه تصرف فلوسها على الفاضى دى

جاسر : خليكى ي طنط انا هشيلها اوديها اوضتها و حضرتك كلمى دكتوره تيجى بسرعه علشان تكشف عليه

نور : الله يخربيتك و انا اللى بقول حد هيدافع عنى اخيرا اتاريك طلعت واطشى ي مرسى اهئ اهئ ي نيله بختك ي لوزه يانى

جاسر : واطى مين دا ي روح امك ما تلمى نفسك ي بت بدل ما المك انا بطريقتى

نور : ليه ي عم شايفنى متبعتره

جاسر : لا ي اختى شايفك عاوزه تتربى من اول و جديد و انا بقى اللى هربيكى و ما هى إلا ثوانى و كان يحلمها و يذهب بها إلى غرفتها تحت صراخها: انت يلا نزلى هنا عااااااااااااا هكلم الحكومه و اقول خاطفنى عااااااااااااا و اكلم حقوق المراه و اشتكيك و افضحك على الفيس بوك فى جروب دردشه بنات و اقولهم يرضيكوا كده الراجل اللى عامل نفسه متجوزنى يعمل كده بدون ذكر تفاصيل ي جزمه

جاسر : بت انت اتهدى بقى و الا و رحمه ابويا لكون حدفك من هنا و لا هيهمنى حد انت فاهمه مش عارفه انا مسوره و فتحت فى وشى

استلسمت له فهى حقا متعبه بشده وضعها على السرير و بعد فتره دخلت إليها الدكتوره و معها والدتها عندما رأتها نور قالت : عااااااااااااا مشوا الوليه دى من هنا مش بحب الدكتاتره انا اصلا

جاسر : نور عيب كده اعتذرى حالا و الا مش هيحصل كويس

نور : خلاص ي ستى احنا اسفين ي ابو صلاح بس برضو انا مش عاوزه اكشف انا اساسا

الام : معلش ي حبيبتى يلا

نور : عااااااااااااا حكم القوي و بعدين استنوا كدن انت ي كابتن ايوا انت ي اخينا هوينا بقى و اطلع بره

جاسر : نعم ي اختى

الام : جاسر مش هيمشى دا جوزك عادى مش غريب

نور : طب لف وشك طيب اعمل اى منظر يخربيتك

الدكتوره يلا ي حبيبتى بس و كشفت عليها و قاست درجه الحراره و وجدها مرتفعه جدا فكتبت لها بعض الادويه و بعت جاسر أحدهم لكى ياتى بها

نور : انا خلصت كشف معلش بس حضرتك لسه هنا ليه

جاسر ببرود : علشان تديكى الدوا ي نور

نور : ليه ي ابنى شيفنى اتشيلت منا هاخدوا و لا اقولك مش واخده حاجه انا اساسا مش بطيق الادويه و الكلام دا

جاسر : مش بمزاجك ي روحى

و بعد وقت قليل جه الرجل و معه الادويه فاعطت الطبيبه لها الادويه و اخذت تحضر فى حقنه لها

نور بخوف و عيون دامعه و هى تنظر للطبيبه : لا بجد متهزروش و الله بخاف منها جامد انا ممكن اموت فيها علشان خاطرى دورى على حاجه تانيه الا الحقن و الحجات الوحشه دى

الدكتوره : مينفعش ي حبيبتى دى اساسى لازم تاخديها و ذهبت لكى تعطيها لها

فقامت نور سريعا و اخذت تركض و فاجأه اصتمدت به فحاولت البعد عنه و هى تبكى بشكل هيستيرى

جاسر و قد رق قلبه لها فهى تبكى بشهده و ذهب إليها و اتخضنها بقوه دافن رأسه فى عونقها و ثم قال للطبيبه بغضب خلصى شغلك ي دكتوره فاقتربت منها الطبيبه و الأخرى بدأت فى الارتعاش فى حضنه و تحاول الهرب و لكن بلا فائده و اخذت الحقنه تحت بكائها الشديد ثم حملها و توجها بها اللى السرير و غطاها جيدا و نام بجانبها و اخذها فى حضنه ليذهبوا هما الاثنين الى عالم اخر و بعدما فاقت هى وجدت حمل عليها فقالت و هى تحاول التملل منه : اى دا انت جيت هنا ازاى و نايم هنا بتعمل اى عاااا

جاسر : اى دا الله يحرقك هو فى حد يصحى حد كده و بعدين انا جوزك انام جمبك براحتى

ليسمعوا بعدها طرق على الباب و تدخل الام و تقول : صحيتوا ي حبيبى عامله اى حالا ي نور

نور : كويسه

جاسر : معلش ي طنط خليهم يعملوا ليها لسان عصفور و شوربه الخضار

نور : فى اى ي عم اى اللى انت بتقوله دا انا مش هاكل الكلام دا

جاسر : على فكره انا ماخدتش رايك

الام : حاضر ي جاسر ثوانى و الاكل يكون عندك

جاسر : شكرا لحضرتك ي طنط

و بعدما وصل الاكل قالت نور : ابقى قابلنى بقى لو كلت نجوم السما اقربلك ها

جاسر : هتاكلى برضو غصب عنك أو بمزاجك مش فارقه كتير ي روحى

نور : انت عندك خال اهبل يلا

جاسر : بت انت غلطاتك كترت و عقابك هيبقى معايا كبير صدقينى و بدأ بعدها فى اطعامها رغما عنها و بعدها و قام لكى يرحل و لكن قال لها ما كان يجعلها تموت : بكره جهزى نفسك علشان هتروحى معايا

نور : اروح معاك فين ي اخويا

جاسر : كلمه تانيه و اكون قاصصلك لسانك دا و هى كلمه بكره هتكونى فى بيتى سواء وافقتى أو رفضتى ي حرم جاسر الجارحى

⁦****************************

توقعاتكم 💓💓💓

بقلمى سلمى احمد

يتبع💖💖💖💖

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *