Subscribe in a reader رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 19 و 20 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

1/27/2024

رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 19 و 20


رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,روايات حارة شوف,روايات,رواية موسيقية,فن الرواية,كيف تؤلف رواية,روايات مخيفة,عالم الرواية,سلسلة الرواية,كتابة الرواية,كيف اكتب رواية ناجحة,روايات رعب مسموعة,فن كتابة الرواية,رواية رومانسية مسموعة,رواية ١٩٨٤,رواية غموض,رواية أرسس,تعلم كتابة الرواية,نصائح لكتابة رواية ناجحة,رواية جريمة,رواية برمون,سلسلة الرواية بيرمون,سلسلة الرواية bermon


الجزء التاسع عشر

اسلام : نور مين

جاسر : نور مراتى ي ابنى

اسلام : يخربيتك هو انت مش فاقد الذاكره

جاسر : ايوا ي ابنى مش فاقد الذاكره

اسلام : طب ازااااى

جاسر : انا هقولك لما فوقت لقيت نور جمبى و بعدين اضطروا يخرجوها فأنا خليت الدكتور يفهمها انى فاقد الذاكره بقى و كده

اسلام : طب ليه

جاسر : كنت عاوز اعرف رده فعلها هيبقى اى بس فاجاتنى بصراحه و لقيتها متمسكه بياا بدرجه مكنتش أتوقعها

اسلام : ي ابنى حرام عليك و الله دى كانت هتموت عليك و كانت كل يوم هنا

جاسر : غصب عنى انا شايف فى عيونها نظره حب بس هى مش راضيه تعترف بدا عاوز اخليها تعترف انها بتحبنى زى منا بعشقها علشان مكنش غصبتها على حاجه

اسلام : ماشى ي سيدى ربنا يسعدك بس برضو متتقلش على البت لحسن دى مش قدك

جاسر : الا قولى ي سوسو مين اللى كنت ساحبها معاك دى يوم المستشفى

اسلام : و انت مالك ي عم و بعدين سوسو اى يخربيتك شايفنى سوسن قدامك

جاسر : تصدق يلا انا غلطان انا اروح اشوفلها عريس شكلها بنت جدعه

اسلام : دا انا اكون مولع فيها و فيه

جاسر : ي عم اعترف شكلك واقع

اسلام : اى دا هو باين عليا للدرجه دى

جاسر : الصراحه اه

اسلام : على طول قافشنى كده

جاسر : اى دا انت بتتكسفى ي بيضه

اسلام : تصدق و الله انت رخم

جاسر : لا خلاص و الله ابقى تعالى نتقدم ليها

اسلام : بجد يعنى اكلم أهلها انهارده

جاسر : مش بقولك واقع

اسلام : ماشى ي عم واقع ها اعمل اى

جاسر : استنى بس اشوف امورى كده و اجى معاك ي باشا

اسلام : حبيبى ي جسوره

جاسر: تصدق يلا انت واطى

اسلام : تشكر ي باشا

جاسر : على اى دا واجبى

بعدها وجدو من يطرق على الباب

نور : احم احم ي أهل المستشفى

جاسر : نعم

نور : عامل اى ي جاسر بيه

جاسر : احسن منك

نور : موشكرين ي اسطااا

جاسر : انت اى جابك تانى

نور : حسيتك بتنادى علياا ي بيه ي عسل انت

جاسر : و الله ي بنتى ما حصل

نور : مش مهم ي باشا انا هقعد معاك ي حلو انت

جاسر : اسلاااااام عاوز اروح

نور : لا مش هتروح انت تعبان

جاسر : ملكيش فيه

نور : لا ليا و منتاش خارج

جاسر : بس ي بت اسلام انا هغير هدومى فى الحمام

على مانت تخلص كل الإجراءات

اسلام : ماشى ي جاسر

نور : هو انا مش مسيطره و لا اى

جاسر : لا ي روحى انت مهزاه

نور : ربنا يخليك ي بيه و الله عسل

******************

فى فله جاسر

جاسر : ماشى ي ستى فين اوضتى بقى

نور : اللى هناك دى

جاسر : و انت بقى فين اوضتك

نور : ها اللى جنبها على طول

جاسر : طيب انا بقالى كتير سايب الشغل تعالى نشتغل شويه

نور : لا مش هتشتغل هترتاح

جاسر : لا انا بقالى كتير قاعد عاوز اشوف شغلى و تعالى معايا بما انك السكرتيره بتاعتى بقى

نور : طيب يلا انا عارفه من الاول انى قلقاسه و محدش بيسمع كلامى ابدا

جاسر : طيب ي قلقاسه خدى الورق دا خلصيه يلا

نور : هااا

جاسر : ها اى مش المفروض أن انت السكرتيره بتاعتى يعنى عارفه شغلك كويس يلا بقى ي شاطره خلصيه

نور : طب ما تخلصوا انت و انا اعملك عصير فراوله رشوه بقى و كده

جاسر : لا

نور : اووف رخم

جاسر : خلصى شغلك و انت ساكته

نور ؛ حاضر

بعد فتره لم تعرف نور كيف تتعامل مع الاوراق حاولت فيها و لكن لم تنجح تماما

نور: خد ي باشا الورق اهو

جاسر : انت ي بت متاكده انك كنتى السكرتيره بتاعتى

نور : و مازلت ي باشا

جاسر : بشغلك دا

نور : اووووماالل دا جمر

جاسر : دا جمر بالستر ي اختى الا قوليلى صحيح انت عمرك طلعتى من الاوائل

نور : طب بزمتك انت واحده مصاحبه ام اربعه و اربعين و ام رجل مسلوخه تطلع من الاوئل ازاااى

جاسر : يخربيتكوا مش دول اللى بيخوفوا بيهم العيال

نور : ايوا ايوا ماحنا كنا بنخوف العيال الصغيره يعنى لو لقينا واحده ماشيه. قدامنا و شايله طفل كنا بنقعد نخوفه و احنا نطلع نجرى

جاسر : دانتو مصيبه و الله

نور : فشرررر داحنا قمررات

ليسمعوا طرق على الباب

جاسر : انا هفتح

بعدما فتح الباب

جاسر : حضرتك مين و عايز اى

....: انا يوسف و كنت جاى علشان اتقدم للانسه نور

جاسر : ننننننععععم ......

⁦*********************

بقلم سلمى احمد

*********************

الجزء العشرون

جاسر : نعععععم تتقدم لمين دا أن شاء الله

يوسف : للانسه نور حضرتك

جاسر : انت تعرف انا مين

يوسف : حضرتك جاسر الجارحى

جاسر : انا ابقى جوزها ي خفيف

يوسف : اى جوزها ازاى نور ما تقولى حاجه

جاسر : نور اطلعى على فوق و انت ي استاذ تعالى

يوسف بخوف : لا نور استنى حضرتك عاوز منى اى

جاسر و قد قام بلكمه فى وجهه : كل خييير و نزل عليه جاسر بالعديد من اللكمات حتى قامت نور بمسكه

نور : سيبه يخربيتك هيموت فى ايدك

يوسف باستفزاز : خايفه عليا ي روحى

جاسر ؛ خلصت روحك ي بعيد و القى عليه لكمه اخرى حتى كاد أن يغمى عليه

نور: ي جاسر سيبه متوديش نفسك فى داهيه علشانه

يوسف ؛ على فكره بقى هى بتحبنى انا فالاحسن ليك تطلقها هى اكيد اتجوزتك غصب

جاسر نادي على الحرس بتاعه : ارموا الزفت دا بره و يحمد ربنا انى سبته عااايش اصلا و لو هوب هنا تانى تقتلوه

يوسف : برضو مش هتغير حاجه ي جاسر بيه هى بتحبنى انا

نور : حبك برص

جاسر : انا قلت على جوا ي نووور

نور بخوف منه : حاضر

و بعدما قامو بطرد يوسف ذهب جاسر إلى نور

نور : طب و الله ي باشا ماعرف حاجه

جاسر : عارف ي حبيبتى

نور: طب عارف ازاى

جاسر : انا واثق فيكى و متاكد أن مهما غبت استحاله تعملى كده

نور : شالله تنستر ي ابنى و الله بس ثوانى كده تعالى هنا يلا انت مش فاقد الذاكره

جاسر : اووبس نسيت اقولك منا افتكرتك

نور : لا ي شيخ

جاسر : اه و الله

نور : عااااااااااااا ي جزمه ي جاسر

جاسر : هو مين دا ي بت انت

نور و قد اختبأت تحت الطاوله : انا ي باشا هو فى حد يقدر يقول عليك حاجه برضو دانت عسليه

جاسر : هههه طب يلا ي جبانه اطلعى من عندك

نور : انت فاكرنى خايفه لا دانا بدور على حاجه تحت بس

جاسر : ايوا ي اختى مهو واضح و جذبها إليه

جاسر : طيب يلا ننام بقى

نور : لاااااااااااااا انا جعاااانه

جاسر : يخربيتك انت لسه فيكى الطبع دا

نور : حصل ي ريس هاتلى اكل بقى

جاسر : تعالى كولينى ي بنتى مهو دا اللى ناقص

نور: تصدق فكره حلوه برضو و انت عسل كده

جاسر : بت انت هتتحمرشى بيا و لا اى

نور : على اى ي ابنى دانت كلك عضلات و شبه توم كروز يعنى حاجه عاديه جدااا

جاسر : ايوا ي اختى مهو واضح

نور : مش مهم انا جعاااانه

جاسر : طيب هناكل اى اكيد مفيش حد هنا لسه علشان يعمل اكل

نور : تعالى ورايا ي كابتن و انا هتصرف

جاسر : طب هو احنا بنتسحب كده ليه و موطيين صوتنا ليه

نور : تموييه ياسطا علشان منتقفش

جاسر : مين يتقفش محدش هنا غيرنا اصلا

نور ؛ مش مهم خليك ورايا بس

جاسر : و الله شكلك هتودينا فى داهيه

نور : اصحى ياسطا احنا وصلنا للداهيه خلاص

جاسر : هههه ماشى ي ستى ادينا فى المطبخ هنعمل اى بقى

نور : انا لما كنت عند بابا كنت بنزل بليل لو لقيت حاجه باكلها لو ملقتش بطبخ استنى بس ثوانى هكون عملت حاجه سريعه نأكلها

جاسر : حاضر ي باشا

بعدها قامت نور بتحضير مكرونه و بانيه

جاسر : لا كده هخليكى تطبوخيلى على طول

نور : هو انا اطول اصلا ي باشا

جاسر : قلب الباشا

نور بخجل : انا هقوم اشيل الاكل

جاسر : رايح فين ي فراوله

نور : رايحه اشرب عصير فراوله اجبلك

جاسر : غورى ي بت من هنا

نور : حاضر ي بيبى

جاسر : فصيله و الله

نور : ههههه احسن

جاسر: طب تعالى ي اختى ننام علشان مش فاضيين بكره

**********************

فى اليوم التالى

نور : جاسر انا رايحه الجامعه

جاسر : لا استنى اوصلك

نور : اوووف ي جاسر انا مش عيله صغيره

جاسر : لا عيله صغيره

نور : و النبى ي جسوره بقى

جاسر : طيب ماشى روحى بس كلمينى اطمن عليكى

نور : من عيونى ي قلبى

جاسر : يسلموا

نور : هما اى

جاسر : عيونك ي جمييل

نور : سلام ي جاسر

جاسر : سلام ي اختى اهو دا اللى بناخده منك

⁦********************

فى الجامعه

على الفون

مجهول : ايوا ي نور هانم انا عاوز اقول لحضرتك حاجه مهمه

نور : حاجه اى و حضرتك مين اصلا

مجهول : انا صاحب جاسر و هو تعب اوى و معرفتش اعمل اى بس كان قريب من بيتى فروحت بيه على هناك بس هو عمال ينادى باسمك و عاوزك

نور : جاسر ماله فى اى طب انت فين

مجهول : انا هقول لحضرتك على العنوان بس متتاخريش

نور : بسرعه حضرتك

مجهول : العنوان فى .....

نور : ثوانى و اكون عنده لو سمحت خلى بالك منه و شكرا ليك

مجهول : دا فى عنياا

نون سين : مين دا ي نور و فى اى

نور : مش عارف بس جاسر تعبان اوى و لازم اروح

نون سين : طب استنى خودينى معاكى

نور : لا خليكى انت و ذهبت سريعااا

⁦******************

فى مكان آخر

أحدهم ارسل صور عندما رآها جاسر أنصدم هل هذه فعلا زوجته مع رجل غريب

و بعدها وجد اتصال من هذا الرقم

جاسر : انت مين و عاوز اى

مجهول : انا فاعل خير و بقولك مراتك حالا مع واحد تانى فى العنوان ......

جاسر : الو الو انقطع الخط

المجهول : اظن كده تمام ي يوسف بيه

يوسف : عفارم عليك و ليك الحلاوه برضو

المجهول : كتر خيرك ي بيه 

********************************

فى منزل يوسف قامت نور بطرق الباب

نور : اى دا يوسف انت بتعمل اى هنا

يوسف : دا وقته ي نور تعالى بس بسرعه جاسر تعبان جوا فدخلت نور سريعااا دون تفكير و فى هذه اللحظه وصل جاسر و جد الباب مفتوح فدخل وجد .........

⁦****************

توقعاتكم

يتبع💖💖💖💖



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *