Subscribe in a reader رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 15 و 16 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

1/27/2024

رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 15 و 16


رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,روايات حارة شوف,روايات,رواية موسيقية,فن الرواية,كيف تؤلف رواية,روايات مخيفة,عالم الرواية,سلسلة الرواية,كتابة الرواية,كيف اكتب رواية ناجحة,روايات رعب مسموعة,فن كتابة الرواية,رواية رومانسية مسموعة,رواية ١٩٨٤,رواية غموض,رواية أرسس,تعلم كتابة الرواية,نصائح لكتابة رواية ناجحة,رواية جريمة,رواية برمون,سلسلة الرواية بيرمون,سلسلة الرواية bermon

الجزء الخامس عشر💖💖

نظرت نور أمامها فوجودت ورورد كثيره من الاحمر الجورى و مكتوب بحبك ي نورى قفظت نور عليه و صرخت بفرح فهى لم تستوعب ما يحدث اهو فعل كل هذا من أجلها حقا ام أنها فقط تحلم

نور : الله بجد جميل اوى فرحت اوى

جاسر : اى دا انا على كده بقى هعملك مفاجاه كل يوم علشان اشوفك فرحانه كده

نور : لا بجد المفاجاه روعه اوى

جاسر : انت فرحتى بالمفاجاه و انا فرحت بسببك بسبب ضحكتك

نور : بس ي عم خلاص كفايه محن علشان بؤحرج

جاسر : تصدقى ي بت انت فصيله

نور : هههخيهههوو ضحكات شريره متقطعه

جاسر : دا على أساس كده المفروض اخاف يعنى

نور : ايون تخاف

جاسر : يلا ي طفله

نور بغضب : انا مش طفله على فكره

جاسر : لا طفله

نور : ابو شكلك

جاسر و قد جذبها من ملابسها : انت بتقولى اى ي بت انت

نور : بقول شالله يكرمك ي اخويا

جاسر : طيب اتفضلى قدامى علشان عاوز اتخمد

نور : طب ما تتخمد ي عم انا مالى

جاسر : تمام خليكى هنا بقى انا ماشى سلام

نور : على أساس كده هخاف يعنى سلام

و شرع جاسر بالذهاب إلا أنه عندما رأته يذهب شعرت بالخوف

نور : استنى يلا خودنى معاك

جاسر : لا انا مليش دعوه بيكى خليكى هنا و انا هروح انام

نور : لا و النبى استنى بس كده ي اخينا خودنى معاك و متقباش قموصه كده

جاسر : طيب يلا ي نور علشان انا بجد عاوز انام و مش فايق ليكى

و بعدها ذهبوا إلى البيت و نامو بسلام

⁦***************************

فى اليوم التالى استيقظ جاسر وجد نور أمامه بملابس للخروج

جاسر : اى دا انت اى مصحيكى حالا و لابسه كده ليه

نور : جايه معاك ي حبيبى

جاسر : حبيبك اى ي نور انت شاربه حاجه و لا اى و بعدين جايه معايا فين بقى أن شاء الله

نور ببراءه مصطنعه : الشركه ي حبيبى

جاسر : لا ي نور مفيش شركه انت بتعملى مشاكل و انا مش ناقص

نور بغيظ : عاوز تقعد مع ست سردين بتاعتك بس على جثتى ي ابن حكمت

جاسر : ننععم

نور : لا ي عم مش هقعد هنا خودنى معاك بقى ي جسوره

جاسر : انا عارف مش هخلص من زنك انا قائم البس

نور : يييس

جاسر : متجوز هبله

⁦***************************

فى الشركه تحديدا فى مكتب جاسر

جاسر : نور ي حبيبتى اقعدى هنا لحد ما اخلص شغل تمام

نور : من عيونى ي ابنى انت تؤمر ي برنس

جاسر : اما نشوف ي اختى

⁦****************

فى مكان آخر فى الشركه اتصدمت بفتاه بشده برجل أمامها فقالت : اااه انت اعمى مش تفتح ي جدع انت

اسلام : افتح اى على فكره انت اللى غبيه و عماله تجرى و مش شايفه قدامك

الفتاه : عااااااااااااا غبيه فى عينك ي بعيد

اسلام : انت مين ي بت انت

الفتاه : و انت مالك ي جدع انت و بعدها تذكرت انها تاخرت على معاد المقابله فقالت : عااااااااااااا الله يحرقك ي شيخ اتاخرت حالا اروح الاقى المدير ماسكنى من قفايا و يقولى اطلعى بره ي نيله بختك ي نون سين

اسلام : اى نون سين

نون سين : اى ي عم واحده و بتكلم نفسها هلاقيها منك و لا من المدير اللى انا لسه معرفهوش بس اكيد شرير و معفن ربنا يستر

و ظلت تركض لكى لا تتأخر أكثر أما اسلام فضحك على هذه المجنونه التى كانت امامه و لكنه توعد لها أيضا

دخلت نون سين مكتب المدير و لكن صدمت بشده فكان من يجلس على المكتب اسلام فقالت نون سين : يخربيتك قوم من هنا لحسن المدير يشوفك

اسلام : انت هبله ي بنتى

نون سين : لا متقولش لا مش انت اكيد صح

اسلام بابتسامه خبيثه : و مقولش ليه مهو انا دا فعلا

نون سين : يعنى انت المدير

اسلام : ايوا الشرير و المعفن و الاعمى و اللى هيجيبك من قفاكى يطردك

نون سين : ميبقاش قلبك اسود بقى ي جدع انت كنت بهزر معاك ي عم اى انت مش بتهزر

اسلام : لا مش بهزر

نون سين فى نفسها : اى الواقعه السوده دى اما الحق اهرب بدل ما يطلع عليا القديم و الجديد

فقالت : خلاص ي باشا انا هطلع من هنا و اعتبرنى مجتش اصلا

اسلام : بقى شويه حروف زيك تقول عليا كده و اسيبها انت من حالا السكرتيره بتاعتى

نون سين : ي عم انا فى هندسه اشتغل سكرتيره بتاع اى

اسلام : هو دا اللى عندى و من انهارده هتبقى السكرتيره بتاعتى

نون سين بخوف : طب مفيش حل تانى طيب

اسلام : لا مفيش

نون سين : اوووف حاضر

اسلام : اتفضلى بقى روحى الارشيف و هتيلى ملفات من هناك

نون سين : بس انا معرفش الارشيف دا فين

اسلام : مش مشكتلى

نون سين : اووف بارد

اسلام : بتقولى حاجه

نون سين : لا ي باشا دانا رايحه الارشيف و بدأت بالركض من أمامه

بعدما ذهبت ضحك اسلام عليها بشده و قال هى عنيده بس قمر يخربيتها كتله الحروف دى

⁦******************************

خرج جاسر من مكتبه و ذهب إلى مكتب اسلام لكى يحادثه فى صفقه مهمه و بعدها رجع استغرب كثيرا عدم وجود سيرين بالخارج فدخل الى مكتبه و صدم بشده مما رآه ...... **************************************

الجزء السادس عشر

عندما دخل جاسر الى غرفه مكتبه وجد نور و هى ممسكه بشعر سرين و تقول فى غضب عارم : انت ي حماره ملكيش دعوه بجاسر تانى انت فاهمه

جاسر و هو يحاول أن يبعد سيرين عن يد نور فقال : ي نور سبيها هى عملتلك اى بس

نور بغضب : عماله تدلع و لما جت و ملقتكش فضلت ماسكه فى صورتك و عماله تتفرج عليها

جاسر : أهدى ي نور الحوار مش مستاهل

نور بغضب : لا مستاهل و ملكش دعوه انت و بعدين هى ملهاش حق تشوف صورتك

جاسر : نور وطى صوتك مش بحب الصوت العالى

نور : ي سلام حضرتك كل اللى همك حالا صوتى لا أفهم انت و البتاعه دى انت بتاعى انا لوحدى ملكى انا لوحدى مفهوم

جاسر : سيرين بره

بعدما خرجت سيرين

جاسر : ها بقى كنتى بتقولى اى ي روحى

نور : خلصت روحك و اصلا ملكش دعوه بيا

جاسر : تمام انا هروح انادى على سيرين بقى

نور بغيظ : و تنادى عليها ليه بقى أن شاء الله انا مش ماليه عينك و لا اى

جاسر و هو يحاول أن يغيظها اكتر : الصراحه لا

نور بغضب: بقولك اى انت ليا انا لوحدى و محدش يقرب منك غيرى

جاسر : اى دا انا شايف حد بيغير هنا

نور : ها اى

جاسر : اى ي روحى بتغيرى و لا اى

نور : سميها زى ما تحب المهم محدش يقرب منك غيرى و لا انت تقرب لحد

جاسر : ههههه حاضر ي ستى انت و خدودك الحمرا دى

نور : متضحكش عليا لو سمحت

جاسر : برضو بتغيرى

نور : اووف انا ماشيه و ذهبت من أمامه

جاسر : و قد ذهب خلفها استنى ي هبله

⁦*******************

فى مكتب اسلام

نون سين : اتفضل حضرتك دى الملفات

اسلام : اى دا مين معايا ( كانت تحمل الملفات و تغطى واجهها بالكامل ) و ازاى تدخلى اصلا من غير ما تخبطى

نون سين : انا نون سين ي فندم و دى الملفات اللى حضرتك طلبتها

اسلام بعصبيه مزيفه : و انت ازاى ي استاذه ي محترمه تدخلى من غير ما تخبطى

نون سين بغضب و قد رمت الملفات على الأرض بغضب فقالت : اولا الملفات كانت كتيره جداا ثانيا بقى انت بتزعقلى ليه ي جدع انت

اسلام بضحك فى داخله على منظرها فوجهها و ملابسها كانت ملياه بالتراب حاول تصنع الجديه فقال : اولا انا هنا مديرك و انا اللى اقول اى اللى يحصل و اى لا و اتفضلى حالا تخرجى و تخبطى و لما اسمحلك ابقى ادخلى فخرجت هى بغيظ و تريد أن تقتله بيدها و قامت بالطرق على الباب

اسلام : اتفضل

و عندما دخلت نون سين قال اسلام : حالا بقى كده زى الشاطره تلمى الحجات دى و الفوضى اللى عملتيها و تمسحى وشك علشان باين عليكى شبه واحد صاحبى مش بنت خالص و بعد كده بلاش العصبيه دى علشان متتقلبش عليكى فى الاخر

نون سين : اووف بارد

اسلام : شئ ميخوصكيش اتفضلى خلصى شغلك

نون سين : حاضر حاضر

اسلام : ايوا كده اسمعى الكلام خلينا حلوين مع بعض

نون سين : ليه ي عم هو انت هتناسبنى

اسلام : مش بعيد جايز

نون سين : لما تشوف حلبه ودنك

⁦**********************

تجرى نور فى الشارع و تحاول بقدر الإمكان أن تغيظه

جاسر : نور استنى خلاص مينفعش كده هنعمل حدثه

فوقفت نور فى منتصف الطريق و اخذت تعاند به و تقول ملكش دعوه بيا و تخرج لسانها كى تغيظه أما هو يكاد يموت من الرعب عليها

جاسر: نور خلاص تعالى مش بهزر و الله

نور : لا لا ي بتاع سردين و فاجأه تظهر شاحنه كبيره و تخبط نور فتقول نور بصراخ : جااااااسسسررر

جاسر وقف و لم يستوعب ما يحدث بعد اهذه نور حبيته اهى الان ملقاه على الأرض و عندما استوعب ما يحدث جرى عليها بشده و اخذها بين أحضانه و قال : نور حبيبتى فوقى هتبقى كويسه و الله فتحى عيونك انا مليش غيرك علشان خاطرى و النبى متسبنيش زيهم كلهم سابونى معدتش غيرك خليكى معايا انا محتاجلك فشعر بنبضها يقل ببطئ فحملها و جرى سريعا للمستشفى

دخل إلى المستشفى يصرخ بالجميع فى غضب عارم

فادخلوها إلى حجره العمليات بسرعه و هم يسمعون إلى تهديده : لو حصلها حاجه هقتلكوا كلكوا

الطبيب: أهدى ي فندم علشان نعرف ننقذها فتركه جاسر فذهب الطبيب للحجره العمليات بعد فتره وجد أمامه اسلام و نون سين و والده نور و والدها فقالت الام ببكاء: بنتى فين ي جاسر

نون سين : أهدى ي طنط مش كده كل حاجه هتبقى تمام متقلقيش

و فاجأه وجودوا العديد من الأطباء خارجا و على وجههم علامات الزعر و الخوف و القلق

جاسر : فى اى انطقوا اوعوا يكون حصلها حاجه

الطبيب بخوف و توتر : .....😭😭

**************************

توقعاتكم💖💖💖💖

بقلمي سلمى احمد

يتبع💖💖💖💖



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *