Subscribe in a reader رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 21 و 22 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

1/27/2024

رواية ملكت فؤادى ( نور و جاسر) الجزء 21 و 22


رواية,رواية رعب,رواية مسموعة,روايات صوتية,رواية كاملة,رواية روسية,روايات مسموعة,روايات حارة شوف,روايات,رواية موسيقية,فن الرواية,كيف تؤلف رواية,روايات مخيفة,عالم الرواية,سلسلة الرواية,كتابة الرواية,كيف اكتب رواية ناجحة,روايات رعب مسموعة,فن كتابة الرواية,رواية رومانسية مسموعة,رواية ١٩٨٤,رواية غموض,رواية أرسس,تعلم كتابة الرواية,نصائح لكتابة رواية ناجحة,رواية جريمة,رواية برمون,سلسلة الرواية بيرمون,سلسلة الرواية bermon


الجزء الواحد و عشرون

دخل جاسر فوجد امامه نور و خلفها يوسف

جاسر : نور

ركضت اليه نور سريعا

نور : جاسر حبيبى انت كويس انا كنت هموت من القلق عليك

جاسر : و تقلقى علياا ازاى بقى و لا دى لعبه جديده و اخذ يصفق بيده و قال : بحييكى بجد قدرتى تعملى اللى محدش عمله ازاى خدعتينى دانا حبيتك بجد و كنت واثق فيكى اكتر من نفسى قوليلى ازااااى

نور : جاسر و الله انت فاهم غلط

جاسر : بالعكس لاول مره اكون فاهم صح انا وثقت فى الانسانه الغلط ليه عملتى فيا كده ي نور انا كنت مستعد استغنى عن كل حاجه عن العالم كله علشانك انت بس كنت مستعد اموت فداكى بس انت قابلتى حبى ليكى بطريقه بشعه اوى استغفلتينى و استغليتى ضعفى انا لاول مره احس انى مغفل كده

نور ببكاء : لا جاسر متقولش كده و الله انت فاهم غلط افهمنى

جاسر بحده : افهم اى تانى قوليلى افهم اى بعد اللى شوفته دا للأسف لسه شايف فى عيونك نفس البراءه قوليلى ازاى قادره تزورى كل دا

نور : و الله ي جاسر ما فى حاجه بينى و بينه انت فاهم غلط

جاسر : لا و انا اللى كنت خايف عليكى اوى و عمال افكر فيكى و اقول برضو مش عاوزانى اوصلها ليه اتاريكى اصلا مش رايحه الجامعه و بتضحكى علياا انا عارف من الاول انى كنت غاصبك على الجوازه دى بس انا كان عندى امل انك تحبينى زى مانا بحبك بس خلاص انا اسف انى دخلت حياتك من الاول و هريحك منى خالص

نور ببكاء : جاسر لا

جاسر : انت طالق ي نور و تركها و ذهب سريعاا

يوسف : أهدى ي نور دا ميستحقش دموعك و لا حبك انا اللى بحبك

نور قامت بصفعه بقوه : انا بكرهك انت بنى ادم حقير و ذهبت سريعا من أمامه

****************************

على الهاتف

نون سين : نور انت فين و اى اللى حصل

نور ببكاء ؛ طلقنى خلاص و مسمعنيش و مدانيش حتى فرصه انى ادافع عن نفسى حكم عليا من غير حتى ما يسمعنى

نون سين : ازاى جاسر طلقك و اى اللى حصل لكل دا

تزداد شهقات نور

نون سين : طيب أهدى أهدى متقلقيش خير باذن الله قوليلى انت فين حالا

نور : انا رايحه عند ماما

نون سين : طيب ثوانى و اكون عندك و أهدى كده كل شئ و له حل

*********************

فى منزل والديها

نور : طلقنى ي ماما💔💔💔💔

الام : أهدى ي حبيبتى انا اول مره اشوفك كده

نور ؛ حكم علياا غلط و سابنى و مشى معدتش عاوزنى فى حياته

الام : بس دا غلط مسيره يعرف الحقيقه و ستعها بس هيعرف اد اى هو ظلمك

نون سين : بطلى عياط ي قلبى محدش يستاهل دموعك

نور : مش قادره انا عاوزاه بس هو اللى حكم علينا أننا نبعد ماما انا عاوزه بابا اوى محتجاله

الام : هحكلمه ي حبيبتى حاضر انت عارفه أن هو مسافر

نور : لا ي ماما انا عاوزه ابعد انا عاوزه اروح عنده

الام : حاضر ي حبيبتى

نور : ماما احجزيلى على اول طياره علشان خاطرى

الام : حاضر ي حبيبتى و انا هاجى معاكى

نون سين : طب و جاسر

نور ببكاء: هو اللى اختار حتى لو روحى فيه مش هقدر ارجعله هو ظلمنى

قامت الام لتحجهز تذاكر للسفر

الام : الطياره بكره الساعه تمانيه الصبح قومى يلا ي حبيبتى ارتاحى

نور : حاضر

و قد استأذنت منهم نون سين لكى تغادر

نور : نون سين ابقى تعالى بكره يمكن اسافر و مرجعش عاوزه اودعك

نون سين : لا مستحيل تبعدى

نور : لازم ابعد

***************

على الهاتف

نون سين : اسلام انت فين

اسلام : انا فى الشركه

نون سين : تمام انا جايه

****************

فى الشركه

نون سين بعصبيه : ممكن افهم بقى اى اللى صاحبك عمله دا

اسلام : عمل اى

نون سين : انت هتستهبل

اسلام : ممكن تهدى و تفهمينى فى اى علشان انا مش فاهم حاجه

قصت له نون سين كل شئ

اسلام : ي لهوى يعنى هو حالا مفكر إنها عاوزه يوسف و طلقها بس هو كده ظلمها بس اى حد مكانه كان عمل كده و زياده

نون سين : هو فين حالا لازم يفهم دى هتسافر بكره و معرفش هترجع تانى و لا لا

اسلام : مش عارف اخر مره كان معايا جاله تلفون و خرج متعصب

نون سين : طب اتصل بيه

اسلام : مقفول

نون سين : طب و العمل اى حالا

اسلام : انا مش عارف بس انا خايف عليه ليكون عمل حاجه فى نفسه

نون سين : ربنا يستر دور عليه كده فى كل مكان انت تعرفه لازم نوصله

و بعد فتره طويله

نون سين : و بعدين دا النهار طلع معدش غير أقل من ساعه على طياره نور

اسلام : مش عارف هو فين ملهوش اثر

************************

بقلم سلمى احمد

**********************

الجزء الثانى و عشرون

اسلام : بس انا عرفت هو فين

نون سين : و لسه واقف يلا بينا بسرعه نشوفه

اسلام : يلا

ذهب اسلام إلى منزل صغير امام البحر يذهب اليه جاسر عندما يضيق به العالم و يشعر أنه وحيد

اسلام : جاسر كنت متاكد انى هلاقيك هنا

جاسر : اسلام انت اى اللى جابك هنا لو سمحت عاوز ابقى لوحدى

نون سين : لا مش هينفع تبقى لوحدك حالا خالص

جاسر : لو سمحتوا ملكوش دعوه بياا

نون سين : مش وقته الكلام دا الحق نور قبل ما تسافر

جاسر : انا خلاص طلقتها و هى اختارت يوسف لما راحتله و سمحت لنفسها تروحله من ورايا

نون سين : بقى بزمتك انت مصدق الهبل دا كل دى لعبه و اتلعبت عليك و حضرتك جيت زى الشاطر صدقتها

جاسر : يعنى اى !!!!!

نون سين : يعنى انت اللى ظلمتها ي استاذ جاسر و بدأت تقص له كل شئ بدأ من المكالمه حتى سفرها فى وسط اندهاش جاسر

جاسر : طب و الصور

نون سين : صور اى

جاسر و قد فتح هاتفه و نظر جيدا فى الصور بعدها قد علم أن الصور ذائفه و أنه قد ظلمها حقاا

جاسر : نور فين

نون سين : اكيد فى المطار معدش على الطياره غير دقائق لازم نلحقها

قام جاسر و اخذ هاتفه و علبه اخرى و ذهب سريعا الى المطار

**********************

فى المطار

تجلس نور بحزن شديد و عيونها تدمع على فراقه

الام : نور حبيبتى خلاص مش لازم نسافر

نور : لا ي ماما هسافر و هنساه

الام : بس انت كده بتعذبى نفسك

نور : مش مهم ي ماما هو اللى طلقنى و معدش بيحبنى معدش بيثق فياا ي ماما

الام: فكرى تانى ي حبيبتى

نور : لا ي ماما خلاص يلا علشان نسافر

و ذهبوا و قبل أن تقلع الطائره وجدت من ينادى عليها

جاسر : نور

نور : جاسر انت اى اللى جابك هنا

جاسر : جاى اخد مراتى

نور : انا مش مراتك حالا انا طليقتك و اتفضل بقى لانى بجد مش هاجى معاك انا هسافر و لو سمحت ملكش دعوه بيا

جاسر : سورى ي طنط دا عند امك ي روحى

الام : و لا يهمك ي حبيبى 😂

نور : برضو مش جايه معاك و لم تكمل كلامها حتى وجدته يحملها و يتجه بها خارج الطائره

نور : عااااااااااااا نزلنى ياض الحقونى خاطفنى

جاسر : ههههه قديمه محدش هينجدك منى

نور : عااااااااااااا يماااامااااا

جاسر : يخربيتك اى صداااع افصلى

نور : عااااا نزلننىىى

جاسر : لا مش منزلك اسمعى الكلام احسنلك

نور بعند.؛ برضو لاااا

جاسر : مش مهم

الام : انت رايح بس ي جاسر

جاسر : هتجوز ي طنط

نور : اتجوزتك عقربه ي شيخ

جاسر : حرام تقولى على نفسك كده ي روحى

نور : مش هتجوزك اصلا

جاسر : مش بمزاجك اصلا

اسلام : اى ي جماعه استنوا انا كمان عاوز اتجوز

جاسر : طب ما تتجوز ي غلس احنا مالنا

اسلام : مليش دعوه انا عاوز اتجوز معاكوا هالحين

جاسر : و الله ي ابنى انت و شطارتك بقى أقنعها

اسلام : انت ي بت ي حروفى هاتى تليفونك

نون سين : عاوز تليفونى ليه

اسلام : هاتى هو انت لسه هتتكلمى و اتصل بأحد الارقام

والد نون سين : ايوا ي نون سين

اسلام : ازيك ي حاج بقولك اى انا اسلام السيوفى و كنت عاوز اتجوز بنتك ما تعمل فيا معروف و تسبقنى على المأذون

والد نون سين : و الله ي ابنى انا مش هلاقى احسن منك لبنتى بس مش دا استعجال شويه

اسلام : و لا استعجال و لا حاجه خير البر عاجله

والد نون سين : على خيره الله ي ابنى ربع ساعه و اكون عندك

اسلام : تسلم ي حاج سلام

نون سين : اى دا فى اى اى الكروته دى

اسلام : بس ي بت

نور : بقولك اى ياض انت نزلنى

جاسر : احسن انت تقلتى اصلا بت انت كنت بتضربى محشى من ورايا و لا اى

نور : ملكش فيه و قام بانزالها جاسر

جاسر : نور انا بحبك و اسف و الله اى حد مكانى كان هيعمل كده

نور : بس انت حكمت عليا من غير حتى ما تسالنى

جاسر : اسف و الله ي حبيبتى الغضب و الغيره كانت عاميانى و مكنتش عارف اعمل اى

نور بضحكه: بس بشرط

جاسر : عيونى ليك ي جمييل

نور : متعملش كده تانى و متبعدنيش عنك

جاسر : مقدرش ابعدك عنى اصلا انا بموت من غيرك

و ركع جاسر على ركبته امامها و قام بإخراج علبه قطيفه و فتحها فكان يوجد بها خاتم فى منتهى الجماال

جاسر : تقبلى تتجوزينى ي نورى

لتشهق نور من الفرحه و تقول : انت جاسر بجد

جاسر : ما تخلصى ي بت انا رجلى وجعتنى انا مش عارف بتحبوا الحركه دى على اى

تضحك نور عليه ليقوم و يلبسها الخاتم و يقول : بحبك ي نور تتجوزينى

نور : و انا بعشقك ي قلب نور و اكيد موافقه

قام جاسر. باحتضانها وسط صرخات الجميع حولهم و فرحتهم العارمه

اسلام : نحن هنا

جاسر : بس ي غلس خليك فى خطيبتك

اسلام : اه صح ما تيجى نعمل زيهم ي نونى

نون سين : اتلم ي اسلام

اسلام : شكلى وحش؟!

جاسر : ههههه اووى

اسلام : عجبك كده هيبتى راحت الله يحرقك

نون سين : ي شيخ اتنيل

اسلام : الحق الملم كرامتى اللى اتبعترت هنا

الجميع يضحك عليه و بعدها ذهبوا إلى المأذون

و قاموا بكتب كتابهم جميعا

جاسر : نور خلينا نبدا حياتنا من جديد كانى لسه متجوزك حالا

نور : و انا موافقه هاتلى شيكولاته بقى

جاسر : مش بقولك طفسه ي روحى

نور : خساره فياا

جاسر : لا خساره ليا

اسلام : مبروك عليكى انا ي حروفى

نون سين : انا مش حروف حد

اسلام : لا انت حروفى انا لوحدى بقولك اى صحيح

نون سين : اى

اسلام بغمزه : بحبك

نون سين بخجل : اى

اسلام : اى دا احنا بنتكسف اهو

نون سين : تصدق انت رخم

اسلام بضحك : عارف

و بعد فتره ذهبوا إلى الفندق التى سوف تقام فيه حفل زفافهم

دخل جاسر غرفه نور فانبهر بشده

جاسر : اى دا اى القمر دا

نور بخجل : جاسر اسكت

جاسر : اسكت اى بس دانت كتير علياا و الله ي نورى

نور : يووه بقى ي جاسر

جاسر بضحك ؛ خلاص خلاص بقولك اى صحيح

نور : اى

جاسر ؛ ما تيجى نخلع من الناس اللى بره دى

نور : ازاى يعنى ي ابو الذكاوه

جاسر. : ي ستى سهله انا هخطفك و محدش هياخد باله انا اصلا جايبلهم وائل جسار فهتلاقيهم قاعدين مهيصين تحت معاه

نور بشهقه : الله وائل جسار انا بحبه اوى عاوزه أتصور معاه نزلنى ي جاااااسر

جاسر بغضب : بتحبى مين ي عين امك دانا على كده بقى أشيل نفسى من الفرح و احطه مكانى

نور بضحك : ههه ي ريت

جاسر و قد حملها : يلا ي اخرت صبرى

و دخل بها القاعه وسط فرحه عارمه من الجميع

********************

عند نون سين

اسلام : اى ي نونى مش ناويه تحنى بقى

نون سين : افندم عايز اى

اسلام : فى واحده تقول لجوزها كده غورى ي بت انا مش نازل انا هروح اتجوز واحده تانيه انا اصلا قمر و البنات هتموت عليا

نون سين بحزن : يعنى فعلا عاوز تتجوز غيرى

اسلام و قد لاحظ حزنها : هو انا اقدر برضو ي جميل

دانت نونى و حياتى كلها من غيرك مقدرش اعيش و اصلا مينفعش ابص على حد و انا معايا الملاك دا

نون سين: انا بحبك اوى

اسلام و قد استوعب ما قالته و حملها و اخذ يدور بها و قال : و انا بعشقك ي قلب اسلام

و بعدها نزل بيها إلى القاعه و أخذوا يرقصون جميعا و كل منهم سعيد جداا بالآخر و جميهم اكتملوا فى هذا اليوم

**********************

يتبع💖💖💖

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *