Subscribe in a reader رواية فضيحة نيرة البارت 7 - daahsha"دهشة"

daahsha"دهشة"

مدونة شبابية لكل أسرة عصرية تعرض كل ما يخص الامور الدينية و كل الوصفات الطبية الطبيعية والمعلومات العامه المفيدة للعنايه بالشعر والبشره وكل وظائف الجسم المختلفة . وكل معلومات عن النباتات والحيوانات. وكل ما يخص الموضة والديكور وفن الطهى والتكولوجيا و فن التصوير والرسم ومعلومات عامة وألغاز...

آخر المواضيع

4/13/2024

رواية فضيحة نيرة البارت 7


رواية,روايات صوتية,رواية مسموعة,رواية رعب,رواية كاملة,رواية روسية,روايات,روايات مسموعة,رواية موسيقية,روايات حارة شوف,روايه,رواية برمون,رواية شعرية,روايات رومانسية,رواية أرض زيكولا,روايات عربية,سلسلة الرواية,روايات عالمية,سلسلة رواية bermon,الرواية bermon,حكاية,ملخص رواية ارض زيكولا,سلسلة رواية علم الكتاب,رواية غموض,سلسلة الرواية برمون,رواية وادي الذئاب المنسية,فن الرواية

 

وفي يوم حفله الخطبه ..

جلست علي الطاوله وتنظر لهما وهما يقومون بالرقص وعينيها تشتعل بالغيره والحقد

شعرت بشخص ما يجلس بجانبها وجدته حازم الذي يهتف بابتسامه

ازيك ! انا حازم مش فاكراني ولا ايه !

ابتسمت وهي تقول

لا فاكراك

_ طب كويس انك فاكراني قاعده لوحدك كده ليه وفادي فين

_ معرفش تلاقيه بيرقص هناك

_ اممممم شكلك زعلان كده ليه !

حركت كتفيها وهي تهتف

مش زعلانه عادي

_ علي فكره انتي شكلك جميل اووي النهارده مغطيه علي العروسه بجد يعني

ابتسمت وهي تهتف

شكرا لذوقك

ليتابع هو هاتفآ

وكمان فستانك يجنن بجد

_ حازم انت ايه الي جايبك هنا

قالتها فادي ليقول حازم

بقي كده متعزمش صحابك علي خطوبه اخوك نعرف من علي فيس زي الغرب

_ نسيت انت جاي ليه اصلا !

قالها فادي بصرامه لتقول نيره

ايه قله الذوق بتاعتك دي يا فادي

_ اسكتي انتي وقاعده معاه بتعملي ايه اصلا !! قومي من هنا روحي شوفي ماما

ضغطت علي شفتيها وهي تهتف

متدتنيش اوامر انت ومش قايمه من مكاني

_ استهدوا بالله يا جماعه مالكم في ايه

قالها خازم بدهشه مزيفه ليقول فادي وهو يجذبه من ذراعيه

لا وانت تعرف ربنا اووي

وعندما ابتعدوا هتف فادي بانفعال

عايز ايه !

_ مش عايز حاجه انا بس مستغرب شويه ان عروسه اخوك تبقي اخت مريم

_ حازم انا الي فيا مكفيني خد خالد ويوسف واختفوا من هنا

_ لسه قلقان من موضوع نيره

********************************

ولا ايه ! ما قولتلك اطمن مفيش حاجه هتكشف

_ يا جدع بلاش استفزاز وامشي من هنا

ابتسم حازم وهو يقول

حاضر هسلم علي نيره وامشي

قالها ورحل وفادي يزفر بقوه ويراقبه من بعيد وهو يقوم بمصافحه نيره ..

اما عند نيره هتف حازم بابتسامه

معلش يا قمر لازم امشي بس اكيد هشوفك تاني

حركت راسها بنعم وهي تهتف

اه طبعا اكيد

اخرج هاتفه من سترته وهو يقول

ممكن رقمك ولا في مشكله

ترددت

وهي تنظر الي هاتفه وعندما وجدت سليم يميل ناحيه اشرقت ويهمس لها ببعض الكلمات لتضحك هي تناولت الهاتف من يديه هاتفه

اه طبعا

قامت بكتابه رقم هاتفها ابتسم حازم ثم قام بالرن عليها وهتف

سجلي رقمي بقي عندك

لم ينتبه فادي لما حد حيث كان مركز عينيه علي مريم اقترب منها وهتف

انا محتاج مساعدتك يا مريم

زفرت مريم بملل وهي تقول

ياااد حل عني متخلنيش افقد اعصابي وافضح الدنيا واكسر فرحه اختي

_ ربنا استجاب لدعواتك وخدلك حقك

تفحصته بعينيها بسخريه ليقول هو

نيره بنت عمي حصلها نفس الي حصلك بس الفرق انها مش عارفه حاجه

وعندما وجد ملامح الاستغراب علي وجهها هتف

خدتها معايا عيدميلاد الشله اياها راح حطولي منوم في العصير وحطولها هي كمان وحصل الي حصل لحقتها قبل ما تفوق وخدتها البيت وفهمتها انها اغمي عليها ودلوقتي خاېف تطلع حامل شوفتي بقي اڼتقام ربنا

لمعتعين مريم بالدموع وهي تقول

حسبي الله ونعمه الوكيل فيك الي حصل لنيره بسببك انت ډمرت حياتها

مسح علي وجه بقوه وهو يقول

قوليلي اعمل ايه لو نيره عرفت هتروح فيها مش هتستحمل ومحدش هيسامحني سليم ممكن ېقتلني ولو هو معملهاش بابا هيعملها

_ يا برودك يا اخي خاېف سليم يقتلك ! وعلاقتك مع صحابك لسه زي ما هي وجايبهم خطوبه اخوك انت لدرجه دي

حرك راسه بنفي هاتفآ

انا قطعت علاقتي بيهم هما الي حضرو الخطوبه لوحدهم اقسم بالله انا قطعت علاقتي بيهم

_ الموضوع ده لازم يوصل لاهلك ولنيره نفسها مينفعش تسكت افرض طلعت حامل هتعمل ايه

_ مش عارف سامحيني يا مريم علشان ربنا يسامحني بطلي الحسبنه الي بتنزليها كل دقيقه علي صفحتك دي انا عندي استعداد اتجوزك واصلح غلطتي بتاعه زمان

_ تتجوزني !

قالتها وهي تضحك بقوه ليقول هو

هطلقك في مده الي تحدديدها

_ انا مش محتاجه خدمتك دي اختي سترت عليا

_ مش فاهم يعني ايه !

_ انا حكيت ل اشرقت ان في واحد حيوان معندهوش لا قلب ولا ضمير خطڤني ودمر حياتي خدتني عند دكتوره وعملتلي عمليه رجعتني بنت تاني علي فكره انا مكنتش عايزه اعمل كده وكنت عايزه اقدم فيك بلاغ بس هي مرضتش وقالتي دي ڤضيحه احنا مش قدها والعمليه مش حرام في الحالات الي زي لان الي حصل مكنش بمزاجي وسترت عليا علشان كده مرضتش اڤضحك قدامها واقولها الي دمر حياتي اخو خطيبك ..

* مريم انا كنت صغير وطايش ومشيت وراه الشله من غير ما اشغل دماغي

* ملهوش لازمه الكلام ده فكر هتعمل ايه مع بنت عمك وعلي فكره انا شمتانه فيك اوووي ويارب يا شيخ متعرفش تخلص من مشكله دي

وعندما وجدت ووالدتها تشير اليها هتفت

ماما عايزاني

قالتها ورحلت اما هو نظر الي نيره بضيق قائلا

عاجبك كده جبتيلنا الكلام اهو

وعندما انتهت حفله الخطبه وعاد الجميع الي منازله ..

لم تعير نيره انتباه اي احد وذهبت الي غرفتها واغلقتها خلفها بقوه ليقول شريف

نيره هتفضل زعلانه كده لحد امته

* بابا بلاش تديها اهتمام وهي هتتعدل دلعنا فيها هو الي عمل كده

*يا سليم نيره امانه اخويا سايبها عندي

* ايوه ما هو حب يخلص منها راح لبسهالنا وريح دماغه

قالتها سليم بضجر ورحل الي غرفته هو الاخر

وبداخل غرفه نيره اضاء هاتفها ابتسمت وهي تقوم بالرد وصل اليها صوت حازم وهو يقول

* روحتي ولا لسه

* لسه واصله دلوقتي

* هتنامي ولا سهرانه !!

تمددت علي الفراش وهي تقول

لا سهرانه بنام الصبح كده

* حلو يبقي نسهر مع بعض يا قمر

استيقظت من نومها الساعه السابعه مساء

فهي بالامس قضت الليله باكملها تتحدث بالهاتف مع حازم حتي الساعه التاسعه صباحآ

تناولت هاتفها لتجد رساله منه علي تطبيق الواتساب منذ ساعات

صباح الخير يا جميل

ابتسمت وهي تقوم بالكتابه والرد عليه

صباح نور

* يا ابني دي كتوره نساء تروح معاها ازاي بس انا هروح معاها الاعاده

قالتها ناديه الي فادي ليقول بتصميم

ايه مشكله يعني ما انا روحت معاها قبل كده

* كان اجباري لاني مكنتش موجوده

*ماما انا هروح معاها وهستني براه وهي تكشف متتعبيش نفسك معايا لاني مش هغير راي

قالها فادي ثم رحل تاركآ اياها صعد الي غرفه نيره وترك الباب وعندما اذنت له هتف

لسه صاحيه! ده انا داخلين علي العشاء

* نمت متاخر امبارح

تنهد فادي وهو يجلس بجانبها هاتفآ

انسيه يا نيره وريحي نفسك

* هعمل كده اكييد

* ياريت تطلعي قد كلامك بس يلا قومي اتغدي الي هو بنسبالك فطار واجهزي علشان نروح لاعاده بتاعه دكتوره

* يااه انت لسه فاكر ده انا نسيت وخفيت خلاص

* بردو نروح الاعاده نطمن وبلاش مقاوحه اسمعي كلام بهدوء علشان اخدك فسحه حلوه تفتح نفسك كده علي مذاكره لان امتحاناتك الي بعد كام شهر هاا كام شهر يعني نلم نفسنا كده ونقعد نشوف مستقبلنا

* مش هذاكر خالص وهسقط واحړق ډم سليم

** وحياتك ولا في دماغه خليكي انتي اسقطي وعيدي ثانويه عامه تاني وهو هايص مع خطيبته

تناولت هاتفها عندما وصلت اليها صوت رساله ثم بعثت به وابتسمت

* بتضحكي علي ايه

اغلقت الهاتف وهي تقول

ولا حاجه عادي يلا قوم شوف وراك ايه وانا هجهز دلوقتي اهو

* وانت هتستفاد ايه من كلامك معاها

قالها يوسف ليجيبه حازم

اهو بتسلي

* ملقتش غير دي الي تتسلي معاها احنا عايزين نبعد الشبهه عننا مش نقربها

قالها خالد باانفعال

* انتو قلقانين من ايه! عموما لو الحكايه انكشفت انا هشيل الليله كلها حلو كده!

انت عايز ايه من نيره

* هتفهموا بعدين كل حاجه هتفهموها بعدين

قالها حازم بملل واضح

ابتسمت الطيبه وهي تهتف

لا كده تمام خالص انتي مش محتاجه اكشف عليكي ولا اي حاجه

* انا مكنتش عايزه اجي الاعاده اصلا لاني حسيت نفسي بقيت كويسه بس ابن عمي كان قلقان عليا وصمم

* اكيد عايز يطمن عليكي ممكن تبلغيه يدخل علشان اطمنه عليكي

نهضت نيره وهي تهتف

ايوه طبعا

وبالفعل خرجت نيره وهي تقول

اهو طلعت كويسه مفيش حاجه والدكتوره جوه عايزاك بنفسها علشان تطمنك

* طيب خدي المفاتيح واستني في العربيه تحت

ومدخلش معاك ليه!

* براحتك عايزه تدخلي تعالي

تناولت منه المفاتيح وهي تقول

لا مش عايزه

قالتها

**********************************

 بقلم… يارا رشدي

ايه رايكم الاحداث يارب تكون عجبتكم وهستنى رايكم وتفاعلكم عليها

توقعاتكم

يتبع💖💖💖



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

من نحن

authorمرحبا، أسمي نانا أحمد وهذه مدونتي أسعى دائما لأقدم لكم أفضل المواضيع المنوعة فى الصحة والحياة الأسرية والتكولوجياوالطبخ والفنون والموضة
المزيد عني →

التصنيفات

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *